Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2269
Postat 19 May 2015 - 10:55 AM
Uite, d'aia n-are Ursu' coadă ! A fost tratat egal de madam Vulpe. :rofl:
#2270
Postat 19 May 2015 - 11:17 AM
Si taranul si supermarketul fac profit din aceasta vanzare, taranul nu o face de hobby, atunci de ce sa nu fie tratati egal ?
De acord insa ca AACR-ul ar trebui sa se ocupe doar de aspectele de securitate, nu cele de exploatare comerciala.
Totusi, un dispozitiv profesionist are alte cerinte de securitate decat unul de hobby.
Idioti sunt peste tot, de exemplu in Italia este de multe luni lege in vigoare ca toate dronele dedicate exploatarii comerciale sa aiba un dispozitiv de taiere instant a alimentarii in cazul pierderii controlului de catre operator !!!
Nu este insa definita pierderea controlului... iar daca o echivalam cu failsafe-ul, va puteti da seama ce tragedie se poate intampla din orice cioaca de semnal in timpul zborului peste o multime... plus ca dispozitivul de taiere curent trebuie sa fie omologat ! nu merge un simplu switch RC manufacturat in casa... asta suna a licitatie cu dedicatie.
#2271
Postat 19 May 2015 - 12:56 PM
Atasat veti putea gasi observatiile FRMD la reglementarile AACR.
In rest va las pe voi sa dati observatiile....
O zi buna,
Fisiere atasate
-
DEFINITIE AEROMODEL.pdf (132.27K)
Number of downloads: 26 -
FAI Sporting CODE.pdf (845.56K)
Number of downloads: 16 -
Propunere FR Modelism.pdf (415.15K)
Number of downloads: 28
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2272
Postat 19 May 2015 - 01:13 PM
"...credem că aeromodelele cu masa sub 1 kg ar trebui să rămână nereglementate în Codul Aerian, cu anumite condiții, precum cea a utilizării acestor aparate de zbor exclusiv în
scop sportiv sau recreativ și fără a avea aparatură de filmare sau transmisie de date la bord."
Se poate recomandare mai clara de atata de reinstaurare a Ord. 8 ?!
Alles klar ?! Stim acum cui sa multumim... singurului for ...
#2273
Postat 19 May 2015 - 01:38 PM
FRMd nu există fără sportivii legitimaţi, cluburi afiliate, care plătesc cotizaţii şi taxe imense
să poată organiza şi readuce în atenţia publicului larg şi în special a copiilor, o activitate care deschide minţile şi nu le încuie.
Din punctul meu de vedere, al sportivului legitimat FRMd de aproape 40 de ani (licenţă ROU 004), FRMd nu a întrebat structurile din componenţă despre această chestiune. Oricum, din punct de vedere legal, documentul e trimis prea târziu şi sper ca cei de la AACR să nu-l bage în seamă.
Din punct de vedere legal, propunerea FRMd este, în parte, neconstituţională în lumina Art.16, alin.(1) coroborat cu Art.4, alin.(2), privitoare la principiul egalităţii şi interzicerea discriminării.
Domnilor, mai veniţi şi dumneavoastră pe câmp, pe la concursuri, fără chitanţier, respiraţi şi dumneavoastră aerul pe care-l respirăm noi, fără să-l viciaţi. Se poate ? Să nu mai vorbesc despre alte aspecte din activitatea FRMd care nu sunt deloc "la zi".
#2274
Postat 19 May 2015 - 01:49 PM
Sunt radioamator cu licenta din 1972, dar nu mai sunt membru FRR, nu ma mai reprezinta.
Actualmente sunt membru al unui club privat de radioamatorism ( CS SilverFox din Deva ).
Adrian - YO2BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#2275
Postat 19 May 2015 - 01:57 PM
Măcar dacă se discuta cu băieţii de la ARA care sunt pe metereze şi cu care ar fi trebuit să fie o colaborare. Nu ştiam că modelismul înseamnă şi construcţii de mobilier de genul "Patul lui Procust". Domeniul evoluează rapid şi e cazul să scoatem capul din nisip şi să ne adaptăm.
Pfff.... m-am supărat. Mă duc la club să-mi fac un Strato-pat, posibil cosmo-pat să-l trimit pe Marte. :D
#2276
Postat 19 May 2015 - 02:52 PM
renatoa, la 19 May 2015 - 01:13 PM, a spus:
"...credem că aeromodelele cu masa sub 1 kg ar trebui să rămână nereglementate în Codul Aerian, cu anumite condiții, precum cea a utilizării acestor aparate de zbor exclusiv în
scop sportiv sau recreativ și fără a avea aparatură de filmare sau transmisie de date la bord."
Se poate recomandare mai clara de atata de reinstaurare a Ord. 8 ?!
Alles klar ?! Stim acum cui sa multumim... singurului for ...
Da te-ai gindit ca-i doare undeva ? sau ca propunerea a venit asa 'din eter'? Rau ai facut. N-ai observat (inca) ca FRMD foloseste RHC si hobby-ul in general numai ca sursa de clienti (platitori) si masa de promovare a 'evenimentelor' lor.
Uite-te si tu cite apeluri avem la cupele FRMD, la care de altfel nici nu suntem primiti. Eventual daca platim, ne tolereaza la grupa mica, separat de 'clasamentul oficial'.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 19 May 2015 - 02:55 PM
#2277
Postat 19 May 2015 - 03:40 PM
vlad1, la 19 May 2015 - 02:52 PM, a spus:
Uite-te si tu cite apeluri avem la cupele FRMD, la care de altfel nici nu suntem primiti. Eventual daca platim, ne tolereaza la grupa mica, separat de 'clasamentul oficial'.
FRMd nu organizează nimic. Dacă nu ar fi cluburile din teritoriu și niște oameni care doresc să readucă domeniul ăsta cel puțin acolo unde era acum 25 de ani (ca participare), modelismul era mort de mult. Dacă privești din perspectiva că suntem membri legitimați atunci poți spune că e organizat de FRMd.
Încercăm să lăsăm competițiile deschise pentru toată lumea, se dau diplome, medalii și cupe, dar raportarea clasamentului nu se poate face decât pentru sportivii legitimați.
CN-urile sunt organizate de FRMd (diplomele și cupele, eventual medaliile vin de la centru), plus arbitrii cărora li se decontează ceva (nu cunosc aspectul). Oricum, cunosc doar doi arbitri acreditați FAI, oameni super și inimoși care nu refuză să arbitreze o competiție chiar dacă nu li se decontează și pot veni. Doi arbitri la aero ? Ar trebui să fie cel puțin 5. De ce nu sunt ?
Sunt atâtea aspecte în neregulă de nu-ți închipui. Sunt foarte mulți sportivi buni care s-au retras din competiții pentru că li s-a făcut lehamite. Am rămas o mână de oameni la concursuri.
........
#2278
Postat 19 May 2015 - 06:35 PM
Andrix_y, la 19 May 2015 - 12:56 PM, a spus:
Atasat veti putea gasi observatiile FRMD la reglementarile AACR.
In rest va las pe voi sa dati observatiile....
O zi buna,
Partea cu FAI pare ok, mai trist e ca ani de zile le-am cerut sa vina la concursuri cu regulamentul F4C, nici gand. Brusc acest regulament apare. Se pare ca e mai usor sa copiezi decat sa gandesti!
Cat despre partea cu propunerile sa le foloseasca ei in biroul federatii lor, sa zboare in birou liberi cat vor, pe noi sa ne lase in pace!
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 19 May 2015 - 06:37 PM
#2279
Postat 19 May 2015 - 06:51 PM
Chiar daca v-ar fi refuzat daca ati fi cerut link-ul, il gaseati singur.
Adresa este aceasta: http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4
#2280
Postat 19 May 2015 - 07:20 PM
renatoa, la 19 May 2015 - 06:51 PM, a spus:
Chiar daca v-ar fi refuzat daca ati fi cerut link-ul, il gaseati singur.
Adresa este aceasta: http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4
Raspunsul il interpretez ca o gluma! Normal ca stiam unde e doar ca frmd nu dorea sa il aduca la concursuri si mai ales sa il aplice! Dar asta e o discutie inchisa pentru mine. Neinchisa e in schimb adversitatea mea fata de aceasta entitate. Dar inchid si acest subiect ca poluez topicul!
#2281
Postat 19 May 2015 - 08:18 PM
renatoa, la 19 May 2015 - 06:51 PM, a spus:
Chiar daca v-ar fi refuzat daca ati fi cerut link-ul, il gaseati singur.
Adresa este aceasta: http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4
Am eu banuiala ca tot in engleza scrie ca se circula pe partea stinga a drumului, si se da prioritate la dreapta. Are bine inteles dreptate, ca-i scris in engleza, nu-i asa?
#2282
Postat 19 May 2015 - 08:28 PM
Sau elvetian, ma rog, nu sunt sigur exact unde este Lausanne, dar de limba sunt sigur ca e voltaire-asca.
Nu mi-e clar ce sugerati totusi... ca era de datoria federatiei sa traduca, ca sa nu se incurce Mode 1 cu Mode 2 ?
Parca obligatia asta este numai in comert, vanzatorul sau importatorul sa traduca manualele, nu stiam ca la sport federatiile trebuie sa traduca regulamentele :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 May 2015 - 08:31 PM
#2283
Postat 19 May 2015 - 08:36 PM
Normal că ştiam definiţiile şi prevederile FAI. Nu am avut niciodată nevoie de FRMd să-mi dea, sau să ne dea un regulament. Sunt destui cei care ştiu că noi aduceam regulamentele şi le traduceam pe loc pentru toţi, plus arbitrii care ştiu şi ei regulamentele şi nu de multe ori au fost secondaţi la arbitraj de noi (cine nu participa în concurs).
Suntem destui care punem pasiune şi bani, foarte mulţi uneori, doar să strângem o mână de oameni în plus. Ce folos că eşti sportiv legitimat şi iei locul I şi cupa la CN ? Locul I din VII şi cei şapte sunt aceeaşi în fiecare an ? Dar ne întâlnim pentru plăcerea de a zbura şi de a sta pe urmă la poveşti despre vrute şi nevrute. Se compară cu un titlu de Campion Naţional luat într-un concurs cu 100 de participanţi, sau cu un titlu de vicecampion european la o competiţie cu 60 de participanţi ?
Nu e vorba de a compara valoarea titlului, ci a satisfacţiei personale.
Ne străduim să adunăm copiii curioşi care ne văd trecând cu modelele şi încercăm să îndulcim costurile pentru părinţii care şi aşa se sperie când aud ce înseamnă, mai virusăm câte un adult pe la un concurs (nelegitimat dar încălzit de atmosfera pe care nu şi-a putut-o închipui că ar exista) şi-l "înregimentăm" ... pentru ce ?
Toate persoanele despre care vorbesc şi care ar putea fi atrase, de unde vin ? De cele mai multe ori îşi doresc "jucăria" şi se apucă singuri cum pot şi cu ce mai află de pe internet şi zboară, chiar bine deseori. O să o mai poată face dacă se impune restricţia din propunerea FRMd ? Clar nu. Clar da, dacă se înscriu la un club şi se legitimează FRMd. Corect ? Asta este discriminare, pe lângă faptul că e posibil să mai pierdem nişte valori.
Nu-i obliga nimeni şi nimic pe cei din FRMd să facă acea propunere şi propunerile ARA nu aduceau nicio atingere drepturilor FRMd, dar lăsau posibilitatea ca sportul să evolueze şi să se răspândească liber. De ce să trânteşti din senin o asemenea propunere fără să ceri o părere mai întâi ? Din neştiinţă, răutate, sau alte metehne vechi de care nu înţelegem să ne lepădăm, ori din lipsa unei gândiri logice ?
#2284
Postat 19 May 2015 - 08:46 PM
Pai tocmai asa se face performanta, construind in limite impuse, nu cumparand ARF-uri, de multe ori alese dupa cum arata !
Sau limitarea cu camera ? Sa avem iertare, cine a ajuns la noi pe filiera ca vrea sa filmeze aerian, dupa ce nu a avut o viata intreaga nici o atractie pentru zbor, nu il consider un castig pentru comunitate. Pentru dumnealor exista altii care ii reprezinta mai bine.
Intr-un fel e selectie naturala, vine si rezista cine are intr-adevar pasiune de a face acest lucru in conditii dificile, ca inainte de '89.
#2285
Postat 19 May 2015 - 08:51 PM
Adevărul că naţia noastră s-a prostit rău şi o să trăim bine atunci când o să o dorim, nu doar s-o afirmăm, atunci când o să facem fiecare ce trebuie şi cum trebuie fără să omorâm nici vecinul, nici capra lui. Când o să încetăm să bârfim şi să ne dăm cu părerea aiurea pentru că moţului nostru i se pare că aşa e bine, fără niciun suport palpabil.
#2286
Postat 19 May 2015 - 09:03 PM
renatoa, la 19 May 2015 - 08:46 PM, a spus:
Pai tocmai asa se face performanta, construind in limite impuse, nu cumparand ARF-uri, de multe ori alese dupa cum arata !
Sau limitarea cu camera ? Sa avem iertare, cine a ajuns la noi pe filiera ca vrea sa filmeze aerian, dupa ce nu a avut o viata intreaga nici o atractie pentru zbor, nu il consider un castig pentru comunitate. Pentru dumnealor exista altii care ii reprezinta mai bine.
Intr-un fel e selectie naturala, vine si rezista cine are intr-adevar pasiune de a face acest lucru in conditii dificile, ca inainte de '89.
Nu vorbeam de ARF-uri şi nici de filmare aeriană. Noi facem filmare şi înregistrăm parametrii de zbor din antrenamente pentru analize şi îmbunătăţirea tehnicii de pilotare. Asta face logger-ul la F5J şi nu numai. Dacă iei logger-ul după fiecare zbor şi analizezi parametrii de acolo, te ajută foarte mult să vezi unde mai puteai îmbunătăţi ceva.
Problema este că înainte de '89, culmea, condiţiile erau mult mai uşoare decât acum. Pentru titlurile din ţară şi străinătate primeam materiale de la federaţie. Cei care plecam la un concurs afară mai aduceam câte ceva şi pentru cei din ţară (cât se putea şi ne permiteam). Acum, sportul ăsta tinde să devină un fel de club exclusivist doar pentru cei care au oarece posibilităţi materiale, ceea ce este discriminator nu numai din punctul de vedere al legislaţiei noastre, ci şi din punctul de vedere al democraţiei occidentale.
Este adevărat că şi dincolo de graniţe primează banul, dar contează şi talentul chiar în lipsa forţei financiare.
Selecţia ar fi naturală dacă talentele şi-ar permite să reziste, dar rezistă numai "cocalarii cu bemveu". :rofl:
P.S. Ultima remarcă a fost doar o glumă referitoare la anumite definiţii date pe aici, fără nicio adresare personală.
#2287
Postat 19 May 2015 - 09:06 PM
vlad1, la 19 May 2015 - 08:18 PM, a spus:
Pai normal sa il traduca, eu am invatat in scoala doar rusa! Cica mai sunt din astia pe pamant. Ca si cei din federatie,.....
#2288
Postat 19 May 2015 - 09:16 PM
Bulă e nepotul Diavolului aşa că, natural, la momentul potrivit/programat, ajunge în Iad.
Diavolul se gândeşte cum şi ce să facă cu nepotu', netotu' şi până la urmă îl pune paznic la cazanul de smoală al francezilor. După o săptămână apare Bulă, amărât : "Unchiulee !!! Ce mi-ai făcut ? Francezii ăştia ..., sare unul, îl bag la loc, sar doi ..."
Se gândeşte Diavolul şi hotărăşte să-l pună pe netrebnic, paznic la cazanul italienilor. După o săptămână apare Bulă şi mai amărât : " Unchiule, unchiule !!! Ce mi-ai făcut ? Nu prea mai mănânc, nu prea mai dorm ..., ăştia sar doi şi până îi prind să-i bag la loc, sar alţi 4 ..."
Ia Diavolul o nouă decizie şi-l pune paznic la americani ... mai rău ... Bulă şi mai slăbit şi încercănat. Îl pune la nemţi ... dezastru ... Bulă mai are o suflare şi e gata.
După ceva analiză îndelungată se decide să rişte şi-l pune pe Bulă împreună cu vreo 6 ajutoare la cazanul Românilor. Trece o săptămână, două, trec patru, o lună ... "Oare ce o fi făcând nepotul ? Să vezi că l-au terminat Românii cu tot cu ajutoare !"
Se decide să dea o fugă la cazan să vadă grozăvia ... stupoare: Bulă şi cei 6, graşi, imenşi, dormeau pe rupte.
"- Alooo !!! Nepoate ! Ce naiba faceţi aici ? De ce dormiţi şi nu păziţi ?"
Deschide Bulă un ochi leneş şi : "Poi unchiule mulţam de cazan. Nu e nicio problemă. Cum încearcă un Român să sară din cazan, îl trag ceilalţi înnapoi."
#2289
Postat 20 May 2015 - 07:29 AM
renatoa, la 19 May 2015 - 08:46 PM, a spus:
Ehm, banuiesc ca stiti in ce secol ne aflam, da? Daca exista posibilitatile tehnologice de ce sa nu le folosim?
Sau doar traforajul asigura "purismul" necesar? Nu de alta dar daca si in aviatia mare se gandea in felul asta inca aveam biplane din panza legate cu sfoara!
Tehnologia evolueaza, si o data cu ea, ideal, si oamenii. Punand restrictii tembele nu rezolvi nimic!
Sigur, putem zbura ca in anii '50, cu planoare traforate si cu aripi din carton, eventual lansate cu elasticul!
La fel cum puteam sa fim inca RSR...
#2290
Postat 20 May 2015 - 07:30 AM
ViP_Eol, la 19 May 2015 - 08:51 PM, a spus:
:drinks:
Numai ca n-o sa se intample prea curand, trebuie sa mai treaca cel putin o generatie educata in comunism ca sa fie sanse cat de cat sa se intample asta!
#2291
Postat 20 May 2015 - 09:06 AM
Garett, la 20 May 2015 - 07:29 AM, a spus:
Sau doar traforajul asigura "purismul" necesar? Nu de alta dar daca si in aviatia mare se gandea in felul asta inca aveam biplane din panza legate cu sfoara!
Tehnologia evolueaza, si o data cu ea, ideal, si oamenii. Punand restrictii tembele nu rezolvi nimic!
Sigur, putem zbura ca in anii '50, cu planoare traforate si cu aripi din carton, eventual lansate cu elasticul!
La fel cum puteam sa fim inca RSR...
Mai usor cu hacktivismul de fatada... ce are evolutia tehnologica cu greutatea, sau cu materialele folosite? Din contra, majoritatea evolutiilro tehnologice in domeniul competitional sunt in directia scaderii greutatii, nu ca amatorii care isi apreciaza valoarea dupa cat de grea si mare este zburatoarea.
Pana la urmatoarele descoperriri din fizica, paguba este proportionala cu greutatea si viteza, asa ca pare cel mai la indemana sa restrictionezi ce se poate. Ziceti mersi ca autoritatile nu au sesizat (inca) faptul ca cel mai mare factor de risc este de fapt pilotul, ca sa introduca permise pentru "jucarii"...
Ce zburati dv de fapt, de va simtiti ingradit ? Desi, ma indoiesc ca zburati ceva... toate postarile de pana acum nu prea arata in directia asta.
#2292
Postat 20 May 2015 - 10:01 AM
renatoa, la 20 May 2015 - 09:06 AM, a spus:
Pana la urmatoarele descoperriri din fizica, paguba este proportionala cu greutatea si viteza, asa ca pare cel mai la indemana sa restrictionezi ce se poate. Ziceti mersi ca autoritatile nu au sesizat (inca) faptul ca cel mai mare factor de risc este de fapt pilotul, ca sa introduca permise pentru "jucarii"...
Ce zburati dv de fapt, de va simtiti ingradit ? Desi, ma indoiesc ca zburati ceva... toate postarile de pana acum nu prea arata in directia asta.
Nu sunt foarte convins că nu l-au sesizat. Probabil încă acceptă să treacă cu vederea, ori se bazează pe faptul că majoritatea avem ceva experienţă în spate şi destulă materie cenuşie încât să respectăm nişte reguli. Asta până la primul eveniment. Până se găseşte un român cu moţ şi-şi cumpără o "jucărie" mai grea şi "se dă mare" printr-o zonă mai populată provocând cine ştie ce nenorociri.
#2293
Postat 20 May 2015 - 10:14 AM
Totuşi ar trebui să observi că ce spunem (polemizăm) pe aici se înscrie cam pe aceeaşi idee, dar cu mici diferenţe de nuanţă.
Nu există nicio contradicţie între ce spun eu şi ce spune Renatoa, dar văd că ai sesizat ceva :rolleyes: şi hop!
Când vorbeam de federaţie nu mă refeream la instituţie ci la cei care fac politica ei. Mai mult, dacă gândeşti logic şi urmăreşti ce scriu îţi dai seama că în ceea ce se întâmplă în federaţie, o mare parte din vină este personală, a fiecărui membru (inclusiv a mea) pentru că nu am ştiut, sau nu am vrut să ridicăm vocea/vocile când trebuia şi de câte ori trebuia.
Încă folosesc traforajul şi îi învăţ şi pe juniori să-l folosească, cu singura diferenţă că dacă doresc să fiu sigur că-mi iese exact ceea ce vreau să fac, apelez la vectorizare şi tăiere cu laser.
Se pot face construcţii foarte bune şi cu traforajul şi nimic nu se compară cu abilităţile dezvoltate în felul acesta. Nu este vorba de o stagnare în dezvoltare.
#2294
Postat 20 May 2015 - 10:22 AM
P.S desi nu l-au folosit isi dau totusi cu parerea... , na nu toti ne "dezvoltam"..
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 20 May 2015 - 10:24 AM
#2295
Postat 20 May 2015 - 11:28 AM
Se invitam si un depronist inrait sa vedem ce parere are ? :)
#2296
Postat 20 May 2015 - 11:34 AM
renatoa, la 20 May 2015 - 09:06 AM, a spus:
Momentan sperii motanul prin casa cu un H5, am un ARF "pe vine" undeva intre China si Romania.
Am zis sa nu comand direct RTF, sa nu fiu considerat "cocalar cu bemveu" (am mai zis deja, am o japoneza!), mai nou vad ca nici ARF-ul nu este pe placut "seniorilor"! :(
Oh, well, asta e, nu poti multumi pe toata lumea, data viitoare ma apuc sa construiesc "elicopterul" lui Da Vinci, poate e suficient de "pur" dpdv tehnologic sa pot fiu considerat "hobby-ist"!
A, si mai am doua elicoptere, no name, cu care ma mai distrez din cand in cand, blasfemie, in spatele blocului!
#2297
Postat 20 May 2015 - 11:37 AM
ViP_Eol, la 20 May 2015 - 10:01 AM, a spus:
Elicopterul de la SMURD se pune la socoteala??
Ca ma bazaie la vreo zece metri deasupra blocului aproape zilnic! Si da, blocul este intr-o zona populata!
O fi pilotul "roman cu mot" dar dupa cum s-a vazut la Constanta motul nu asigura portanta...
#2298
Postat 20 May 2015 - 11:39 AM
danysoft32, la 20 May 2015 - 10:22 AM, a spus:
P.S desi nu l-au folosit isi dau totusi cu parerea... , na nu toti ne "dezvoltam"..
Am avut cosmaruri la navo acum muuulti ani cu traforatul coastelor. Tind totusi sa sper ca "ne-am mai dezvoltat" din anii '80 incoace...