Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2179 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 01 May 2015 - 07:09 AM

Vezi postareaGarett, la 01 May 2015 - 06:30 AM, a spus:

True, da' pe la mine n-am! E camp, avioanele-s sus de tot, aerodroame nu sunt, aeroporturi nici atat etc.
Ce nu inteleg, la 2.5 punctul 4: aeronavelor fără pilot la bord care sunt total autonome.
Ce inteleg ei prin "total autonome"?


capabile sa zboare din A in B, far ca tu sa intervii. pilot automat .
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2180 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 01 May 2015 - 08:46 AM

Mda, la asta ma gandeam si eu, ideea e ca un quad in mod waypoint zboara din A in B automat, de aici s-ar intelege ca nu se aplica reglementarea...
0

#2181 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2015 - 09:01 AM

Cred ca e vorba de toata procedura de zbor sa fie autonoma, adica cu decolare si aterizare cu tot. Nu cred ca toate quad-urile sunt capabile de asa ceva, dar marea majoritate pot.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2182 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 01 May 2015 - 09:11 AM

Stiu ca Inspire-ul poate sa decoleze autonom, erau niste filme pe youtube, nu stiu de Phantom sau cele cu APM.
Merita investigat.
0

#2183 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 May 2015 - 12:31 PM

Tot ce are GPS poate decola,Ateriza autonom.Naza,v1,2,chiar si light-ul,toate versiunile de zero-uav,binenteles adaugand la ele modulele specifice de conectare la o tableta,mobil etc,si cu softul aferent.

Aceasta postare a fost editata de EBA: 01 May 2015 - 12:33 PM

SUNTEM FUDULI
0

#2184 Useril este offline   YO2BTW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Domeniul SOLARIS
  • Interests:Radioamatorism, Ceasornicarie, Modelism, Astronomie, Foto/Video, Bijuterii HandMade, Parfumerie, OffRoad, Tir cu arcul olimpic...etc

Postat 01 May 2015 - 04:07 PM

Vezi postareaEBA, la 01 May 2015 - 12:31 PM, a spus:

Tot ce are GPS poate decola,Ateriza autonom.Naza,v1,2,chiar si light-ul,toate versiunile de zero-uav,binenteles adaugand la ele modulele specifice de conectare la o tableta,mobil etc,si cu softul aferent.



Corect, asa este.
Eu am testat pe un NAZA V2 si functioneaza bine.


Adrian - YO2BTW
YR - BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
0

#2185 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 09:20 AM

Va salut pe toti si multumesc Domnului pentru ca existati !!! :drinks:

Eu sunt mai nou aici adica foarte incepator.. :rolleyes:

Dar am vazut ca sunteti aici multi f bine pusi la punct si cu legislatia la zi si cu toata tehnica, mult inaintea autoritatilor...(din pacate la romanica traim toti o mare fatalitate, in orice domeniu, gasim in forumuri oameni mai interesatii de dezvoltare, mai bine pregatiti tehnic si mai realisti responsabili decat cei care ii legifereaza pe toti...).

Asa ca va rog si eu ceva lamuriri mai concrete, la ceva mai de chintesenta, care cred ca intereseaza de altfel pe cei mai multi dintre noi:

1) ce sanse avem daca vom cumpara o drona de firma reputata (DJI, Blade, Walkera, GAUI etc) cu greutatea in jurul 1 kg sau cel mult 2 kg (cu baterii extra si camera, gimbal, antena externa mai buna pt gps si control etc) deci are camera (din fabrica!!) dar are si functie ReturnToHome mai avansata (adica intoarcerea automata la locul de lansare atunci cand pierde semnalul telecomenzii dar si daca simte ca bateria se apropie de zero!) si daca filmam aerian peisaje in extravilan, deci zone slab sau nelocuite sau ca in regulamentele din UE - mai departe de cateva sute metri de zone locuite)? :unsure:

In plus nu facem afaceri cu filmarile precum firme cu utilaje mult mai grele dar autorizate (FAE Drones!) adica ale mele sunt doar pt uz personal, de orientare in excursii alpine, selfie la schiat si poate chiar ajutor serios la salvari colegi rataciti in trasee montane (sunt cu clubul alpin universitar de 20 de ani pe coclauri turistice...), atunci ce licenta si autorizare mai trebuie si daca trebuie pentru asa ceva !

Deci este exceptata in conditiile de mai sus o drona clasica cu camera, fpv, greutate sub 1 kg si functii de control/siguranta automatizate RTH ca asa cum sunt acum postate in siteul autoritatilor amalgamate propunerile de regulamente nu rezulta clar asta? Sa zicem cum se incadreaza de ex DJI Phantom care o au multi de altfel au dat si la protv destule filmari din ea chiar si deasupra lacurilor din Bucuresti deci in limita a peste 150 metri de zone locuite dar au si filmari de la 300 metri verticala!!!

2) - dar daca cumparam de pe piata libera (OLX etc) o drona manufacturata de aiurea dar care avem grija sa nu fie prea mare prea grea adica din astea de jucarie pentru exersare generala pilotaj si alte experiente fireste cu zone de zbor tot in afara spatiilor locuite pe camp etc si sa zicem nu sarim cu ea mai sus de 100 metri ca o ia vantu...

In mod rational regimul tuturor dronelor de amatori ca acestea de mai sus deci ale vehiculelor de prin aer...ar trebui sa fie perfect compatibil cu regimul altora de la sol...adica responsabilitatea de utilizare si plata despagubirilor ...apartine exclusiv detinatorului care la fel ca la auto, e treaba lui ca o data inmatriculata drona si deci cunoscuta la detalii autoritatilor cu toate (tip drona, website manuale si parametri, identitate si adresa detinator, stare financiara...taxe la zi fisc..etc) restul oricaror chestii sa fie mult mai relaxat pt ca la urma urmei cei de la sol, soferii dobitoci si nesimtiti, multi iresponsabili de la noi de toata ziua expunand pe ceilalti pe strazi e mult mai mare si mai periculos decat cativa pasionati care oricum au IQul, pregatirile, zborul e mult mai complex si dificil de autoinstruit si realizat decat sa te urci azi mai mult sau mai putin constient/baut etc...la un volan sa i dai drumu pana la primul stalp, gard sau pieton...

In consecinta regulamentele astea ar trebui sa fie mai proportionalizate cu pericolul real si nu cu abjectiile vorba colegului cu minidrona aia Hubsan care nu mai poate zbura din palma pilotului fara autorizare... :clapping:
In toata istoria omenirii toate ororile accidentele intentionate sau nu, au fost produse mai degraba de idioti prea lejer lasati liberi si nepedepsiti la timp si definitiv...de autoritati incoerente si deloc de catre cercetasi, experimentatori, pasionati amatori care de altfel indirect au dus toata lumea inainte ulterior!!!
Vezi colaborarea cu IGSU :good: si multe altele, drona vizuala cu fpv e mai muilt decat o unealta cu mare viitor in inspectia vizuala preventii si rezolvari in zone greu sau mult mai scump si dificil accesibile si in afara e deja folosita curent si sprijiniti amatorii care depun efort si investitii proprii in autoinstruire etc sa fie pregatiti atunci cand o necesitate civila critica o va cere!!!
Dar Cum sa te mai exersezi daca esti inhibat sau stresat inutil de intersectii cu regulamente medievale emanate de autoritati care isi fac din asta un zel deseori menit sa acopere alte multe nerealizari si anomalii notorii in legislatia autohtona ca am speriat si Europa cu efectele lor... :blink:

Ma rog sper ca am dat si ceva alte inspiratii la cele ce urmeaza sa trimitem cat mai multi sau mai organizat autoritatilor cat inca speram ca mai e timp de corectii (pana la 10-15 mai...) :excl:

Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:
0

#2186 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 09:54 AM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

...drona de firma reputata (DJI, Blade, Walkera, GAUI etc)...

Ai pus-o! ^_^
Cica tre' sa-ti cumperi si lant gros de "haur", neaparat peste tricou si "bemveu sehascanou" altfel nu se poate! :rolleyes:
Pe aici daca pronunti the "D-word" sau, Doamne Fereste, the "P-word" (Drona respectiv Phantom, nu te gandi la prostii!) vin puristii aeromodelismului si te fac "cocalar cu bemveu"! :D :D

BTW: "Aeromodelist esti "decat" daca-ti construiesti zburatoarea singur, daca doar cumperi ceva RTF strici hobby-ul!"
Si din cauza ta se intampla toate relele: se interzice zborul, cade drobul de sare din aer, se incalca "privacy-ul" s.a.m.d.

BTW2: Fereasca Domnul sa folosesti Romglish, avem si Pruteni pe aici! :D

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 09:59 AM

0

#2187 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 02 May 2015 - 10:53 AM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:



Ia-ti aparatul care il doresti, care iti place, pe care ti-l permiti, doar sa inveti sa-l utilizezi corect si cu simt de raspundere.
Nu te bagi deasupra multimilor, masinilor, nu filmezi bunaciunea din scara B cand face dus, nu bagi mana la elici, nu treci de H=120m, etc etc.
Daca o comiti pe undeva, iti asumi.

Pe masura ce vor apare legi si reglementari, o sa te conformezi.


(Comentariul lui Garett e un rezumat al discutiilor din ultimele 4-5 pagini. :) )

Bafta!
0

#2188 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 02 May 2015 - 11:08 AM

Salut.Dupa parerea mea,poti sa_ti iei un phantom.Banui ca nu vrei sa bibilicesti la piduri sau reglaje stufoase,vrei doar sa zbori si sa filmezi in mare parte.Pentru asa ceva nu exista alternativa mai buna decat ceva foarte simplu.Softul este foarte prietenos,.

Zboara destul de bine vine complet cu toate functiile mentionate mai sus de siguranta.Mai exista si varianta din bucatele adica cumperi frame si sunt saituri la greu si modele fara numar,controler,motoare,esc-uri,ghimbal,etc.

Ar mai fi si varianta 3 cea pe care nu o recomand adica varianta hard cea cu frame facut de tine din carbon evident superior a tot ce exista pe piata la capitolul foarte usor,controler open source adica o sa-ti cam prinzi urechile in stufoasele softuri la liber asta garantat iti spun.Daca ma contrazice cineva la capitolul asta inseamna ca a stat mult sa le bibiliceasca ca ii place si atunci o sa_ti spuna ca e usor.

Crede-ma mai usor decat un soft de phantom,nu exista. Toate zboara la fel indiferent de ce alegi.

Oricum fiecare are un nivel de placeri intr-un hobby.unii au o placere in a filma de la inaltime si pun pe primul loc filmarile si pe locul 2 zborul sau reglajele ce intervin asupra zborului,altii vor sa zboare mai mult si nu vor sa aiba de a face cu reglajele si softul zburatoarei,altii vor sa faca zburatoarea de la zero adica hard si soft si sa stea la camp doar regland la ea.

Dupa parerea mea, toti suntem la fel indiferent ce placeri avem intr-un hobby.

In functie de ce vrei tu sa faci iti poti alege zburatoarea.Iar cu o mana de ajutor,oricand

Succes;

Aceasta postare a fost editata de EBA: 02 May 2015 - 11:09 AM

SUNTEM FUDULI
0

#2189 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2015 - 01:18 PM

Vezi postareaGarett, la 02 May 2015 - 09:54 AM, a spus:

Ai pus-o! ^_^
Cica tre' sa-ti cumperi si lant gros de "haur", neaparat peste tricou si "bemveu sehascanou" altfel nu se poate! :rolleyes:
Pe aici daca pronunti the "D-word" sau, Doamne Fereste, the "P-word" (Drona respectiv Phantom, nu te gandi la prostii!) vin puristii aeromodelismului si te fac "cocalar cu bemveu"! :D :D

BTW: "Aeromodelist esti "decat" daca-ti construiesti zburatoarea singur, daca doar cumperi ceva RTF strici hobby-ul!"
Si din cauza ta se intampla toate relele: se interzice zborul, cade drobul de sare din aer, se incalca "privacy-ul" s.a.m.d.

BTW2: Fereasca Domnul sa folosesti Romglish, avem si Pruteni pe aici! :D



Mare "cocalar" mai eşti !!? :rofl: (Vezi că e pus în ghilimele, în glumă, nu cu sens de jignire).
Lumea cocalarilor trebuie să evolueze. Nu mai ajunge un simplu "bemveu" ci neapărat cel puţin un X, sau Q cu cifra cât mai mare. (Nu mă pricep la codurile de maşini). Dacă are volan, motor şi mă duce pe mine, prietenii şi modelele, la câmp, e în regulă indiferent de marcă.

DVS (Doar o vorbă să-ţi mai spun, by the way) :rolleyes: Aeromodelismul în România şi nu numai a apărut ca o ocupaţie tehnică, mai târziu definită ca sport tehnico-aplicativ, cu obiective educative clare. În momentul în care cumperi ceva gata făcut (RTF,PNF), abilităţile care se urmăresc a fi dezvoltate, sau scoase la lumină prin practicarea aeromodelismului, nu mai ies la iveală, în consecinţă activitatea respectivă nu-şi atinge pe deplin scopul propus de aeromodelism şi dezvoltă doar numai una dintre laturi (pilotajul, eventual ceva programare).

DVS 2 tot cu by the way: Observ că stăpâneşti bine limba română şi totuşi preferi să o amesteci cu expresii, cuvinte din engleză. De ce nu din franceză, germană, sanscrită (?). De ce ar trebui să "modernizăm" limba noastră (identitatea noastră) sărăcind-o de înţelesuri ? Este adevărat că o limbă evoluează, dar evoluţia înseamnă un salt calitativ în transmiterea cu uşurinţă a mesajului cât mai corect şi obiectiv cu putinţă.
Degradarea limbii şi a mesajului nu se face simţită doar la noi. Deşi vorbesc şi cunosc foarte bine limba engleză (cea literară învăţată în şcoală) am avut surpriza să ajung în Marea Britanie, prin Londra şi să constat că nu înţeleg mai nimic din ce se vorbeşte în unele zone. De ce ? Oare limba engleză e degradată de influenţele lingvistice străine ? Lucrul acesta nu se întâmplă în Franţa decât în unele cartiere ale Parisului, sau alte oraşe mai mari. În rest, cu franceza învăţată (tot la şcoală) nu am avut nicio problemă de comunicare. Nemţii au şi ei Denglish, dar nu îl folosesc peste tot şi oricum. De obicei întâlneşti denglish în zonele de cercetare şi sistemul de sănătate, dar cu uz restrâns de necesitate. Limba germană am învăţat-o acasă de mic (deci fără niciun efort) şi nu am avut probleme de comunicare decât în partea de S-E în land-ul Şvabilor (problemele nu au fost foarte mari). Limba germană învăţată în şcolile noastre (cea literară) nu mai există de aproape 3 generaţii în uz curent, dar cuvintele vechi nu au fost înlocuite cu neologisme, ci au fost simplificate pentru o mai bună comunicare.

Aşa că ... dacă vei călca pe greblă şi-ţi tragi o coadă-n freză, tot "mama ei de greblă spui" şi nu "f...n' rake". :D

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 May 2015 - 01:22 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#2190 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 May 2015 - 01:28 PM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 09:20 AM, a spus:

Va salut pe toti si multumesc Domnului pentru ca existati !!! :drinks:

Eu sunt mai nou aici adica foarte incepator.. :rolleyes:

[...]
Revin acum in final si la dilema mea: ce ma fac, sa cumpar drona aia sub 1 kg cu camera sau nu ca e totusi pt recreatie..Unii zic ca au vazut ca fac exceptie de la astea cele de peste 7 kg dar eu am vazut la cap 2 ca exceptia e numai pentru alea sub 500 grame!!!? :excl:


Cumpără ce crezi, sau constaţi că se potriveşte cel mai bine scopurilor propuse. Atâta vreme cât foloseşti ceea ce cumperi, cu cap, nu vei avea niciun fel de problemă.
Ai citit destule în polemicile de aici, aşa că ... sfaturi bune poţi obţine de la cei care se ocupă cu multirotoare.

Multă baftă, zboruri multe, filmări/instantanee frumoase şi aterizări line. :rolleyes:

P.S. Bine ai venit printre pasionaţi.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2191 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 03:53 PM

Of of of...dar cu kalu ce-or mai fi avut??..

Va multumesc oricum pt incercari de a da raspuns mai concret, cum cerusem totusi...

Eu ma interesam de actualitatile cu legislatia si intepretarile plus ceea ce noi toti chiar ar fi trebuit sa ne reconcentram ca se apropie termenul final si inca mai pot fi sugerate corectii.
Am dat date concrete despre confuzia ce rezulta insasi in aprecierile preluate de pilda daca excepptia de la regula e pt sub 7 kg cum ziceau unii sau de fapt sub 0.5 kg cum am citit eu in clar recentele proceduri postate oficial la mama lor la caa.ro

Apoi am venit cu simularea aia doar sa avemn o referinta care ar fi lamurit si ceea ce trebuie si nu clarifica legislatia dar nici forumul de pana acum drept dovada confuzia de kilograme limita care e oricum ridicol de mare..
Asta conta mai mult ca toate daca ne putem juca sub 0.5 kg, sub 1 kg (cum era inainte HGul 2014) sau 7 kg??? care mi se pare mai degraba o eroare interpretare.

Simularea cu DJI Phantom era si din alte motive care din pacate din neintelegere problema au fost luate in misto de colegul de mai sus...dar ca gluma merge...

Acum hai sa incercam sa lamurim si problema pt ca alegerea DJI Phantom a fost si pt sistemul de RTF si in general stabilitatea, garantiile recunoasterii producatorului, modernitatea celor inglobate si multele automatizari ar duce la corelarea mai buna cu ce se vrea impus in legea viitoare etc

Eu daca vreau sa zbor trebuie sa stiu totusi cu ce mi se v a permite sa o fac si in ce conditii ca sa stiu ce imi cumpar ca sa fiu compatibil cu legislatia si de aia poate voi fi nevoit in final sa aleg ceva mai atestat si mai acceptat ca nu am timp sa ma zbat cu morile de vant pe aici...
Mie imi trebuie ceva admis ca sa filmez de sus peisajul montan sau sa-mi descurc coechipierii rataciti de grup in diverse excursii montane cand se incurca in trasee blocate de rupturi teren, se pierd marcajele care printre altele chiar si eu si clubul alpin mai participam la refaceri cu ce putem cand se nimereste etc avem actiuni montane poate cele mai dese din toata Romania de a lungul a peste 30 de ani in fiecare weekend cu trenul spre Bucegi cand nu avem altele mai sofisticate prin tara sau Alpi...(floaredecolt.com/forum)

Ca fapt divers eu chiar am reparat 3 drone diferite cu care am tot exersat zboruri libere..pana le-am rupt...si azi am fost nevoit sa construiesc de la zero una proprie si astfel am ajuns sa studiez adanc toata problematica adica de la placa baza apoi lipituri sarme si alte redesignuri inclusiv ceva studii aeriene incepand cu portanta masurata experimental apoi optimizata cu cantarul sensibil de bucatarie cu care am luptat pentru fiece gram adaugat sau ciuntit din noul cadru incat sa incapa...cu drona lansata in modul captiv :yahoo: cum zicea legea ..atarnata de lustra in casa (aici nu m-a vazut nimeni cat eram de nebun...) :ph34r:

Mi am dat seama ca cea mai fibra carbon e un mare rahat pe langa metalul adevarat ca altfel faceau si aia mari economii imense daca faceau avioanele precum masinile mai noi din surogate de plastic diverse in loc de metal usor eventual tratat...Asa ca m-am inspirat de acolo si am facut un cadru de capu meu din aluminiu ca duraluminiu nu am de unde lua asa repede si ieftin si am avut intentia doar de joaca de proiectare...Asa mi am luat o bagheta de aluminiu respectiv niste minirame gata profilate de la Bricostore...apoi am taiat-o si am fixat in ea cele 4 sisteme motoare culese din resturile cazute prin padure de la joaca cu o veche drona mai mare.
A trebuit in final sa dau si gauri in anume fel sa minimizez greutatea si sa reintaresc cu o sarma groasa 5 mm din instalatii electrice luata tot din mosor dedicat de la Bricostore. Am cheltuit vreo 100 ron pe rama de aluminiu, sarme, suruburi, pistol cu silicon pt lipituri finale elastice si aderente cadru elici etc
Am recablat tot si am prins cu coliere bride plastic mai subtiri, toate de cadru apoi am bagat niste antene luate din Auchan pt extindere Wifi care fireste sunt calibrate si castiga si 9 db (tp link wifi ext antena costa 28 lei in auchan) si le-am montat atat pe telecomanda cat si pe zburatoare (acolo am pus pana la urma alta miniantena de 30 lei de la Spot.ro ca e mai usoara si suficienta sa sensibilizeze receptia zburatoarei la comenzile de la sol.
Asta era viziunea cea mai ieftina de range Extender ... :rolleyes: sau cel putin de control mai sigur..

Am mai bagat 2 accu li po recuperati din dronele vechi rupte...i am reincarcat cu rabdare din incarcator facut tot de mine cu led indicator si dioda zenner sa mi arate mai bine pragul periculos de 4.1V...sa l scot la timp din priza...vad ca acum merg excelent in paralel (ma asteptam la ceva leakage ca nu sunt de acelasi tip...dar curenti de fuga or fi prea mici fata de dese reincarcari pt desele zboruri ambulante) am facut cu ei 600+750 deci aprox 1300 mAh la 3.7 V zboara acum toata hardughia bine mersi 10 min si e mai stabila la vant (din cauza greutatii...) decat jucaria de la care pornisem inainte sa i pun cadrul asta facut de mana din baghetele de mai sus.
Am mai luat de la unu care si-a rupt cheersonu 30w minicamera fpv din ultima generatie adica alea ce emit direct wifi , aia m a costat 200 cu drona rupta cu tot dar merita pt camera minune care are tot ce trebuie fpv wifi cu ea si asa am scapat de receptor...e si superusoara 25 g.
Asa ca apoi mi am pornit smarthphoneul samsung note si am zburat pe langa... gura diham dar putin pentru inceput ca s a pornit vaju tare si nu am mai vrut sa risc si pe asta "noua", toata jucaria nu are mai mult de 200 gr cu toate pe ea si pe asta nu mai vreau s o rup in craci de brazi inalti...ca alta nu mai am acum..

Pe de alta parte va anunt aici acum ca Eu azi fac plata online la contul pt inscrierea la ARA pe cand si solicitarea redirijarea 2% din impozit tot la ARA am completat-o deja si o depun imediat luni cand revin la munca si deschid si administratiile fiscale deci sunt tare chitit pe tot aeromodelismul din lume ( ca am studiat si continutul altora special la nemti si englezi unde mai mai foiesc din cand in cand la cate un shopping de componenta gadget etc, sunt pe lista CONRAD.DE de ani de zile...iar Alpii ii traversez cu auto propriu superdotat IT de 10 ani incoace in fiecare holiday de vara...
Acum ma cunoasteti si voi mai bine...promit sa incarc chiar in cateva minute o poza nu chiar selfie dintr-un astfel de loc mai exotic dar sa revenim...

Asa ca in concluzie eu am zis ca desi am oricand ocazia si priceperea sa-mi iau chiar si singur din magazinele cele mai avansate din UE tot ce as avea nevoie sa mi fac drona viselor sigur mai ieftin, as prefera de nevoie la anume conjunctura sa mi iau drona adevarata pentru a ma asigura de zborul mai putin ingradit la peisajele mele montane in viitor pt ca numai aia ar putea fi admisa probabil mai simplu la inmatriculare de ex si nu pentru ca nu as sti cu ce se mananca aeromodelismu...
Altfel stam ca la orice autoturism modificat, fireste si necesar, la cozi alergaturi zeci de parafe aprobari taxe noi certificari autorizari si mai ales expertizari scumpe fiindca ne-am pus ambitzu sa facem noi una mai buna decat s-au chinuit institutii si zeci de firme cu infinite dotari si bani mai multi de cercetare ca noi.

Pasiunea pt propria manufactura ca studiu personal de autodezvoltare si mai ampla instruire ramane dar nu vreau sa ajung sa ma joc cu drona mea doar prin casa sau la curte la tzara...

In lege de fapt interdictiile apar doar la lucrul aerian fiind disculpate cele in scop recreativ dar indiferent de greutate?? Ce e cu acel maxim de 0.5 kg? Dar cu interdictiile de filmare? Sa recitim mai bine documentatia din site pt ca mai sunt doar 2 saptamani sa cerem corecturi!!!

Permiteti mi asadar in noul context sa mai incerc o data ultima sansa de clarificare daca poate cineva sa ma lamureasca, asta si ca sa stim si sa incercam corectarea legilor cat inca se mai poate: este exceptata de la noile regulamente o drona de firma care are cel putin RTH automat la pierderea iminenta a controlului (datorat distantei/pierderii semnal sau energiei/baterie la limita), cantareste la decolare sub 1 kg si poarta camera cu sim sau fpv? :excl: Astea si in conditiile in care zboara pilotata manual dar asistata de acel RTH activ tot timpul si zboara la minim 150 metri de orice locuinta sau alta locatie afectabila (de filmare) si in conditiile in care filmarea aeriana nu va fi folosita decat in scopuri recreative personale. :excl:
Multumesc anticipat! :rolleyes:
0

#2192 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 08:31 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 02 May 2015 - 01:18 PM, a spus:

Mare "cocalar" mai eşti !!? :rofl: (Vezi că e pus în ghilimele, în glumă, nu cu sens de jignire).
Lumea cocalarilor trebuie să evolueze. Nu mai ajunge un simplu "bemveu" ci neapărat cel puţin un X, sau Q cu cifra cât mai mare. (Nu mă pricep la codurile de maşini).

Scuzaț, eu "decat" cu japonezele.. :p

BTW/DVS/JDM (Jusque en disant un mot :rolleyes: ) : Pe langa engleza mai vorbesc si franceza deci o dam si pe... Romcais daca vrei! Germana stiu doar cat sa comand mancare, deci sorry! :D
Joking aside :p pur si simplu asa imi vine, prin natura jobului am zile cand macanesc jumatate de zi in engleza sau chiar toata ziua, uneori e mai rapid sa gandesc direct in engleza. Nu mai vorbesc de delegatii sau vacante. Abia ne-am intors din vacanta, la aeroport i-am spus "Hello" aluia de la pasapoarte pur si simplu din reflex.

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 08:32 PM

0

#2193 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 08:45 PM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 03:53 PM, a spus:

Simularea cu DJI Phantom era si din alte motive care din pacate din neintelegere problema au fost luate in misto de colegul de mai sus...dar ca gluma merge...

Calm, nu te-am luat la misto, daca citeai topicul mai sus vedeai ca fix de replicile astea m-am lovit eu cand am zis de quad-uri! ;)
Sunt in aceeasi situatie ca si tine, vreau un quad tot pentru utilizare personala, poze & stuffs si am descoperit intamplator ca niste "ajutoare de bagatori de seama" de prin MT n-au avut de lucru si si-au bagat nasul in povestea cu dronele. Deh, terminasera toate problemele, tara e plina de autostrazi si de linii de mare viteza si ramasesera doar moristile nereglementate.
Informatii 100% concrete nu prea sunt, povestea e la fel de nebuloasa precum creierele functionarilor din MT cu ordine anulate in instanta, coduri aeriene aplicate jucariilor, propuneri legislative s.a.m.d
Ca in Romania, adica!
Asta vis-a-vis de aspectul legal.
Pe partea tehnica, daca nu tii neaparat la firma, sunt cateva alternative la Phantom, ex Cheerson CX-20, mai ieftin, sau Yuneec Q500, mai scump.
Sau, solutie la cheie, Walkera X350 Pro cu Devo F12, FPV integrat etc
Gata, promit ca nu mai glumesc! :)

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 08:47 PM

0

#2194 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 09:17 PM

asta a iesit dintre de sub brazi... Fisier atasat  20150416_195724-after crash.jpg (65.72K)
Number of downloads: 40

ceea ce m-a facut sa o refac ca de la zero dar putin altfel...

Fisier atasat  20150502_171733_after redesigned.jpg (49.76K)
Number of downloads: 40

in a 2 a poza vedeti si asistentul nr 1, cantarul meu de bucatarie cu care am negociat iterativ fiecare gram sa reintru in performante cu noua incarcatura
a trebuit sa tai repetat din noul cadru pt ca initial fostul avea doar 3 grame iar cu cel din aluminiu ajungeam la 96 !
Mi am cumparat cu 130 lei o super mini bormasina Proxxon care da pana la 20.000 rot/min!! plus niste mini discuri si burghie cu care am inceput ajustarile peste tot urmarind cat de cat simetria, compensata ulterior pt reechilibrare aerodinamica cu niste contragreutati de silicon topit din pistol si o anume indoire cadru ,

am resudat toate cele 20 de sarme la motoare, minicamera, am pus 2 antene una pe drona alta pe telecomanda cum am mai zis, extenderu...si alte 2 akku in paralel toate prinse cu coliere plastic subtiri si reasigurate cu sarme de wrapping aproape invizibile dar rezistente ca am vazut datile trecute la coliziuni cu cracile brazilor cum zburau toate incotro desi puteai sa juri ca au fost superlipite si prinse in suruburi de drona la plecare...deh mai trebuie studiate dinamica coliziunilor...

am lasat special de data asta motoarele asigurate de sarmulite dar fixate de cadru in forma aia de U prin presiune astfel incat daca mai cade de sus prin copaci, prin desprindere (am invatat asta intuitiv de la un studiu explicat al Mercedes cu tehnici design auto la coliziuni dat la Discovery Science care il urmaresc nonstop cand pot...), detensioneaza/disipa impulsul de lovire si distrugerile care si la astea de jucarie pot fi mai rele ca aici o fisura microscopica face praf stabilitatea ., a mea are acum 200 grame cu toate pe ea(v-am zis ca merg cu ea numai in camp sa nu deranjez pe nimeni si oricum nu urca peste 30-50metri cat sunt brazii nostri...) si in caz de lovituri cu copacii prin care o antrenez sa mearga (exersez cu imaginatie survolul deasupra padurii cand sunt la un luminis..pt ca v-am zis am si eu buba aia la kap cu orientarea in terenuri accidentate cam pe unde merg adesea cu clubul alpin de zeci de ani...e un exercitiu bun pentru una din cele mai atractive aplicatii si utile uneori chiar si pentru salvarea pielii...si anume inspectia vizuala rapida de deasupra...degeaba ai in general si super gps ca terenul mai ales alpin padure valcele blocaje bolovani surpaturi si noroaie etc iti poate face traseul initial frumos un mare calvar plus intarzierile...fiecare cu boala lui...eu vedeti am si alt target concret la joaca asta (americanii au facut de ex mii de comenzi la prima drona destinata asistentei ca mai sus purtata pe spate, demontabila deci o asistenta permanenta la tine pe orice drum...
si uite asa veti vedea ca nu mai sunt singurul nebun cu astea pe lume doar ca aia o fac la preturi de zeci de ori si implicit performante mai mari, eu doar invat cu ce se mananca pana imi voi cumpara tot una de firma...
urmariti aici unul din exemplare si mai ales cum e gandit sa fie folosit de oricine si nu necesita nici o autorizare desi e ditamai magaoaia dar deh aia sunt americani...

Uite asa invata omul de nevoie si pe bani putini extrapoland dupa ce exerseaza pe jucarii si aerodinamica si electrica si apoi softu...Vorba unui profesor reputat din Politehnica la un interviu ancheta cu Microsoft: pai daca studentii mei ar fi fost obligati de alde voi sa actioneze numai oficial respectand mot-a-mot regulamentele (se referea la licentele lipsa pe atunci la sutele de programe din PCurile studentilor in caminele din Regie) atunci azi nici voi nici tot westul nu mai fructifica atatea creiere gata superexersate, mai pregatite pt orice in IT decat ai vostri si pe bani mult mai putini! Oricine stie ca daca punem chiar si numai liceul, romanasii stiu aZi de sute de ori mai multa informatica si IT decat orice alt licean din west care de fapt din cauza mult mai multor restrictii privitoare la acele programe si sisteme operare primare nu si cumpara si deci nu putea exersa decat un nr infinit mai redus de aplicatii ceea ce pentru viata de dupa liceu nu l ajuta prea mult la creativitate si alte abilitati IT.
La fel si cu dronele la care orice minte agera le ar vedea un imens viitor prin aplicatii directe sau induse colaterale, asta va deveni o unealta la fel ca si masina dar inca mai agila mai eficienta mai ieftina pentru ce poate face acolo unde noi nu putem ajunge prea ieftin repede sau sigur!!!

Si acuma gata, va mai amintiti de intrebarea mea cheie ?...daca nu o rezolvam cu reglementarile vom mai astepta putin ca in vara asta vom vedea asta care sare peste toate prescriptiile si circumscriptiile...
Ce regulamente pestrite se vor mai aduce la noi la asta? Are si camera si transmisie de date video fpv wifi!
Autoritatile ar trebui sa se rezume mai mult la alinierea cu noile tehnologii si intetirea supravegherii cu pedepse inclusiv confiscare la cei care in mod repetat se apropie sau sar de limita bunului simt si asta ar fi aceeasi cu cea din America sau tarile occidentale de azi, ceva sute de metri distanta de populatie sau locatii de firme si ceva sute metri nu deasupra ci sub culoarul de zbor dar in conditiile in care acestea sa fie public afisate in websiteul caa.ro etc macar ca zone macro ca sa ne putem orienta. Cine incalca si face pagube sa plateasca si cu capu dar cine e constient si actioneaza implicit pentru dezvoltarea domeniului si mai si cumpara si isi face de luccru cu ele fara sa aibe reclamatii de deranj sa fie lasat ca asa invata si altii cand vor avea nevoie de astea iar libertatea de informare si experimentare in masura in care e controlabila inregistrata inmatriculata sa fie neingradita pentru ca nu mai suntem pe timpul Inchizitiei iar accidente de avioane facute de drone sunt mai putine sau deloc fata de cele facute din insasi legislatiile anacronice, lipsa controalelor riguroase la uzurile navelor, armonizarea cu tulburarile climatice actuale, urmariti Dezastre in Aer la mai toate posturile Viasat si Discovery periodic si veti vedea ca erorile si cauzele sunt tot de la cei responsabili oficial si implicati direct si prea rar in afara teroristilor ...de la civili oarecare sau amatori!!

Pedepsele sa fie aplicate individual la faptuitori ca sa stimuleze responsabilitatea si sa elimine repetarea sub acoperirea anonimatului sau clementei prost aplicate de pe la noi si nu comunist, pedepse asupra tuturor celorlalti care poate chiar merita multumirea si duc societatea inainte dand exemplu ca pot face si ceva constructiv in timpul liber...si inspira pe altii gratis cu ceea ce experimenteaza pe banii si timpul lor!! :excl:

Sa auzim de mai bine! :drinks:
PS - mai sunt doar 2 saptamani si pentru modificari corectii regulamente si pentru redirijarea 2% catre ARA noastra... :good:
0

#2195 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2015 - 07:18 PM

Hmm . Nu cumva din 2016 apare legislatia europeana la care trebuie sa ne aliniem si noi ? . Cum ai de gand sa zbori tu nu mi-as face probleme cu autoritatile . Cat despre mine , hexa-ul meu arata atat de neprofesional si flinstonian ca nu-l baga in seama nimeni :) Mwuhahahh !

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  hexa.jpg (237.91K)
    Number of downloads: 44

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 03 May 2015 - 07:18 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#2196 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 11:38 AM

Vezi postareaGarett, la 02 May 2015 - 08:31 PM, a spus:

Scuzaț, eu "decat" cu japonezele.. :p

BTW/DVS/JDM (Jusque en disant un mot :rolleyes: ) : Pe langa engleza mai vorbesc si franceza deci o dam si pe... Romcais daca vrei! Germana stiu doar cat sa comand mancare, deci sorry! :D
Joking aside :p pur si simplu asa imi vine, prin natura jobului am zile cand macanesc jumatate de zi in engleza sau chiar toata ziua, uneori e mai rapid sa gandesc direct in engleza. Nu mai vorbesc de delegatii sau vacante. Abia ne-am intors din vacanta, la aeroport i-am spus "Hello" aluia de la pasapoarte pur si simplu din reflex.


Prefer să rămân la limba română. :rolleyes: Ceea ce am spus despre franceză, engleză şi germană a avut scopul de a exemplifica o anumită tendinţă de degradare a limbii, efect care apare nu numai la noi, ci şi la alte naţii. La unele mai puţin, la altele mai mult. E irelevant câte limbi ştim să vorbim fiecare, mai ales atunci când una sau două au fost învăţate acasă, fără efort. Dacă stai şi analizezi gradul de degradare, scăderea în calitate a mesajului, observi uşor că în statele unde limba suferă degradări nesemnificative, dezvoltarea şi nivelul de trai este spre maxim, pe când în rest, chiar dacă statul respectiv este dezvoltat economic, nivelul de trai nu străluceşte şi chiar e în scădere. Se poate vedea clar la naţia noastră. În ultimii, cel puţin 25 de ani, am pierdut în cultură, educaţie şi bun simţ. E mult mai uşor de "manevrat" un popor mai puţin instruit şi mai uşor de convins cu promisiuni pe care oricum niciun politician nu le realizează.
Am un deosebit respect pentru cei care trăiesc în străinătate şi-şi păstrează limba curată. Sunt oameni mândri, Daci adevăraţi, care preferă să moară în picioare decât să trăiască în patru labe. Nu suntem lacheii nimănui deşi în asta ne transformăm.
Un exemplu: urmăreşte ceea ce scrie Dan Mitea. Trăieşte în Canada. Se vorbesc două limbi acolo. El scrie în română fără să amestece cuvinte din franceză, sau engleză, deşi, în cazul lui, ar putea fi scuzabil. Trăieşte acolo fără să fie sluga nimănui, mândru de ceea ce este şi se vede clar, cu un dor imens de ţară şi de românii (Dacii)lui.
Mă opresc aici pentru că sunt de părere că am spus esenţialul în ceea ce priveşte importanţa cunoaşterii limbii, a tradiţiilor, ... factori care ţin de identitate şi apartenenţă la un grup şi care cresc respectul de sine şi implicit şi nivelul de pregătire.

P.S. Nu e nimic rău în a-ţi petrece vacanţele în străinătate. Întrebarea este în câte locuri din ţară ai fost, sau cât din ţara asta cunoşti ? Pentru că am avut ocazia să-mi petrec vacanţele şi nu numai, în ţară şi în străinătate, tot locurile din România le prefer chiar dacă uneori serviciile lasă de dorit, iar preţurile sunt cam mari. Asta nu neapărat dintr-un simţ patriotic, ci pur şi simplu pentru că nu am găsit nicăieri locuri cum sunt Valea Nerei, Transfăgărăşanul, Bucovina şi lista poate continua pe multe pagini.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2197 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 12:12 PM

Pentru Franz. :rolleyes:

1. Spor la construit. Masa aluminiului este mai mare decât cea a carbonului. Marele neajuns al aluminiului este că se deformează plastic şi pot să-ţi apară deformări invizibile cu ochiul liber, dar care să-ţi creeze probleme de echilibru în evoluţie şi nu o să ştii unde să cauţi. Duraluminiul este mai bun, în privinţa asta. Totuşi, dacă vrei o structură rezistentă şi uşoară, tot carbonul este soluţia. Partea proastă este că pe piaţă sunt mulţi producători de prefabricate din carbon care nu respectă "reţeta" de formare pentru a deveni mai ieftini. Ţevile, tijele şi profilele de carbon uzuale pe piaţa de la noi au o calitate îndoilenică. Chiar şi cele de pe la magazinele din afară. O soluţie "locală" ar fi să foloseşti elemente de lansete din sticlă/carbon/kevlar (fibră). Se găsesc de cumpărat la magazinele cu articole de pescuit. Sunt sensibil mai scumpe, dar rămân accesibile, iar masa şi rezistenţa lor nu suferă comparaţie. Noi folosim de ceva vreme aşa ceva şi te asigur că sarcinile pe care le suportă un model în evoluţie se măresc considerabil atunci când se introduc ţevile de acest tip.

2. Ai citit corect în proiect. Partea proastă e că-ţi trebuie cunoştinţe de specialitate să citeşti ce scriu ăia acolo. :rolleyes: Dacă-l întreb pe unul din băieţii care mai vin pe lângă noi la zbor, dacă are RPAS, sau RPIC ( :D ), ori va începe să-mi dea nişte explicaţii fanteziste pe bază de presupuneri, ori se supără că-l înjur. :rofl:
Ceea ce am mai spus şi mai devreme şi nu numai ţie, este faptul că atâta vreme cât evoluezi în spaţiu aerian de categoria G, fără să deranjezi pe nimeni (să încalci proprietăţi private, sau să filmezi persoane fără consimţământul acestora), sau să produci daune, fără să realizezi montaje video, sau colaje foto cu caracter comercial, nu vei avea probleme şi te vei putea bucura nestingherit de această activitate. Cu siguranţă că e posibil să se trezească câte un "Garcea" care nu ştie pe ce parte e cozorocul, să te întrebe de ceva autorizaţii, sau alte ţidule. Ajunge să-i spui că le ai, iar dacă vrea să le vadă îi spui frumos şi calm, zâmbitor şi împăciuitor, că nu prea e treaba lui să se uite pe hârtii reglementate şi controlate de alt minister. (Asta din experienţă). În continuare va rămâne doar foarte curios şi încântat de ceea ce vede.
Mai mult, dacă foloseşti aparatul şi în scopuri de localizare/salvare, iar nu "va îndrăzni" nimeni să comenteze, dar totuşi e o activitate publică şi posibil să devină publică la nivel naţional şi atunci e posibil să te confrunţi cu o problemă. Din punct de vedere strict legal, nu ai voie fără autorizare.
Trebuie să observi în cadrul proiectului că se urmăreşte "alinierea" cu legislaţia UE. Problema e că sunt puţine statele unde este reglementat clar, iar acolo unde este, condiţiile restrictive sunt uneori prohibitive. Se pare că românii noştri care "construiesc" legi, uită de izvorul de drept numit "Obiceiul locului", care îţi dă dreptul să adaptezi legea UE în concordanţă cu unele aspecte tradiţionale (asta poate fi folosită ca argument de către băieţii de la ARA care discută cu autorităţile).
În concluzie, până pe la jumătatea lui 2016 vei putea să zbori pe principiul că nu este interzis, iar după va trebui să iei nişte "lecţii" şi să te autorizezi. Pentru ceea ce se pregăteşte după 2016, sunt sigur că ARA este pregătită să deschidă cât mai multe filiale şi şcoli de zbor RPAS, prin ţară, în aşa fel încât să nu fie necesar să plătim preţuri exorbitante ca pentru zborul cu ULM.

Zboruri multe şi fără evenimente. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2198 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:08 PM

Domle mie imi da mail failure cand vreau sa va trimit cererea de aderare si poza, ca cica e prea mare ? cum facem ?
0

#2199 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 04 May 2015 - 05:49 PM

O trimiti .pdf sau faci resize cu Irfan Wiew daca scanerul stie doar .jpeg.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2200 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:51 PM

pdf-ul are 8 mega...
0

#2201 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:55 PM

retrimis format jpg
0

#2202 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 07:13 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 May 2015 - 11:38 AM, a spus:

P.S. Nu e nimic rău în a-ţi petrece vacanţele în străinătate. Întrebarea este în câte locuri din ţară ai fost, sau cât din ţara asta cunoşti ? Pentru că am avut ocazia să-mi petrec vacanţele şi nu numai, în ţară şi în străinătate, tot locurile din România le prefer chiar dacă uneori serviciile lasă de dorit, iar preţurile sunt cam mari. Asta nu neapărat dintr-un simţ patriotic, ci pur şi simplu pentru că nu am găsit nicăieri locuri cum sunt Valea Nerei, Transfăgărăşanul, Bucovina şi lista poate continua pe multe pagini.

Asta e riscul inerent cand faci judecati de valoare asupra cuiva doar pe baza modului cum interpretezi in cheie personala postarile respectivului! ;)
Ridici mingea la fileu!
Despre tara, hm, am fost cam peste tot, am inceput sa ne facem vacantele in strainatate cand am ajuns la concluzia ca nu prea mai avem ce vedea, sau ne facem prea mult sange rau, petrecandu-ni-le in tara!
Cu ce vrei sa incep? Cu padurile rase de la Borsa sau de pe Valea Vaserului? Cu lipsa de servicii: "Daca vreti sa mancati mereti la Ocna Sugatag." (Noi fiind la Barsana...)
Cu camera de 3 stele (si taxata ca atare) dintr-o pensiune din Oravita care ar fi rivalizat cu un camin studentesc? Cu trenul Oravita-Anina care "nu se stie daca mere domnule, daca se aduna lumea mere, daca nu, nu!"
Cu coloanele nesfarsite de masini de pe TF in week-end sau "gratararii" de la Balea?
Mai am material pentru cateva pagini!
Tara e frumoasa? Categoric! E pusa in valoare sau macar intretinuta? Vrei sa-ti pun cateva poze cu drumurile din Bucovina? Sau cu "fostele" obcine, culcate la pamant? Cu sirurile nesfarsite de camioane forestiere de pe partea argeseana a TF-ului? Am poze proaspete, din toamna trecuta!
Nu gasesti locuri ca in Romania? Primavara trecuta am fost in Bavaria, vrei cateva poze sa le compari cu Bucovina?
Sau poate preferi o comparatie intre Castelul Bran si Neuschwanstein...
Sau poate preferi o comparatie intre "inegalabilul" litoral romanesc si coasta dalmata!
Ai mentionat Valea Nerei, ai fost la cascada Bigar? Mentionata chiar si in National Geographic! Wow, hai sa trecem s-o vedem! Din pacate, tocmai ne intorceam de la Plitvice...
Hai sa fim realisti, dincolo de accentele nationaliste si de vazut totul in roz: turistic vorbind, Romania are din ce in ce mai putin de oferit cu fiecare an. Servicii, cu rare exceptii, de proasta calitate si, raportate la piata locala, exagerat de scumpe. "Atractii turistice" supraevaluate, prost intretinute si oricum din categoria "le-ai vazut o data, asta e".
Toamna trecuta am dat o raita prin tara, TF si TA. Hotel de 4 stele, cu renume, pe TF: "O ciorba de vacuta, va rog", "A, dar stiti, e 7 seara, nu mai avem"!
Despre ce vorbim?

Aceasta postare a fost editata de Garett: 04 May 2015 - 07:16 PM

0

#2203 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2015 - 07:38 PM

Adica iti place sa mergi in alta tara cu legi si reguli bine puse la punct ( sa stii ca neamtu' ala de te serveste pe tine in Padurea Neagra e si el om , si poate-ti zambeste constrans de regulile lor nescrise , ce-i in sufletul lui nu ai de unde sa stii ) , dar la Romanica noastra iti doresti haiducie? Adica sa fie legi, dar la ei in UE, unde ne facem noi concediu si nu poate neamtu' comenta , nu la noi! Cum e cu ipocrizia?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2204 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 08:10 PM

Ma rog, daca atat ai inteles... :rolleyes:
0

#2205 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 May 2015 - 09:01 PM

Buna seara,

cred ca s-a gresit forumul, despre frumusetile patriei si a altor patrii va recomand un forum generalist! Totusi aici e vorba de aeromodelism si despre ce se intampla cu el si cu noi, indiferent ce zburam, ce cumparam sau construim.
Deci domnilor, haideti sa vedem ce facem in acest sens. Discutii sterile au mai fost in trecut pe acest forum si nu a castigat nimeni, doar s-au acumulat frustrari imense si oameni care poate se urasc fara sa se fi cunoscut vreodata.

Va doresc o seara linistita!
0

#2206 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 09:58 PM

Garett, nu te-am judecat. Era doar o întrebare, mai mult retorică şi deşi te citasem nu făceam referire neapărat la persoana ta. Cât despre locurile despre care vorbeşti nu pot să nu-ţi dau dreptate. Avantajul este că-mi place să ies cu cortul, aşa că mă lipsesc de multe ori de "serviciile de stele sau margarete". Cunosc cum arăta ţara şi înainte de '90 şi cunosc şi dezastrele de acum. Partea proastă este că dezastrul în care ne aflăm se datorează atitudinii noastre. Noi suntem de vină pentru ce se întâmplă, nu politicienii. Ei fac ce văd că-şi pot permite.
E cazul să nu le permitem pe româneşte. Părerile mele şi ideile în privinţa legii care ne interesează sunt ştiute atât aici, cât şi în particular în discuţiile cu Andraş.
Ideea este că ar fi mult mai util să-ţi cristalizezi o idee clară, pe cât posibil obiectivă despre ceea ce-ţi doreşti de la lege şi să trimiţi ideile la cei care ne reprezintă şi duc greul, chiar să le discuţi aici. Comparaţiile cu alte domenii, chiar înrudite nu sunt potrivite şi exemplele nu sunt aplicabile dintr-un domeniu în altul. Orice comparaţie, sau analogie, nu face decât să ne dezavantajeze şi posibil să dea idei neconvenabile pentru noi, partenerului de dialog.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2207 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 10:24 PM

Eu am spus foarte clar cum vad problema, nu am ce "cristaliza": cata vreme sunt utilizate in scopuri necomerciale, sub 150 m si nu in zone construite sunt doar niste jucarii!
Fara "zone segregate", "protocoale" si alte, ca sa te citez, "idei neconvenabile"...
0

#2208 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 10:27 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 May 2015 - 09:58 PM, a spus:

Garett, nu te-am judecat...

Iti dai seama ca imi era perfect egal daca ma judecai sau nu! :D
Fiecare decide pentru el. Cand aveam 20 de ani si 70 de kilograme eram mare amator de cort.
La 40 si 100...
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu