Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1788
Postat 26 March 2015 - 09:36 AM
Adi m-a tinut la curent in YM cu ce se discuta si la un moment dat am vrut sa intru, doar ca nu s-a instalat clientul de conferinta.
Oricum, am stat cu Andras in telefon cu o ora inainte de meeting-ul online destul ca sa imi dau seama ca deja e hotarat totul si nu avea sens...
#1789
Postat 26 March 2015 - 12:17 PM
renatoa, la 26 March 2015 - 09:36 AM, a spus:
Adi m-a tinut la curent in YM cu ce se discuta si la un moment dat am vrut sa intru, doar ca nu s-a instalat clientul de conferinta.
Oricum, am stat cu Andras in telefon cu o ora inainte de meeting-ul online destul ca sa imi dau seama ca deja e hotarat totul si nu avea sens...
Definitia aeromodelului a fost hotarata intr-o prima forma la intalnirea de la Brasov si oarecum acceptata de minister odata cu primul proiect de modificare al ordinului8. Acum au mai fost facute doar unele cosmetizari si cateva adaptari care sa permita inclusiv acordul ARA-IGSU. Activitatea sportiva si recreationala nu era acoperitoare pentru a permite desfasurarea acestui acord, astfel ca au fost extinse domeniile in care pot fi utilizate aeromodelele.
#1790
Postat 26 March 2015 - 02:17 PM
xorg, la 26 March 2015 - 12:17 PM, a spus:
cred ca ARA se indeparteaza de la scopul initial. parerea mea!
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1791
Postat 26 March 2015 - 02:34 PM
ALLEN, la 26 March 2015 - 02:17 PM, a spus:
Adica?
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1792
Postat 26 March 2015 - 03:57 PM
Am întâlnit oameni cu pregătire şi experienţă juridică doar în Comisia Juridică a Senatului, sau în Comisia Juridică de Disciplină şi Imunităţi. În rest doar întâmplător şi fără influenţă.
Să înţelegem cum se procesează la ei :
I. "Nouă (mie, cunoscuţilor apropiaţi, rudelor) ce ne iese, sau ce ne poate ieşi din afacerea asta ?"
II. "Ce impact are asupra imaginii noastre politice ?"
III. "Ce masă de alegători ne aduce ?"
IV. "Care sunt implicaţiile internaţionale ? Ce pot spune vecinii ? Ne dau +, sau -?"
Pentru a avea succes într-o iniţiativă legislativă textul trebuie să fie destul de stufos şi diplomat. Cu alte cuvinte, lung şi eventual să nu spună nimic, sau dacă spune, acea idee (intenţia reală) să fie destul de bine camuflată de cuvinte multe.
O definiţier simplă şi largă, fără limite şi care nu face trimiteri la alte reglementări, sau măcar la un cadru care în teorie se numeşte "obiceiul locului" sau "tradiţie", va sări în ochi şi "va aprinde beculeţul de alarmă". În cazul în care "beculeţul" le deschide calea spre un eventual câştig, sau monopol ascuns, lucrurile sunt acceptate aşa. În caz contrar ... .
Normal că un acord ARA - IGSU, sau orice alt acord între IGSU şi voluntari îi interesează, dar pentru asta există deja legislaţie şi nu contează tehnica folosită. Acelaşi lucru este valabil şi în cadrul MApN sau MAI. Asta doar până se găsesc fondurile necesare, se face o "licitaţie publică" şi problema e rezolvată cu bani care ajung şi în buzunarele fomiste ale politicienilor şi a celor din structura lor orizontală. Voluntarii vor primi zâmbete, mulţumiri, un articol, două prin Mass Media şi ... PA !!
Nu vă lăsaţi amăgiţi de zâmbetul şi amabilitatea politicianului. E doar o mască. Va spune: "da domnule, e corect, să vedem ce putem face să iasă bine, să vă ajutăm, etc. ... . Mulţumim pentru colaborare."
Când iese legea, e cu totul altă poveste şi de cele mai multe ori apare o oarecare formă care seamănă cu ceea ce li s-a cerut/sugerat, dar în ultimă instanţă nu rezolvă nimic, ba mai mult poate să mărească încurcătura.
Încerci o discuţie (din nou) şi vei primi un răspuns lung (va vorbi numai el (ei) că nu-ţi lasă timp să spui ceva şi la final te va convinge că treburile sunt bune aşa, numai că nu e nimeni de vină că tu eşti dobitoc şi nu ştii să aplici, sau să ceri.
Pffff..... iar am scris mult !?!! :D
" Sunt un câine rău, eu rup lesa
Nu mă poţi dresa, nu execut când zici culcat !!! ...." :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 26 March 2015 - 04:00 PM
#1793
Postat 26 March 2015 - 10:12 PM
Daca considerati ca ARA se abate de la scopul propus, va rog sa precizati punctual prin ce anume se abate.
Daca considerati ca demersurile noastre puteau fi mai bine facute, ar fi mai potrivite in opinia mea, ceva sugestii concrete si poate chiar o implicare activa.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 26 March 2015 - 10:14 PM
#1794
Postat 26 March 2015 - 10:45 PM
xorg, la 26 March 2015 - 10:12 PM, a spus:
Daca considerati ca ARA se abate de la scopul propus, va rog sa precizati punctual prin ce anume se abate.
Daca considerati ca demersurile noastre puteau fi mai bine facute, ar fi mai potrivite in opinia mea, ceva sugestii concrete si poate chiar o implicare activa.
Nu era vorba de susţinători. Poţi să ai şi 1 milion că tot nu rezolvi nimic dacă eşti bleg, sau poţi să ai numai 100 şi să obţii ce vrei.
Nu ştiu ca ARA să fi fost numită Agent Aeronautic Civil. Pe ce domeniu ? Autorizarea în domeniul ăsta se dă la cerere şi trebuie să ai în spate o documentaţie foarte bine pusă la punct. Despre ce vorbim ? Despre mici la grătar zburători ?
Partea cu abaterea de la scop nu-mi aparţine aşa că o las în seama ... semnatarului. :rolleyes:
Sugestii concrete s-au făcut. Ce înseamnă implicare activă ? :ph34r:
#1795
Postat 26 March 2015 - 11:06 PM
xorg, la 26 March 2015 - 10:12 PM, a spus:
Daca considerati ca ARA se abate de la scopul propus, va rog sa precizati punctual prin ce anume se abate.
...
:o... pai nu ai spus destul mai sus ?! Asta era scopul, sa devina "agent"... ? e aproape ca si cum ati fi intrat in politica ! :o
#1796
Postat 26 March 2015 - 11:16 PM
renatoa, la 26 March 2015 - 11:06 PM, a spus:
Agent Aeronautic Civil nu poţi deveni prin numire. Chiar nu-mi dau seama despre ce se vorbeşte. Ştiu foarte bine ce presupune procedura şi cum arată o autorizaţie de gen, plus că ar trebui să apari în registrul celor de la AACR, sau CAA (acelaşi lucru în română şi engleză). De câţiva ani pe autorizaţii scrie "ROMANIAN CAA".
#1797
Postat 26 March 2015 - 11:18 PM
#1798
Postat 27 March 2015 - 01:17 AM
Daca nu ai cel putin 100.000 de cetateni, nu ai dreptul la initiativa legislativa art.74 Constitutia Romaniei. Initiativa legislativa intra in discutie doar de la 100.000 de cetateni plus alte cateva conditii, sau un deputat, ori un senator. In lipsa celor de mai sus facem doar discutii inutile in aceasta privinta.
Referitor la desemnarea ARA ca agent aeronautic civil ce va fi consultat in procesul de elaborare al reglementarilor privind operarea aeronavelor fara pilot la bord in spatiul aerian national, ar trebui sa-nteleg din raspunsul dvs. ca nu ma credeti sau ca nu va vine sa credeti? Totusi cred ca faceti doar unele mici confuzii.
@ Renatao faptul ca ARA a devenit “agent” este un mijloc prin care-si poate atinge scopul. Ca sa putem atinge acest scop trebuie in primul rand sa fim bagati in seama si asta este o cale, de fapt ati si observat ca suntem deja consultati in unele privinte.
#1799
Postat 27 March 2015 - 08:49 AM
xorg, la 26 March 2015 - 10:12 PM, a spus:
dragilor, va repet. noi nu operam aeronave fara pilot la bord. ce dracu e asa de greu de inteles? noi zburam, recreational, sportiv, AEROMODELE!!
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 27 March 2015 - 08:50 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1802
Postat 27 March 2015 - 10:56 AM
ALLEN, la 27 March 2015 - 08:49 AM, a spus:
CORECT.Dar noi nu vrem sa mai fie asa RECREATIONAL.Tre sa intram si noi in randul lumii nu?,adica daca neamtu sau francezu nu mai are voie sa zboare oriunde pe un maidan sau la mine-n curte,noi de ce sa avem voie?.
Traim intr-o lume in care tot ce zboara este un posibil pericol sau cu putin noroc poate sa te treaca usor la terorism,o obsesie la moda acum.
Pe nebunul cu vila din mijlocul campului de la ..ratarie"" nu-l mai deranjeaza nimeni acum cu zgomotul motoarelor nitro ca ne mutaram mai in colo cu citiva km dar acu are IMPRESIA ca-i filmeaza cineva proprietatea cu dronele si binenteles ca facu plangere din nou la politie si binenteles ca venira sa vada despre ce e vorba, rezultatul fiind in favoarea noastra dar ca idee asa,se vede ca o luam incet incet razna de tot,sau unii cel putin.
Maine poimaine o sa ma trezesc cu politia la poarta ca i se paru lu vecinu ca-l filmeaza ala micu cu coaxialul ca a zburat mai sus de gardul lui de 2 metri.
Acu colac peste pupaza ne mai ingradim si noi cu nu stiu ce legi care mai de care mai istete,ca asa trebe.
La revedere RECREARE nici in curtea ta nu o sa mai ai voie sa zbori.
Aprorpo can expira ordinu lu peste 8 ?
Sunt tare curios ce vine dupa ce expira asta.Binenteles ca mai bine NU. :good:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 27 March 2015 - 10:59 AM
#1803
Postat 27 March 2015 - 11:57 AM
ALLEN, la 27 March 2015 - 08:49 AM, a spus:
Haideti sa mai citim odata actualul ordin 8. Pentru ce anume stabileste el restrictii? Pana ce o sa fie introdusa in lege notiunea de aeromodel, ca vrem sau nu zburam aeronave civile fara pilot la bord. Inclusiv cele mai usoare de 1Kg, tot aeronave civile fara pilot se numesc conform actualei forme a ordinului8. Noi putem sa vrem verzi si uscate dar autoritatile nu pot oficializa cereri fara un temei legal. In alta ordine de idei dupa cum stiti zilele trecute a fost rediscutata si propusa MT-ului o definitie a aeromodelului, abia cand in Monitorul Oficial vor fi publicate legi privind aeromodele vom putea sa ne ocupam oficial de reglementarile privind aeromodelismul. Pana atunci din punct de vedere legal pentru autoritati tot aeronave civile fara pilot se numesc zburatoarele noastre.
#1804
Postat 27 March 2015 - 12:10 PM
te intreb atunci, ipotetic, desi sunt destui in aceasta situatie: sunt legitimat la un club, afiliat la federatie. federatia spune clar ca organizeaza concurs, mansa de antrenament cu aeromodele. (tocmai ce e in we concurs la salina). eu ce zbor? aeromodel, cf ce zice federatia? sau aeronava? si mondialul de la slanic unde se incadreaza? tot la aeronave??? hai sa fim seriosi, toata povestea e o mare aberatie.
iar cu zburatul pe maidan, chiar sunt ferm impotriva. o sa-mi sariti in cap, dar, pe nici unde pe afara nu se zboara pe maidan, dupa cum il taie capul pe fiecare. aici e problema si de aici apar legi facute cu curu de niste neica nimeni habarnisti. (politicieni de kko)
asa ca domnilor, va urez success in demersuri, faceti bine ce faceti, dar atentie si la urmarile actiunilor si propunerilor intreprinse.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 27 March 2015 - 12:12 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1805
Postat 27 March 2015 - 12:46 PM
ALLEN, la 27 March 2015 - 12:10 PM, a spus:
Poti sa detaliezi putin de ce? Daca "maidanul" respectiv nu e langa un aeroport, sau in oras, sau in zona G, X, Y whatever, care e problema?
"Argumentul" cu "nici afara nu e asa" nu tine, m-am cam saturat de mimetisme facute fara cap si aplicate anapoda.
Unde propui sa zburam? Ziceai ceva de salina. Cea mai apropiata e la vreo 200 de km, ma duc pana acolo sa ma dau o ora cu morisca? Cand am campuri intregi de jur imprejur?
Doar pentru ca cineva "decide" ca e "uncool" sa zbori pe camp?
#1806
Postat 27 March 2015 - 01:37 PM
Hai la zbor.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 27 March 2015 - 01:37 PM
#1807
Postat 27 March 2015 - 01:38 PM
Ord.8 tocmai a fost anulat ! ARA poate sa se ocupe de agentura, ca obiectul principal al muncii tocmai i-a fost pus in cui...
Iar pe dramida propun sa il numim moderator la multicoptere :)
Plus topicul-statuie de rigoare sticky in home page, prin care sa fie pomenita peste vaecuri aceasta batalie.
http://portal.just.r...19631&id_inst=2
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 March 2015 - 01:38 PM
#1808
Postat 27 March 2015 - 01:44 PM
#1809
Postat 27 March 2015 - 02:12 PM
adioperator, la 27 March 2015 - 01:44 PM, a spus:
https://www.aeromode...rile-noastre-3/
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1810
Postat 27 March 2015 - 02:43 PM
renatoa, la 27 March 2015 - 01:38 PM, a spus:
Ord.8 tocmai a fost anulat ! ARA poate sa se ocupe de agentura, ca obiectul principal al muncii tocmai i-a fost pus in cui...
Iar pe dramida propun sa il numim moderator la multicoptere :)
Plus topicul-statuie de rigoare sticky in home page, prin care sa fie pomenita peste vaecuri aceasta batalie.
http://portal.just.r...19631&id_inst=2
Ordinul 8 va fi anulat doar atunci cand decizia instantei devine definitiva si irevocabila, momentan este in vigoare. Totodata ordinul 8 isi pierde efectele de la sine conform art.8, la 30 ianuarie 2016. Este pozitiv rezultatul obtinut de Fae Drone dar, mai apare o situatie in sensul ca prin anularea ordinului 8 dispare si termenul de 30 iunie 2015 in care AACR era obligat sa elaboreze proiectele reglementarilor aeronautice civile, conf art.6 alin 2) ordin8/2014. In cazul in care ordinul 8 se anuleaza inainte de termen fara a fi inlocuit cu o alta reglementare, avem o situatie interpretabila, pentru ca in codul aerian civil deja este indrodusa definitia aeronavei fara pilot la bord prin art 3.8 indice 1, din iulie 2014.
CODUL AERIAN din 22 august 1997 (**republicat**)(*actualizat*)
3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă aeronavă pilotată de echipaj uman;
Sa speram ca nici o autoritate din tara asta nu va mai incadra aeromodelul in categoria aeronavelor fara pilot la bord, dar fara ordinal 8 ne cam incadram vara voie. Pentru noi este un lucru bun aceasta hotarare, dar poate capata si conotatii negative daca viitoarele reglementari vor fi mai stricte decat primele si aici trebuie sa ne concentram cu totii eforturile. Daca considerati ca rolul ARA in aceasta privinta este la final va anunt cu bucurie ca si eu si Andras decomun acord ne vom lua concediu de la voluntariat pana la viitoarele reglementari.
https://www.aeromode...rile-noastre-3/
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 27 March 2015 - 02:48 PM
#1811
Postat 27 March 2015 - 03:01 PM
Pacat doar ca primul weekend de "libertate" e cu ploaie.
#1812
Postat 27 March 2015 - 04:10 PM
renatoa, la 27 March 2015 - 01:38 PM, a spus:
Plus topicul-statuie de rigoare sticky in home page, prin care sa fie pomenita peste vaecuri aceasta batalie.
Ironic sau nu, persoana respectiva este singurul care a urmat calea care trebuia urmata de la inceput!
#1813
Postat 27 March 2015 - 04:18 PM
Anularea asta pentru profesionisti e fix pix, in Bucuresti este in continuare interdictie de filmare aeriana comerciala, nici un studio de productie film nu poate scoate derogare.
#1814
Postat 27 March 2015 - 04:38 PM
Garett, la 27 March 2015 - 04:10 PM, a spus:
sa ii facem statuie!!!!! dar fara soclu
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#1815
Postat 27 March 2015 - 05:25 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#1816
Postat 27 March 2015 - 05:46 PM
renatoa, la 27 March 2015 - 04:18 PM, a spus:
Si cam cum crezi dumneata ca as vrea eu sa zbor? :huh:
Dpmdv singurele probleme reale vis-a-vis de ordinul respectiv in varianta initiala ar fi limitarea la 1 kg si interdictia camerei.
Numai ca de la asta s-a ajuns la tot felul de protocoale, zone, ne-zone s.a.m.d.
#1817
Postat 27 March 2015 - 05:48 PM
misumat, la 27 March 2015 - 05:25 PM, a spus:
My point exactly! :rolleyes: