Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#1848 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 28 March 2015 - 04:24 PM

Vezi postarearenatoa, la 28 March 2015 - 11:33 AM, a spus:

JUCĂRÍE, jucării, s. f. 1. Obiect cu care se joacă copiii.
AEROMODÉL ~e n. Model de avion de dimensiuni reduse care zboară fără pilot.

Voi vedeti ceva in comun ? :D
Sursa dex-ul

Sa vedeti ce chestie: dacă pun un navomodel pe apa n-am nevoie nici de certificat de clasificare de la ANR, nici de aviz de la capitanie sau AFDJ!
Similar, m-am jucat cu un RC în fata casei, socant, nu m-a întrebat politia nici de permis, nici de înmatriculare nici de RCA! :huh:
Pe cale de consecință ROMATSA are competente pe aria jucăriilor pentru ca...?
Uneori cred ca unele persoane găsesc în toată povestea asta o ocazie perfecta pentru a-si da importanta...
0

#1849 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 28 March 2015 - 04:30 PM

Vezi postareaGarett, la 28 March 2015 - 04:24 PM, a spus:

....
Uneori cred ca unele persoane găsesc în toată povestea asta o ocazie perfecta pentru a-si da importanta...


N-as crede... Daca MT nu s-ar fi luat de aeromodele si de utilizatorii lor, cu siguranta ne dadeam importanta doar la pista cu ultimele noastre achizitii sau constructii... Dar asa s-a ivit ocazia sa ne mai si cunoastem, sa colaboram, sa mai facem si ceva literatura de profil... Au si ei meritele lor! :lol: :drinks:
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#1850 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1509
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 28 March 2015 - 04:41 PM

Vezi postareaxorg, la 28 March 2015 - 03:18 PM, a spus:

Este bine sa evitam includerea aeromodelelor in categoria aeronavelor fara pilot, altfel prevederile legale destinate aeronavelor fara pilot ne vor fi opozabile.

Vai, dar cum se simt cei cu viitorul ratat, ca nu au ajuns ei piloti de boeing? Acum dupa ce s-au vaicarit unii pe la toate usile ca-s piloti de aeronave...fara pilot, tu o dai pe jucarii?
0

#1851 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 March 2015 - 08:35 PM

Discuţiile despre o definiţie a aeromodelului nu mai au sens la momentul actual. A expirat timpul. :rolleyes:
MT nu s-a luat de aeromodele ci de aeromodelele care sunt drone.

Că tot pomenisem ceva mai devreme de semantică, semiotică, logică şi metamesaj, voi da unele mici citate din ceea ce a fost scris şi a sensului real, plus codul (metamesajul din spatele formulărilor).
Trebuie să înţelegem (mai ales cei din conducerea ARA) că este foarte important să fie atenţi la exprimare altfel apar confuzii majore.
Primul extras, scris de Xorg:

" [...} ARA este oficial numita Agent Aeronautic Civil consultat in procesul de elaborare al reglemetarilor privind operarea aeronavelor fara pilot la bord in spatiul aerian national. "

Traducere : ARA a fost numită Agent Aeronautic Civil - procedură nepermisă de lege, deoarece Agenţii Aeronautici Civili se supun unor reglementări speciale şi obţin autorizarea în urma depunerii unei cereri însoţită de o documentaţie obligatorie. După depunerea cererii, agentul respectiv este vizitat şi inspectat pe domeniul pentru care cere autorizare, se redactează un raport cu concluziile şi se propune aprobarea, sau respingerea cererii de autorizare. Mai departe ... neinteresant. Partea cu consultarea devine obligatorie în cazul AAC.

Ceea ce se ascunde în spatele formulării (mă scuzaţi, dar o să fiu puţin mai plastic, glumeţ :rolleyes: ):
Băieţii de la ARA, cei puţini care muncesc pe brânci să obţină ceea ce-şi doresc ceilalţi mult mai mulţi, au primit o adresă.
Eh ... dorinţele astea, inclusiv cele de a fi recunoscuţi ca fiind importanţi. Normal că băieţii au sărit în sus de bucurie, li s-a mărit pulsul şi pupilele ca la drogaţi (exagerare în spirit de glumă, dar poate reuşiţi să vă daţi seama de efectul pe care l-a avut adresa în mintea lor). Cunosc sentimentul. Nu mai analizezi, nu mai vezi nimic, în afară de bucurie. E normal şi omenesc. Se pare că nici mai târziu nu au mai stat să analizeze ce înseamnă de fapt formularea din adresă. Au vrut să păstreze cât mai mult sentimentul. Din nou ceva perfect normal şi de înţeles. Nu li se poate face o vină. Oricine în situaţia lor ar fi reacţionat la fel.
Într-adevăr adresa respectivă este o recunoaştere a muncii lor şi faptul că au primit-o este de lăudat, dar apare Diavolul (adică eu) care le strică bucuria şi-i serveşte cu duşuri scoţiene. :D

Acum realitatea care nu e de dat la o parte. Ce scrie de fapt în adresă şi cum se traduce:
"[...]
Direcţia Transport Aerian a solicitat AACR cu adresa 4.129 din 02.02.2015 să includă Asociaţia Română de Aeromodelism în grupul agenţilor aeronautici civili care vor fi consultaţi în procesul de elaborare a acestor reglementări."

Am îngroşat anumite cuvinte pentru că fac parte dintr-un lanţ logic şi reprezintă codul interpretării textului.
Nu am să dau explicaţii amănunţite în ceea ce priveşte partea semantică pentru că nu e necesar. De fapt, sunt de părere că simpla îngroşare a lor a "luminat" deja înţelesul textului.
ARA nu a fost numită AAC, ci a fost introdusă pe o listă drept recunoaştere a faptului că reprezintă un grup de cetăţeni care se zburătăcesc şi ei, din diferite motive de bun simţ, pe lângă păsările cele mari şi puternice, dar şi destule de vulnerabile.
DTA a recunoscut acest atribut ARA şi a solicitat celor care ştiu cum să administreze cu adevărat problema să asculte şi opiniile lor. AAC sunt trecuţi într-un registru pe domenii de activitate în domeniul aeronautic, navigant, sau activităţi conexe.
solicitat - includere - grup - consultaţi ... în cazul de faţă grupul reprezintă lista, iar ARA nu este considerată AAC, ci mai mult este alăturată ideii de reprezentare (sindicat). Nici pe departe nu se pune problema de numire, sau alte ... .

Acesta este înţelesul real (cu condiţia să fi priceput cineva ce naiba scriu) şi nu este deloc o realizare de neluat în seamă.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 28 March 2015 - 08:37 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1852 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 March 2015 - 08:49 PM

Vezi postareaadyrex, la 28 March 2015 - 04:41 PM, a spus:

Vai, dar cum se simt cei cu viitorul ratat, ca nu au ajuns ei piloti de boeing? Acum dupa ce s-au vaicarit unii pe la toate usile ca-s piloti de aeronave...fara pilot, tu o dai pe jucarii?



Adyrex, nu iau apărarea nimănui, dar asta e răutate fără sens. Fiecare cu visele şi realizările personale. Nu poţi învinui pe cineva că nu a reuşit să ajungă la o anumită ţintă. Motivele pentru care nu s-a întâmplat pot fi multiple, obiective şi în afara puterii de control a persoanei respective.
Îţi dau un exemplu, spun eu concludent. Am făcut un liceu de profil care avea o clasă specială. Aveau titlul de mecanici de bord şi făceau practică de zbor la Aeroclubul României (Vara) şi în IRAv, secţia motoare (iarna). În acea clasă eram 44 care, fără nicio îndoială, visam să ajungem piloţi. O parte au fost cernuţi chiar în timpul practicii de zbor, o parte... .
Ideea e că din toţi sunt singurul care am mers pe calea asta mai departe. Culmea, visam mai mult la Venus decât la chestia cu pilotul de Boeing. Venus - zeiţa cu tot cu muntele ei, nu planeta. :D

P.S. Nu am ajuns nici eu pilot de Boeing, ci m-am oprit la un amărât de Zlin 50. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 28 March 2015 - 08:50 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1853 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 28 March 2015 - 09:05 PM

Cel putin eu ma consider destul de sanatos la minte sa nu ma gandesc la faptul ca suntem consultati vreodata in domeniul reglementarilor aerului ce privesc marea aviatie. Nu mi-as permite sa emit vreo parere in aceasta privinta prin prisma cunostintelor si experientei mele. Am luptat pentru acea mica felie de sub plafonul minim VFR care oricum dumnealor in general le prisoseste, iar noua, tot in general, ne ajunge. Pe de alta parte, tehnologia zborului RC avanseaza si se raspandeste, deci trebuie gasit un loc si pentru aeromodelele din noua generatie , de asemenea fara a deranja zona sensibila a zborului fratilor mai mari sau siguranta concetatenilor nostri.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#1854 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 March 2015 - 09:39 PM

P.S. la P.S. :rolleyes: Nu aş da niciodată, la schimb, "amărâtul" ăla de Zlin 50 pe niciun Boeing, ori Airbus, sau orice altă năzdrăvănie comercială, sau militară. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 28 March 2015 - 09:39 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1855 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 29 March 2015 - 09:01 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 28 March 2015 - 08:35 PM, a spus:

MT nu s-a luat de aeromodele ci de aeromodelele care sunt drone.

Diferenta fiind...?
0

#1856 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2015 - 10:01 AM

Chiar asa, fiindca vad ca multi nu admit ca dictionarele (si media) au batut in cuie echivalenta drona = RC, as fi curios ce considera drona cei care contesta aceasta definitie ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1857 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 29 March 2015 - 10:13 AM

Vezi postarearenatoa, la 29 March 2015 - 10:01 AM, a spus:

Chiar asa, fiindca vad ca multi nu admit ca dictionarele (si media) au batut in cuie echivalenta drona = RC, as fi curios ce considera drona cei care contesta aceasta definitie ? :unsure:

Parerea mea este ca drona preleva date (chiar daca nu le retransmite, ce le inregistreaza), aeromodelul NU. De altfel in regulamentui FAI (reglementarea sportiva) orice feed-back parca este interzis.
0

#1858 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2015 - 10:20 AM

FAI sunt in mileniul trecut cu reglementarea asta, ar insemna sa interzica tot ce e statie aparuta pe piata in ultimii doi ani, pentru ca toate au telemetrie.

E un punct de vedere colectarea datelor, desi este cam difuza notiunea, dar mie mai important mi se pare navigarea autonoma.
Si se pare ca si altora... se estimeaza ca va fi interzisa ca functionalitate la dronele domestice in viitoarele reglementari, exceptand functionalitatile de siguranta, doar RTL/RTH si NFZ vor fi permise, nu navigarea autonoma cu waypoints.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1859 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 29 March 2015 - 10:45 AM

Mda, Big Brother uraste concurenta!
Statul este perfect liber sa detina drone, capabile chiar sa ucida, dar interzice "plebei" capacitatea de a filma din aer!

Aceasta postare a fost editata de Garett: 29 March 2015 - 10:45 AM

0

#1860 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 29 March 2015 - 10:48 AM

Banuiala mea este ca nu numai siguranta zborului ii motiveaza.
0

#1861 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 29 March 2015 - 10:53 AM

S-ar parea ca ajungem sa limitam performantele tehnice si incepem cu ce ne deranjeaza ca nu mai putem controla: deplasarea fizica. Deja multi nu o suporta nici pe cea virtuala. S-ar parea ca ne-am atins limitele umane, recunoastem ca tehnica ne poate depasi si punem punct dezvoltarii ei.
Acum este usor cu domeniul aero, dar se va limita dezvoltarea autovehiculelor, si a tot ce inseamna autonomia tehnicii. Ori asta este limita pe care o suportam, ori altcineva se teme de evolutie.

Garett are dreptate. Doar ca nu mai stiu cine este statul. Vad ca nu imi reprezinta interesele.

Fiecare perioada a avut problemele ei. Nu demult, o perioada a avut Inchizitia, perioada noastra are Statul.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 29 March 2015 - 11:13 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1862 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2015 - 11:16 AM

Chiar vi se pare ca navigarea autonoma este ceva ce tine MUSAI de hobby ? Adica de fun to fly !

Hai sa fim serios... oricine scream(e) dupa asa ceva o vrea pentru nevoi profesionale, cercetare, militare, sa nu fim ipocriti.

Sau daca vreti cu orice pretz, scoateti naiba hobby din denumirea forumului asta :angry:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1863 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 29 March 2015 - 11:44 AM

Nu tine neaparat de hobby dar nu vad ratiunea pentru care ar fi justificata interzicerea sa!
Daca eu vreau sa programez morisca sa faca cerculete sau opturi care este problema statului?
Nu tot ce debiteaza "statul" este a priori corect.
Dupa cum nu tot ce bubuie prin mintea unui trepadus este automat litera de lege doar pentru ca este un "trepadus oficial"!
In locul celui de la FAE Drones as cere daune materiale direct de la functionarii MT responsabili cu elaborarea ordinului 8!
"Incompetenta lor mi-a adus prejudicii materiale!"
0

#1864 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 12:44 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 March 2015 - 11:16 AM, a spus:

Chiar vi se pare ca navigarea autonoma este ceva ce tine MUSAI de hobby ? Adica de fun to fly !

Hai sa fim serios... oricine scream(e) dupa asa ceva o vrea pentru nevoi profesionale, cercetare, militare, sa nu fim ipocriti.

Sau daca vreti cu orice pretz, scoateti naiba hobby din denumirea forumului asta :angry:

Poate ca tine de hobby....poate constructia si programarea unui dispozitiv autonom este o pasiune. Satisfactia realizarii unei astfel de minuni este la fel ca un zbor de duminica. Sa nu cadem in absurd. Si inca o problena legata de absurd: De ce trebuie sa avem ura pe profesionisti? E problema lor cum fac bani. Fiecare raspunde pt ce face.
Noi ca amatori trebuie doar sa ne bucuram de zbor si de mestereala.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1865 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 29 March 2015 - 01:05 PM

Permiteti-mi sa ma "introduc" in "tumultul" acestor discutii libere - interminabile si contraproductive - cu o intrebare:
Cite coliziuni de aeronave cu aeromodele s-au intimplat in ultimii 70 de ani ? Aveti vreo statistica?

Cer senin!
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#1866 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 01:10 PM

Absurda este si restrictia propusa in definitia aeromodelului privind partea comerciala. Daca o firma de modelism vinde aeromodele sau face o demonstratie pentru promovare, este clar o activitate cimerciala. Asta inseamna ca noi achzitionam aeronave si le transformam prin cumparare in aeromodele???? Sa nu ne jucam cu vorbele si legile. Ne batem aiurea cuie in cap.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1867 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 01:13 PM

Vezi postareaaeromax, la 29 March 2015 - 01:05 PM, a spus:

Permiteti-mi sa ma "introduc" in "tumultul" acestor discutii libere - interminabile si contraproductive - cu o intrebare:
Cite coliziuni de aeronave cu aeromodele s-au intimplat in ultimii 70 de ani ? Aveti vreo statistica?

Cer senin!

Bine punctat.....extrem de putine.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1868 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 29 March 2015 - 01:24 PM

Diferenţa dintre o dronă şi un aeromodel este evidentă, chiar dacă un aeromodel poate deveni dronă.
Să nu uităm cum au apărut primele drone, chiar la noi. De la apariţia lor şi până în prezent definiţia dronelor a suferit modificări semnificative. Dacă la început UAV, sau dronă erau cam acelaşi lucru, acum nu.
Drona este un aparat de zbor echipat cu tehnica necesară pentru a efectua zboruri autonome fără intervenţie umană, sau cu intervenţii minore. Este un aparat de zbor programabil care poate efectua o misiune complexă în funcţie de indicaţiile din soft-ul încărcat în computerul de bord.
Aeromodelul cu programul cel mai complex pe care-l cunosc şi rămâne tot aeromodel, este cel clasificat la clasa F1, sau A2, dar e o programare mecanică cu un număr de comenzi foarte limitate, executate de un mecanism cu ceas, similar celor de la aparatele foto vechi - autodeclanşatoarele.

Dacă tricopterul, sau quadro, multicopterul, sau orice alt aparat de zbor este comandat de la sol prin unde radio evoluând în raza vizuală a operatorului, chiar dacă are la bord instalate dispozitive electronice de transmisie date şi/sau imagine şi are o masă la decolare mai mică sau egală cu 20 kg (reglementări USA), rămâne în definiţia de aeromodel. Dacă depăşeşte limita de greutate trece în categoria de UAV.
De asemenea, orice aparat de zbor, fără a exista o limită de greutate, care are la bord aparatura necesară pentru a putea fi pilotat în afara razei vizuale a operatorului, dar nu poate zbura fără intervenţia permanentă a acestuia, va fi definit UAV.
Orice aparat de zbor, fără limită de greutate, care este capabil să execute misiuni de zbor preprogramate fără intervenţia unui operator, sau doar cu intervenţie la decolare şi aterizare, va fi definit ca Dronă.

Am să continui să caut să văd dacă mai găsesc ceea ce am scris mai sus. Am mai spus că acum ceva mai mulţi ani am încercat să-mi autorizez o activitate comercială de genul UAV şi Dronă şi m-am lovit de o multitudine de piedici. În primul rând, autorităţile române habar nu aveau despre chestiile astea, nu erau şi încă nu sunt definite, iar persoanele decidente atunci nu-ţi semnau sub nicio formă o autorizaţie de gen. Definiţiile le găsisem întâmplător pe un site al FBI cu trimitere la o pagină liberă (relaţii cu publicul) a NSA. Problema se punea foarte serios pentru ei, în special pentru imediata vecinătate a graniţei cu Mexicului din cauză că traficanţii de droguri începuseră să folosească aeromodele de dimensiuni mai mari pentru a-şi trece drogurile în SUA.

Deci dacă ai un aeromodel şi filmezi de la bordul lui, dar îl pilotezi în raza ta vizuală, va rămâne definit aeromodel şi nimeni nu are nimic cu tine atâta vreme cât îl zbori după reglementări, iar în imagini nu apar persoane particulare, sau proprietăţi private. Nu te opreşte nimeni să zbori în Deltă, de exemplu, şi să iei imagini de la înălţime, cu condiţia ca aeromodelul să fie motorizat electric.

Cum spunea şi Renato : "să nu fim ipocriţi !" Dacă este să duc la extrem definiţia de hobby, de mâine mă apuc de meşterit la un dispozitiv explosiv nuclear, nu cu intenţii teroriste, ci doar aşa că aş putea încerca să văd dacă-mi iese. Ei şi dacă tot îl construiesc, de ce să nu-l testez ? Trebuie să ştiu dacă mi-a reuşit construcţia, nu ?
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1869 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 29 March 2015 - 01:28 PM

Vezi postareaaeromax, la 29 March 2015 - 01:05 PM, a spus:

Permiteti-mi sa ma "introduc" in "tumultul" acestor discutii libere - interminabile si contraproductive - cu o intrebare:
Cite coliziuni de aeronave cu aeromodele s-au intimplat in ultimii 70 de ani ? Aveti vreo statistica?

Cer senin!


Statistică nu cred că a făcut cineva, dar cunosc personal două cazuri (am fost martor) şi am mai auzit de două (unul la Sânpetru şi unul la Timişoara). În trei din cele patru menţionate nu au existat consecinţe, în cel de-al patrulea, avionul de pasageri care a aspirat un lampion în motor (deci nu aeromodel) a fost nevoit să aterizeze de urgenţă.

Este adevărat că pot fi numite puţine, dar după ce criteriu ? Cineva ar putea spune că sunt prea multe. Cine îl poate contrazice ?
Să nu uităm că tehnologia a avansat foarte mult şi este foarte posibil să ne intersectăm din ce în ce mai des cu pările cele mari, care s-au înmulţit.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 29 March 2015 - 01:31 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1870 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 29 March 2015 - 01:36 PM

Pfff. Scuzaţi greşelile. Sunt de tastare. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1871 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 29 March 2015 - 01:38 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 29 March 2015 - 01:24 PM, a spus:

Dacă este să duc la extrem definiţia de hobby, de mâine mă apuc de meşterit la un dispozitiv explosiv nuclear, nu cu intenţii teroriste, ci doar aşa că aş putea încerca să văd dacă-mi iese. Ei şi dacă tot îl construiesc, de ce să nu-l testez ? Trebuie să ştiu dacă mi-a reuşit construcţia, nu ?

Asta e doar asa, de dragul contradictiei...
0

#1872 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 02:00 PM

Vezi postareaGarett, la 29 March 2015 - 01:38 PM, a spus:

Asta e doar asa, de dragul contradictiei...

Iar cadem in absurd cu astfel de vorbe. Ce treaba avem noi cu armele atomice? Astfel de comparatii nu isi au locul aici.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1873 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 02:02 PM

Replica era pt VIP
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1874 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 29 March 2015 - 02:08 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 29 March 2015 - 01:24 PM, a spus:

Aeromodelul cu programul cel mai complex pe care-l cunosc şi rămâne tot aeromodel, este cel clasificat la clasa F1, sau A2, dar e o programare mecanică cu un număr de comenzi foarte limitate, executate de un mecanism cu ceas, similar celor de la aparatele foto vechi - autodeclanşatoarele.

Parca au ajuns si ei la comenzi electronice si alea mecanice au ajuns pe la 6-7 bucati ca numar. Limitarea e data de numarul comenzilor necesare nu de dispozitiv. De mai multe nu e nevoie.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#1875 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 02:50 PM

[quote name='ViP_Eol' timestamp='1427628518' post='795564']
Statistică nu cred că a făcut cineva, dar cunosc personal două cazuri (am fost martor) şi am mai auzit de două (unul la Sânpetru şi unul la Timişoara). În trei din cele patru menţionate nu au existat consecinţe, în cel de-al patrulea, avionul de pasageri care a aspirat un lampion în motor (deci nu aeromodel) a fost nevoit să aterizeze de urgenţă.
[/quote
De asta e indicat sa zburam pe maidan. Acolo sigur nu aspira nimeni caricioplane :)
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#1876 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 29 March 2015 - 05:14 PM

Propun schimbarea denumirii acestui topic, din"Discutii Libere" in "Zbor deasupra unui cuib de cuci".....nebunie, ce sa mai zic!
Oricand acest topic poate fi un bun scenariu, de teatru sau film, fara a fi nevoie de nici o modificare, sunt "dovezi solide" in anumite posturi. :rofl: :rofl:
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#1877 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 29 March 2015 - 06:33 PM

Vezi postareanicolas, la 29 March 2015 - 05:14 PM, a spus:

sunt "dovezi solide" in anumite posturi. :rofl: :rofl:

Noroc ca nu au miros...:))
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu