Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1338
Postat 28 January 2015 - 10:14 AM
Ne indreptam incet incet spre o obsesie de siguranta care o sa ne coste scump si multi dintre noi o sa fim nevoiti sau chiar obligati sa renuntam la bietul hk450 sau linistitoarea spuma de cativa centimetri doar pentru simplul fapt ca nu o sa ai unde sa-l zbori.
Si uite asa,ne-o facem cu mana noastra.Traiasca hobby-ul.(ala care nu o sa mai fie) :rofl:
#1339
Postat 28 January 2015 - 10:39 AM
xorg, la 28 January 2015 - 10:13 AM, a spus:
Sa ne lamurim un pic... dupa parerea mea Ciprian nu a incalcat ordinul, hai sa il revedem impreuna:
Prezentul ordin nu se aplică:
...
aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât:
- sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;
- sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;
- nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.
Deci, nu avea 1kg, nu avea camera, era sub 100m distanta, ramane discutabila partea cu "zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;"
E vorba de o parcare, McDonalds, stadion, nici una nu este locuinta... plus ca ordinul schioapata neprecizand o distanta fata de locuinte, orice avocat iti anuleaza linia asta in instanta.
In comparatie cu el, noi toti ceilalti care zburam peste 1kg suntem penali cu adevarat, asa ca despre ce vorbim ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 January 2015 - 10:40 AM
#1340
Postat 28 January 2015 - 11:15 AM
Ciprian97, la 28 January 2015 - 10:01 AM, a spus:
Ciprian,
Parerea ta nu este izvor de drept, doar exemplu negativ. Arata ca nu citesti sau nu intelegi ce scrie presa, forumul, sau colegii de zbor.
#1341
Postat 28 January 2015 - 11:45 AM
Matale cum te-ai simtit cand ai ridicat ceva peste 1kg in aer ? Ca ai facut-o pe un terean AR crezi ca a schimbat cu ceva situatia, legal vorbind ?
#1342
Postat 28 January 2015 - 11:52 AM
EBA, la 28 January 2015 - 10:14 AM, a spus:
Si uite asa,ne-o facem cu mana noastra.Traiasca hobby-ul.(ala care nu o sa mai fie) :rofl:
E ca in povestea aia cu drobul de sare pus pe soba care o sa fie impins de pisica fix in capul copilului...
Fratilor,trebuie sa fie un echilibru intre singuranta necesara si zborul de buna voie.Nu zic ca nu au fost/pot fi accidente insa majoritatea modelelor cer anumite cunostiinte referitoare la modul in care functioneaza.Ca atare nu cred ca poate ajunge cineva sa zboare heli in circuite si pe deasupra inverted fara sa stie exact de ce si cum zboara asa ceva.
Nu sunt nici inconstient,nici indiferent si nici teribilist.De altfel am aterizat instant cum s-a adunat lumea ca la circ si i-am rugat sa stea mai departe.Care nu vor sa asculte o fac pe barba lor.
Mai e impoteza cu "daca iti sare un link la pale si pierzi controlul ? daca zbori pe camp n-ai ce sa nimeresti dar asa in oras...". Un model bine setat si reglat cu mentenanta la zi nu te poate lasa asa pur si simplu.Electronica daca este corect dimensionata si fixata pe model nu crapa pur si simplu
#1343
Postat 28 January 2015 - 12:05 PM
renatoa, la 28 January 2015 - 11:45 AM, a spus:
Matale cum te-ai simtit cand ai ridicat ceva peste 1kg in aer ? Ca ai facut-o pe un terean AR crezi ca a schimbat cu ceva situatia, legal vorbind ?
Legal, cred ca nu a incalcat OMT8/2014.
Ma simt cu musca pe caciula, pentru ca stiu sigur ca 'dusmanul asculta', stiu ca poate venii si peste 10 ani sa 'aplice constitutia', termenul de prescriptie e cam lung. Ma stradui sa respect cit pot din OMT8, sa-mi indrum echipa cum ma pricep, si in rest sa nu lasam urme. (aia cu CTA e efectiv litera de lege de multi ani la noi)
Mai dau si eu cite un sfat, poate cineva citeste:
Exista cercetare penala in curs in Europa, pentru zbor neautorizat cu drona (chiar sub 1 kg!). Iar OMT8/2014 este in vigoare si produce efecte, chiar daca nu intelege sau nu crede Ciprian. (poate va scriu colegii din Cluj cum e cu disciplina la zbor, ca cei din Bucuresti nu-si dau seama de ce zboara asa ei in pustiu de multi ani)
#1344
Postat 28 January 2015 - 12:10 PM
vlad1, la 28 January 2015 - 12:05 PM, a spus:
Link, sau nu exista :)
#1345
Postat 28 January 2015 - 12:18 PM
http://www.lemonde.f...59597_3224.html
#1346
Postat 28 January 2015 - 12:23 PM
In aceasi nota a fost postat si in pagina anterioara cel cu avionul de hartie in curte la Cotroceni... paralele cu drona de pe peluza casei albe, de ieri
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 January 2015 - 12:24 PM
#1347
Postat 28 January 2015 - 12:39 PM
renatoa, la 28 January 2015 - 12:23 PM, a spus:
In aceasi nota a fost postat si in pagina anterioara cel cu avionul de hartie in curte la Cotroceni... paralele cu drona de pe peluza casei albe, de ieri
Intr-un final au sa concluzioneze. Fapta exista, autorul exista, corpul delict exista, masura luata...(iertarea e in biblie nu in CP).
La americani parca au fost amenzi adevarate pentru fapta asta. Nu mai stiu unde, dar scria ceva de j'demii de USD amenda. In commonwealth AU PRECEDENT (care ESTE izvor de drept).
#1348
Postat 28 January 2015 - 02:12 PM
renatoa, la 28 January 2015 - 11:45 AM, a spus:
Atunci cind zbori de pe teren AR, (si sub legitimare AR), ai (drepturi si obligatii):
- spatiu segregat (inregistrat...) Terenul este inregistrat, exista o persoana care se ocupa cu siguranta zborului (chiar daca nu sta fizic cocotat). Toata corespondenta CTA(pe tot itinerarul nostru) se desfasoara pe local (cu aprobare locala). Daca ceri legal la Romatsa, aia (daca-i prinzi plini de buna vointa si bune intentii), pot doar sa-ti deschida o fisa de zbor. Te intraba de YR-D..., sa nu te astepti sa autorizeze un aparat neinregistrat, condus de un pilot neautorizat sau pe un itinerar nedeclarat. Asta daca vrei sa fii legal peste 1Kg. Pe local e mai usor, oameni vorbesc nu transmit.
- esti in drept sa fii acolo si sa faci asta (aeromodelism). Sau cel putin ai absolut toate drepturile de care se bucura personalul navigant pe platforma aeroportuara (sa zicem), sau oricare alt membru legitimat(planorist, parasutist sau parapantist)... ei nu-si declara singuri nici zborul, nici planorul, nici intentiile (daca nu ies din zona)
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 28 January 2015 - 02:14 PM
#1349
Postat 28 January 2015 - 02:18 PM
De acord ca esti in spatiul ala care te ocroteste ca o umbrela, de asta si eu zbor majoritar la Balta Verde, dar in rest... tot ilegalist m-as simti, chiar legitimat AR.
#1350
Postat 29 January 2015 - 08:43 AM
Eu tind se cred ca momentan dreptatea depinde de bani care dispui si de legaturi si pile avocatului tau. Mie imagina asta pare realista. Bunul simt sau dreptate nu exista. Doar se deschizi ziarele si media si vezi.
Intre timp sunt echipat cu o armada de zburatoare de sub 1kg si celelalte le zbor pe aerodrom 1:1. Nasol devine cind incepe sezonul de termica, atunci numai stiu cum se fac se scot planoarele mai mari. Despre Multicopterul nici nu vorbim.
rhc@born.ro
#1352
Postat 29 January 2015 - 09:31 AM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 29 January 2015 - 09:33 AM
rhc@born.ro
#1353
Postat 29 January 2015 - 01:08 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1354
Postat 29 January 2015 - 11:10 PM
renatoa, la 28 January 2015 - 10:39 AM, a spus:
Prezentul ordin nu se aplică:
...
aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât:
- sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;
- sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;
- nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.
Deci, nu avea 1kg, nu avea camera, era sub 100m distanta, ramane discutabila partea cu "zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;"
E vorba de o parcare, McDonalds, stadion, nici una nu este locuinta... plus ca ordinul schioapata neprecizand o distanta fata de locuinte, orice avocat iti anuleaza linia asta in instanta.
In comparatie cu el, noi toti ceilalti care zburam peste 1kg suntem penali cu adevarat, asa ca despre ce vorbim ?
Din punctul meu de vedere conteaza mai putin daca a incalcat sau nu ordinul, stim cu totii ca este absurd acest ordin si oricum nu prea aveau competente si interese in domeniu politisti din duba. Problema apare atunci cand se trag niste concluzii pripite in urma unei bravuri de genul asta. Cred ca ar fi mai intelept sa nu atragem voit atentia asupra noastra sfidandu-i cu un zbor pe langa masina politiei.
Daca doreste cine trebuie, poate demonstra si ca a incalcat prevederile ordinului8. De ex: ART. 5 (1) din ordin spune asa:
“Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 ....”
Iar 912 la art 8 (3) precizeaza urmatoarele: “Prin excepţie de la prevederile alin. (1), avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate, care execută zboruri interne VFR pe timp de zi, încadrate în categoria operaţiunilor aeriene civile de lucru aerian sau aviaţie generală, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom civil certificat, în următoarele condiţii cumulative:
a ) terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în extravilanul unei localităţi;
b ) proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul terenului ori al suprafeţei de apă a aprobat utilizarea acestora de către aeronava în cauză.
c) …”
Ramane fara sens sa enumar si restul condiitiilor, caci parcarea respectiva este sigur in intravilanul unei localitati si nu cred ca proprietarul ar fi aprobat in prealabil utilizarea parcarii pt. zborurul lui Ciprian.
O parte interesanta a lucrurilor ar fi ca desi incalcarea ordinului8, nu se poate lasa cu sanctiuni directe, nefiind prevazute de acesta, incalcarea unor prevederi ale 912/2010 este considerata contraventie si se poate lasa cu amenda intre: 20.000 si 50.000 lei. Asa acest ordin aparent inofensiv care-ti numeste zburatoarea sub un Kg, “aeronava” si face trimitere la HG912 te poate pricopsii usor cu o frumusete de amenda.
In alta ordine de idei, la fel de simplu poti conduce masina cu 150km/h pe langa o masina a politiei rutiere si ramai nesanctionat daca nu are radarul pornit, dar de aici pana la a concluziona ca degeaba-i legea pt. ca nu au ce sa-ti faca, este cale lunga.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 29 January 2015 - 11:12 PM
#1355
Postat 30 January 2015 - 07:59 AM
a) aeromodelelor, asa cum acestea sunt definite si clasificate de catre Federatia Internationala de Aeromodelism si de catre Federatia Romana de Modelism, atunci cand sunt utilizate in cadrul competitiilor, demonstratiilor aeriene sau al altor manifestatii oficiale organizate de Federatia Romana de Modelism;
b ) aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg, atat timp cat:
- sunt operate intr-o zona deschisa, fara constructii cu destinatia de locuinta;
- sunt operate fara depasirea campului vizual al persoanei care asigura comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanta pe orizontala si de 100 m distanta pe inaltime fata de aceasta persoana;
- nu au montate pe ele aparatura pentru filmare sau transmisie de date.
(3) Raspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operarii aeromodelelor si aeronavelor prevazute la alin. (2) revine in totalitate persoanelor care asigura comanda acestora de la sol.
@xorg, dar nu pomeniti de acest punct ! sau rastalmacim si ordinul ...
Practic pe orice teren viran, poti zbura fara probleme un aeromodel sub 1 Kg, in limitele acestui ordin.
Daca vrei FPV, filmari aeriene, fotografii aeriene, aeromodele mai grele, zbori la distante mai mari, atunci ai o problema :)
Aceasta postare a fost editata de popad: 30 January 2015 - 08:03 AM
#1356
Postat 30 January 2015 - 08:50 AM
Hai la FPV intr-un hectar de padure sa vedeti adrenalina...
Atentie la interpretari, "aparatura pentru filmare" nu incrimineaza FPV-ul daca imaginea nu este inregistrata ! Camera singura nu inseamna "aparatura pentru filmare" ;)
#1357
Postat 30 January 2015 - 09:33 AM
renatoa, la 30 January 2015 - 08:50 AM, a spus:
Hai la FPV intr-un hectar de padure sa vedeti adrenalina...
Atentie la interpretari, "aparatura pentru filmare" nu incrimineaza FPV-ul daca imaginea nu este inregistrata ! Camera singura nu inseamna "aparatura pentru filmare" ;)
FPV poate scapa de "filmare", dar se impiedica in "transmisie de date". Nu?
#1358
Postat 30 January 2015 - 09:44 AM
#1359
Postat 30 January 2015 - 10:27 AM
renatoa, la 30 January 2015 - 09:44 AM, a spus:
Un extras din ceva lege/Google:
"reţea de comunicaţii electronice – sistemele de transmisie şi, acolo unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare şi alte resurse, inclusiv elementele de reţea care nu sunt active, care permit transportul semnalelor prin cablu, pe cale radio, prin mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, incluzând reţelele de comunicaţii electronice prin satelit, reţelele terestre fixe, cu comutare de circuite şi cu comutare de pachete, inclusiv internet, şi mobile, reţelele electrice, în măsura în care sunt utilizate pentru transmiterea de semnale, reţelele utilizate pentru transmisia serviciilor de programe audiovizuale şi reţelele de televiziune prin cablu, indiferent de tipul de informaţie transmisă"
Nu-s avocat (dar ma uit la Suits :) ), insa tertipurile astea ca nu e transmisie de date ci e video analog, nu cred ca tin in fata Onoratei Instante.
Unde bat este ca, ideea din spatele ordinului 8 este sa nu ai camera si sa nu transmiti nimic spre sol. Fie ea telemetrie, video analog sau alte magarii. Practic, pe model sa ai doar un receptor prin care ii zici stanga-dreapta, sus-jos.
Nu avem nici un avocat printre noi?
#1360
Postat 30 January 2015 - 12:24 PM
Eu zic asa.Cei carora l-e este frica sa se ridice de la sol cu orice sare peste un Kil,sa stea acasa si sa-si admire zburatoarele.
Iar restul,HAI LA ZBOR :pardon:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 30 January 2015 - 12:27 PM
#1361
Postat 30 January 2015 - 12:56 PM
tibko, la 30 January 2015 - 10:27 AM, a spus:
Nu avem nici un avocat printre noi?
Asta e partea diabolica a legilor prost intocmite, ca lasa loc la interpretari...
Dpdv al IEEE, transmisie de date inseamna doar digital si atat... http://en.wikipedia....ta_transmission
Mult mai transmisie de date este telemetrie din mai toate statiile moderne, cu aia cum ramane ?
#1362
Postat 30 January 2015 - 05:10 PM
Sper doar sa nu uitati cum se zboara pana va decideti ce legi sunt necesare.Si cu asta ma duc sa mai dau inca 5 baterii.
#1363
Postat 31 January 2015 - 02:04 AM
Ciprian97, la 30 January 2015 - 05:10 PM, a spus:
Sper doar sa nu uitati cum se zboara pana va decideti ce legi sunt necesare.Si cu asta ma duc sa mai dau inca 5 baterii.
Cred ca de data asta tu ai scapat doar nebagat in seama, o extravaganta deasta cu zbor pe langa masina politiei iti poate aduce o amenda si fara ordinul 8, daca-si pun un pic mintea cu tine politistii, gasesc multe alte motive sa te sanctioneze.
Pana la urma riscul amenzii este treaba ta, dar trebuie sa te gandesti si la ceilalti care incearca pe diverse cai sa convinga autoritatile ca hobbyul asta nu-i un pericol si ca sunt nejustificate dispozitiile ordinului 8. Cam cat de convingatori mai pot fi ei, atunci cand solicita autorittilor mai multe libertati pt. aeromodelisti, daca tu-ti arati potentialul defiland cu elicopterul pe langa masina de politie si mai apoi, bravezi postand pe un forum public ca legile-st degeaba atat timp cat tie nu ti-a facut nimic politia.
Eu nu-ti spun sa nu-ncalci legea, ca pana la urma cu toti o mai facem, dar daca tot o faci, fao fara sa te stie autoritatile. Stii tu cum se spune: “Hoţul neprins e negustor cinstit”.
Pe partea de siguranta eu zic sa nu te joci, oricat de nesimnificativa iti parea tie acum diferenta dintre un accident produs in timpul desfasurari unei activitati legale fata de una ilegala, trebuie sa constientizezi totusi ca acea diferenta se poate masura in ani.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 31 January 2015 - 02:05 AM
#1364
Postat 31 January 2015 - 02:13 AM
popad, la 30 January 2015 - 07:59 AM, a spus:
a) aeromodelelor, asa cum acestea sunt definite si clasificate de catre Federatia Internationala de Aeromodelism si de catre Federatia Romana de Modelism, atunci cand sunt utilizate in cadrul competitiilor, demonstratiilor aeriene sau al altor manifestatii oficiale organizate de Federatia Romana de Modelism;
b ) aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg, atat timp cat:
- sunt operate intr-o zona deschisa, fara constructii cu destinatia de locuinta;
- sunt operate fara depasirea campului vizual al persoanei care asigura comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanta pe orizontala si de 100 m distanta pe inaltime fata de aceasta persoana;
- nu au montate pe ele aparatura pentru filmare sau transmisie de date.
(3) Raspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operarii aeromodelelor si aeronavelor prevazute la alin. (2) revine in totalitate persoanelor care asigura comanda acestora de la sol.
@xorg, dar nu pomeniti de acest punct ! sau rastalmacim si ordinul ...
Practic pe orice teren viran, poti zbura fara probleme un aeromodel sub 1 Kg, in limitele acestui ordin.
Daca vrei FPV, filmari aeriene, fotografii aeriene, aeromodele mai grele, zbori la distante mai mari, atunci ai o problema :)
Haideti sa mai analizam odata impreuna.
Ordinul 8, art.5 alin.1) Nici o prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010..........”
Cele invocate de dvs. mai sus, de fapt acelas art.5 dar alineatele urmatoare 2)si 3), sunt prevederi ale ordinului 8, in concluzie nu ne pot exonera in vreun fel de obligatiile respectarii prevederilor HG912/2010.
#1365
Postat 31 January 2015 - 08:03 PM
xorg, la 31 January 2015 - 02:13 AM, a spus:
Ordinul 8, art.5 alin.1) Nici o prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010..........”
Cele invocate de dvs. mai sus, de fapt acelas art.5 dar alineatele urmatoare 2)si 3), sunt prevederi ale ordinului 8, in concluzie nu ne pot exonera in vreun fel de obligatiile respectarii prevederilor HG912/2010.
Si care parte din ce citati dvs. : "avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate" se refera la "aeromodele" sau "aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg", ca eu unul nu inteleg.
Daca este asa cum spuneti, e de mirare ca nici un echipaj ea politie, si trec destule pe langa "terenul de zbor", nu m-a intrebat nimic din 2010 pina acum. Chiar sunt norocos :) Si se pare ca nu sunt singurul. Totusi cred ca Ordinul MT 8 ne-a lasat o portita.
#1366
Postat 01 February 2015 - 01:48 AM
#1367
Postat 01 February 2015 - 02:16 PM
Probabil in asteptarea primaverii se vor mai scrie multe pe aici ... eu unul ma opresc aici :)