Modelism - RHC Forum: cuplu motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

cuplu motor

#1 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 12:24 PM

azi m-am pus sa-mi fac reductorul pentru trainerul meu si as avea o intrabare referitoare la reducerea cuplului motorului:
se mai inclina axul pe care vine elicea cateva grade in jos si in dreapta?
acum elicea si motorul nu mai sunt pe acelasi ax. are vreun efect inclinatia asta sau nu? sau cum se reduce cuplul la motor cu reductor?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 August 2005 - 12:44 PM

nu conteaza reductorul.elicea tot induce cuplu,chiar cuplu ceva mai mare la reductor decat la priza directa.
cateva grade in jos si dreapta sunt de ajuns.
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 12:45 PM

aham..deci trebuie inclinat. tot reductorul cu tot cu motor sau numai elicea fata de motor?

Aceasta postare a fost editata de jester: 26 August 2005 - 12:59 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 August 2005 - 01:24 PM

Nu se poate inclina decat tot ansamblul motor+reductor. N-ai alta solutie.
0

#5 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 01:28 PM

ok. asa am sa fac...
va multumesc pentru raspunsuri.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#6 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 01:39 PM

se numeste cuplu motor, dar e dat de elice, ca aia are si diametru mare si invarte niste aer uneori; cu cat mai mare si mai rapida, e cuplul mai mare; nu vad cum ai putea schimba unghiul elicei fara sa schimbi unghiul ansamblului, ca doar nu pui planetare (de Dacia) :D

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 26 August 2005 - 01:40 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 02:12 PM

BogdanStancu, la 26 Aug 2005, 13:39, a spus:

...ca doar nu pui planetare (de Dacia) :D

Ajunge un simplu cardan, nu trebe toata planetara, fraere!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 02:16 PM

Valteras, la 26 Aug 2005, 15:12, a spus:

BogdanStancu, la 26 Aug 2005, 13:39, a spus:

...ca doar nu pui planetare (de Dacia) :D

Ajunge un simplu cardan, nu trebe toata planetara, fraere!

Dacia n-are cardan, fraere! si ceva mai prost decat Dacia nu am gasit, sa citez.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#9 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 26 August 2005 - 02:48 PM

pui un cardan de ROMAN sau unul de SR DAC, sau unu de CARPATI( nu stiu daca mai gasesti)
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#10 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 04:18 PM

mai mai. am facut deja reductorul, si l-am lipit de avion, montat inclinat in jos si la dreapta un pic. sper sa fie destul, daca nu, de aia s-a inventat trimarea eleroanelor, nu?

Fisiere atasate


I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#11 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 04:20 PM

si inca ceva: la reductor. daca motorul isi pastreaza sensul conventional, elice se va invarti neconventional.
cum fac in cazul acesta? pun firele la motor invers sau se poate cumva schimba sensul altfel?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#12 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 04:31 PM

jester, la 26 Aug 2005, 17:18, a spus:

mai mai. am facut deja reductorul, si l-am lipit de avion, montat inclinat in jos si la dreapta un pic. sper sa fie destul, daca nu, de aia s-a inventat trimarea eleroanelor, nu?

trimarea eleroanelor e fixa, in timp ce cuplul motor va fi diferit, in functie de turatia motorului. Chiar si de starea bateriei, la inceputul zborului, fata de sfarsit.

jester, la 26 Aug 2005, 17:20, a spus:

si inca ceva: la reductor. daca motorul isi pastreaza sensul conventional, elice se va invarti neconventional.
cum fac in cazul acesta? pun firele la motor invers sau se poate cumva schimba sensul altfel?

Pai daca invarti elicea invers, ... schimba firele de la motor, sa se invarta elicea cum trebuie.

...si faceai bine daca motorul il fixai prin intermediul unui batiu reglabil, sa poti jongla cu unghiurile...adica batiul ala rosu de plastic se prinde (cu riscul a 25g in plus) de un batiu de motor termic, eventual micsorat pentru economia de greutate.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 26 August 2005 - 04:35 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 August 2005 - 06:23 PM

Vezi ca unele motoare au sensul desenat pe ele. Daca le invarti in sens opus....merg....dar cu eficienta mai mica. Doar la cele mai acatarii se poate regla timer-ul.
0

#14 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 09:40 PM

pai tocmai la eficienta ma gandeam cand ziceam de inversat firele. din pacate batiul ala rosu l-am lipit de panou cu poxipol, nu ramane decat sa ma rog sa fie inclinatia buna. insa ma gandeam la o chestie: daca creste turatia motorului, creste si viteza avionului, si daca e trimat din eleroane, creste si cuplul dat de eleroane, nu?
din cate stiu eu, cuplul se poate anula si din trimarea eleroanelor exclusiv. insa e mai frumoasa metoda cu motorul.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#15 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 10:00 PM

Buei lasa plavrageala si apucate de lucruri serioase ,ce ai facut acolo o sa mearga FIX[vorba lui ZOD ] 2 minute si sa nu decolezi cu el fa proba pe loc
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#16 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 10:08 PM

pai ce nu-i bun ce am facut? reductorul eteapan. am facut teste cu el. am tinut avionul de elice, l-am miscat in toate partile, am dat sus jos si tine. fac eu si teste pe jos cu el.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#17 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 10:15 PM

Motorul nu are racire si pinioanele lasa de dorit -uitate la dinti au ceva uzura?din ce material sunt pinioanele?

Aceasta postare a fost editata de Calu2: 26 August 2005 - 10:16 PM

Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#18 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 10:18 PM

La pinionul mare ce bucsi sau rulmenti are pe ax....?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#19 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 10:31 PM

pai...pinioanele(axul, nu?) e un ax de la alt motoras, iar pinionul are bucsa tot de la motorase. ce nu-i bun? de mers merge foarte bine.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#20 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 10:42 PM

In gol sau cu elicea montata
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#21 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 10:56 PM

si in gol si cu elice merge la fel de bine.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#22 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 11:01 PM

Bafta atunci la zbor \sa ne spui si noua cum a fost...OK?
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#23 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 26 August 2005 - 11:09 PM

va spun cu siguranta. eu sper la un zbor saptamana viitoare, cand iau acumulatori li-po, ca ni-cd ce am eu sunt prea grei pentru avionul asta.

@calu2
apropo, pana la urma imi dai nota de trecere la reductor? :angry:
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#24 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2005 - 09:43 AM

Ai grija cu LI-PO ca trebuie sa ai regulator special-am plecat la zbor ne vedem Luni-va pupa TATA
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#25 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 27 August 2005 - 10:06 AM

Calu2, la 27 Aug 2005, 09:43, a spus:

Ai grija cu LI-PO ca trebuie sa ai regulator special-am plecat la zbor ne vedem Luni-va pupa TATA

mai de ce trebuie regulator special? eu stiu ca trebe la motor brush less, dar nu la acumulatori li-po. ce conteaza de unde vine curentul?

Aceasta postare a fost editata de jester: 27 August 2005 - 10:42 AM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#26 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 27 August 2005 - 12:34 PM

trebuie uitate ca sunt regulatoare speciale pt LiPo
nu stiu de ce banuiesc ca daca nu e bun poti strica acc-u
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#27 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 27 August 2005 - 01:14 PM

jester, la 27 Aug 2005, 10:06, a spus:

...mai de ce trebuie regulator special? eu stiu ca trebe la motor brush less, dar nu la acumulatori li-po. ce conteaza de unde vine curentul?

La brushless-uri, conteaza si de unde vine curentu' si cat ! :o B) Ca astea vor curent k lumea! :( Aveti grija la Li-Po! :mellow:

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#28 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 27 August 2005 - 01:54 PM

pai da, la brush less, dar eu am motor normal, cu acumulatori li-po. trebuie variator special? daca da, mai bine ma impusc, ca bani de altul nu mai am. :mellow:
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 27 August 2005 - 02:01 PM

jester, la 27 Aug 2005, 13:54, a spus:

dar eu am motor normal, cu acumulatori li-po. trebuie variator special? daca da, mai bine ma impusc, ca bani de altul nu mai am. :mellow:

trebuie variator care sa stie lipo!!!
nu conteaza ce motor e la capatul celalalt.un variator normal o sa descarce celulele lipo in asa hal incat o sa distrugi packul in 2-3 zboruri.
e adevarat ca au aparut variatoare care stiu si nimh(nicd) si lipo.dar sunt destul de scumpe.
daca ai lipo trebe regulator de lipo.daca ai si brushless trebuie regulator de brushless si lipo .etc.

poti sa te impusti linistit.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 27 August 2005 - 02:03 PM

flying is my life...
0

#30 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 27 August 2005 - 02:03 PM

:mellow: da mai. acum mi-am adus aminte ca asta face variatorul special pentru li-po. nu lasa descarcare sub nu stiu cati volti. apropo, stiti cati? ca al meu nu lasa sub 4,2. e destul?
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu