BEAVER DHC2 din depron Pentru motor 400
#61 Guest_esox_*
Postat 13 October 2005 - 08:03 AM
cred ca vroia sa scrie "semiaripa"
@jester
Eu o sa pun un singur servo la eleroane, aplicand solutia data de Silviu (economie de bani si de greutate). Cu bechia ma tot gandesc, probabil o sa pun una cat de simpla si usoara se poate.
#62
Postat 13 October 2005 - 09:45 PM
bechia am facut-o deja. nu e o bechie in sesul ei adevarat, ca are rota. deci...e o roata inclinata in spate(jama ei, bine-nteles) si lasat libera sa poata lua avionul curbe si pe sol.
#63
Postat 13 October 2005 - 09:50 PM
#65
Postat 13 October 2005 - 10:03 PM
#66
Postat 13 October 2005 - 10:11 PM
Fisiere atasate
-
Image183.jpg (77.76K)
Number of downloads: 360
#67 Guest_esox_*
Postat 13 October 2005 - 10:28 PM
#68
Postat 13 October 2005 - 10:43 PM
pai la ce tija te referri?
bechia nu e actionata de servo, e libera, se misca la voia intamplarii(dupa legile fizicii :( ) ca e inclinata in spate.
uite o schema a bechiei, poza nu mai am cum sa pun ca e lipita deja burta de avion.
PS
e.... inele de sigurantare, nu "idele..."
imi cer scuze.
Fisiere atasate
-
Copy_of_bechie.JPG (8.89K)
Number of downloads: 332
Aceasta postare a fost editata de jester: 13 October 2005 - 10:44 PM
#69 Guest_esox_*
Postat 13 October 2005 - 11:07 PM
#70
Postat 13 October 2005 - 11:13 PM
#71
Postat 14 October 2005 - 09:17 AM
Cred, parere personala, c ar fi fost si mai bine daca ai fi pus placaj sau balsa si pe partea exterioara asa cum apare in desenul de la tine modificat:
Fisiere atasate
-
Copy_of_bechie.JPG (11.13K)
Number of downloads: 326
Blue Raven
#72
Postat 14 October 2005 - 08:55 PM
#73
Postat 16 October 2005 - 05:07 PM
pe unde ai ajuns cu el?
eu saptamana asta m-as apuca de aripi.
#74 Guest_esox_*
Postat 27 October 2005 - 09:45 AM
Fisiere atasate
-
bechie_esox.JPG (13.37K)
Number of downloads: 299
#75
Postat 27 October 2005 - 01:04 PM
#76
Postat 27 October 2005 - 09:29 PM
#77
Postat 27 October 2005 - 11:42 PM
Totusi, daca e sa fie facuta, macar sa fie ca la carte. Adevarul e ca arata frumos cu roata aia mobila in spate.
Am inteles ca discutia e despre cum se face nu daca merita facuta, asa ca ma conformez, si tac!
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 October 2005 - 11:43 PM
Telefon: 0721 385365
#78 Guest_esox_*
Postat 28 October 2005 - 11:25 AM
Mi-ati dat de gandit, desi aseara am inceput lucrarea inainte sa citesc aceste mesaje. Am implantat deja sarma de otel, [care va fi si axul bechiei (diametru aprox. 1 mm)] in directie.
Desi sunt de acord cu Bitex si cu Jester, ca nu se merita efortul, mi-am propus sa-o fac totusi, tocmai din cauza ca solutia mi-sa parut simpla fata de bechie necomandata. Opritorul axului bechei in directia sus era prevazut sub forma unui mini disc din tabla subtire, cositorit pe sarma, dar am uitat sa-l trec pe desen. Acesta va prelua socurile pe directia verticala. Cea ce priveste socurile pe directiile orizontale, m-am gandit ca o sa fie preluate (cat de cat) chiar de catre axul bechiei, care fiind subtire, are elasticitatea suficienta (sper).
Oare exista solutie incercata si functionala, de a introduce ceva elasticitate in tijele de comanda, pentru a proteja suplimentar servourile?
esox
#79
Postat 28 October 2005 - 11:41 AM
Solutia de protejare a servo este chiar cea de la auto.
La directie axul tijei nu mai este prins rigid de bratul servo-ului.
Pe brat este o piesa metalica cu gaura si are in ambele parti cite un arc care este blocat in cealalta extremitate.
In acest fel, daca ai un soc pe tija de comanda, arcurile preiau marea parte.
Atentie : arcurile trebuie sa fie destul de rigide ca sa nu ai jocuri in comanda
Bafta
#80 Guest_esox_*
Postat 28 October 2005 - 12:07 PM
bitex, la 27 Oct 2005, 23:42, a spus:
Da, Bitex.
Cum vad eu (poate gresesc) tocmai in acest fel se realizeaza schimbarea directiei fuselajului, deci si a directiei de mers. De fapt asta se intimpla in prima faza. Daca modelul sta pe loc, doar isi va misca coada stanga si dreapta. Daca e in rulare, dupa prima miscare a cozii bechia va face un unghi fata de directia de miscare, realizand astfel virajul. Pe teren neted, bineinteles. Pe iarba e cum zici tu, nu va avea mare efect. Oricum, momentan nu marimea efectului ma preocupa, ci protejarea servoului de socurile pe care probabil o sa primeasca de la bechie.
@Charly:
poti, te-rog sa faci a schita, fiindca ma tem ca nu am inteles foarte bine solutia de la auto.
Aceasta postare a fost editata de esox: 28 October 2005 - 12:08 PM
#81
Postat 29 October 2005 - 11:01 AM
esox, la 28 Oct 2005, 11:25, a spus:
pai eu am zis ca mai bine o faci (ca si eu am facut-o si din motive estetice, dar si din motive de grija pentru avion, ca poate nu tot timpul ai iarba mica sa poti decola cu el, si gasesti vreun beton sau ceva rugos, si atunci vai de partea aia a spatelui care vine in contact cu solul, dupa cateva decolari de astea, se roade toata), dar poate e mai bine lasata libera ca in felul asta nici servoul nu are NIMIC de suferit de pe urma incasari vreunui gropan, ca roata oricum e libera, si nici deriva nu are, ca pe ea o comanda servoul si nu e legata de roata naravasa, si in plus, mai e si ce zicea bitex, oricum efectul giroscopic, este imprimat avionului de catre coada, nu atat de catre roata, pot zice asta din experienta, la aeronca care are roata din spate fixa si care cand dadeam comnada directiei, aproape ca se invartea in loc, era sa se rastoartene(bine si eu era incepator si nu stiam sa trebe fin tras, cand vedeam avionul ca o ia un pic intr-o partea, trageam de coada la maxim si atunci se intorcea aprope la 180 e grade, si.... iok decolare, ca nvea viteza).
succes mai departe, eu am facute aripile pana la invelirea cu depron si confectionarea eleroanelor, ca nu am depron si nici nu am ajuns la practiker sa-mi iau. tre sa rog pe cineva sa-mi ia si sa-mi trimita. :)
o poza cu ce am facut.....
Fisiere atasate
-
Image187.GIF (97.92K)
Number of downloads: 339
#82 Guest_esox_*
Postat 30 October 2005 - 11:14 AM
#83
Postat 30 October 2005 - 12:05 PM
#84 Guest_esox_*
Postat 30 October 2005 - 08:31 PM
Pentru comenzi am ceva tub de plastic flexibil si cu niste sirma de otel introdus in el as putea face si eu un fel de "bowden". Au astea ceva smecherie la care trebuie avuta grija?
Aceasta postare a fost editata de esox: 30 October 2005 - 08:37 PM
#85
Postat 30 October 2005 - 09:41 PM
placaj gasesti la rhc, de ala viatic e bun, dar un pic cam....scump sai zic asa....:D
succes
#86 Guest_esox_*
Postat 31 October 2005 - 10:16 AM
#87
Postat 31 October 2005 - 01:02 PM
Daca pui lemn de brad/pin bine uscat in loc de placaj aviatic (din mesteacan) sau balsanu pierzi mai nimic! Adica ies cateva grame in plus! Acum depinde si cat de mult trebuie pus!
Mai poti face si decupaje pentru a castiga la capitolul greutate!
Am folosit si e bun mai ales la structura de rezistenta (lonjeroane, BA, BF), unde balsa nu e asa de rezistent la tensiuni.
Chiar acum am folosit la o aripa de Me Bf109E la BA baghete de pin romanesc!
Gasesti la concurentza! Si rapid chiar! :D
Blue Raven
#88
Postat 03 November 2005 - 08:18 PM
mai nu prea ai ce pierde, mai ales daca e placaj de ala, ca e si mai rezistent. eu unu la locul de prindere a aripilor de fuzelaj pun placaj de 3mm de mesteacan sa fie sigur ca nu face figuri. asa ca pune linistit placaj ca e mai bine chiar.
succes.
Aceasta postare a fost editata de jester: 03 November 2005 - 08:19 PM
#89
Postat 05 November 2005 - 11:40 PM
ieri si azi am mai lucrat ceva la aripi, in sfarsit am facut rost de depron si am reusit sa invelesc intradosul aripilor.....
Fisiere atasate
-
Image189.GIF (93.48K)
Number of downloads: 276
#90
Postat 05 November 2005 - 11:42 PM
poze cu ele prinse de aripi si slefuite pun zile urmatoare, acum am pus doar cele 2 jumatati ale eleronului. :D