Acumulatori NiMh foto. Afaturi pentu incarcarea acesto tip de acumulatori.
#1
Postat 11 December 2013 - 08:59 PM
Am pornit acest topic deoarece dupa cum sugereaza si titlul vreau ceva mai multe lamuriri in privinta incarcarii corespunzatoare a acestor tipuri de acumulatori. Nu sunt strain modelismului si nici acumulatorilor, doar ca pana acum nu am mai avut deloc de a facu cu NiMh. Acumulatorii sunt noi, azi au venit de la F64.ro , nu as vrea sa ii chinui prin incarcari la parametri necorespunzatori. Vreau sa ma folosesc de ei cat mai mult si cat mai bine. Acumulatorii sunt acestia , iar ca incarcator folosesc cu succes de mai bine de 1 an un iMax B6 cu o sursa de 12V si 4A Robbe. Nelamuririle se refera la:
- atunci cand ii scot din aparat sa ii incarc trebuie neaparat sa le dau mai intai o descarcare? Daca da, la cati "A" sa setez curentul de descarcare si la cati "V" sa setez limita de descarcare?
- stiu ca incarcarea se determina setand acel "Delta Peak" la o valoarea conform acumulatorilor, dar in cazul meu la cat trebuie sa o setez?
- iar ultima, atunci cand ii incarc la cati "A" sa setez curentul de incarcare? Aici stiam ca cu cat e mai mic cu atat e mai bland pentru acumulatori si le prelungeste viata, lucru valabil si la descarcare, corect? Daca gresesc nu ezitati sa ma corectati.
Pentru moment cam atat, astept lamuriri cat mai repede si tin sa va multumesc in avans pentru sfaturile dvs.
Toata stima Pintilie Tudor.
#2
Postat 11 December 2013 - 09:48 PM
pinti2d, la 11 December 2013 - 08:59 PM, a spus:
Nu este nevoie, la NiCd era situatia asta.
- stiu ca incarcarea se determina setand acel "Delta Peak" la o valoarea conform acumulatorilor, dar in cazul meu la cat trebuie sa o setez?
Cam prin incercari... as porni cu 8mV si faci mai multe cicluri discharge apoi charge pana cind ajungi la o valoare apropiata, chiar 2400 nu cred ca atingi.
- iar ultima, atunci cand ii incarc la cati "A" sa setez curentul de incarcare? Aici stiam ca cu cat e mai mic cu atat e mai bland pentru acumulatori si le prelungeste viata, lucru valabil si la descarcare, corect? Daca gresesc nu ezitati sa ma corectati.
Sunt si eu fotograf, cu mai multi ani in spate decat de modelism, asa ca am charger Maha, care este creme de la creme in fotografie.
Are doua regimuri: slow, la 300mA, cam 8 ore, si fast la 800mA, cam... 3 ore :) cam in intervalul asta te poti invarti, in functie de graba care o ai.
Atentie, curentul este corelat cu Delta peak, va trebui sa te stabilesti la unul anume, si pe ala stai daca nu vrei sa umblii la delta peak toata ziua...
...
Toata stima Pintilie Tudor.
That's all folks ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 December 2013 - 09:49 PM
#3
Postat 11 December 2013 - 10:03 PM
renatoa, la 11 December 2013 - 09:48 PM, a spus:
Va multumesc frumos pentru raspuns dnl "Renatoa". O sa incerc sa gasesc un DP cat mai potrivit in ideea de a atinge o valoare cat mai apropiata de capacitatea acumulatorilor. Acum daca nu estu cu suparare pentru ceilalti utilizatori a-ti putea sa imi recomandati dvs un incarcator de pe siteu-ul mentionat de mine? Considerati ca am nevoie de el? Sau ma voi descurca fara probleme si cu ce am eu?
Toata stima.
#4
Postat 11 December 2013 - 11:04 PM
LaCrosse-ul nu il mai folosesc decat rar la descarcari, pentru ca MH-C401FS nu are descarcare, in rest am ajuns si eu la concluzia comentariului de pe F64, nu merita bagati banii in chargere pe care mai mult le admiri decat le folosesti...
"Am cumparat de curand acest incarcator, care imi pare ideal.
Am folosit timp de 3 ani Maha C9000, dar .....care exact la 3 ani , cand a expirat garantia, s-a defectat ....ca din senin.
Sincer la inceput am folosit functiile lui mult laudate, dar mai apoi mi-am dat seama ca de fapt daca acumulatorii sunt buni e perfect, iar daca le-a trecut vremea la gunoi cu ei.
Sunt sincer si vreau sa spun ca nu ma gandesc sa mai fac recuperari cu acumulatori defecti sau imbatraniti si sa ma trezesc ca ma lasa cand imi este lumea mai draga.
Deci ce imi oferea C9000 cu recuperare de acumulatori uzati, etc. ,pentru mine este o frectie la picior de lemn, vorba romaneasca.
Mai poti face dintr-n mos de 80 de ani, un alergator la 100 de metri garduri. Niciodata, garantez.
Deci ce ofera Maha MH-C401FS este super suficient pentru orice profesionist.
Sunt ultra multumit de el.
Are de fapt ce iti trebuie, incarcare lenta si rapida, dar care , cea rapida nu incalzeste acumulatorii.
E ideal, ce iti poti dori mai mult.
In plus este mic si tocmai bun pentru transport in deplasari fata de C9000 care parca este facut la Moscova."
Revenind la partea a doua a intrebarii, daca merita un charger din asta foto fata de cel de modelism care il ai deja... as zice ca acordam prea multa atentie la niste acumulatori de 60 lei :) cat un pack lipo de 2200 care multi il aruncam dupa un sezon...
#5
Postat 12 December 2013 - 09:15 AM
Ca totusi sa vezi cit a intrat in fiecare baterie poti sa cauti unul care afiseaza si cit a bagat in ele, gen
http://www.conrad.co...Battery-Charger
sau fratele mai mare, mai frumos si mai luminos
http://www.conrad.co...battery-charger
#6
Postat 12 December 2013 - 09:41 AM
http://www.lacrossetechnology.com/900/
La 30 Euro adica tot cat cel mic Maha, cam merita... pretul mic fata de site-ul fabricantului este pentru ca s-a scos din productie.
Are si descarcare, si afisaj... fratele mare nu stiu daca merita.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2013 - 09:43 AM
#7
Postat 12 December 2013 - 12:04 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#8
Postat 12 December 2013 - 12:55 PM
Astea sunt ?
http://www.lidl.de/media/product/0/0/2/1/3/2/0/tronic-ni-mh-akkus.jpg
http://www.lidl.de/d...NIC-Ni-MH-Akkus
#9
Postat 12 December 2013 - 03:37 PM
Cele din poză sunt de 2500 standard
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#10
Postat 12 December 2013 - 03:38 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#11
Postat 12 December 2013 - 04:24 PM
La un moment dat a venit un coleg la mine, foarte mindru, cu niste acumulatori noi-nouti ieftini si buni pe care scria 2800 mAh
La test (pe un mh 9000) a dat ca au cca 1300mAh de bucata
#12
Postat 12 December 2013 - 05:57 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#13
Postat 12 December 2013 - 06:12 PM
Nu cred ca poluam...
Si daca nu ai, cu ce ii incarci ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2013 - 06:16 PM
#14
Postat 12 December 2013 - 07:02 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#15
Postat 12 December 2013 - 07:37 PM
Ideal ar fi sa-i faci unul cite unul dar te apuca anul nou
#16
Postat 12 December 2013 - 07:41 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 12 December 2013 - 07:43 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#17
Postat 12 December 2013 - 07:42 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#18
Postat 12 December 2013 - 07:50 PM
Nu mai merge logica de delta peak, nu iau ambii curent in mod egal, o nebunie...
#19
Postat 10 April 2014 - 11:28 AM
#20
Postat 10 April 2014 - 12:22 PM
pinti2d, la 10 April 2014 - 11:28 AM, a spus:
Cand pui mai multi acumulatori in serie, amperajul ramane acelasi, doar tensiunea se inmulteste cu nr de acumulatori. Cand pui in paralel e valabil cum ai calculat tu, doar ca atunci tensiunea nu se mai inmulteste, ramane 1,2 v.
#21
Postat 10 April 2014 - 01:23 PM
Pinochio, la 10 April 2014 - 12:22 PM, a spus:
Deci pana la urma ce am gresit? Sau ce nu am setat bine?
#22
Postat 10 April 2014 - 02:34 PM
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 10 April 2014 - 02:34 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#23
Postat 10 April 2014 - 03:12 PM
Cum sunt conectati in suport? sper ca nu in paralel... :wacko:
> am setat curentul de incarcare la 0,5v,
0.5A poate... e OK la accu de 2000mAh, daca sunt in serie.
> iar Delta P la 0,8.
Nu am auzit de asa ceva... eu am valori de la 5mV in sus. Daca vrei sa zici 8mV este OK.
> Problema a aparut dupa circa o zi de stat la incarcat, incontinuu.
Dupa 6 ore trebuia sa ii opresti tu, greseala ta
> Incarcatorul imi arata 3,22v tensiunea pe ambii acumulatori
Daca erau in serie e bine
> dar "ma" o luase razna, afisajul meu de 4 cifre se daduse peste cap, incepuse iara de la zero.
... no comment
> Cu alte cuvinte fiecare acumulator avea mai mult de 5000ma.
Unde scrie ca la 5000 se reseteaza ?
> Am decis sa nu ma risc si dupa mai bine de 30 de ore am oprit incarcarea, acumulatorii nu erau firbinti, nu nimic.
> Deci? Ma poate lamuri cineva? ce nu am facut bine?
In afara de delta ala dubios cu 0.8... nu am sesizat nimic ciudat. Asta presupunand ca nu ai niste pocnitori de accu.
O poza cu ecranul de setare delta peak ar fi utila.
Eu faceam 3 cicluri complete in charger din prima, nu ii descarcam in aparatul foto.
Asta as face acum, as pune delta peak pe default, si as da un ciclu descarcare/incarcare, cu setari de: 1V pentru tensiunea de terminarea descarcarii, si limitare timpului la 6 ore.
#24
Postat 10 April 2014 - 06:15 PM
renatoa, la 10 April 2014 - 03:12 PM, a spus:
Cum sunt conectati in suport? sper ca nu in paralel... :wacko:
> am setat curentul de incarcare la 0,5v,
0.5A poate... e OK la accu de 2000mAh, daca sunt in serie.
> iar Delta P la 0,8.
Nu am auzit de asa ceva... eu am valori de la 5mV in sus. Daca vrei sa zici 8mV este OK.
> Problema a aparut dupa circa o zi de stat la incarcat, incontinuu.
Dupa 6 ore trebuia sa ii opresti tu, greseala ta
> Incarcatorul imi arata 3,22v tensiunea pe ambii acumulatori
Daca erau in serie e bine
> dar "ma" o luase razna, afisajul meu de 4 cifre se daduse peste cap, incepuse iara de la zero.
... no comment
> Cu alte cuvinte fiecare acumulator avea mai mult de 5000ma.
Unde scrie ca la 5000 se reseteaza ?
> Am decis sa nu ma risc si dupa mai bine de 30 de ore am oprit incarcarea, acumulatorii nu erau firbinti, nu nimic.
> Deci? Ma poate lamuri cineva? ce nu am facut bine?
In afara de delta ala dubios cu 0.8... nu am sesizat nimic ciudat. Asta presupunand ca nu ai niste pocnitori de accu.
O poza cu ecranul de setare delta peak ar fi utila.
Eu faceam 3 cicluri complete in charger din prima, nu ii descarcam in aparatul foto.
Asta as face acum, as pune delta peak pe default, si as da un ciclu descarcare/incarcare, cu setari de: 1V pentru tensiunea de terminarea descarcarii, si limitare timpului la 6 ore.
Toata stima dnl "Renatoa". M-am grabit si am formulat gresit anumite cuvinte. Acumulatorii sunt conectati in serie. Un acumulator are o capacitate de 2700ma, cel putin asa scrie pe ei. Delta peak intradevar este la 8mv/celula, graba. Acel timer de auto oprire functiona si inainte, dar dupa cele 6 ore, acumulatorii abea se apropiau de jumatatea capacitatii. M-am gandit ca daca il scot si stau cu ochii pe ecran voi avea mai multa eficienta in ai incarca pana la capacitatea maxima. "ar "ma" o luase razna, afisajul meu de 4 cifre se daduse peste cap, incepuse iara de la zero.
... no comment", ma refeream la faptul ca contorul capacitati acumulatorilor, afisat in mili amperi, format din 4 cifre ajunsese la 9999, iar dupa cateva minute la 0005, deci se resetase si continua sa creasca, echivalent cu 10005.
I-am pus iarasi la un ciclu de descarcare (cu 1A si pana la 1V/celula) incarcare (0,5A, 10mv/celula DeltaP) astept sa vad ce si cum si revin cu informatii.
#25
Postat 10 April 2014 - 06:35 PM
Problema este de ce nu a decuplat... vedem acum, daca nu decupleaza dupa 6 ore creste curentul, la 0.7A, sau scade delta peak la 6mV.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 April 2014 - 06:39 PM
#26
Postat 10 April 2014 - 09:11 PM
renatoa, la 10 April 2014 - 06:35 PM, a spus:
Problema este de ce nu a decuplat... vedem acum, daca nu decupleaza dupa 6 ore creste curentul, la 0.7A, sau scade delta peak la 6mV.
Recunosc, in materie de electronica sunt mai mult decat planta. Sa inteleg ca daca inseriez 2 acumulatori se aduna doar voltajul, de aici rezultand acel 3,22V, dar capacitatea nu? Asta insemnand ca daca ma apropii de 2700ma sunt in grafic? Eu credeam ca trebuie sa imi arate 2700x2, adica undeva pe la 5400ma, ca si la voltaj. Am facut cateva poze la ultimul ciclu, descarcare cu 1A pana la 1V/celula, apoi incarcare cu 0,5A iar DT setat la 10mv/celula. Din pacate dupa terminarea ciclului nu pot viziona cronometrul dar va spun ca a depasit linistit cele 6 ore mentionate de dvs. Stima
.
#27
Postat 10 April 2014 - 10:44 PM
Ca sa concluzionam ce a spus si Renato, cand pui celulele in serie se intampla urmatoarele:
-capacitatea totala de incarcare este egala cu capacitatea unei celule, in cazul tau 2700 mAh, atat trebuie sa arate incarcatorul la final
-curentul de incarcare este cel necesar unei celule, nu conteaza cate pui in serie!
-tensiunea totala de incarcare este egala cu suma tensiunilor celulelor. Bineinteles, incarcatorul va depasi putin 1.5V pe celula in timpul incarcarii
Sper ca n-am gresit prea mult, stau cu ochii in monitor de vreo 14 ore! :)
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 10 April 2014 - 10:46 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide

#28
Postat 11 April 2014 - 07:28 AM
De crescut poti creste curentul linistit, pana la 1.2A.
O sa iti explic putin simplificat si metaforic ce se intampla in interior, ca sa fie mai clar.
La sfarsitul incarcarii, incep sa se degaje gaze, are loc o bolboroseala, ca si cum ar "fierbe".
Aceasta bolboroseala de gaze din exterior se simte in tensiune ca niste mici fluctuatii, de cativa mV, asta este delta peak. Ca sa il simti, pragul trebuie scazut, nu crescut !
Pe de alta parte, sa facem analogia cu fierberea apei intr-o oala... intr-un fel se vede fierberea la foc mic, altfel la foc mare, corect ? Desi in ambele cazuri apa fierbe ! De asta am zis sa cresti curentul, va simti bolboroseala mai usor.
Faptul ca sunt reci exact asta imi spune, ca nu a ajuns la faza aia, nu e rau sa fie calda bateria la final, este indicatia ca este incarcata full, cat timp o poti tine in mana este ok, asta inseamna 50 grade si nu ii dauneaza.
Sa vezi cei de la auto care incarca la 2-3A cum le scot din charger... :D
Deci, scade delta peak la 6mv si creste curentul la 0.8A, daca nici acum nu se opreste in 4 ore... chiar e buba.
#29
Postat 11 April 2014 - 10:19 AM
renatoa, la 11 April 2014 - 07:28 AM, a spus:
De crescut poti creste curentul linistit, pana la 1.2A.
O sa iti explic putin simplificat si metaforic ce se intampla in interior, ca sa fie mai clar.
La sfarsitul incarcarii, incep sa se degaje gaze, are loc o bolboroseala, ca si cum ar "fierbe".
Aceasta bolboroseala de gaze din exterior se simte in tensiune ca niste mici fluctuatii, de cativa mV, asta este delta peak. Ca sa il simti, pragul trebuie scazut, nu crescut !
Pe de alta parte, sa facem analogia cu fierberea apei intr-o oala... intr-un fel se vede fierberea la foc mic, altfel la foc mare, corect ? Desi in ambele cazuri apa fierbe ! De asta am zis sa cresti curentul, va simti bolboroseala mai usor.
Faptul ca sunt reci exact asta imi spune, ca nu a ajuns la faza aia, nu e rau sa fie calda bateria la final, este indicatia ca este incarcata full, cat timp o poti tine in mana este ok, asta inseamna 50 grade si nu ii dauneaza.
Sa vezi cei de la auto care incarca la 2-3A cum le scot din charger... :D
Deci, scade delta peak la 6mv si creste curentul la 0.8A, daca nici acum nu se opreste in 4 ore... chiar e buba.
Ok, am inteles, acum scot chargerul si mai dau un ciclu, revin mai pe seara cu detalii. Stima.