Modelism - RHC Forum: Despre Lipo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Despre Lipo

#1 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 13 April 2013 - 01:16 PM

Am cautat pe forum nu am gasit nimic legat de ce as vrea sa intreb.
Va rog lamuriti-ma un lucru in legatura cu acumulatoarele lipo, la folosirea lor in curenti mari.
Fiecare acumulator lipo are inscriptionata acea rata de descarcare in "C" de ex 20C, 30C.Sa iau un exemplu ca sa fie mai clar. Avem sa zicem un lipo 3s1p de 2000mah si 20C continuu, 30C burst(15sec). Asta inseamna ca el va putea furniza maxim 60A timp de 15 secunde sau 40A continuu.Pana aici nimic neclar.
Dar intrebarea vine cand acumulatorul se mai descarca, pentru ca este si normal si sa zicem ca la un moment dat s-a descarcat 50% din baterie (vorbim la modul teoretic) deci in momentul respectiv acumulatorul va avea capacitatea de 1000mah.Cum se va face in momentul asta calculul pentru a vedea ce amperaj poate sa ofere acumulatorul? Se va inmulti rata de descarcare cu noua capacitate adica 1000mah sau tot cu 2000mah?
Logic ar fi sa se inmulteasca cu noua capacitate, dar stau si ma intreb cand capacitatea acumulatorului va ajunge undeva la 200mah el nu va mai putea da decat 6A burst ori noi daca avem un motor care consuma 10A ce va face acumulatorul? Ca eu sincer sa fiu n am vazut sa ia foc sau ceva (si nu din cauza ca regulatorul taie curentul pentru ca am probat si fara).

De ce intreb acest lucru, pentru ca voi avea nevoie la quadcopter de un acumulator (sau 2 in paralel) si as vrea sa stiu cum sa imi calculez capacitatea si C-ul acumulatorului.Motoarele conform producatorului consuma 16A fiecare.Deci as avea un curent maxim de 64A. Ce rata de descarcare/capacitate sa aleg in conditii minime? In momentul de fata am un acumulator de 2400mah 30C continuu. Incarcat la maxim el ar putea da 72A dar cand ajunge la 50% ce face in cazul in care turez motoarele la maxim? Ia foc acumulatorul sau doar nu va mai fi in stare sa dea maxim si atunci nu voi mai obtine turatia dorita?
Mi se pare o contradictie pentru ca burst ma duce cu gandu ca ia foc, ori in realitate mi se pare ca as ramane doar fara puterea maxima...
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 13 April 2013 - 03:56 PM

Vezi postareaktalyn15bn, la 13 April 2013 - 01:16 PM, a spus:

Logic ar fi sa se inmulteasca cu noua capacitate, dar stau si ma intreb cand capacitatea acumulatorului va ajunge undeva la 200mah el nu va mai putea da decat 6A burst ori noi daca avem un motor care consuma 10A ce va face acumulatorul?

Ba nu, logic e sa se inmulteasca cu capacitatea totala. Faptul ca in timpul descarcarii sarcina electrica depozitata scade nu inseamna ca scade capacitatea. Aceea scade doar in urma deteriorarii celulei.

Curentul maxim ce poate fi dat de celula tine de rezistenta ei interna. Cu cat e mai mica, cu atat curentul pe care il poate furniza este mai mare. C ratingul este o caracteristica tehnologica a procesului de fabricatie al celulei. Acum, cu cat celula are capacitate mai mare cu atat suprafata interna de contact dintre borne trebuie sa fie mai mare (insemnand rezistenta mica) si daca inmultim asta cu numarul C ne da o valoare invers proportionala cu rezistenta interna si direct proportionala cu curentul maxim.


It's difficult to make things simple!
0

#3 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 13 April 2013 - 04:21 PM

Multumesc de raspuns in primul rand.Nu m am lamurit totusi in totalitate, deci ca sa aflu ce curent maxim poate suporta bateria inmultesc C cu rezistenta interna ? La multi acumulatori nu se specifica rezistenta interna, in aceste cazuri cum as putea afla ce curent maxim poate da acumulatorul?
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 April 2013 - 06:06 PM

In primul rand estimarea de curent este mult umflata, acela este curentul maxim tras de motor, dar nu il vei folosi la maxim nici 1% din timp, practic in hover un copter echipat cu "simtul raspunderii", adica mai cu componente ieftinache, trage cam 150W/kg, deci 13-14A din 3s. Per total, nu per motor !

Al meu de 1200 grame la hover ia cam 11A, am motoare si elici un pic mai de soi.

Referitor la Lipo, daca vrei sa ai viata lunga, ia C-ul cel mai mare care il gasesti economic ! ca oricum nu e real ce scrie pe el... :D
La Turnigy/Zippy cele de 35C sunt cam cele rezonabile ca raport pret/viata. 20C iei ca sa zici ca ai de zburat o luna doua in weekenduri, 20-30 de "plinuri" adica. Cifrele astea sunt valabile pentru 2200 si 1-1.5kg.
Daca folosesti 2700-3300mAh atunci evident ca C-ul poate fi mai mic. Peste 3300 nu e logic sa incarci la clasa asta de coptere mici, hai cel mult 2 de 2200 mAh puse in paralel, e mai flexibila solutia decat una de 4-5000mAh.
Acum am primit recent Zippy Compact 2700 25C si sunt aproape la fel de usoare ca cele de 2200/35C, nu degeaba denumirea seriei este Compact. Nu am zburat inca nici unul, vom vedea cum se comporta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 13 April 2013 - 06:53 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 April 2013 - 06:06 PM, a spus:

In primul rand estimarea de curent este mult umflata, acela este curentul maxim tras de motor, dar nu il vei folosi la maxim nici 1% din timp, practic in hover un copter echipat cu "simtul raspunderii", adica mai cu componente ieftinache, trage cam 150W/kg, deci 13-14A din 3s. Per total, nu per motor !

Al meu de 1200 grame la hover ia cam 11A, am motoare si elici un pic mai de soi.

Referitor la Lipo, daca vrei sa ai viata lunga, ia C-ul cel mai mare care il gasesti economic ! ca oricum nu e real ce scrie pe el... :D
La Turnigy/Zippy cele de 35C sunt cam cele rezonabile ca raport pret/viata. 20C iei ca sa zici ca ai de zburat o luna doua in weekenduri, 20-30 de "plinuri" adica. Cifrele astea sunt valabile pentru 2200 si 1-1.5kg.
Daca folosesti 2700-3300mAh atunci evident ca C-ul poate fi mai mic. Peste 3300 nu e logic sa incarci la clasa asta de coptere mici, hai cel mult 2 de 2200 mAh puse in paralel, e mai flexibila solutia decat una de 4-5000mAh.
Acum am primit recent Zippy Compact 2700 25C si sunt aproape la fel de usoare ca cele de 2200/35C, nu degeaba denumirea seriei este Compact. Nu am zburat inca nici unul, vom vedea cum se comporta.



Ale mele s-ar zice ca vor papa 7A fiecare la tractiune de 300-400g.O sa masor dar nu stiu cum.Am mai incercat odata sa masor curentul la un motor si cand ajunge pe la 4.2A nu vrea mai mult oricat as creste la gaz.Ceva limiteaza curentul dar nu stiu ce, multimetrul stie pana la 20A max.
Apropo de acumulatori in paralel, daca la cel pe care il am acum (are cam 30 incarcari as zice) as pune inca un acumulator nou in paralel ar fi in regula sau nu prea? Al meu are in momentul de fata 2400mah testati(2800mah avea cand l-am cumparat).Daca iau unul tot de 2400mah si acelasi C (dar alta firma) exista posibilitatea sa se descarce mai repede unul dintre ei si sa apara o diferenta prea mare de potential?
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 April 2013 - 07:04 PM

Vezi postareaktalyn15bn, la 13 April 2013 - 06:53 PM, a spus:

Ale mele s-ar zice ca vor papa 7A fiecare la tractiune de 300-400g.O sa masor dar nu stiu cum.Am mai incercat odata sa masor curentul la un motor si cand ajunge pe la 4.2A nu vrea mai mult oricat as creste la gaz.Ceva limiteaza curentul dar nu stiu ce, multimetrul stie pana la 20A max.
Apropo de acumulatori in paralel, daca la cel pe care il am acum (are cam 30 incarcari as zice) as pune inca un acumulator nou in paralel ar fi in regula sau nu prea? Al meu are in momentul de fata 2400mah testati(2800mah avea cand l-am cumparat).Daca iau unul tot de 2400mah si acelasi C (dar alta firma) exista posibilitatea sa se descarce mai repede unul dintre ei si sa apara o diferenta prea mare de potential?


Ce motoare elici ai tu acolo ? 7A = 77W la 400 grame inseamna mult peste 150W/kg ... neeconomic rau... la 300 grame e tragic as zice...

De combinatia cu acumulatoare in paralel care nu sunt identice eu m-as feri... As face asta numai cu unii noi si care toata viata lor vor sta conectati paralel, inclusiv incarcarea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 April 2013 - 11:18 AM

Vezi postareaktalyn15bn, la 13 April 2013 - 04:21 PM, a spus:

Multumesc de raspuns in primul rand.Nu m am lamurit totusi in totalitate, deci ca sa aflu ce curent maxim poate suporta bateria inmultesc C cu rezistenta interna ?


Nu, inmultesti cu capacitatea totala a bateriei, adica cu ceva invers proportional cu rezistenta interna.

It's difficult to make things simple!
0

#8 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 14 April 2013 - 12:02 PM

Vezi postareaZen, la 14 April 2013 - 11:18 AM, a spus:

Nu, inmultesti cu capacitatea totala a bateriei, adica cu ceva invers proportional cu rezistenta interna.


Deci nu era gresit cum calculam, C*capacitatea totala, atat doar ca oricat de descarcat ar fi acumulatorul, formula este aceeasi.Multumesc de lamurire :D
0

#9 Useril este offline   godFather89 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 144
  • Inregistrat: 07-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:automodelism - incepator

Postat 17 April 2013 - 10:00 AM

Rezistenta interna nu se modifica deloc in functie de descarcarea acumulatorului? Ca eu asa imi aduceam aminte...
0

#10 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 17 April 2013 - 11:02 AM

Vezi postareagodFather89, la 17 April 2013 - 10:00 AM, a spus:

Rezistenta interna nu se modifica deloc in functie de descarcarea acumulatorului? Ca eu asa imi aduceam aminte...


Din cate stiu eu ca si regula generala, rezistenta electrica se modifica in functie de temperatura si anume creste rezistenta pe masura ce creste temperatura...
0

#11 Useril este offline   godFather89 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 144
  • Inregistrat: 07-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:automodelism - incepator

Postat 17 April 2013 - 11:23 AM

Da, am mai cercetat si se pare ca la acumulatorii pe baza de Litiu, rezistenta interna nu se modifica foarte mult in functie de gradul de incarcare (spre deosebire de NiMh).
http://batteryuniver...ect_performance

Pentru NiMh:
http://batteryuniversity.com/images/partone-22e.jpg

Citeaza

The internal resistance of lithium-ion is fairly flat from empty to full charge. The battery decreases asymptotically from 270 mW at 0% to 250 mW at 70% state-of-charge. The largest changes occur between 0% and 30% SoC.


Totusi, la Li, scade tensiunea la borne odata cu descarcarea acumulatorului, deci oricum scade curentul de descarcare.
I = U / R. Daca U scade, scade si I.

Aceasta postare a fost editata de godFather89: 17 April 2013 - 11:25 AM

0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 April 2013 - 11:25 AM

Si pe final de descarcare creste rez interna, poti incerca simplu sa urmaresti cu un V-metru cat scade cand este fresh si dai o blana, si cat scade cand faci asta la 3.7V per cell.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 30 April 2013 - 10:04 PM

Postez aici ca nu are rost sa deschid alt topic.
Dupa un crash formidabil datorita faptului ca am ramas fara transmisie video si nu am mai stiut unde sa caut avionul pe cer, pe langa alte pagube, vedeti in poza cum s-a facut acumulatorul.Stiu, sunt foarte norocos ca nu a luat foc (dar am fost si mai norocos cum am gasit avionul....).Un fir de la o celula (de balance) s-a dezlipit, din lateral pot vedea chiar si compozitia acumulatorului.Este un no-name dar toate laudele pentru el (nu doar pentru faza asta, a mai trecut printr-un crash, s-a burdusit destul de tare dar a mai functionat de atunci (acum mai bine de un an) fara nici o problema.

Intrebarea care vine, pentru ca nu am mai "desfiintat" nici un acumulator pana acum, cum sa procedez cu el inainte sa il arunc?
Multumesc anticipat pt raspunsuri. :rolleyes:
0

#14 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 30 April 2013 - 10:07 PM

..

..

..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_1351.JPG
  • Imagine atasata: 100_1352.JPG

0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 May 2013 - 08:43 AM

Baga-l in apa cu sare si perforeaza toate celulele, este solutia clasica.
Desi... pentru mine personal asta cu LiPo luat foc a devenit un mit... l-am abuzat in mod intentionat in fel si chip si nu iau foc, cred ca numai supraincarcarea peste 4.5V pe celula le aduce intr-o stare exploziva.
Daca au ajuns sa se gasesca si retete de reparat cele umflate, prin perforare cu un ac si apoi astupare imediata cu CA.
Din astea busite am perforat si in aer liber si nimic.
Intrebarea este ce faci cu el dupa, ca la noi cu colectarea bateriilor... unii o sa zica sa il ingropi, dar ne batem joc de pamant in felul asta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 01 May 2013 - 11:26 AM

Si eu cred ca doar in caz de supraincarcare sau scurtcircuit iau foc.
Interesant este ca celulele sunt perfect egalizate, 3.8v/cell.Daca nu se rupea ambalajul de la o celula poate ca as mai fi incercat sa lipesc firul dezlipit si l as mai fi folosit dar asa nu m as risca...Acum il descarc la 3v/cell apoi o sa il bag in apa cu sare. Dar mi se pare unpic ciudat, nu o sa faca scurt?
0

#17 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 01 May 2013 - 11:35 AM

Vezi postarearenatoa, la 01 May 2013 - 08:43 AM, a spus:

Intrebarea este ce faci cu el dupa, ca la noi cu colectarea bateriilor... unii o sa zica sa il ingropi, dar ne batem joc de pamant in felul asta.


In unele marketuri se gasesc acele cutii cu acumulatori care si-au dat duhul, e drept ca n am vazut niciodata altceva decat NiMh.Oare nu as putea duce si lipo? Sau in caz ca cine stie cum ia foc sunt tras la raspundere?
0

#18 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3961
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 01 May 2013 - 11:53 AM

Ce atatea probleme...pastreaza firele si restu la primul tomberon.Eu n-am reusit sa dau foc la un lipo nici intentionat(incercat incarcare pe ni-mh pana la 5,6 v/celula si doar s-a spart invelisul de aluminiu,nici macar fum...)
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 May 2013 - 05:43 PM

Vezi postareaktalyn15bn, la 01 May 2013 - 11:35 AM, a spus:

In unele marketuri se gasesc acele cutii cu acumulatori care si-au dat duhul, e drept ca n am vazut niciodata altceva decat NiMh.Oare nu as putea duce si lipo? Sau in caz ca cine stie cum ia foc sunt tras la raspundere?


Acolo le duci numai dupa perforare in saramura.
Dupa aia poti si sa il desfaci sa vezi cum e facut :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 May 2013 - 10:53 AM

1.E vreo problema daca incarc un PoLi cu 1/4C? Restul conditiilor sunt indeplinite: max 4,2V/celula si egalizator.
2.Packul e nou 7,4V 4000mAh (2S1P).Are 3,75V pe fiecare celula.Exista ca la Pb-Acid un grafic din care sa vezi procentul de incarcare dupa VOC (tensiunea in gol)?
3.Ce capacitate incarcata are acest pack nou? Banuiesc ca ar trebui sa fie cam la 40%.
Nu am mai avut pana acum LiPo,dar am citit tot ce am gasit despre ei.
0

#21 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 11:19 AM

Vezi postareaChamp, la 03 May 2013 - 10:53 AM, a spus:

1.E vreo problema daca incarc un PoLi cu 1/4C? Restul conditiilor sunt indeplinite: max 4,2V/celula si egalizator.


1. Ideal, mai putin e mai bine dar si timpul de asteptare va fi mai mare.
Daca este nano-tech il poti incarca si cu 5C (in cazul tau 20Ah, dar ma indoiesc ca ai incarcator care duce atat).
Daca nu este nano-tech le poti incarca cu 1C, maxim 2C.
Orice e sub valoarea maxima e cu atat mai bine ca nu il fortezi si ii lungesti viata, deci 1/4C (adica 1000mah/ora in cazul tau) ar fi chiar bine doar ca o sa dureze 4 ore sa se incarce cel de 4000mah.Acasa nu e nici o problema dar la camp daca vrei sa faci mai multe zboruri banuiesc ca nu o sa ai rabdare sa se incarce cu 1/4C.

Eu de exemplu imi incarc acumulatorii lipo cam cu 3/4C cand ii incarc acasa si nu ma grabeste nimeni si cu 1C daca sunt la camp si vreau sa mai fac alte zboruri.

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 03 May 2013 - 11:22 AM

0

#22 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 11:36 AM

Vezi postareaChamp, la 03 May 2013 - 10:53 AM, a spus:

2.Packul e nou 7,4V 4000mAh (2S1P).Are 3,75V pe fiecare celula.Exista ca la Pb-Acid un grafic din care sa vezi procentul de incarcare dupa VOC (tensiunea in gol)?


http://www.rc-perfor...harge_Graph.jpg
http://www.runryder....arge_curves.jpg
http://www.rcunivers...chargeCurve.jpg
http://www.rchelires...curve-graph.jpg

Oricum eu zic ca sunt intuitive, cel mai probabil depinde de la acumulator la acumulator.
Poti sa iti faci si singur un grafic pentru acumulatorul tau destul de simplu.Cu chargerul care stie si discharge si arata pe lcd cat a "scos" din baterie, il incarci mai intai full si notezi prima valoare 4A la 4,2V/cell respectiv 7,4v/pack depinde cum iti e mai folositor.Apoi pui chargerul sa descarce si notezi urmatoarea valoare a tensiunii dupa ce s-a descarcat cu 200mah....si tot asa pana ajungi la 3v/cell respectiv 6V/pack. Din toate valorile va iesi un grafic frumos :D
0

#23 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 11:37 AM

Vezi postareaChamp, la 03 May 2013 - 10:53 AM, a spus:

3.Ce capacitate incarcata are acest pack nou? Banuiesc ca ar trebui sa fie cam la 40%.
Nu am mai avut pana acum LiPo,dar am citit tot ce am gasit despre ei.


Daca scrie pe el ca are capacitatea de 4000mah, este nou si nu are nici o problema atunci 4000mah ar trebui sa aiba atunci cand este incarcat maxim.De ce sa aiba 40%?
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 May 2013 - 12:11 PM

Vezi postareaChamp, la 03 May 2013 - 10:53 AM, a spus:

1.E vreo problema daca incarc un PoLi cu 1/4C? Restul conditiilor sunt indeplinite: max 4,2V/celula si egalizator.
2.Packul e nou 7,4V 4000mAh (2S1P).Are 3,75V pe fiecare celula.Exista ca la Pb-Acid un grafic din care sa vezi procentul de incarcare dupa VOC (tensiunea in gol)?
3.Ce capacitate incarcata are acest pack nou? Banuiesc ca ar trebui sa fie cam la 40%.
Nu am mai avut pana acum LiPo,dar am citit tot ce am gasit despre ei.


1. Nervi de nerabdare ? :)
2. Nou nu poate avea asa putin, 3.75V este cam 15-20%, insusi procesul de fabricatie presupune o "formatare", dar nu ca la plumb. Dupa aceasta formatare, pleaca din fabrica incarcat la 40%, corect, dar 40% la LiPo este cam 3.85V. Deci verifica astea, ori aparatul de masura nu e prea precis, ori nu e nou.
3. Corect, 40-45%, dar nu la tensiunea la care l-ai gasit tu, vezi mai sus.

Graficele postate de Catalin mai sus indica diverse sarcini, unele din ele cam in afara utilizarii modelistice, ce am postat eu sunt tensiuni pe acc in gol, fara nici o sarcina.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 May 2013 - 12:14 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 12:22 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 May 2013 - 12:11 PM, a spus:

Graficele postate de Catalin mai sus indica diverse sarcini, unele din ele cam in afara utilizarii modelistice, ce am postat eu sunt tensiuni pe acc in gol, fara nici o sarcina.


Revin cam peste 2-3 ore (mai mult de 0,6-0,7Ah nu ma lasa sa descarc) cu un grafic la tensiune in gol.Chiar sunt curios si eu ce va iesi :)
0

#26 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 May 2013 - 02:19 PM

Va multumesc pentru sfaturi.
Cum as putea verifica aparatul de masura?...Am 3,dar nu indica doua la fel :lol:..(diferenta de maxim 0,12V). Ma gandesc daca nu exista o sursa etalon de tensiune...Pe rezistente e simplu,ca exista rezistente cu toleranta foarte mica (1%) si imi indica corect.
Packul e nou,nu am motive sa banuiesc altceva,avand in vedere firma de unde l-am cumparat.E un Gens Ace...cred ca banuiti de unde,nu vreau sa fac reclama si pe el scrie:"Store long term at 3,8V per cell".Daca multimetrul meu arata 3,75 in loc de 3,8V cred ca o eroare de 0,05V e admisa.Erori de acest nivel apar si la integratele stabilizatoare de tensiune de precizie (TL431 de exemplu),deci nici acestea nu pot fi luate ca referinta pentru etalonarea multimetrului.

Mai am o intrebare:Am vazut 2 tipuri de scheme de egalizare.Una care variaza "liniar" (continuu) curentul prin rezistenta shunt,iar altul care lucreaza in impulsuri (cu comparatoare),comutand un curent mare prin rezistenta.Daca stiti avantaje si dezavantaje la aceste moduri de lucru?
0

#27 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 03:44 PM

Cam asta am obtinut, nu am mai facut grafic dar se intelege bine si asa :)
Valorile de la 0-20% mi se par unpic ciudate, dar restul sunt bune sigur.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lipo.png

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 03 May 2013 - 03:46 PM

0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 May 2013 - 03:47 PM

"in sarcina 0.6V" ? :unsure:... poate 0.6A sau 0.6C...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 03 May 2013 - 04:04 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 May 2013 - 03:47 PM, a spus:

"in sarcina 0.6V" ? :unsure:... poate 0.6A sau 0.6C...


0,6A pardon :blush:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lipo.png

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 03 May 2013 - 04:06 PM

0

#30 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 May 2013 - 05:39 PM

Multumim Catalin,graficul tau e util daca ne spui si ce pack ai descarcat (cati mAh are) si cum ai masurat U in gol...ai oprit descarcarea si ai asteptat (cat timp?),ai masurat OCV,apoi ai continuat descarcarea?

Utile si linkurile puse,doar ca al 2-lea nu mi se deschide,iar la ultimul e o mica greseala:pe abscisa trebuia sa scrie Ah in loc de mAh.
http://www.rchelires...curve-graph.jpg

Nu am nevoie sa incarc la camp.Packul meu va merge pe un Easy-Star cu motorul original (400),deci la maxim 8-10A.Teoretic,ma voi plictisi cat timp va zbura.Daca mai prind si o termica...Inainte mergea cu NiMh de 2500mAh 7 celule (pack facut de mine din celule R6) si eram multumit.Au murit de batranete.

Nu am (inca) un incarcator asa destept,si sunt nevoit sa folosesc DIY.Cu ce am avut pe-acasa,nu pot sa scot mai mult de 1,5A de asta am pus intrebarea cu 1/4C (1A).Timpul nu e o problema.Azi am luat un IC mai destept (L200) care imi va permite sa fac o sursa de pana la 3A.
Echilibrarea e un modul separat,facut dupa o schema de pe net si care lucreaza in comutatie (cu MosFet comandat de comparator LM393 si referinta de 2,5V cu LM431)

In urma discutiei despre eroarea voltmetrului,cred ca o etalonare destul de buna se poate face totusi cu un asfel de integrat regulator de tensiune.Trebuie gasit un model cu eroare cat mai mica (sub 1%).Multimetrele au in interior un semireglabil pentru etalonare.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu