Modelism - RHC Forum: Motor electric 380 la 220 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor electric 380 la 220 ajutor ?

#1 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2013 - 11:04 AM

Servus,


am un motor electric pe 380v cu un condensator de 4.2uF 380v 50hz ... de la IPRS.

Vreau sa folosesc motorul la 220,

dupa cum pare este un motor monofazat, ( are doar + - ... si impamantarea din condensator )



Cum il pot conecta la 220, ce condensator trebuie cumparat?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 684270957230203719801606-6544416-700_700.jpg

Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 04 November 2013 - 11:05 AM

A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 November 2013 - 01:02 PM

Cred ca pentru 220 are condensatorul potrivit, trebuie doar sa-l legi in caz ca nu-i...
La 380 nu necesita condensator.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2013 - 01:24 PM

Vezi postareabitex, la 04 November 2013 - 01:02 PM, a spus:

Cred ca pentru 220 are condensatorul potrivit, trebuie doar sa-l legi in caz ca nu-i...
La 380 nu necesita condensator.



l-am legat la curent, si vibra dar nu se invartea. si am zis ca nu am tensiunea suficienta. O sa ii fac o curatare cu spray de buji si contate ca pare super imbacsit cu uelei si sa il mai incerc o data.
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#4 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 04 November 2013 - 02:44 PM

Daca era un motor trifazat clasic3x220V/380V, il conectai cu bobinele in conexiune triunghi , alimentai doua din cele trei iesiri la 220V si a treia prin condensator la unul din cele doua fire alimentate, in functie de sensul de rotatie dorit. Practic condensatorul are rolul de a aproxima grosier diagrama fazoriala trifazata, in loc de trei faze la 120 grade vei avea doua la 180 grade si a treia la aproape 90 grade fata de una dintre celelalte doua. Acest lucru implica si o scadere semnificativa de putere utila a motorului. Daca nu ai acces la bobine si este facut numai la 380V, atunci ai o problema, tensiune mica si diagrama fazoriala afectata serios.... putin probabil sa faci ceva folositor cu el chiar daca in gol se poate invarti. Bazaitul de care vorbesti poate avea mai multe cauze, fie bobina defecta, fie condensator intrerupt sau devalorizat cumulat cu ceva frecari in lagare....
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#5 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2013 - 03:09 PM

eu l-am luat de la un tip ... taicasu il folosea dupa care s-a mutat la curte si nu a mai luaut toate catrafusele cu el.


Din motor ies 4 fire, 2 rosi 2 albastre + - ( dupa capul meu ) - un set se duce la Condensator un set e pentru alimentare. Impamantarea se facea prin condensator un al 3-lea fir.


Bazaitul acela e mai mult ca un fibrat. tremurat nu prea scoate zgomot :D
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#6 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 04 November 2013 - 08:12 PM

Este un motor de masina de spalat romaneasca(cred ca are cam 1500 rot/min si maxim 200w) din aia de plastic mica
motorul este la 220v,vezi daca condensatorul mai este bun(eventual masoara-l ce capacitate are)
dupa legaturi ar trebui sa fie 2 fire la cond. si 2 la retea,acum culorile nu le stiu dar se poate incerca cu ohmmetrul.
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 November 2013 - 08:18 PM

Tinand cont ca ai pomenit de IPRS, inclin sa cred ca acel condensator este defect, imbatranit. Schimba-l cu unul nou (sau macar nu foarte vechi), de aceeasi valoare si va functiona la 220, Asa cum a fost si inainte.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 04 November 2013 - 08:23 PM

Vezi postareamihaighe, la 04 November 2013 - 08:12 PM, a spus:

Este un motor de masina de spalat romaneasca(cred ca are cam 1500 rot/min si maxim 200w) din aia de plastic mica
motorul este la 220v,vezi daca condensatorul mai este bun(eventual masoara-l ce capacitate are)
dupa legaturi ar trebui sa fie 2 fire la cond. si 2 la retea,acum culorile nu le stiu dar se poate incerca cu ohmmetrul.



da, pare motor de masina de spalat veche, condensatorul are data e 1978 parca. Ideea e pe aparat de masura, condensatorul nu zice absolut nimic. nu misca nimic. O s ai ncerc sa schimb condensatorul si sa ii mai dau o incercare.
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#9 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 06 November 2013 - 02:26 PM

exista posibilitatea ca firele sa fie prost distribuite ? trece curent prin tija motorului. ca m-am curentat cand am vrut sa il invart. sau o fi un contact imperfect in motor de aceea am scurt ...
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#10 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 06 November 2013 - 04:41 PM

Vezi postareaLooSeR, la 06 November 2013 - 02:26 PM, a spus:

exista posibilitatea ca firele sa fie prost distribuite ? trece curent prin tija motorului. ca m-am curentat cand am vrut sa il invart. sau o fi un contact imperfect in motor de aceea am scurt ...

Este posibil sa ai scurt la masa (verifici cu aparatul),contactul imperfect nu ar trebui sa produca scurgere de curent la masa .Ce vrei sa faci cu el.
0

#11 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 06 November 2013 - 07:18 PM

Vezi postareamihaighe, la 06 November 2013 - 04:41 PM, a spus:

Este posibil sa ai scurt la masa (verifici cu aparatul),contactul imperfect nu ar trebui sa produca scurgere de curent la masa .Ce vrei sa faci cu el.



un mini strung ... de lemn.


cum pot verifica daca firele sunt trase bine la condensator. sau nu ar trebuii sa aibe legatura ? ( ma refer, care dintre cele 2 seturi sa ajunga la condensator si care la cablul de curent )

Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 06 November 2013 - 07:20 PM

A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#12 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 06 November 2013 - 07:27 PM

Vezi daca te ajuta schemele de aici

http://www.emil.matei.ro/mms.php

Codensatorul de pornire schimba-l
USER BANNED BY ADMIN
0

#13 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 06 November 2013 - 08:21 PM

Vezi postareaDanB, la 06 November 2013 - 07:27 PM, a spus:

Vezi daca te ajuta schemele de aici

http://www.emil.matei.ro/mms.php

Codensatorul de pornire schimba-l



multumesc - am reusit sa il pornesc.. .cu ajutor . I-am dat ajutor la invartit, a luat-o greu... dupa 5 minute de rulat si-a dubla viteza ..... cred ca nu a mai fost pornit de mult . Posibil sa aibe oxid de fier / ruina - intre ax si barle de cupru. .. de aceea sa am tensiune in ax. Am masurat am undeva la 130v ... O sa ii mai dau cu niste spray contact ... si sa il las sa lucreze sa vad daca isi revine .

p.s. - dan , este motor o singura viteza :D

Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 06 November 2013 - 08:23 PM

A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#14 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 07 November 2013 - 01:08 PM

ma poate ajuta cineva sa imi zica ce Condensator sa iau, nu gasesc la fel, si nu stiu ce alternativa trebuie.


Multumesc

ma poate ajuta cineva sa imi zica ce Condensator sa iau, nu gasesc la fel, si nu stiu ce alternativa trebuie.


Multumesc
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#15 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 07 November 2013 - 01:45 PM

Nu iti trebuie unul la fel dpdv constructiv ci unul de aceiasi capacitate la 300...400V.
Poate fi cu carcasa de plastic sau de aluminiu .
Daca nu scrie ce capacitate are cred ca unul cu o capacitate de 10...15μF este sufficient.
Este un magazine pe Calea Dudesti ,Viali,unde gasesti sigur.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#16 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 07 November 2013 - 02:15 PM

pai scrie pe el 4.5uf 350v
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#17 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 07 November 2013 - 02:23 PM

Vezi postareaLooSeR, la 07 November 2013 - 02:15 PM, a spus:

pai scrie pe el 4.5uf 350v


Ceri condensator pentru motor, de 4.5uF sau cit mai apropiat, de preferinta unul cu acelasi fel de terminale (papuc / fire / whatever) ca sa nu ai de traforat
USER BANNED BY ADMIN
0

#18 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 07 November 2013 - 07:30 PM

am schimbat cu un 4.5uF - la 400v - merge la fel. Adica pornirea trebuie facuta prin ajutare .... si nu are cuplu ... il opresc cu mana foarte usor.

e mort motorul pe interior sau a fost schimbat capacitorul cu unul mai prost ( sau nu are legatura ) am vazut pe internet ca daca e condensatorul stricat, merge greu....
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#19 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 07 November 2013 - 09:32 PM

Posibil sa aiba spire in scurt. Nu se incalzeste / miroase ciudat?
USER BANNED BY ADMIN
0

#20 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 07 November 2013 - 10:11 PM

Vezi postareaDanB, la 07 November 2013 - 09:32 PM, a spus:

Posibil sa aiba spire in scurt. Nu se incalzeste / miroase ciudat?


se incalzeste ... dupa 30 minute undeva la 80grade - dar faceam pauza.

Deci pot sa il arunc :D
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#21 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 09 November 2013 - 09:18 AM

Vezi postareaLooSeR, la 07 November 2013 - 10:11 PM, a spus:

se incalzeste ... dupa 30 minute undeva la 80grade - dar faceam pauza.

Deci pot sa il arunc :D

Din constructie fiind de masina de spalat manuala nu este facut sa mearga mai mult de 10-15 minute.Se mai poate incalzi daca sau schimbat infasurarea de lucru cu cea de pornire.
0

#22 Useril este offline   Ion_Bumbu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 26-January 13
  • Gender:Male

Postat 10 November 2013 - 03:12 PM

Grig

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0355.JPG

0

#23 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 11 November 2013 - 11:12 PM

Vezi postareaIon_Bumbu, la 10 November 2013 - 03:12 PM, a spus:

Grig



merci
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu