Postat 04 November 2013 - 02:44 PM
Daca era un motor trifazat clasic3x220V/380V, il conectai cu bobinele in conexiune triunghi , alimentai doua din cele trei iesiri la 220V si a treia prin condensator la unul din cele doua fire alimentate, in functie de sensul de rotatie dorit. Practic condensatorul are rolul de a aproxima grosier diagrama fazoriala trifazata, in loc de trei faze la 120 grade vei avea doua la 180 grade si a treia la aproape 90 grade fata de una dintre celelalte doua. Acest lucru implica si o scadere semnificativa de putere utila a motorului. Daca nu ai acces la bobine si este facut numai la 380V, atunci ai o problema, tensiune mica si diagrama fazoriala afectata serios.... putin probabil sa faci ceva folositor cu el chiar daca in gol se poate invarti. Bazaitul de care vorbesti poate avea mai multe cauze, fie bobina defecta, fie condensator intrerupt sau devalorizat cumulat cu ceva frecari in lagare....
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS