Modelism - RHC Forum: balans pale heli - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

balans pale heli o altfel de intrebare

#1 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 02:53 AM

Am si eu o nelamurire..privind balansarea palelor ptr heli. personal ma intereseaza clasa 450 dar probabil nu conteaza aspectul acesta. intrebarea mea , la voi (cei experimentati) ar fi cam asa:

- de ce se practica echilibrarea prin cautarea punctului CG al palelor, si adaugarea de balast pe pala mai usoara fix in CG, atat timp cat firmele care fabrica heli, si aici banuiesc ca de asemenea vorbim de experti, trimit RTF-uri cu blade-urile echilibrate in forma ca au toate o banda pe exterior. practic se adauga balast-ul in extrema lamei mai usoare. de asemenea, palele renumite cum ar fi SAB, au la fel, pe partea exterioara* acea scobitura, practic nici vorba de CG.

Sa inteleg ca firmele astea au placerea de-a face un lucru nu tocmai profesional ?..

Va rog lamuriti-ma , sunt derutat, evident, daca doreste cineva sa o faca. Dar rog sa se ramana in jurul intrebarii. Nu are sens sa se explice altceva in afara intrebarii, trimiteri pe documentatii, teoria chibritului, bla-bla-uri sofisticate, diferentele de echilbrare statica si dinamica.

_____________
* partea exterioara = punctul cel mai indepartat de rotor al palei

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 19 October 2013 - 02:56 AM

TEL: 0786.607.466
0

#2 Useril este offline   eellaa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Elicoptere, Avioane & Planoare

Postat 19 October 2013 - 10:15 AM

Nu ma pricep dar cred ca se procedeaza astfel pentru a adauga/indeparta cat mai putina greutate/material.
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 October 2013 - 12:31 PM

mell...,

Palele, trebuie mai intii balansate (peste clasa 500 se balanseaza in x) si apoi echilibrate, la fabrica banuiesc c-o fac dintr-o miscare cu o masina similara cu cele de la vulcanizari, pentru ca altfel in rotatie produc vibratii mari. Sunt elementele cele mai generatoare de vibratii din ansamblul rotativ.

Un elicopter bine reglat, se simte ca 'scaldat in unt'. Atunci si giroscopul functioneaza impecabil, si uzura este minima.
0

#4 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 12:35 PM

:-) ella, plauzibil.
vlad, dintr-o mișcare sau 10,problema e unde pui adaosu nu metoda de "cantarire". de ce nu il pun si ei pe CG. Asta este întrebarea. Nu efectele unei balansari proaste!
TEL: 0786.607.466
0

#5 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 October 2013 - 12:55 PM

Tocmai ti-am explicat, ei folosesc o masina.

Le prind impreuna, le rotesc cu 1900 r/min (banuiesc), si masina lor le spune, ca au nevoei de x mg pe pala x. Adica un scoci de..../.... mm la capatul palei x (trebuie si sa arate frumos)


Vezi postareamellbo, la 19 October 2013 - 12:35 PM, a spus:

:-) ella, plauzibil.
vlad, dintr-o mișcare sau 10,problema e unde pui adaosu nu metoda de "cantarire". de ce nu il pun si ei pe CG. Asta este întrebarea. Nu efectele unei balansari proaste!

0

#6 Useril este offline   emilemir 

  • Search Sexy Girls from your city for night
  • Grup: Validating
  • Postari: 881
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 19 October 2013 - 02:08 PM

cu ce difera balansarea in X fata de cea obisnuita, se poate detalia metoda?'multumesc
0

#7 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 03:19 PM

concretizand, și ignorand metoda de aflare diferențelor intre pale, tu spui ca ei pun greutatea la capăt, doar ca sa arate frumos? și noi facem corect? :-)
TEL: 0786.607.466
0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 October 2013 - 03:32 PM

Vezi postareamellbo, la 19 October 2013 - 03:19 PM, a spus:

concretizand, și ignorand metoda de aflare diferențelor intre pale, tu spui ca ei pun greutatea la capăt, doar ca sa arate frumos? și noi facem corect? :-)


Nu mel,

Eu spun ca exista masina de centrat, care da rezultat unic (pui un singur lest). O poti vedea in functiune (varianta auto) la orice vulcanizare auto.
0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 October 2013 - 03:36 PM

Vezi postareaemilemir, la 19 October 2013 - 02:08 PM, a spus:

cu ce difera balansarea in X fata de cea obisnuita, se poate detalia metoda?'multumesc


La palele mai late se urmareste si adincimea centrului de greutate fata de bordul de atac (similar cu centrul de greutate la aripa de avion). Ca sa aiba un comportament aerodinamic corect.
Se lesteaza foarte mult pe exterior, aproape de bordul de atac.

Am sa incerc sa pun niste poze.
0

#10 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3419
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 03:49 PM

Cu cat se pune greutatea mai departe de cg spre exterior ai nevoie de o greutate mai mica decat daca o apropi de cg.
0

#11 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 03:50 PM

eu cred ca toată povestea cu cg e mit. cu balansari individuale, cu centrul de greutate. crede ma ca știu cum e cu mașina aia. dar crezi ca x grame se pun in capăt acolo doar de aspect? nu. se pun acolo ptr ca e necesar mai putin adaos.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 19 October 2013 - 03:52 PM

TEL: 0786.607.466
0

#12 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3419
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 03:52 PM

Fazele de centraj sunt prima data static si apoi dinamic.
0

#13 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 03:54 PM

si deci sa revenim la topic si sa lasam metodele. unde punem greutatea? peste tot cum suntem obișnuiți? capete si mijloc?

eu voi renunta la modul asta de echilibrare.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 19 October 2013 - 03:57 PM

TEL: 0786.607.466
0

#14 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3419
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 03:56 PM

Capat si la turbine care se invart cu 160000 rpm tot asa se face crezi ca la palele tale nu va functiona
0

#15 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 04:02 PM

pentru ce sa faci staticul, daca cg al palei va conta pe orizontala? nu are sens. de asta ei nu tin cont de cg al palei. părere personala.

cg va conta doar cand heli zboară la 90°

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 19 October 2013 - 04:04 PM

TEL: 0786.607.466
0

#16 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3419
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 04:04 PM

Nu este vorba de cg palei ci de cg ansamplului rotitor ,al fortei centrifuge
0

#17 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3419
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 04:05 PM

Centrajul static se face pentru a aduce ansamblul cat de cat la adevar si mai apoi cu cel dinamic fineturile
0

#18 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 04:07 PM

ok, si ei când pun x grame pe exterior, rezolva si cg? atunci nu contează greutatea lor, doar cg-ul?

sunt și mai derutat..
TEL: 0786.607.466
0

#19 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 October 2013 - 04:07 PM

Voi chiar credeti ca pierde cineva timpul cu echilibrarea palelor,din procesul de fabricare diferentele sunt foarte mici,in prima faza se face o sortare dupa greutate,apoi la cele cu pretentii se mai bibilesc un pic si gata.Chiar si la cele low cost diferentele sunt foarte mici.Eu nu am reusit sa cantaresc o fasie de scoci pe care urma s-o pun pe o pala.
0

#20 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 04:10 PM

eu făceam asa.
1.gaseam cg individual
2. ajustam cg-urile prin adăugarea in exterior/interior
3. cântăream.
4 adăugam balast pe cg al palei mai usoare

rezultatel: 2 pale pline de scocinol.

e bn asa?
TEL: 0786.607.466
0

#21 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2748
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 19 October 2013 - 08:10 PM

Vezi postareamellbo, la 19 October 2013 - 04:10 PM, a spus:

eu făceam asa.
1.gaseam cg individual
2. ajustam cg-urile prin adăugarea in exterior/interior
3. cântăream.
4 adăugam balast pe cg al palei mai usoare

rezultatel: 2 pale pline de scocinol.

e bn asa?


Ia un ax de main shaft , pune amandoua palele aliniate una cu cealalta perpendicular pe ax , impinge amandoua palele in acela'si timp si daca una din ele ale cg'ul diferit fata de cealalta va cadea prima .
Asa gasesti si pozitia cg'ului .

Aceasta postare a fost editata de tantar: 19 October 2013 - 08:11 PM

Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#22 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 19 October 2013 - 09:29 PM

:) ok, va multumesc. acum voi sti.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 19 October 2013 - 09:29 PM

TEL: 0786.607.466
0

#23 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 23 October 2013 - 04:13 PM

elicopterul; intr-o lume de precizie, dau doar peste imprecizii.
am citit la voi pe forum ca palele SAB, sunt gata echilibrate.

de ce atunci, pe cantar ele difera in gramaj cu 0,17.
de ce puse pe ax, una cade mult mai devreme ?
palele SAB sunt cele albe in imagine.
celalalte 2 seturi, sunt egale in gramaj, cad ambele pe ax, cele din mijloc nici nu au nevoie de vre-un scoci.
va rog spuneti-mi. e normal ca palele SAB, cica echilibrate sa fie asa... ?

nota: nu sunt de parerea altora "las ca mere si-asa, da-i gaz." rog sa se abtina astfel de ganditori. fiecare cum crede, dar nu e asa deloc asa. nu conteaza ca altii au zburat sute de elicoptere, daca pe mine ma intereseaza acest aspect, va rog sa nu ignorati asta. va multumesc din suflet pentru ajutorul acordat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20131023_165723.jpg

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 23 October 2013 - 04:15 PM

TEL: 0786.607.466
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 05:55 PM

De asta e bun forumul, sa citesti numai ce iti convine ? Pentru asta e suficienta nevasta, de cate ori ii arati un heli sau niste pale o sa zica: ce destept esti puiule !! in timp ce se gandeste la ale ei.

Fara legatura cu subiectul palelor; fix asta conteaza, ca altii au zburat sute de heli.

Vezi postareamellbo, la 23 October 2013 - 04:13 PM, a spus:

nota: nu sunt de parerea altora "las ca mere si-asa, da-i gaz." rog sa se abtina astfel de ganditori. fiecare cum crede, dar nu e asa deloc asa. nu conteaza ca altii au zburat sute de elicoptere, daca pe mine ma intereseaza acest aspect, va rog sa nu ignorati asta. va multumesc din suflet pentru ajutorul acordat.

0

#25 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 23 October 2013 - 06:57 PM

chiar nu te înțeleg pentru ce faci Flame. e total offtopic ce ai scris, ce legătură are compasiunea cu topicul asta? sau ce importanta ar avea 100 de zboruri cu vibrații daca eu întreb altceva.

in fine..zboruri plăcute tie, probabil nu ai înțeles ce vreau eu, sunt sigur ca esti un tip ok de altfel. voi ignora superioritatea cu care ai răspuns de dragul hobby-urilor comune.

poate cineva sa-mi spuna daca e normal sau nu sa fie asa palele de la Sab fiind totusi balansate de ei?..
TEL: 0786.607.466
0

#26 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 23 October 2013 - 09:04 PM

Posibil sa nu fie echilibrate din fabrica ? Nu au acea urma de frezare..

Imagine atasata: 20131023_215744.jpg

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 23 October 2013 - 09:04 PM

TEL: 0786.607.466
0

#27 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 10:39 PM

e mai complicat... dar o sa incerc sa fiu de folos.

am citit si eu in multe locuri metoda de echilibrare descrisa de tine si, desi nu sunt varza cu fizica, nu gasesc vreo explicatie de ce ar fi obligatoriu sa aduci cg-ul in aceeasi pozitie. sistemul poate sa fie perfect echilibrat cu cg-ul palelor in locuri diferite si greutati ale palelor inegale

in fabrica, acolo producatorul le echilibreaza, cum s-a zis deja, se foloseste o masina de echilibrat, care o sa iti spuna unde sa pui greutate suplimentara (sau sau scoti) a.i. sistemul sa rezulte echilibrat. Fix ca la vulcanizare.
In urma procedeului, palele nu au neaparat aceeasi greutate si nici cg simetric

ca sa fie mai simplu de inteles, o sa dau niste exemple cu "desene" din text, ca de altele nu am rabdare :(

1. Sistem perfect simetric:

O----|----O


| asta e axul heli, O sunt niste sfere de aceeasi greutate pe care le echivalam cu palele. cu - reprezentam distanta de la ax la cg-ul palelor

e usor de inteles varianta asta, e perfect simetrica, echilibrata, cu palele de greutate egala


2. Sistem asimetric, dar echilibrat

O--|----o

"O" e de doua ori mai greu decat "o" dar si la jumate din distanta fata de ax. Sistemul e inca echilibrat perfect, si static si dinamic, desi 'palele' au greutati total diferite


3. sistem echilibrat static, dar dinamic nu

O----|----O

Este echilibrat static perfect, palele au aceeasi greutate, dar dinamic e varza... heli o sa vibreze groaznic....
astfel de dezechilibru nu se poate corecta static in niciun fel, nici cu adus cg-ul in acelasi loc, nici altfel. Doar cu masina de echilibrat

Concluzionand, faptul ca palele tale au greutati diferite nu insemna neparat ca nu sunt echilibrate. La fel si pentru locul in care au cg-ul, e irelevant
Echilibrul depinde de cum e distribuita masa in volumul palei si nu direct de valoarea masei sau pozitia cg
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#28 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 10:56 PM

Eu am incercat sa echilibrez palele static cu balanta analitica punand in cg scoci pana aveau mase egale si nu a mers bine.

Le-am echilibrat si pe balancer si nu pot zice ca am avut rezultate fantastice.

Cele mai bune de pana acum au fost palele SAB (am avut numai mari de peste 500mm) care vin bine echilibrate din fabrica. In plus logul de vibratii din unitatile FBL (cele care au) dau cea mai buna indicatie despre cum sunt palele echilibrate si cu rabdare si scoci le poti echilibra dinamic.

Dar am vazut ca merge si fara asta. Vibratiile unul heli la spool-up si spool-down sunt o indicatie buna despre cat de bine sunt palele (sau mai bine zis intregul head) echilibrate. Pot sa "vad" daca heli este bine echilibrat la fel de bine cum pot sa "vad" trackingul fara sa pornesc heliul.

Mai mult, in cazul unui heli care nu are headul perfect echilibrat o pereche de pale care nu sunt perfecte se vor comporta diferit in functie de cum le pui pe head (vibratii mai mici sau mai mari). Daca palele sunt foarte bune nu se schimba nimic cand le rotesti.

Asadar eu zic sa testezi palele SAB pe care le ai. Chiar daca sunt proste nu vor strica heliul.
0

#29 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 11:15 PM

fizica nu te contrazice :)

- cum am zis, "echilibratul" cu cantarul e un non-sens. poate doar combinat cu adus cg-ul in acelasi loc sa aiba ceva efect

- cu balancerul se pot obtine rezultate foarte bune(confirmat de mine practic), dar palele trebuie prinse exact cum stau pe heli, nu trecand axul balancerului prin gaurile de suruburi. Din nou, daca au cg-ul in acelasi loc, rezultatele pot fi ok si folosind gaurile de la suruburi

...si iaca cum gasim ceva efecte pozitive ale aducerii cg-uli in acelasi loc, dar in alt context... Asa ca revin, daca echilibrarea statica se face cu balancer trecut prin gaurile de la suruburi, alinierea cg in prealabil are sens. Desigur, o sa pui mai mult scotch pe ele decat e nevoie...

- balansand tot head-ul (cu tot cu pale, evident) se pot obtine rezultate super... dar e mega migalos si complicat
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#30 Useril este offline   mellbo 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 26-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Postat 24 October 2013 - 03:35 AM

cred ca am primit niste raspunsuri cu adevarat pertinente.
concluzia mea, este ca sa cumparam (cei care nu au masini de echilibrat), pale SAB sau gata echilibrate.
mie vanzatorul mi-a spus ca ar fi toate palele SAB echilibrate, si nu am decat sa le pun pe heli si sa masor vibratiile prin comparatie cu alte pale. din ce am inteles eu, chiar si palele echilibrate perfect, pot avea neajunsuri pe un head nu tocmai perfect..probabil ar trebuii headul cu tot cu pale echilibrat ca sa fie perfect.

offtopic: sau as putea incerca sa-mi fac o masina de echilibrat dintr-un senzor de cantar. :) glumesc, la cat costa palele nu se merita.

Multumesc pentru raspunsuri.

Aceasta postare a fost editata de mellbo: 24 October 2013 - 03:38 AM

TEL: 0786.607.466
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu