mig - 29 A Fulcrum cate ceva despre
#1
Postat 27 July 2005 - 03:37 PM
Decizia de achizitionare a acestui avion a fost luata la sfarsitul anilor 80', inlocuinduse avionul mig 21, avion a carei resursa se apropia de final.
Avioanele Mig-29 au intrat in dotarea regimentului 57 aviatiei de vanatoare cu baza pe aerodromul Mihail Kogalniceanu de langa CONSTANTA.
Lipsa pieselor de schimb si nu numai, a dus in scurt timp la scaderea continua a avioanelor aflate in servicuil activ. In anul 2002 din mare mare mare mare nefericire mai zburau doar doua avioane: o simpla si o dubla :o :o :( . toate avioanele Mig-29 simpla comanda din dotarea Romaniei au fost tip 9.12 exceptie facand avionul cu numarul 53 care a fost achizitionat in 1992 din republica moldova si era model 9.13 mai avansat. O misiune mai deosebita la care a participat mig-29 din dotarea bazei 57 a fost interceptarea si excortarea unui avion IL-76 rusesc ce transporta trupe spre Kosovo la data de 28 iunie 1999 deasupra orasului galati.
IN LUNA IANUARIE 2003 EXPLOATAREA AVIOANELOR MIG-29 DIN DOTAREA ROMANIEI S-A INCHEIAT OFICIAL
MARE REGRET.
:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::
===================================================
#3
Postat 27 July 2005 - 05:18 PM
gun man, la 27 Jul 2005, 17:03, a spus:
nu e vina lor.vine de sus treaba.adica nu din tara.
#5
Postat 27 July 2005 - 09:02 PM
#6
Postat 27 July 2005 - 11:05 PM
luciffer, la 27 Jul 2005, 20:29, a spus:
si tu vrei sa te faci pilot militar? sau esti deja? :lol:
ce pot sa zic..... interese politice, mita si pile au existat, exista si din pacate va exista pana ce intr-o zi Dumnezeu se va hotara sa schimbe lumea si sa-l invinga pe "vecinul de dedesupt". am citit in top gun, ca si chiar pe vremea regelui, cand tara noastra era comparabil cu germania sau spania de acum(pe vremea aia) si in plus mai era si in razboi, marii generali faceau afaceri sau isi construiau case cu banii alocati pentru avioane. asa au cumparat avioane focker deja folosite si motoare expirate, contractul spacificand avioane si motoare noi. la fel am patit-o si cu englezii cand din neatentia unui general care nici macar nu era in domeniul aviatiei, nu a prevazut in contract ca ce cumpara trebuie sa fie nou, si astfel, au primit iarasi niste harburi ca la unu din ele i s-a desprins motorul in timpul zborului!!!!
asta era o scurta istorie a aviatiei manuita de poporul roman, care se pare este blestemat a fi un neam prost(mai ales cei de la conducere). ce pot sa zici. in cativa ani, Fortele Aeriene Romane vor fi echipate cu doar 50 de aviaone F-16(cel putin asa zic acum cei de sus), in conditiile in care Romania are dreptul printr-un tratat la vreo 200, la marimea si populatia ei. si pt cei care sustineati ideea ca 20 de mig-uri 29 modernizate sunt oricum prea putine si neprofitabile va intreb: erau ele putine pe langa 200, dar pe langa 50?
adica strica daca pe langa cele 50 de F-16 sa mai avem si 20 de mig-29 sniper, avioane moderne, din aceeasi generatie si chair superioare din anumite puncte de vedere? asta in loc sa le tinem sa putrezeasca.
vorba lui luciffer" asa se duce cariera noastra de piloti".
Aceasta postare a fost editata de jester: 27 July 2005 - 11:06 PM
#7
Postat 27 July 2005 - 11:15 PM
Aceasta postare a fost editata de jester: 27 July 2005 - 11:17 PM
#8
Postat 27 July 2005 - 11:23 PM
dobilan, la 27 Jul 2005, 21:02, a spus:
din momentul in care un avion e retras DEFINITIV de la zbor, el nu mai tine de armata, e doar un obiect fara valoare care nu mai are nici o trebuinta, asa ca adapostirea lui in hangarele unei unitati nu mai este motivata, asta numai la noi in tara e valabila. dincolo, muzeele, sau pasionatii cauta sa aiba cat mai multe avioane la coelctie, si unele chiar sunt in stare de zbor, daca nu, macar machete si tot nu ruginesc. la noi si muzeul militar e de fapt un cimitir de avioane. s-au mirat cei de dincolo in ce conditii tinem noi avioanele la muzeu. in conditii naturale :lol: (natura creaza, natura distruge).
#9
Postat 28 July 2005 - 01:04 AM
oricum avionul asta (MiG-29) a fost cam cel mai ghinionist din generatia lui. F-16 - succes masiv, F-18 nu o duce nici el rau, Su-27/30/33/35/37, (etc cine le mai stie cate denumiri si variante sint pt avionul asta, cred ca si rusii au pierdut socoteala) e in plina dezvoltare inca si din cand in cand auzi si de cate un export, Mirage 2000 si-a gasit si el locul lui pe piata si daca nu ma insel inca se fabrica, iar mezinul familiei Grippen se descurca si el. Doar MiG-29 a avut "norocul" sa nimereasca aproape numai in state si republici in destramare, revolutii, etc. etc. si practic si-a cam trait zilele, am gasit pe net ca pana si rusii vor sa scape de el in vreo 5-7 ani
+ ca aparent mai e o treaba care functioneaza si in natura: avionul asta din toata generatia lui a cam fost unul specializat, si in vremuri grele (reduceri de fonduri) animalele specializate dispar primele, ramanand multifunctionalele.
Aceasta postare a fost editata de dobilan: 28 July 2005 - 01:08 AM
#10
Postat 28 July 2005 - 09:58 AM
#11
Postat 28 July 2005 - 10:38 AM
Modificarile ulterioare (gen MiG-29SMT) i-au adus electronica mai buna, capacitate de combustibil interna mai mare dar l-au lasat si fara o parte din manevrabilitatea lui legendara, a castigat puncte la capitolul multirol dar nici nu mai e MiG-29 ala de care se temea lumea. La ora asta adin cate stiu singurul despre care ammai auzit e varianta navalizata MiG-29 K pentru India.
Probabil era un avion bun pt un razboi clasic gen WWII cu piste aproape de front, etc dar in zilele noastre cand practic nici front nu prea mai ai, nici prea exact nu stii cu cine te bati, iar avioanele pleaca de multe ori mai degraba intr-un fel de patrulari fara o misiune fixata definitiv (cu atatea stealth-uri, tomahawkuri, talibani, ceceni, indivizi care aud la TV ca incepe bombardamentul si se aduna pe pod ca sa nu il bombardezi, cum sa mai fii sigur daca te intalnesti cu tinta) in care trebuie sa schimbe misiunea chiar in zbor (swing mission) MiG-29 se pare ca a fost prins pe picior gresit, poate in alte vremuri ar fi facut cariera, precum MiG-21 cu care mi se pare ca seamana cel mai mult dpdv al conceptului initial de "mudfighter"
Acum cu mult hulitul F-16, eu cred ca nu e cazul sa ne agitam prea tare. Eu personal am presimtirea ca Ro o sa le vada la Pastele Cailor si pe alea, cel putin daca e vorba de unele noi. Cel mai probabil o sa luam niste rable de prin desert sau de la Air National Guard. O sa mai bage baietii pe ele un GPS, un vizor mai bun + casta si dati-i bataie.
Aceasta postare a fost editata de dobilan: 28 July 2005 - 12:30 PM
#12
Postat 28 July 2005 - 12:37 PM
#13
Postat 28 July 2005 - 12:56 PM
insa eu zic ca mai are samse. F-16 e din aceeasi generatie cu el putem spune ca "au copilarit impreuna", prin ce a trecut unul, a trecut si celalalt, numai ca unul era rusesc, iar celalalt american. soarta nu a fost de partea lui. sa nu uitam ca si F-16-le de la inceput si pana in prezent a suferit cel putin 9 modernizari ca sa mai fie compatibil si in zilele noastre, mig-29 una. sa nu uitam ca atunci cand au venit olandezii la noi in '99, mig-ul 29 a doborat F-16-le, cu toate ca orele de zbor ale romanilor nu se compara cu cele ale olandezilor si cu toate ca mig-29 nu dispunea de aparatura pe care o avea F-ul olandez(e drept ca nici olandezii nu au ultima varianta de F-16, dar oricum are aparatura mai avansata decat a mig-ului 29).asta nu arata decat ca mig-ul 29 e superior F-ului 16 si ca s-ar putea face ceva si cu el, sa nu "moara" asa tanar. eu zic ca daca l-ar avea americanii, sigur l-ar putea aduce la standardele lor, numai vointa sa fie. deci, in concluzie, se poate face ceva cu el, proiectul sniper a demonstrat ca mig-ul 29 si cu avionica de ultima generatie(in 2000) chiar si cu munitia "inteligenta" se impaca foarte bine. poate s-ar putea inlocui si motoarele cu unele mai economice si de ce nu, mai puternice, si atunci mig-ul 29 ar fi unde marita. oricum, decizia de a renunta la ele si a le lasa sa putrezeasca.....pardon, sa se conserve, nu e motivata, pentru tara nostra. :angry:
Aceasta postare a fost editata de jester: 28 July 2005 - 12:57 PM
#14
Postat 28 July 2005 - 01:45 PM
http://beqiraj.com/kosova/de/allied_force/...ombat/index.asp
http://www.janes.com/defence/news/kosovo/j...0401_01_n.shtml
e cazul ala care a facut ceva valva cu pilotul iugoslav care s-a plans ca aparatele nato au incercat sa il "impuste" cu tunul de bord cat era in parasuta
iar despre decizia mig-29/mig-21 e luata si ingropata de mult, la fel si soarta mig-29 romanesc...in fond discutam si noi sa ne treaca vremea :angry:
Aceasta postare a fost editata de dobilan: 28 July 2005 - 01:56 PM
#15
Postat 28 July 2005 - 02:19 PM
www.acig.org
cu o pagina ca exemplu:
http://www.acig.org/...ticle_303.shtml
totusi in timp ce multe elemente sint confirmate din alte surse am gasit si 4 (patru !!!) elicoptere romanesti doborate la Revolutie. Acum ca Romania a pierdut elicoptere la Revolutie e stiut dar nu 4 bucati.
stii ceva mai multe de treaba asta?
#16
Postat 28 July 2005 - 03:09 PM
Aceasta postare a fost editata de jester: 28 July 2005 - 03:12 PM
#17
Postat 28 July 2005 - 03:40 PM
Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 28 July 2005 - 03:41 PM
#19
Postat 28 July 2005 - 07:51 PM
Eugen F., la 28 Jul 2005, 15:40, a spus:
asta era articolul despre care vorbeam :o
poate deschidem un subiect separat pe tema asta....
#20
Postat 24 September 2005 - 04:55 PM
#21
Postat 24 September 2005 - 05:30 PM
Eugen F., la 28 Jul 2005, 15:40, a spus:
Interesant articolul! :D :D :D
Oare comisiile oficiale care au analizat si evaluat evenimentele respective, au luat in calcul totul ?
Cred ca treaba asta merita o abordare TOTAL SEPARATA SI CAT SE POATE DE SERIOASA!
Stima,
PS: Avand in vedere ca in armata exsita o evidenta clara si concreta a tuturor misiunilor, cu ordine clare (sau..., ma rog!) si raportare de executie de ordin, ar trebui ca macar in aceste situatii oamenii sa fie informati ! Mai ales cand e vorba de implicarea tehnicii de lupta!
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#22
Postat 24 September 2005 - 06:25 PM
iar in privinta mig-ului, cei care au avut puterea de decizie cred ca nici macar nu s-au gandit la viteza, raza de actiune etc, au contat alte aspecte mult mai "importante";
Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 24 September 2005 - 06:29 PM
#24
Postat 24 September 2005 - 09:11 PM
alouette, la 24 Sep 2005, 16:55, a spus:
serios? adica moldovenii nu mai au mig-29?
uite nici nu am stiut.
se antreneaza acum cu mig-29? (prin 78 cand au facut filmul se antreneau cu mig-28!! :D :o auzi frate avion, chiar invizibil, ca pe ala nici rusii nu l-au vazut nicioadata).
acum descopera ei punctele bune ale mig-ului, ca noi nu cred ca le-am descoperit in 10 ani. ca altfel, l-am fi tinut si acum.