fail safe deci... cum se face
#3
Postat 13 June 2005 - 08:15 PM
eu vr pt savage la acceleratie, de ce? pt k intr-o zi mi0au murit acumulatorii, si era sa dau peste o baba... deci...
am nevoie de asa ceva...
si as vrea unul facut... eventual dak se pricepe cineva care sa fie si dispus sa il trimita prin posta
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
#5
Postat 13 June 2005 - 09:02 PM
E asa cum spui, se poate pune inaintea servoului si intra in functiune cand nu se mai primeste semnal de la receptor. Poti sa aduci servoul intr-o pozitie prestabilita pentru o planare lina, poti sa reduci/opresti motorul, sa scoti o parasuta, eventual sa efectuezi un viraj foarte larg in speranta ca poate intri in raza de actiune a emitatorului sau pentru o planare in zona. Trebuie cate un montaj pentru fiecare servo pe care vrei sa-l actionezi.
Nu are efect cand ti-au murit acumulatorii de receptie.
O sa caut o schema, poate chiar aia la care lucram si eu acum... Revin cu mesaj.
Trebuie sa mai ai suficient acumulator sa-ti actioneze acel servo, altfel nu-i mare scula.
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 June 2005 - 09:03 PM
Telefon: 0721 385365
#6
Postat 13 June 2005 - 09:24 PM
si cu acc-urile din receptie nu pot face nik... adik cand se termina sa se opreasca motorul??
sau sa il puna la relanti???
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
#7
Postat 13 June 2005 - 09:45 PM
Am in lucru o schema cu SMD-uri dar nu-i mai complicata ca asta:
http://www.offshore-...om/failsafe.htm
Cred ca o poti face singur. N-am probat-o, dar nu-i mare diferenta presupun. O am in Eagle si pare complicata schema ca sunt portile rasfirate pe acolo, dar principiul e tot ala. Posibil s-o gasesc in format pdf pe undeva, daca mai e cazul.
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 14 June 2005 - 01:24 PM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 14 June 2005 - 01:46 PM
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 14 June 2005 - 10:33 PM
Eu lucrez la una asemanatoare, cu SMD-uri. Am ajuns la bagatul degetului, ca nu gasesc trimere SMD pe la noi si daca le pun normale sunt cat tot montajul... Parca nu-mi place. Si apoi e etapa cu facutul unui modul pentru 4 servo.
O sa refac schema cu piese normale si poate mai vorbim. Sper sa te descurci pana atunci ca daca astepti dupa mine iti creste barba, ca pentru mine nu-i urgent. Sau uit sa-mi ioau mancare la pachetel si intr-o pauza de masa rezolv problema. De restul mi-e tare lene, ca ma stiu bine. Am pus intr-un plic niste sarma pentru cineva din Constanta si inca am plicul pe masa. Aglomeratie mare in sectorul asta. Mai vorbim.
Spor la treaba!
Apropo, vezi ca mai gasesti pagini cu scheme asemanatoare, toate au 10-11 piese si un circuit integrat. Gasesti si cu kit-ul gata facut, dai banul si nu mai stai dupa mormoloci. In caz ca nu te descurci o sa grabesc treaba, dar fara un anume interes material.
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 15 June 2005 - 07:43 AM
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
#16
Postat 15 June 2005 - 11:33 AM
De ex circuitul se gaseste la telezimex la pretul de 10 mii lei cu tot cu tva :
Citeaza
Legenda Nr. Promotie IMG Stoc TE Cod Articol Denumirea Pret fara TVA Moneda LEU Pret fara TVA Moneda LEU GREU Buc MesajLinieComanda BO
1 NU N/A ? CD4093-PHI QUAD 2-INP NAND =UPD4093BC 15,084 1.51
2 NU N/A 6 CD4093-SMD QUAD 2-INP NAND SCHM.TRIG "BM" 7,684 0.77
3 NU N/A 6 HCF4093BE IC CMOS SMD 8,668 0.87
Pentru a putea depune comanda on-line va rugam sa va logati.
#18
Postat 20 June 2005 - 05:41 PM
Nu de fail-save ai nevoie!
Practic fail-save-ul lucreaza numai daca este alimentat si actioneaza numai in situatia in care receptorul o ia razna!
Deci, in situatia in care se decupleaza accidental bateria fail-save-ul nu mai lucreaza, in consecinta nici servo-ul nu revine la 0!
Iti spun din experienta proprie! Eu am si modul separat de fail-save si integrat in statie!
Problema ta se refera la situatia in care acumulatorul se decupleaza cand esti cu mansa in acceleratie!!!!!
Am patit-o si eu, tot cu in SAVAGE numai ca eu era sa omor un copil! Spre norocul meu, tatal copilului a intuit si reationat!
Dupa incident am stat si am rumegat problema! Nu este simplu insa se poate rezolva!
O sa scanez schema si o postez!
#21
Postat 21 June 2005 - 10:32 PM
Dezbaterea mi se pare interesanta. Sunt incepator in ale aeromodelismului, dar m-am gandit sa imi fac propriul meu receptor, care sa includa si failsafe, daca tot e un procesorutz acolo, care asteapta sa rasneasca ceva. Practic e un singur integrat de 8 pini (PIC12F683, merge si F675) care se ocupa de despachetarea PPM-ului.
Acuma, interesanta mi se pare dezbaterea despre ce anume ar trebui sa faca un failsafe. Eu m-am gandit asa. Daca prinde un glici, nu mai trimite nimic la servouri si abandoneaza cadrul PPM unde a aparut eroarea, sperand sa recupereze in urmatorul. De asemenea incrementeaza un contor de "orori". Daca contorul a depasit o limita prestabilita, atunci trimite o salva "failsafe" care pozitioneaza carma putin intr-o parte si profundorul in putin in sus si opreste motorul (e electric). Semnalele spre servouri sunt reluate numai dupa ce semnalul radio a revenit si erorile au scazut sub o anumita limita. Numaratorul de erori este decrementat numai la receptia completa a unui cadru, fara erori. Dupa ce a primit n cadre corecte, se reia comanda servourilor conform semnalului telecomenzii.
Asa m-am gandit eu pana acum. Nu stiu daca e bine. Ascult bucuros opinii, dar va rog nu ma spanzurati :lol: daca gresesc pe undeva, ca sa termin macar chestia asta. Nu va ingrijiti de implementarea pr. zisa. Aia se face, dar ma intereseaza opinii in legatura cu algoritmul cel mai "failsafe"... Opinii rezultate din intamplari adevarate sunt de asemenea bine venite. Ceva gen" daca cocostarcul facea asa si pe dincolo din proprie initiativa, atunci nu se mai intampla beleaua".
Stima,
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 21 June 2005 - 10:33 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#22
Postat 22 June 2005 - 08:02 AM
Pentru ceea ce vrea Buggy-man, treaba e imposibil de realizat electric ca pur si simplu nu mai e alimentare deloc. Doar daca nu pune un pak de rezerva, dar atunci mai bine verifica si asigura legaturile la pakul existent. :lol: Nu stiu ce dispozitiv mecanic ar putea face acest lucru.
#23
Postat 22 June 2005 - 12:36 PM
Scuze ca am trecut-o iar pe aero... Pentru auto e perfect justificata investitia.
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 22 June 2005 - 02:48 PM
Daca nu-s indiscret, pe pagina asta cum comanzi ceva? Hâ? Asa e si acolo...
Intru diseara si-ti scriu toti pasii daca e tot incurcata treaba. N-am timp acum.
Telefon: 0721 385365
#26
Postat 22 June 2005 - 04:41 PM
Da, folosesc comparatorul din pic si da, monitorizez tensiunea si opresc motorul (marele consumator) cand tensiunea atinge o valoare prestabilita.
Din pacate nu mai am pini pentru led. As fi vrut sa pun niste leduri sa semnalizeze noaptea, dar nu mai am iesiri. Cum spuneam, folosesc un F683.
Daca nu mai ai zema in baterii, nu cred ca e simplu de facut un fail-safe. Cred ca rational e sa reactioneze cumva cand tens se apropie de o valoare mica. Taiatul motorului mi se pare rezonabil. Asta iti spune ca trebuie sa vii acasa, dar mai ai energie ca sa aterizezi. Adica tai motorul nu cand a murit bateria de tot, ci cand mai e ceva acolo.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#29
Postat 22 June 2005 - 08:14 PM
Pe www.conexelectronic.ro faci cam la fel. Si cam la fel se face pe orice site. Vezi pe care gasesti toate componentele sau cat mai multe din ele sa nu platesti transport pentru mai multe plicuri cu piese. De cele mai multe ori preturile nu contin TVA. Lapticul trebuie sa fie caldut, sa nu friga....
Pana la urma le comanzi acolo unde vrei, ca le gasesti la toate adresele din topicul asta.
Telefon: 0721 385365