Motorul tau e electric sau termic?
eu ma gandesc la alta solutie pt auto.
un montaj failsafe care sa alimenteze o bobinutza cat timp are baterie si impulsurile de la rc sunt ok. daca impulsurile nu sunt ok, taie alimentarea la bobina, iar daca nu mai este baterie, oricum bobina ramane fara curent... ;)
si acuma sunt 2 cazuri:
1) motor electric: bobina respectiva este cea a unui releu normal deschis. Ramane bobina fara curent => decupleaza motorul
2) motor termic: se construieste o clapeta din material feromagnetic care sa fie trasa de un arculetz slab peste gura de aspiratie a aerului. daca bobina este alimentata (genereaza camp magnetic), atrage clapeta, si motorul respira linistit. La intreruperea curentului prin bobina, arculetzul trage clapeta si ineaca motorul...
Mi se pare ca este singura solutie safe 100%
fail safe deci... cum se face
#34
Postat 30 June 2005 - 10:24 AM
Ma bag si io
Sti cum e la mine? Io am REVO si nu am fail safe dar am un sistem de protectie in felul urmator:
La servoul de acceleratie are prins un arc, destul de puternic, care atunci cand iesi din raza de actiune a telecomennzii sau ramai fara baterii servoul e tras inapoi mecanic de acel arc, astfel ca nu are cum sa ramana blocat in nici o situatie de gen, mai mult il pot regla sa puna frana daca se intampla una din situatiile astea. Probabil ca si servoul meu de acceleratie e mai puternic ca de obicei ca altfel nu ar fi mers chestia cu arcul.
Sti cum e la mine? Io am REVO si nu am fail safe dar am un sistem de protectie in felul urmator:
La servoul de acceleratie are prins un arc, destul de puternic, care atunci cand iesi din raza de actiune a telecomennzii sau ramai fara baterii servoul e tras inapoi mecanic de acel arc, astfel ca nu are cum sa ramana blocat in nici o situatie de gen, mai mult il pot regla sa puna frana daca se intampla una din situatiile astea. Probabil ca si servoul meu de acceleratie e mai puternic ca de obicei ca altfel nu ar fi mers chestia cu arcul.
ORIGINAL SERIES
#37
Postat 30 June 2005 - 12:38 PM
Este destul de buna schema care a fost propusa si pentru a fi completata si cu monitor de tensiune o sa postez o completare a schemei, cand scade tensiunea din acumulatori sub o anumita tensiune stabilita de utilizator intrerupe semnalul catre fail safe care reseteaza servo-ul.
Deci principiul este f simplu si este reglabil. La pretul fail safe-ului clasic se adauga cam 100.000 lei. Ma gandeam si eu la varianta cu pic dar mai sunt unele persoane care nu au nici o treaba cu electronica ce sa mai vorbim de programarea unui microprocesor, deci o schema simpla ar fi mai buna.
Deci principiul este f simplu si este reglabil. La pretul fail safe-ului clasic se adauga cam 100.000 lei. Ma gandeam si eu la varianta cu pic dar mai sunt unele persoane care nu au nici o treaba cu electronica ce sa mai vorbim de programarea unui microprocesor, deci o schema simpla ar fi mai buna.

#38
Postat 30 June 2005 - 01:18 PM
din cate am inteles eu (si scuze daca am inteles gresit) se intampla sa se desprinda vre-un fir sau vreo conexiune in timpul functionarii. Si in cazul asta, detectia tensiunii pe baterie este total nefolositoare (oricum nu mai ai curent sa aduci acceleratia la 0 )
asta era motivul pt care am propus o solutie care la intreruperea BRUSCA a tensiunii de alimentare (si nu o scadere) sa actioneze la sigur.
intr-adevar, daca neglijam cazul intreruperii alimentarii, atunci functioneaza chiar perfect solutia: monitorizare impulsuri de la RC si monitorizare tensiune pe baterie.
p.s. fie vorba intre noi, solutia cu un pic este mai ieftina ca si cea clasica, schema electrica este mai simpla, si daca ai hex-ul la indemana, nu este o problema nici programarea (programatoare se gasesc pe toate gardurile, deci astea pot fi cumparate)
asta era motivul pt care am propus o solutie care la intreruperea BRUSCA a tensiunii de alimentare (si nu o scadere) sa actioneze la sigur.
intr-adevar, daca neglijam cazul intreruperii alimentarii, atunci functioneaza chiar perfect solutia: monitorizare impulsuri de la RC si monitorizare tensiune pe baterie.
p.s. fie vorba intre noi, solutia cu un pic este mai ieftina ca si cea clasica, schema electrica este mai simpla, si daca ai hex-ul la indemana, nu este o problema nici programarea (programatoare se gasesc pe toate gardurile, deci astea pot fi cumparate)