Modelism - RHC Forum: Exista vreun aeromodel functional tip Vuia 1906? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Exista vreun aeromodel functional tip Vuia 1906? A incercat cineva sa execute o decolare cu un asemenea aparat?

#1 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 21 February 2013 - 04:33 PM

Exista vreun aeromodel functional tip Vuia 1906 - 1907?
A incercat cineva sa execute o decolare cu un asemenea aparat?

Ma intereseaza sa stiu daca a incercat cineva sa construiasca un aeromodel functional, replica la scara redusa a uneia din variantele avionului cu care Traian Vuia a decolat de citeva ori in perioada 1906 - 1907 (a se vedea fisierul atasat care contine un articol din revista L'Aerophil, Iulie 1907, pagina 196).

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   andu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 743
  • Inregistrat: 14-August 08
  • Gender:Male
  • Location:PUCIOASA
  • Interests:AEROMODELISM















    (Tot ce se ridica dupa Terra) R/C sau Captiv

Postat 21 February 2013 - 06:13 PM

am incercat eu cu unul home made RC cu motor de Machita modif dar nu amers anv 1700 mm parca
cel captiv facea salturi
se pot vedea la Muzeul aviatic Pucioasa
Nu uita ca nici T Vuia nu azburat prea mult
0

#3 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 February 2013 - 06:19 PM

T.Vuia nu a zburat mult din cauza motorului nu din cauza aparatului.

Ciao Sorin
0

#4 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 21 February 2013 - 09:55 PM

Se pare totusi ca aparatul lui T. Vuia avea o problema de stabilitate, confirmata in citatul de mai jos. De asemenea, experimentele de zbor captiv ale userului care a construit copia aeromodel functionala expusa la muzeul din Pucioasa confirma faptul ca avionul lui Vuia putea face salturi. De ce nu a decolat modelul RC, aici nu este clar. Ar fi trebuit sa se ridice si sa cada, dar sigur asta l-ar fi avariat.

"Asa cum indicam, in numarul nostru precedent, elicea utilizata nu daduse la punct fix decit o tractiune de 45 kilograme forta.
Dl. Vuia a inlocuit aceasta elice nesatisfacatoare cu una noua care producea la punct fix 60 kgf tractiune axiala si a facut, la 5 iulie (1907), doua noi incercari la Bagatelle (teren de instructie).
In cursul primeia … aeroplanul a efectuat un parcurs pe sol interrupt de mici salturi successive. In cursul unei noi tentative … aparatul s-a ridicat la 5 m inaltime pe o distanta de 20 m plonjind in final cu botul in jos si cazind pe pamint. Izbitura a avariat elicea si Dl. Vuia s-a ales cu contuzii usoare.
Este clar, pentru toti marorii experimentului, ca ascensiunea aparatului se obtine dupa dorinta si cu cea mai mare usurinta. Doar stabilitatea longitudinala lasa inca de dorit. Acest neajuns pare insa usor de corijat prin adaugarea unei cozi stabilizatoare impinsa mai spre spate.
" (L'Aerophil din Iulie 1907)

Aceasta postare a fost editata de beamrider: 21 February 2013 - 09:58 PM

0

#5 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 February 2013 - 10:38 PM

T.Vuia nu stia sa piloteze, ca si Coanda de altfel , altfel il putea tine pe orizontala .
Citeste despre motor sa vezi ca functiona foarte putin si era si can slabut, s-a cam teminat functionarea motorului si s-a angajat probabil .

Ciao Sorin
0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 February 2013 - 10:51 PM

By December 1905 Vuia finished construction of his first aircraft, the "Traian Vuia, 1" a high-wing monoplane powered by a carbonic acid gas engine.[4] The liquid carbon dioxide was vaporized in a Serpollet boiler; the fuel supply gave a running duration of about three minutes. Vuia chose a site in Montesson, near Paris, for testing. At first he used the machine only as a car, without the wings mounted, so he could gather experience driving it. On March 18, 1906, he made his first flight attempt. After accelerating for about 50 meters (160 ft), the plane left the soil and flew about 1 m (3 ft 3 in) high for about 12 m (39 ft) distance, then landed.[5] The British aviation historian Charles Harvard Gibbs-Smith described this aircraft as "the first man-carrying monoplane of basically modern configuration", yet "unsuccessful" because it was incapable of sustained flight.[




Ciao Sorin



0

#7 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 22 February 2013 - 01:45 AM

M-ar interesa indeosebi descrieri cit mai amanuntite ale comportamentului unui aeromodel Vuia de dimensiuni rezonabil de mari (ca cel de la Pucioasa, testat de userul andu) pentru a modela cit de cit fidel comportamentul masinii zburatoare originala. Orice relatare a unor experimente practice, din partea oricui, este binevenita.

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 21 February 2013 - 10:38 PM, a spus:

T.Vuia nu stia sa piloteze, ca si Coanda de altfel , altfel il putea tine pe orizontala.
Citeste despre motor sa vezi ca functiona foarte putin si era si can slabut, s-a cam teminat functionarea motorului si s-a angajat probabil.

Sunt foarte documentat teoretic despre ceea ce a incercat si realizat Traian Vuia in perioada 1906 - 1907, direct din revista franceza de aeronautica care a publicat descrieri destul de amanuntite ale zborurilor lui Vuia si ale avionului sau.
1) Din text, nu reiese in nici un fel ca Vuia nu ar fi stiut sa piloteze, dimpotriva si-a invatat usor, usor comportamentul aparatului si era expert in manevrarea sa.
2) Avionul, de fiecare data, a stat in aer foarte putin. De exemplu in Octombrie 1906 a fost cronometrat de un oficial de la aeroclubul Frantei cu un zbor de 0.4 secunde, 4 m lungime la 15 cm inaltime. La asemenea timpi de zbor nu prea avea ce comenzi sa dea.
3) Este adevarat ca a inceput cu un motor cu abur modificat sa mearga cu acid carbonic insa puterea acestuia era suficienta sa ridice avionul in aer. Desi nu functiona decit aproximativ trei minute avea destul combustibil pentru doua minute de zbor.
4) Testul din 5 Iulie 1907, facut la mai mult de un an dupa cel din 18 Martie 1906, a beneficiat de un motor cu explozie, suficient de puternic, stabil in functionare si capabil sa mearga un timp indelungat. Deci motor bun a avut Vuia.

In concluzie:
Ceea ce trebuie sa reconstituie o copie (la scara) a uneia din versiunile avionului Vuia este exact zborurile originale exacutate cu acea versiune si nimic mai mult. Daca cineva sta in aer sute de metrii cu o replica Vuia inseamna ca i-a adus modificari majore.

Aceasta postare a fost editata de beamrider: 22 February 2013 - 01:48 AM

0

#8 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 22 February 2013 - 09:31 AM

Vezi postareaandu, la 21 February 2013 - 06:13 PM, a spus:

am incercat eu cu unul home made RC cu motor de Machita modif dar nu amers anv 1700 mm parca

Interesant este ca T. Vuia descrie o incercare cu unghiul de atac al aripilor 6 grade si vint puternic din fata cind avionul sau avea tendinta inversa ridicarii, mai precis presa cu forta ridicata in sol (a se vedea citatul).

Text din L’Aerophile, Septembrie 1906: “Pe 24 iunie (1906) incercarea a fost facuta pe cimpul de manevre Issy-les-Moulineaux. De data asta am putut (el, Traian Vuia) sa lansez masina cu vintul in fata. Vintul era foarte puternic in acea zi. Am ales ca unghi de inclinare (al aripilor) 6 grade. Aparatul nu doar ca nu arata nici o tendinta de a se ridica dar se afunda cu rotile in nisip, avansind cu greutate. Crescind la 8 grade unghiul de inclinare, lansarea a devenit, dintr-o data, foarte usoara. Urmele rotilor se vedeau cu greu pe sol. Pe o anumita lungime a parcursului ele dispareau chiar complet. Nu am simtit decit mici salturi, ondulatii scurte.”
0

#9 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 11:36 AM

In cursul primeia … aeroplanul a efectuat un parcurs pe sol interrupt de mici salturi successive. In cursul unei noi tentative … aparatul s-a ridicat la 5 m inaltime pe o distanta de 20 m plonjind in final cu botul in jos si cazind pe pamint. Izbitura a avariat elicea si Dl. Vuia s-a ales cu contuzii usoare.
Este clar, pentru toti marorii experimentului, ca ascensiunea aparatului se obtine dupa dorinta si cu cea mai mare usurinta. Doar stabilitatea longitudinala lasa inca de dorit. Acest neajuns pare insa usor de corijat prin adaugarea unei cozi stabilizatoare impinsa mai spre spate.
" (L'Aerophil din Iulie 1907)

3) Este adevarat ca a inceput cu un motor cu abur modificat sa mearga cu acid carbonic insa puterea acestuia era suficienta sa ridice avionul in aer. Desi nu functiona decit aproximativ trei minute avea destul combustibil pentru doua minute de zbor.

Este clar, pentru toti marorii experimentului, ca ascensiunea aparatului se obtine dupa dorinta si cu cea mai mare usurinta. Doar stabilitatea longitudinala lasa inca de dorit. Acest neajuns pare insa usor de corijat prin adaugarea unei cozi stabilizatoare impinsa mai spre spate." (L'Aerophil din Iulie 1907)---------------------Aici ar fi ceva de spus si anume ca reporterii nu se aveau cum nu se au nici azi cu probleme tehnice .Axa longitudinala a avionului este in lungul avionului deci stabilitatea longitudinala inseamna ca avionul se roteste in jurul axei deci cade pe o aripa sau alta dar nu a fost cazul .Trebuiau sa zica in jurul axei transversale daca avea tendinta de a se roti spre bot sau spre coada.
De aceea nu as lua de bun tot ce scriau revistele si ziarele si atunci ca si acum era goana dupa senzational si ziaristii le abureau.

Motorul era cu Anhidrida carbonica.
Raman la parerea initiala ca s-a oprit motorul si s-a angajat nestiind sa piloteze (fapt stiut atat despre el cat si despre Coanda nici nu ar fi avut unde sa invete atunci)

In plus avea un unghi de calaj mare la aripi si deci si un Cx foarte mare asta insemnand ca ii trebuia un motor puternic ca sa zboare mai mult si mai cu viteza el probabil ca zbura cam in limita de viteza si mai beneficia si de efectul de sol, cand se termina efectul de sol revenea pe tera.

Am undeva o carte in care e descris motorul lui Vuia destul de detailat trebuie sa o caut.

Un model care sa zboare s-ar putea face umbland putin pe la unghiuri dar intrebarea e merita?




Ciao Sorin









0

#10 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 12:16 PM

Sper sa nu patesc la fel http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blink.gif cu al meu !
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 February 2013 - 12:39 PM

Traiane,

Mi-am reamintit ca am vazut o copie interesanta linga tine, in aeroportul Timisoara.
http://www.aerotim.r...07171444aa4.jpg
http://www.aerotim.r...d3cb22c28cd.jpg

Nu stiu daca te ajuta, sper sa te inspire.
0

#12 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 12:54 PM

Voiam sa zic si eu de avionul de la aeroportul din Timisoara dar cine stie cat de exact e facut dupa planurile lui Vuia.
Acum cativa ani s-a construit in Romania o replica 1:1 a lui Vlaicu 2, se voia sa zboare, s-au cheltuit foarte multi bani,(poate o parte s-au si facut nevazuti), au participat o gramada de specialisti si cu toate astea nu a zburat era si greu si foarte deformabil in sensul ca rigidizarea cu cabluri nu era facuta bine si se torsiona totul foarte usor chhiar si intr-un simplu rulaj cu viteza mica.
Se pare ca Vlaicu atunci stia mai multe decat specialistii acum.
Deci documentatia originala lipseste iar dupa planuri sumare si poze e mai dificil de facut.

Ciao Sorin
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 February 2013 - 01:20 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 22 February 2013 - 12:54 PM, a spus:

Voiam sa zic si eu de avionul de la aeroportul din Timisoara dar cine stie cat de exact e facut dupa planurile lui Vuia.
Acum cativa ani s-a construit in Romania o replica 1:1 a lui Vlaicu 2, se voia sa zboare, s-au cheltuit foarte multi bani,(poate o parte s-au si facut nevazuti), au participat o gramada de specialisti si cu toate astea nu a zburat era si greu si foarte deformabil in sensul ca rigidizarea cu cabluri nu era facuta bine si se torsiona totul foarte usor chhiar si intr-un simplu rulaj cu viteza mica.
Se pare ca Vlaicu atunci stia mai multe decat specialistii acum.
Deci documentatia originala lipseste iar dupa planuri sumare si poze e mai dificil de facut.

Ciao Sorin


Noi avem la Oradea un avion asemanator cu al lui Vlaicu. Nu e copie, e ULM de serie.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 22 February 2013 - 01:23 PM

0

#14 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 02:09 PM

Multumesc pentru poze !mam referit la pliciu ce lam cioplit luna asta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: photo0135.jpg

0

#15 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 02:13 PM

Dupa numele de utilizator ma sperie idea ca sal scot pe afara!!! :)
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 02:17 PM

Noi avem la Oradea un avion asemanator cu al lui Vlaicu. Nu e copie, e ULM de serie.

Stiu acel ultrausor am umblat de multe ori pe la aeroclub la Oradea.Din pacate nu este prea performant si azi nimeni nu ar mai face asa ceva.

Sa faci o replica pentru un concurs international sau pentru o expozitie e altceva.

Stiu ca un grup, cam mare, voia sa faca avionul lui Coanda si sa-l prezinte anul trecut sau acum 2 ani la Paris la o mare expozitie.

Din pacate grupul era cam mare si pana la urma s-au cheltuit niste bani si a iesit nimic.


Ciao Sorin
0

#17 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 02:19 PM

Daca reusesc sa fac sa zboare atunci cred ca miar place sa fac si un vuia miar fi usor muzeul e langa mine, acolo mam nascut!
0

#18 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 02:23 PM

Pe cel de la Oradea lam vazut e super!
0

#19 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 03:36 PM

T.Vuia da cum vrei sa-l faci aeromodel?

Ciao Sorin
0

#20 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 04:48 PM

Acu mia venit idea nu ar arata rau dar nu am reusit sa le fac sa zboare pe celelalte inca :(
0

#21 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 05:00 PM

Duar leam construit nu leam dus inca la zbor! luna asta poate vor zbura prima oara !
0

#22 Useril este offline   T.Vuia 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 29-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Lugoj,Timis,Romania

Postat 22 February 2013 - 05:36 PM

RC ar arata destul de bine !
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 February 2013 - 06:31 PM

Fiind de azi... eu zic ca e ontopic:

http://www.hotnews.r...u-altul-tre.htm

Deh, cu asta ne trecem timpul, cu traitul in RO...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 07:25 PM

Fii si tu mai explicit nu am inteles decat ca muzeul e langa tine acolo te-ai nascut in rest nimic nu e clar.Ce ai construit, cioplit, sau ce vrei sa construiesti?


Ciao Sorin
0

#25 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 22 February 2013 - 07:38 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 22 February 2013 - 11:36 AM, a spus:

Motorul era cu Anhidrida carbonica.

Vad ca anhidrida carbonica inseamna de fapt CO2.
( http://en.wiktionary...bonic_anhydride )
Articolele in franceza din 1906-1907 despre primul motor folosit de T. Vuia folosesc denumirea "motor cu acid carbonic".

Aceasta postare a fost editata de beamrider: 22 February 2013 - 07:40 PM

0

#26 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 February 2013 - 07:53 PM

Da anhidrida carbonica este CO2 insa am respectat denumirea scrisa in cartea cu motorul lui Vuia.It dai seama ce putere avea si cat putea tine puterea aia . Pacat ca nu a avut alt motor mai puternic.

Ciao Sorin
0

#27 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 23 February 2013 - 11:14 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 22 February 2013 - 07:53 PM, a spus:

Pacat ca nu a avut alt motor mai puternic.

Vuia 2 a avut motor Antoinette puternic si stabil in functionare.

http://www.gettyimag...ndSimilarAssets

http://en.wikipedia....manufacturer%29
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu