Care amestecuri ard mai repede
#31
Postat 02 September 2005 - 03:56 PM
#32
Postat 02 September 2005 - 07:13 PM
- temp. componentelor: 300K
- pres... : 1000PSI / 14,7PSI
Telefon: 0721 385365
#33
Postat 02 September 2005 - 07:28 PM
#34
Postat 02 September 2005 - 07:38 PM
Ca tot esti pe aicisi stii regulamentul, motorul metalic, cu azotat si zahar e regulamentar? Chiar daca nu-i metalic si e de carton, ai auzit sa se foloseasca in concursuri azotat cu zahar? De ce oare? Ca-i mai puternic ca ala cu BP?
PS. Revin cu o problema: te-as ruga sa explici cam ce inseamna un motor regulamentar. Cum arata, ce este, ce contine. Daca se poate! Stiu ca stii!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 September 2005 - 07:40 PM
Telefon: 0721 385365
#35
Postat 02 September 2005 - 07:47 PM
Marinaru, la 2 Sep 2005, 13:49, a spus:
Si uite inca un dezavantaj la motoarele cu acadele: dupa ardere, tubul motorului ramane plin cu produs solid de ardere care se adauga la greutatea totala a modelului...in cazul performantei, greutatea suplimentara carata la intoarcere (planare sau parasutare) este aprox 50% din greutatea modelului! La motoarele cu pulbere neagra, tubul motorului ramane gol...oare o fi mai rau?!
ma indoiesc ca pulberea neagra chiar si comprimata depaseste impulsul specific de 130-140 hai sa zicem maxim 150 s... ceea ce o plaseaza cel mult egala cu "candelul" dar mult mai probabil mai slaba decat candelul.
Motoarele cu pulbere neagra lasa reziduuri... cel putin la mine tuburile motoarelor nu raman goale ci au carbune "carbonizat" si probabil alte elemente chimice.... e o substanta de culoare neagra si ramane prin tub...
MIG-29
#36
Postat 02 September 2005 - 07:53 PM
bitex, la 2 Sep 2005, 15:51, a spus:
Banuiam ca presiunea o cam stabilesti prin constructie, dar intrebam la modul general, la un motor normal, daca stie cineva cam ce presiune se atinge in interiorul motorului. Macar ordinul de marime.
Temperatura combustibilului in momentul arderii nu afecteaza extrem de mult viteza de ardere. Presiunea interna din motor insa afecteaza viteza de ardere. Pulberea neagra probabil arde pe la presiuni de ordinul zecilor de atmosfere... citisem undeva ceva de 30-40 atmosfere...
combustibilul nakka poate sa functioneze intr-o plaja extinsa de presiuni... de pe la 25 atmosfere (ineficient) pana spre 90 atmosfere. In general dimensionarea ajutajului si a motorului iti vor da presiunea de echilibru pentru ardere.
Cat despre impulsul specific al pulberii negre... ma indoiesc ca reusesti sa scoti mai mult de 150 s... (cand zic mai mult ma refer la ceva de genul 200-230 s). In general pentru impulsuri de peste 200 s se folosesc combustibili "compoziti" cu adaos de oxizi metalici sau chiar doar metal (aluminiu de exemplu).
MIG-29
edit despre temperatura:
mai precis, daca considerati un baton de combustibil cu ardere frontala veti vedea ca de fapt interfata de foc este un strat subtire de combustibil lichido-gazos. Pe interfata unde se intampla arderea are loc transformarea combustibilului din stare solida in stare lichida si apoi arderea cu transformare in stare gazoasa. Probabil un desen ar ajuta...
astfel arderea combustibilului nu are loc la temperatura camerei iar temperatura combustibilului influenteaza de fapt "inertia" reactiilor chimice realizate in interfata respectiva. Din momentul in care este aprins batonul de combustibil, temperatura creste, dar datorita timpului de ardere scurt temperatura nu va creste extrem de mult, totodata dependenta vitezei de ardere de temperatura fiind slaba. Cu presiunea lucrurile stau altfel... un salt de 30% in presiune putand produce un salt si de 80% in viteza de ardere.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 02 September 2005 - 07:59 PM
#37
Postat 02 September 2005 - 08:20 PM
oferta e valabila si pt altii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif da nu prea multi ca si eu vreau sa ma distrez :D
#38
Postat 02 September 2005 - 08:26 PM
Eu o tin pe a mea ca fara un stand corect sa verifici, nu poti lua de bune rezultatele unui program, fie el si asta de care vorbim.
Si nu stiu cati din cei ce-l folosesc stiu ce inseamna ce-i acolo. Eu recunosc ca nu stiu mare lucru.
Vad doar ca 1 gram de apa la 100 de BP (am considerat ca motorul nu-i uscat complet) reduce impulsul de la 160 la 140 adica mult mai mult ca scaderea temperaturii sau presiunii la jumatate. Ca poti modifica mult concentratia sulfului in compozitie si obtii alt impuls, ca daca te superi poti folosi asa cum spui si tu doar amestec de azotat si aluminiu, asta se stie si nu e nevoie de baie de ulei. Ideea e ca si cu pulbere poti obtine impulsuri mari, fara sa faci "topitura" (doar ca ce se obtine nu mai e chiar BP dar e la fel de usor de obtinut). Adica daca e sa te complici macar sa fie ceva serios. Ca a folosi o baie termostatata de ulei pare complicatie. Ma rog, fiecare cu ce-l doare.
Telefon: 0721 385365
#39
Postat 02 September 2005 - 08:31 PM
#40
Postat 02 September 2005 - 08:37 PM
Daca asta cu zahar este solid si corespunde regulamentului oare de ce nu se foloseste in modelism? Ca e prea puternic? Sau ca nu-i cel mai potrivit la rachetomodele?
Telefon: 0721 385365
#41
Postat 02 September 2005 - 08:58 PM
#42
Postat 03 September 2005 - 10:19 AM
#43
Postat 03 September 2005 - 10:22 AM
@bitex daca vrei iti trimit eu o mostra sa vezi cum arde asta candel http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#44
Postat 03 September 2005 - 04:11 PM
#45
Postat 03 September 2005 - 06:18 PM
a mers racheta a urcat de nu s-a mai vazut vo 10secunde cer perfect senin iar apoi dupa ce a coborat vo 100m s-a deschis parasuta si a aterizat frumos dar intr-o mlastina
PS oops nu trebuia aici :mellow: :mellow:
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 03 September 2005 - 06:31 PM
#46
Postat 05 September 2005 - 04:40 PM
#47
Postat 05 September 2005 - 06:25 PM
Concluzia este ca amestecul zahar azotat de potasiu are valoare energetica mai mare, cu alte cuvinte scoti energie mai mare pe unitatea de masa.
Cu toate acestea exista o diferenta... pulberea neagra arde cu o viteza de ardere mai mare ceea ce face ca pe unitatea de secunda sa genereze masa mai mare de gaze decat candelul si astfel sa fie buna pentru motoarele cu ardere frontala. Candelul elibereaza el cantitate de energie mai mare dar viteza de ardere mai lenta face ca aceasta cantitate de energie sa fie eliberata in interval mai lung de timp daca arde pe aceeasi suprafata ca si pulberea neagra. De aceea la motoarele candel se practica cilindrul pe centru si anume pentru a mari suprafata de ardere si a compensa pentru viteza de ardere mica.
Astea au rezultat si din urma discutiei cu Vlad si Nakka (ma rog eu discutam cu Vlad pe skype si el a trimis e-mailuri lui Nakka care a zis ca zaharul nu merge frontal pentru ca are viteza de ardere mica). Se intrevede insa o solutie (desi si arderea progresiva este OK) pentru realizarea motoarelor cu ardere frontala: utilizarea de catalizatori de ardere... Nakka recomanda oxidul maro de fier... eu cred ca ar exista si alte solutii dar aici ar trebui probabil intrebat un chimist. De obicei substantele chimice au "echivalenti". Sau o viteza mai mare de reactie ar putea fi obtinuta prin marirea continutului de oxidant in amestecul candelului... acum nu stiu cat de mult oxidant se poate pune deoarece mai sunt si alte lucruri care intra in discutie. Si catalizatorul respectiv este tot un oxid dar fiind catalizator mai face si alte chestii in afara faptului ca aduce o cantitate suplimentara de oxigen in reactie.
MIG-29
P.S.: intr-adevar impulsul specific al pulberii negre poate fi modificat prin utilizarea unor proportii diferite de substante dar nu cred ca de la 80 secunde poate fi urcat la 130 cat are zaharul+azotatul. Zicea bitex ca a obtinut amestec de pulbere neagra cu posibil 150 secunde folosind programul de simulare a proprietatilor combustibilor... este interesant ce proportii erau si oricum aia probabil e valoare teoretica si deci in realitate poate sa nu fie mai mult de 110-115 secunde. In acelasi timp din cele ce-am mai auzit de la diverse persoane este ca pulberea neagra are impuls specific scazut dar viteza de ardere ridicata. Un motor cu zahar+azotat ar avea avantaje fata de unul cu pulbere (ambele motoare fiind considerate ca avand acelasi impuls specific- de exemplu ambele de 2.5 Ns).
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 September 2005 - 06:40 PM
#48
Postat 05 September 2005 - 07:24 PM
Case 1 of 1 6 Sep 2005 at 8:22: 0. 9 am
CODE WEIGHT D-H DENS COMPOSITION
821 POTASSIUM NITRATE 75.000 -1167 0.07670 1N 3O 1K
244 CARBON (AMORPHOUS) 10.000 917 0.06370 1C
THE PROPELLANT DENSITY IS 0.07490 LB/CU-IN OR 2.0733 GM/CC
THE TOTAL PROPELLANT WEIGHT IS 85.0000 GRAMS
****************************EXHAUST RESULTS FOLLOW *****************************
T(K) T(F) P(ATM) P(PSI) ENTHALPY ENTROPY CP/CV GAS RT/V
1783. 2750. 1.00 14.70 -104.13 105.72 1.0689 0.940 1.063
SPECIFIC HEAT (MOLAR) OF GAS AND TOTAL= 11.361 22.161
NUMBER MOLS GAS AND CONDENSED= 0.9403 0.3671
0.46517 CO2 0.36991 N2 0.36712 K2CO3* 0.09550 O2
7.13E-03 K 1.94E-03 NO 4.04E-04 KO 2.50E-04 CO
3.10E-05 O 3.29E-06 NO2
THE MOLECULAR WEIGHT OF THE MIXTURE IS 65.011
**********PERFORMANCE: FROZEN ON FIRST LINE, SHIFTING ON SECOND LINE**********
IMPULSE IS EX T* P* C* ISP* OPT-EX D-ISP A*M EX-T
160.7 1.3845 2341. 36.11 3552.7 6.45 333.2 0.11045 1615.
162.6 3.0800 2233. 23.67 2151.0 137.7 10.67 337.2 0.06687 1783.
Cu ocazia asta poate ma invata si pe mine cineva cum sa folosesc programul asta ca sa nu mai bat campii aiurea.
La varianta asta nici n-am mai pus sulf.
PS problema nu se pune "care amestecuri ard mai repede" ci care sunt cele mai bune pentru motoare de rachetomodele.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 September 2005 - 07:28 PM
Telefon: 0721 385365
#49
Postat 05 September 2005 - 07:28 PM
vad ca l-ai pus sa arda la 1 atmosfera... desi daca cresti presiunea atunci impulsul specific ar trebui sa creasca... sau nu?
ceva e putred aici de iese lejer peste 160 secunde in conditiile in care experimental e 80 secunde conform website-ului respectiv.
MIG-29
#50
Postat 05 September 2005 - 07:32 PM
Daca maresc presiunea si temperatura cresc valorile.
Nu mai vorbesc ca daca pun 75 azotat si 1 aluminiu nereactiv ajung pe la 226 la impuls.
Mentionez ca nu am schimbat setarile softului, adica sunt alea cu care se instaleaza. Poate e ceva in neregula pe acolo.
1000 PSI sunt cam 68 atm.
http://www.digitaldu.../unitconverter/
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 September 2005 - 07:44 PM
Telefon: 0721 385365
#54
Postat 06 September 2005 - 02:44 AM
bitex, la 5 Sep 2005, 23:36, a spus:
Un motiv se poate sa fie: viteza de ardere mare a pulberii negre comparativ cu zaharul+azotat. Acest lucru iti da posibilitatea sa faci motoare cu ardere frontala cu BP... in timp ce motoare cu ardere frontala cu zahar+azotat nu se pot face.
Nu stiu cam care-i temperatura de ardere a pulberii negre... dar avand impuls specific mai mic s-ar putea ca si temperatura flacarii sa fie mai mici decat in cazul candelului si de aici rezulta carcasa motor, ajutaj mult mai simplu de realizat (din tuburi de hartie incleiate). Dexter imi zicea pe skype ca a incercat sa faca motoare cu zahar+azotat si cu tuburi de hartie incleiate, hartia carbonizandu-se.
Nu trebuie uitata si obisnuinta... pana la urma peste tot se vand motoare cu BP pentru competitie si toata lumea s-a obisnuit cu tehnologia respectiva.
MIG-29
#55
Postat 06 September 2005 - 10:40 AM
acum ey cred ca zaharelul are un grad de omogenitate mult mai mre decat Bp deoarece este topit si atunci se amesteca la un nivel mic. pulberea neagra nu vei reusi niciodata sa o presezi la fel in fiecare motor decat daca ai o presa hidrulica la care ii reglezi presiunea. da cu Bp se pot face motoare cu ardere mai indelungata dar raportul greutate/putere nu se compara cu zaharelul. acum o sa fac un motor si o sa il trimit lui @st3fy dupa ce vine de la europene sa il testeze si vedem atunci daca sunt bune.
pluc ca la praful de pusca e destul sa il amesteci putin mai mult sa sa il faci mai fin si viteza de ardere ii creste iar motoru face poc.
desi s-ar putea face si motoare cu ammanpulver(NH4NO3+carbune) care arde incet dar dezvolta cantitate mare de energie.
deci un motor cu ardere frontala cu ammanpulver ar putea fi folosit la rachetoplane unde din cate am inteles trebuie motoare cu putere destul de mica dar cu ardere indelungata
oricum ramane sa vedem ce iese dupa testul lui st3fy
Dex
#56
Postat 06 September 2005 - 04:02 PM
MIG-29
#58
Postat 07 September 2005 - 01:18 PM
cantaresti NUMAI sulful si carbunele le pui intr-o rasnita de cafea si le macini foarte foarte fin. dupa aceea cureti foarte bine masina si macini la fel de fin azotatul.
apoi il cantaresti si pe acesta(ai grija foloseste proportii de masa)
le amesteci si apoi umezesti cu putin alcool etilic si mojarezi si tot asa pana cand obtii o pulbere foarte fina. lasi la uscat si aprinzi o mica cantitate pe o coala A4 ar trebuie sa nu arda coala ci doar sa lasecateva urme maro. daca o arde mai mojarezi, usuci, incerci si tot asa pana cand nu arde coala.
faci un tub de hartie gros in perete si lipit cu ARACET DE MOBILA(ala de se face transparent cand se usuca)
nozzle-u il vei face din argila facuta pulbere si apoi presata in tub pana cand are grosimea de vo 10mm
in mijloc ii faci o gaura.
iti trebuie si o matrita pt formatatul pulberii asta are o forma conica si intra pana pe la jumatea motorului
acum umezesti BP si pui cate putin in motor presand foarte bine si tot asa pana cand se umple la semn. pulberea trebuie presata foarte bine.
apoi faci din nou un dop tot din argila presata in care faci o gaura de vreo 2-3mm. in care vei pune incarcatura de intarziere. prin experimente vei ajunge la niste dimensiuni. dupa ce ai pus s presat incarcatura de intarziere. aah si inainte sa pui intarzierea lasi motoru cel putin 24h sa se usuce Bp. dupa ce pui intarzierea pui deasupra cam 1-2gr de praf de pusca din cartusele de vanatoare sau flash powder(permanganat de potasiu:pulbere de AL:sulf in proportiile 3:2:1 dupa masa) apoi faci vreo 5-6 cercuri de hartie pe care le vei aseza peste pulberea pt atapultare vei pune putin aracet(ca sa nu ajunga umezeala la catapultare poti pune peste niste folie de aluminiu staniol) si le vei presa din nou.
lasi sa se usuce si vei avea un motor de racheta
#59
Postat 07 September 2005 - 01:18 PM
BP trebuie presat foarte bine si de fapt succesul depinde de cat de bine il presezi. ATENTIE! Imbiba-l cu alcool inainte de a incerca sa-l presezi. Alcoolul are rolul de a elimina intrucatva posibilitatea de aprindere in timpul presarii pulberii... Apoi motoarele se lasa la uscat (se evapora alcoolul) si dupa ce se usca sunt bune de folosit.
MIG-29
#60
Postat 07 September 2005 - 02:07 PM
Explicatia lui dexter mi se pare destul de buna :D
PS: Dexter .. ce inseamna "mojarezi " ? cunva -" amestec " :(