Modelism - RHC Forum: se poate porni un motor fara "glow starter"? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

se poate porni un motor fara "glow starter"?

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 10:58 AM

Salutari!

Zilele acestea vreau sa pun la punct trainer-ul si sa incerc cateva zboruri termic. Am avut neplacuta surpriza sa nu pot gasi "glow starter-ul" (cel ce da curent la bujie pentru pornire). Aveti idee cum pot improviza unul pentru a putea totusi sa zbor week-end-ul asta? Saptamana viitoare merg la magazinul de modelism si am sa cumpar unul dar pana atunci parca as incerca cateva zboruri...

Mersi anticipat de raspunsuri,
Florin
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 June 2005 - 11:07 AM

Te rog sa-mi ierti nestiinta si lenea de a cauta pe net ce inseamna "glow starter". Nu stiu exact cum este. Eu am pornit uneori motoare doar alimentand bujia cu aproximativ 1,2V luati de la un acumulator oarecare. Ultima oara din lipsa de unul mai serios am legat 4 de 800mAh in paralel si a fost OK. Tu stii cel mai bine ce fel de bujie ai acolo, dar in principiu un acumulator rezolva problema. Sau mai poti face o ghidusenie, cu o rezistenta legata in serie cu bujia, direct la acumulatorul masinii. Trebuiesc facute niste masuratori sa nu arzi bujia, dar merge. Stiu ca am alimentat si in alternativ si in continuu, plecand de la tot felul de tensiuni: 12, 8, 5, 3V, cam ce aveam la dispozitie. Rezistenta era un simplu fir de nichelina si ma legam cu crocodilul acolo unde trebuia, sa obtin tensiunea dorita pentru bujie. Imi cer scuze again daca raspunsul e pe langa subiect.
Bafta oricum!

Nici acum n-am cautat, dar daca e vorba de accesoriul mecanic ce se leaga efectiv de bujie, merge chiar un crocodil, cu un disc de hartie pus ca izolator intre crocodil si motor. Al doilea croco poate fi prins pe un element metalic plat,
de care sa se desprinda chiar si prin tragere, adica sa nu mai pierzi vremea cu desfacutul ca la carte... O alta varianta ar fi cu un carlig de rufe modificat la care sa atasezi contacte dar e ceva migaleala acolo si inca o varianta ar fi cu un conector de soclu de tub electronic din ala elastic, potrivit ca diametru, care intra bine pe boltul bujiei. Se poate si mai simplu, dar mai bine astepti raspuns de la cineva care a trecut prin aceeasi situatie si stie ce spune.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 June 2005 - 11:18 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 11 June 2005 - 11:09 AM

Pune si tu un acumulator, nu neaparat de 2V, poate fi un NiCd de minim 1500mAh - sa fie SC. E chiar mai bine. Daca nu ai clips improvizeaza unul dintr-o piscatoare de rufe.

Acuma am vazut ca si Ovidiu ti-a zis cam acelasi lucru in timp ce eu scriam. Bafta!

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 11 June 2005 - 11:18 AM

Luci
0

#4 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 11:42 AM

Cu un 12 (are cam 7 Ah) volti ar merge?

Cel de 12 volti il folosesc de obicei pentru "invartit" motorul. Ce tensiune trebuie sa fie pe bujie? Daca stiti asta atunci caut ceva rezistori prin cutii si il manaresc sa fie caderea respectiva de tensiune pe bujie.

MIG-29
0

#5 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 11 June 2005 - 11:56 AM

Nu toate bujiile sint la fel. ~1.5V e suficient. Dar, cel mai important e sa faci niste teste cu bujia pe care o s-o folosesti. Filamentul trebuie sa fie rosu aprins - sa nu treaca in partea galbena-stralucitoare.
Totusi, dece nu vrei sa folosesti un simplu acumulator de 1.2V??? Mai simplu nu se poate. Asta au in ele si 'seringile' 'special' facute pt acest lucru.
Luci
0

#6 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 12:00 PM

Pai n-am acumulator de 1.2 Volti... de aceea incerc sa improvizez din ceea ce am.

Si cel care l-am avut (tip creion) si care e construit pentru a alimenta bujia, avea conectori facuti speciali sa se mufeze pe bujie. Am sa incerc cu cel de 12 Volti, inseriind bujia cu un rezistor. Sper sa nu fac nici o prostie... daca fac vreo prostie va insemna sa cumpar saptamana viitoare si o bujie noua alaturi de "aprinzatorul creion" :lol:

Multumesc de raspunsuri.

Deocamdata pregatesc trainer-ul de zbor; l-am pradat de servo-uri cand am inceput sa zbor aripa electrica si acum trebuie sa "le returnez" pe avionul mama. Doamne ajuta sa nu ploua astazi, sa fie vreme frumoasa de zbor...

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 12:01 PM

0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 June 2005 - 12:05 PM

Scrie pe eticheta bujiei la ce tensiune functioneaza, dar nu e critica. De regula 1-2V, dar nu mai mult. Leaga un fir de nichelina pe post de rezistenta si pleaca de la rezistenta mare spre mica. Eventual atinge foarte scurt contactele la inceput, dar in nici un caz direct la 12 V. Sau poate ai/faci un variator din ala destept in PWM si poti alimenta direct la 12V dar cu impulsuri scurte, reglabile.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 12:11 PM

din pacate bujia e pe motor "de secole" iar eticheta nu mai este de mult... am folosit alimentatorul tip creion de care vorbeam pana acum si de aceea nu m-a interesat la ce tensiune trebuie alimentata bujia. Am sa incerc varianta cu 12 Volti si plecand de la rezistenta mare. Sper sa reusesc.

Va tin la curent :lol:

MIG-29

P.S.: in acest moment imi doresc sa fi avut un motor diesel... :wub:

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 12:12 PM

0

#9 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 11 June 2005 - 12:48 PM

merge si de la 12 v de la masina neaparat cu o nicheline destul de lunga, altfel prajesti bujia instantaneu.
Parerea mea este sa te duci la orice magazin si sa iei un acunmulator tip basterie de lanterna , cu cat are amperajul mai mare cu atat te tine mai mult. poate sa fie si mai mic. iei doua fire izolate groase de aprox 50 cmsi le cositoresti pe acumulator, de preferat cabluri izolate cu doua fire e mai estetic. La capatul pentru bujie prinzi doi crocodili din aia cu izolatie de le iese doar varful afara. Asta ar fi cablul de bujie. Un crocodil pe bufie si unul pe jigler sau pe ca gasesti tu si gata pornirea.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 12:51 PM

Dom*PROFESOR, la 11 Jun 2005, 12:48, a spus:

merge si de la 12 v de la masina neaparat cu o nicheline destul de lunga, altfel prajesti bujia instantaneu.
Parerea mea este sa te duci la orice magazin si sa iei un acunmulator tip basterie de lanterna , cu cat are amperajul mai mare cu atat te tine mai mult. poate sa fie si mai mic. iei doua fire izolate groase de aprox 50 cmsi le cositoresti pe acumulator, de preferat cabluri izolate cu doua fire e mai estetic. La capatul pentru bujie prinzi doi crocodili din aia cu izolatie de le iese doar varful afara. Asta ar fi cablul de bujie. Un crocodil pe bufie si unul pe jigler sau pe ca gasesti tu si gata pornirea.

Manaresc chestia asta cu un crocodil subtire pe bujie (pe miez) si unul pe carcasa motorului. sper sa mearga.
Daca era deschis magazinul cu materiale de modelism dadeam o fuga astazi sa cumpar starterul de bujie... asa bag o mica improvizatie :)
Fug ca mai am de surubarit la servo-uri si la tijele de control...

MIG-29
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 June 2005 - 01:44 PM

MIG-29, la 11 Jun 2005, 12:00, a spus:

Pai n-am acumulator de 1.2 Volti... de aceea incerc sa improvizez din ceea ce am.

ia o baterie simpla r20 de 1,5 v si gata
cateva porniri te tine
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 June 2005 - 10:13 PM

OK... ma indrept sa iau bateria recomandata.

Inca intampin probleme cu fixatul servo-urilor si a sarmelor de control :) pana in seara sper sa termin si dupa cum se vede "chestiunea" in discutie... zbor maine :)

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 10:35 PM

0

#13 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2005 - 04:37 PM

mdeah.. si-am reusit sa bulesc traineru`...

s-a rupt parafocul motorului avariind si portiunea din fata a fuselajului... asta dintr-o greseala de pilotaj a mea. Asta este... se intampla si la case mai mari. Bineinteles ca o scuza am gasit- era imbibat cu combustibil (chiar era imbibat parafocul... l-am examinat un pic post flight) si probabil rezistenta mecanica s-a micsorat... zic acest lucru deoarece avionul a mai suferit astfel de aterizari fortate fara mari daune (asta la inceput prin primavara trecuta). Ce ma sfatuiti? Exista posibilitatea de a repara parafocul? Am sa postez eventual ceva poze pentru a fi la obiect, cu imagini ce contin probabil detalii utile :D

Stiu ca orice se poate repara in modelism... eu ma gandeam sa va intreb ce ma sfatuiti sa fac. Avionul asta a mai fost reparat o data in zona stabilizatorului... sa mai incerc o data aceasta munca? poate altii sunt mai talentati dar mie mi se pare al naibii de greu sa le repar (mai greu decat sa fac ceva din kit de la zero).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 June 2005 - 07:09 PM

0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 June 2005 - 05:43 PM

MIG-29, la 12 Jun 2005, 16:37, a spus:

- era imbibat cu combustibil (chiar era imbibat parafocul... l-am examinat un pic post flight) si probabil rezistenta mecanica s-a micsorat...

trebuia lacuit cu lac ,inainte sa ajunga metanol pe el.
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 June 2005 - 07:29 PM

sau cu epoxi...asa recomanda Great Planes....
0

#16 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2005 - 07:48 PM

era dat cu o prostie neagra de cei care au facut kit-ul. La ansamblare nu am mai dat cu nimic. Am zburat cu el de primavara trecuta (cu exceptia lunilor decembrie, ianuarie) aproape saptamanal... DIn Decembrie nu-l mai zburasem si am avut placerea sa vad ce inseamna un motor bun. Alimentat, pus curent de la baterie de 1.5 Volti cum au recomandati cei de aici de pe forum si a luat-o din prima. Prima invartitura si a pornit fara nici o problema. Bujia era aceeasi din toamna... motorul nu l-am desfacut... doar am pus un pic de ulei de intretinere in el. Pot spune ca e un motor exceptional, personal nu simt ca a fost zburat. Deocamdata nu am model sa-l mai "epuizez"... si probabil ma indrept usor usor spre aripi electrice... undeva in viitor probabil ma voi intoarce la termice. Sincer nimic nu se compara cu termicele... sau poate sunt eu melancolic...

MIG-29
.
0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2005 - 08:32 PM

salutari!
tot eu sunt...
Am uploadat pozele pe yahoo-photos ... poate aveti timp sa va uitati si sa va dati cu parerea referitor la pagube si modalitati de indreptare...

http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/a...nm1_2/my_photos

Avionul in discutie este cel galben (trainer-ul) ... ignorati extra 300...

Sunt acolo poze inainte de zbor.. si dupa zbor... evident cele dupa zbor sunt cele concentrate asupra portiunii din fata a fuselajului (portiune avariata) si asupra motorului desprins din fuselaj cu tot cu parafoc.

MIG-29
0

#18 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2005 - 09:38 PM

Deci:
1.Panoul pe care a fost prins motorul nu pare sa fi avut nimic de suferit.A fost doar desprins din lipiturile originale.Vezi si tu daca mai poti sa faci ceva cu el.Daca nu poti sa tai altul dupa original, eventual chiar dintr-un placaj mai gros.Ar trebui lacuit tot compartimentul motorului, in partile in care lemnul este expus direct la combustibil.
2.Tot din pozele de acolo am vazut ca spartura este ceva mai adanca in partea de sub fuselaj.Taie toate marginile cu un cutter ascutit pana aduci la drept.Apoi tai si o parte din solarfilm(sau cu ce o fi el acoperit).Acoperi cu o bucata noua de balsa de grosimea celei originale.Dupa asta infoliezi partea pe care s-au efectuat lucrarile.
3.Stabilizatorul si profundorul:aici se complica putin lucrurile.Nu stiu daca vei reusi sa il reconstitui din bucatile originale.Si chiar daca vei reusi nu stiu cat timp o sa tina.Este un loc foarte sensibil, deoarece daca va ceda in zbor rezulta un crash de la care nu vei mai putea sa recuperezi cine stie ce.Parerea mea este sa incerci o mica reconstituire dupa care sa desenezi un plan.Apoi faci de la zero un stabilizator nou.Cred ca va fi destul de greu de curatat santul din fuselaj pe care a fost lipit originalul din kit.Depinde de cat de bine a fost facuta lipitura


-pare destul de complicat sa faci alt stabilizator.Dar in felul asta te asiguri ca nu vei avea probleme pe viitor.Eu am ramas odata fara comanda pe profundor(a sarit tija de comnda de pe pargia situata pe suprafata de comanda) si a avut consecinte destul de grave.Am avut noroc pt ca era un motoplanor electric si era inca in decolare.
0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 June 2005 - 10:36 PM

Salut!

Multumesc de sfaturi. Profundorul si stabilizatorul n-au patit nimic... singura problema este reprezentata de parafocul motorului si portiunea din bot care a fost avariata. Bineinteles trebe sa refac tijele de comanda pentru motor si roata din bot- asta nu e mare problema. Eventual le folosesc pe aceleasi dupa ce le indrept. Jamba din bot este indoita... si asta se indreapta.

Am sa incerc o reparatie de genul celei indicate de tine. Acum trag tare sa termin o aripa si un trainer electric (acelasi tip ca si cel cu gaz avariat astazi) si apoi intru in reparatii.

Multumesc inca o data,
MIG-29

P.S.: apropos ca subiectul fusese deschis vizavi de baterie... multumesc lui bitex si silviu pentru indicatii. Merge perfect cu baterie de 1.5 Volti. Am folosit doua cleme utilizate la multimetrele digitale care au muscat din bujie si motor- usor de desprins dupa pornirea motorului. Cu aceeasi baterie am pornit motorul de vreo 5 ori... ulterior a venit crash-ul si n-am mai avut cum sa testez daca mai merge.. dar cred ca merge mai mult de 5 ori... deci o solutie pentru cine va avea nevoie pe viitor.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 June 2005 - 10:42 PM

0

#20 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 June 2005 - 10:48 AM

OK, atunci inseamna ca este ceva mai simplu de reparat.
Jamba de bot trebuie avut grija cum o indrepti.Poti sa ai surprize neplacute la viteze mai mari spre sfarsitul decolarii.De la cum arata pozele se pare cai ai avut unghiul de coborare un pic cam mare ce a fost posibil combinat cu o viteza cam pe panta.

Eu pentru pornire mi-am pregatit un pack facut de mine din 4 acumulatori de 2000mAh legati in paralel(sper sa incep si eu sa zbor termice in vara asta dupa ce termin cu examenul de capacitate:( ).La asta vin cu doi crocodili care ii pun pe motor.
0

#21 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 13 June 2005 - 02:58 PM

daca tu poti sa ignori un extra 300...traba ta. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif eu nu pot!
condoleante pentru trainer! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de pahguletz: 13 June 2005 - 03:00 PM

Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#22 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 June 2005 - 05:20 PM

Tomcat, la 13 Jun 2005, 10:48, a spus:

OK, atunci inseamna ca este ceva mai simplu de reparat.
Jamba de bot trebuie avut grija cum o indrepti.Poti sa ai surprize neplacute la viteze mai mari spre sfarsitul decolarii.De la cum arata pozele se pare cai ai avut unghiul de coborare un pic cam mare ce a fost posibil combinat cu o viteza cam pe panta.

Eu pentru pornire mi-am pregatit un pack facut de mine din 4 acumulatori de 2000mAh legati in paralel(sper sa incep si eu sa zbor termice in vara asta dupa ce termin cu examenul de capacitate:( ).La asta vin cu doi crocodili care ii pun pe motor.

unghi prea mare e putin zis...
bine ca nu a intrat cu unghiul initial adica aproximativ 90 grade... in sfarsit asta este...

MIG-29
0

#23 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 June 2005 - 10:15 PM

OK, sa ne pui si noua poze de la urmatorul zbor.
Parerea mea sa nu te lasi demoralizat de asa ceva si sa renunti la termice(parca zicei tu ceva intr-un mesaj).Astea sunt chestii frecvente.Cunosc pe cineva care zicea ceva de genul asta:" pentru asta sunt facute toate aeromodelele;chiar daca nu il dai de pamant din primele 10 zboruri, tot o sa il dai mai tarziu.Nu o sa moara de batranete...."
Altii ca mine lanseaza fara sa verifice comenzile si se trezesc in aer fara comada de directie.
0

#24 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 June 2005 - 12:37 AM

Tomcat, la 13 Jun 2005, 22:15, a spus:

OK, sa ne pui si noua poze de la urmatorul zbor.
Parerea mea sa nu te lasi demoralizat de asa ceva si sa renunti la termice(parca zicei tu ceva intr-un mesaj).Astea sunt chestii frecvente.Cunosc pe cineva care zicea ceva de genul asta:" pentru asta sunt facute toate aeromodelele;chiar daca nu il dai de pamant din primele 10 zboruri, tot o sa il dai mai tarziu.Nu o sa moara de batranete...."
Altii ca mine lanseaza fara sa verifice comenzile si se trezesc in aer fara comada de directie.

Pozele le poti vedea pe site-ul: http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/a...nm1_2/my_photos

Acolo poti vedea trainerul de care vorbeam (cel galben) si extra 300-ul pe care-l ignor desi paghuletz zice sa nu :D

In cateva zile primesc prima polistirenu` taiat pentru aripa (de 1300 mm) si apoi urmeaza si polistirenu` pentru 2100 mm. :D Sper sa fiu multumit de ele...

MIG-29
0

#25 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 June 2005 - 09:10 AM

Eu ziceam sa nu te lasi de termince.Nici nu ma gandeam ca te-ai lasa de modelism.



PS:de poze stiam si eu.Eu m-am referit la poze de la urmatorul zbor dupa ce repari modelul.

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 14 June 2005 - 01:45 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu