Modelism - RHC Forum: remorcaj aero - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

remorcaj aero ceva detalii ?

#1 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 January 2005 - 11:57 PM

acum mai multa vreme ne-a trasnit ideea sa remorcam planoare cu un acrobat.pe cd-uri am tot vazut,live niciodata.
Am facut atunci vreo cateva remorcaje in care Dragon cu al sau Do It remorca pe al meu Silence.
dar remorcajele se faceau pana la vreo 10 m sau un pic mai mult, apoi declansam ca nu puteam inscrie pe aceeasi raza de curbura acrobatul cu planorul ( fara eleroane,dupa cum se stie)..

A facut cineva remorcaje in zona? poate da detalii despre ghidarea in viraj ?in linie dreapta nu-i bai,daca le tii cam la acelasi nivel sa nu descentreze unul pe celalalt merge treaba...Dar n-am idee cum putem face ture de pista in remorcaj.
Acum vrem iar sa facem remorcaje,dar acum poate cineva are ceva sfaturi!

Pt declansare,ca sa nu mai montez un servo separat,am folosit cel de directie,astfel ca la maxim stanga declansa. asta pt ca planuiam tur de pista cu viraj pe dreapta. Acum poate vom monta un servo micro sub bot.Alte idei ?
Flying is my middle name...
0

#2 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2005 - 12:21 AM

am reusit sa gasesc pe forum niste poze facute in timpul unui remorcaj. (mesajele sunt din martie 2004)
Colegu' Albatros avea o splendoare de planor remorcat de un acrobat.Atasez aici poza,poate se regaseste si ne da ceva detalii care ne-ar ajuta.
Acolo scria ca a remorcat pana la 400 si chiar 625 m....aia da treaba...Din pacate nu in Romanica noastra,dar poate careva a facut si pe aici...
Astept idei cu maxim interes....

Fisiere atasate


Flying is my middle name...
0

#3 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 January 2005 - 07:50 AM

Salve,

si in Romanica s-a facut remorcaj, iar de RR 2005 se va face iar. Adica sper ca Albatros cu al sau Piperoi sa ma traga sus cu KA8 sau cu ASW 22.

Am zburat remorcaj destul si cu planor 1:1 si cu modele (mai putin...). Drept acre enumer cateva probleme:
- viteza de zbor a celor doua aparate trebuie sa fie cat mai apropiata
- remorcherul trebuie sa fie cat mai stabil. Plus ca e bine sa aiba suprafata mare la profundor ca sa pareze eventualele devieri in profunzime
- e bine ca declansatorul remorcherului sa fie pozitionat dorsal, putin in spatele CG
- in timpul remorcajului, mai ales la planorul mare, se foloseste cu predilectie palonierul pt mentinerea pe directie, si se cauta o traiectorie cat mai curata.
- pilotii trebuie sa fie destul de avansati. Planorul se desprinde primul de regula si trebuie mentinut in palier pana cand se desprinde si remorcherul.
- declansatorele trebuie sa fie adevarate pt ca vor fi folositoare mai ales in situatii de criza.

Cam asta ar fi. Daca am uitat ceva ma va corecta Albatros sau CorsairF4u ca ambii au facut remorcaje.

Big.

Aceasta postare a fost editata de Big: 12 January 2005 - 02:19 PM

FROGS CAN FLY!
0

#4 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 11 January 2005 - 08:33 AM

Salutare !, Am si eu la activ 20 de remorcari cu planorul Is28B2, in SC, iar avionul remorcher era un Wilga PZL104, iar la acest tip de avion altfel sta treaba in remorcaj. Fiind un avion cu aripa sus si desigur f stabil, planorul trebuie sa fie aliniat cu aripa avionului, deci nu pe axa motorului, pentru a elimina efectul de elice si in plus viteza planorului o sa fie ceva mai mare decit in regim normal de zbor 125Km/h.In rest ce sa zic , totul se coordoneaza din palonier, o clipa de neatentie si risti sa intri in 'vals'. Oricum remorcajul la avion este f solicitant din partea pilotului.
Aeromodele nu am remorcat dar se apropie f mult de cele mari, deci poti aprofunda cursurile de planorism.
In rest. Big iti doresc C-ul de argint daca nu-l ai, sau termica la greu ! BAFTA !
0

#5 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2005 - 09:30 AM

Big, la 11 Jan 2005, 07:50, a spus:

Planorul se desprinde primul de regula si trebuie mentinut in palier pana cand se desprinde si remorcherul.

O clarificare, sa nu se ezicste confuzii. Cand zici "Planorul se desprinde primul" te referi la desprinderea de la sol, nu la declasarea de cablu.

Si subiectul asta e stufos. Io nu am facut asa ceva dar m-am tot uitat pe net si mai stiu cate ceva. Am participat insa la (tentative de) remorcaj de deltaplan cu motodeltaplan.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#6 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 January 2005 - 10:54 AM

@Zippo multam de uratura ... Sa fie si la tine!

@Valterash: confirmativ e bine ca ai precizat ca poate argoul nostru nu e chiar perfect cunoscut.

Am zburat in Italia si am remorcat o zi intreaga delta. Nu e joaca si ai dreptate subiectul e stufos. Insa Cu atentie si ceva cunostinte se poate face f bine.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#7 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 11 January 2005 - 11:22 AM

marfa de subiect. Big stie ca eu am ideea asta incoltzita in cap demult. dar hai sa nu ne rezumam doar la a spune ca e complicat. ceva mai multa teorie, exemplificata daca se poate. adica saituri, desene, kestii trestii. eu am ceva, dar pe acasa. acum sunt la job si nu stiu pe unde gasisem ceva interesant despre asta
asta ar fi un asftfel de link, pt cine are rabdare sa citeasca. dar sunt altele si mai bune ;) My Webpage

Aceasta postare a fost editata de pahguletz: 11 January 2005 - 11:24 AM

Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#8 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2005 - 11:40 AM

Salutare ..
ma bucur sa vad ca subiectul prinde oameni interesati...
dar din pacate nu am aflat mai nimic din ce cautam..
pt scara 1:1 stiu si eu,am zburat pe 28B2,dar am preferat mosorul....la avion era mai greu de mentinut in remorcaj datorita multor factori..n-are rost acum si aici detalierea...
Ar mai fi o problema:Big zicea ca in spatele CG..Aici l-as contrazice din plin...La 28B2 si as spune la toate planoarele , punctul de remorcaj este in fata centrului de greutate,pt ca altfel nu l-ai putea tine la orizontala...
La modele era o regula ca trebuie sa fie un unghi de 30 grd intre axa verticala a planorului si linia care uneste CG cu pct de remorcaj...
Si pe langa asta, tot la 28B2, inn cazul remorcajului la mosor,pct de remorcaj este mai in spate cu mult fata de pct de remorcaj pt remorcaj la avion.Pt mosor,pct este sub pilot,in fata rotii, iar pt remorcaj la avion este chiar sub bot,in spatele conului...
Oricum prinderea pt remorcaj la avion trebuie sa fie facuta chiar de sub bot,aia am probat, e OK....

nelamuririle mele sunt vis-a-vis de viraje si inscrierea pe aceeasi traiectorie de viraj...
daca virajul e derapat sau alunecat (spre exterior sau interior) apar probleme la avion...
Avionul cu care am incercat noi, DoIt, are un ditamai profundorul,deci acolo nu sunt probleme,are rezerva de putere si decola cu Silence-ul de pe iarba...
Avand in vedere ca mi-am pierdut si eu verile pe aerodrom la Sanpetru, am ramas cu cunostintele de remorcaje...acolo ne descurcam de minune...dar nefiind sub planoare nu putem aprecia virajul..si cu un planor fara eleroane e greu de mentinut aripile la orizontala.pt aducere la orizontala folosesc directia,care deplaseaza botul avionului...si uite asa intri intr-un dans pe care nu stiu cum sa-l controlez...

Ma bucur sa va vad interesati si astept in continuare pareri....
Flying is my middle name...
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 January 2005 - 12:04 PM

Inceraca cu un cablu mai lung de remorcaj, ca sa ai timp sa stingi oscilatiile!
Pe avion (de remorcher e vorba), acrosajul se face undeva in cg-ul avionului, nu de bot, nu de coada...altfel, in timpul rulajului, planorul se desprinde primul de la sol datorita vitezei mici necesare pentru generarea sustentatiei si daca acrosajul se face de coada avionului, o ridica pe aceasta in timp ce avionul ruleaza inca si ca urmare acesta capoteaza iar daca e prins cum spuneai, de sub bot, exista iar riscul sa de-a moment de rasturnare avionului remorcher.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 11 January 2005 - 01:09 PM

Razvi28, la 11 Jan 2005, 11:40, a spus:

...  pt scara 1:1 stiu si eu,am zburat pe 28B2,dar am preferat mosorul....la avion era mai greu de mentinut in remorcaj datorita multor factori..n-are rost acum si aici detalierea...
  Ar mai fi o problema:Big zicea ca in spatele CG..Aici l-as contrazice din plin...La 28B2 si as spune la toate planoarele , punctul de remorcaj este in fata centrului de greutate,pt ca altfel nu l-ai putea tine la orizontala...
...
 
  nelamuririle mele sunt vis-a-vis de viraje si inscrierea pe aceeasi traiectorie de viraj...
 daca virajul e derapat sau alunecat (spre exterior sau interior) apar probleme la avion...
Avionul cu care am incercat noi, DoIt, are un ditamai profundorul,deci acolo nu sunt probleme,are rezerva de putere si decola cu Silence-ul de pe iarba...
 Avand in vedere ca mi-am pierdut si eu verile pe aerodrom la Sanpetru, am ramas cu cunostintele de remorcaje...acolo ne descurcam de minune...dar nefiind sub planoare nu putem aprecia virajul..si cu un planor fara eleroane e greu de mentinut aripile la orizontala.pt aducere la orizontala folosesc directia,care deplaseaza botul avionului...si uite asa intri intr-un dans pe care nu stiu cum sa-l controlez...

Remorcajul la avion este putin mai dificil dar nu e nicidecum sperietoare. Am zburat remorcaj o gramada ca sa stiu ce vorbesc. La IS 28B2 de exemplu nu e o mare problema dar asa cum am mai spus trebuie sa zbori corect, si sa dai picioare, adica sa lucrezi mult cu directia si putin cu eleroanele! face parte din instructia de baza...

In alta ordine de idei cred ca nu ai citit cu atentie ce am zis eu despre CG. Era vorba de declansatorul remorcherului, nu de cel al planorului.

Am mai zis, remorcajul nu se face cu un acrobat. Apoi foloseste un cablu mai lung, un remorcher care sa zboare corect, faceti virajele largi. Dar daca unul vireaza din eleroane si planorul din directie, adica nici unul nu faceti vireajele corect, cu bila la mijloc, nu veti reusi. Virati amandoi din directie si va merge. Monteaza declansatorul remorcherului ventral si aproape de CG, ca altfel la o decolare il bagi in pamant pe remorcher. Nu e lipsit de interes sa pui chiar o siguranta fuzibila pe cablu, sa se rupa singura la tensiuni prea mari.

Zici ca ai zburat la Sanpetru in remorcaj cu planorul mare. Pai treaba e identica, sau aproape. Adica viraje corecte, incepute cu palonier, sustinute cu palonier si profundor nu prea...

Cam asta este.
big.

uite un secret: valsul se rezolva cu palonierul nu cu mansa...

Aceasta postare a fost editata de Big: 11 January 2005 - 01:54 PM

FROGS CAN FLY!
0

#11 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2005 - 01:35 PM

Razvi, Big se referea la acrosarea pe remorcher (tractor), nicidecum la acrosarea pe planor (care e in bot, sau usor sub bot)! Mai citeste.

Unii zic (io nu stiu, da' am citit) ca e bine ca cablul (cacofonie intentionata) de remorcaj sa aibe o culoare vizibila pe fondul cerului (eventual vopsit pe ici-pe colo), ca sa-l vezi cum se aseaza in evolutie. E bine sa ai si o mica greutate ce sa lesteze capatul dinspre planor (in orice caz sa fie pusa in ultimul sfert de lungime de cablu). Astfel cablul va sta mereu intins si nu se vor transmite smucituri inspre planor.

Fel de fel de chestii, dom'le!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#12 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2005 - 02:27 PM

Big, am recitit cu atentie..greseala mea,acolo ai specificat ca e vb de remorcher....
inteleg ce spui cu CG, totusi toate remorcajele care le-am vazut se faceau de coada avionului...drept e ca am vazut remorcaje doar la Wilga.....

La remorcajul facut,noi am legat de coada ...dar nu am ridicat planorul peste avion,l-am tinut la "firul ierbii" pana s-a ridicat remorcherul,apoi a mers bine....
poate vom incerca si varianta cu remorcaj in CG,sa vedem...
la treaba cu viraje.....la alea mari am prins smecheria dupa vreo cateva zboruri,dar cu astea mici nu stiu zau...
Am vazut in poze cu aeromodele remorcate un lucru care si aici ati vorbit de el: cablul mai lung......
Trebuie sa incercam si treaba asta.....ar fi o solutie ....dar in departare tot nu ai cum sa inscri pe aceeasi raza de viraj....
Ce buna ar fi fost o biluta pe statie....alta treaba...
Promit ca vom incerca cu prima ocazie si vom aduce poze sa vedem ce iese....
Flying is my middle name...
0

#13 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2005 - 02:35 PM

acum reciteam si ma gandeam ca poate m-am exprimat gresit.....
nu executarea virajului efectiv nu-mi iese,aia nu e o problema...
problema sunt virajele in remorcaj... (momentul executarii virajului,raza de viraj,inclinarea aparatelor,iesirea din viraj...la departare nu ies la fel...)
Si noua ne e prea teama sa nu face varza avionul (de planor nu prea ma doare,si-a trait traiul....)..din pacate nu avem pe aici decat acrobate...nu stiu pe nimeni in Bv sa aiba altceva...asa ca vom remorca tot cu ele...acrobatul meu are motor de 10 dar i-ar trebui mai mare,abia decoleaza el,apai sa mai remorchez....dar DoIt-ul isi facea treaba bine...
Flying is my middle name...
0

#14 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 11 January 2005 - 02:57 PM

Avand ocazia de a participa personal la un "flugtag" la Albatros acasa, pot sa-ti impartasesc ce am vazut in materie de remorcaj. Tractorul, un animal cu motor pe benzina si anvergura de abia incapea intr-un VW combi din parbriz pana in usa din spate pe diagonala, avea undeva in imediata apropiere de centru de greutate un dispozitiv de declansare tip zavor actionat de catre un servo auxiliar. Acest sistem se utilizeaza in situatii de criza cand pur si simplu pentru a salva situatia, tractorul declanseaza si lasa planorul cu cravata la gat ceea ce planoristului nu-i va cadea bine deloc...dar asta e!
La prima vedere linia imaginara ( si practica la intinderea firului ) intre punctul de fixare pe tractor si punctul din botul planorului trec pe langa deriva cu siguranta ceea ce creaza un sentiment ca nu vei putea lua viraj fara sa te lovesti de directie cu firul. Acest lucru se compenseaza cu:
1. Pozitia planorului fata de tractor in momentul desprinderii de la sol, adica putin mai sus fata de planul aripii
2. Pozitia tractorului fata de orizontala

Crede-ma ca am ramas masca in momentul in care am vazut cat dureaza o tractare! Din momentul decolarii au efectuat 2 maxim 3 viraje si au declansat! Toate acestea la 350-400 metri altitudine! Avand in vedere aceste amanunte, tractorul a avut o panta extrem de abrupta in urcare ne avand probleme cu incurcarea firului in directie iar punctul de fixare fiind aproape in CG fara a limita mobilitatea tractorului pe toate cele 3 axe.

Transpus in fapte, Do It-ul Dragonului ar trebui sa aibe un servo montat langa cel de de gaz in planul central respectiv sistemul de declansare undeva tot prin preajma inaintea bordului de fuga si al sistemului de fixare al aripii cu cele doua suruburi.

Firul este defapt un shnur destul de gros pentru a rezista la tractiune, a fi vizibil si de a avea o tinuta cad decat normala dupa declansare si sa nu se zbata ca un bici in urma tractorului.

Ceea ce recomand cu caldura este un servo separat in botul planorului tractat. Nu cred ca o motivatie gen " eram fortat sa trag stanga si nu puteam declansa spre dreapta ( sau invers )" l-ar consola pe Dragon strangand surcelele Do It-ului de pe Sanpetru...

Si inca o chestie...nu poti compara remorcajul 1:1 cu ce vrei tu...considera "ca cablul" ( plagiat Falte-rush ) ar fi infipt undeva in cabina pilotului la Wilga...nu tzine....
0

#15 Useril este offline   Albatros 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 21-March 04

Postat 11 January 2005 - 09:03 PM

Salutari, de mult n-am mai trecut pe aici ;)

Personal consider remorcajul fiind cea mai sigura metoda de a plasa un planor la baza norilor :-)
Cea mai mare altitudine ce am reusit cu planorul (ASW-20; 5m avengura) in remorcaj a fost de 1130m, inca se vedea destul de bine dar mi-a fost teama sa nu dispara in nor.
cu remorcherul (Piper Cub; 3,35m avengura) am tras un (Pilatus B4; 3,75m avengura) al unui coleg de club la 1010m.

Atata la posibilitatile remorcajului si precis se pot efectua remorcaje la altitudine si mai mare. Important e sa fie putin inorat si baza norilor sa fie la inaltime mare. La cer albastru, adica senin, e greu sa depasesti 600-800m ca pur si simplu nu-l mai vezi.

O regula indiscutabila este, in cazul cand planorul incepe dansul "babelor" se declanseaza fara ezitare, oricum, un degete sa fie in apropierea butonului pentru declansare, deoarece sunt mai multe cazuri in care trebuie sa actionezi fara a sta pe ganduri, de exemplu mi s-a intamplat de mai multe ori de i-a tacut remorcherului motorul. Odata i-a tacut la ca. 2m, am declansat, am trecut deasupra remorcherului si l-am pus la capatul pistei, altadata am fost ceva mai sus in asa fel ca am reusit sa mai dau o tura de pista.

Acum la lucruri mai practice. Mai in fata s-a clarificat unde sunt punctele de fixare, atat la planor cat si la remorcher. Cele amintite sunt totodata si cele preferate de mine (mai sunt si altele, mai ales la planor), la remorcher undeva in spatele si apropierea (nu prea departe) CG. La planor prefer declansatorul chiar in fata de tot, adica in bot.
Funia sa aibe o rezistenta de cel putin 40-50kg, cele folosite de mine au o rezistenta de 80kg, vizibilitatea ei in aer e secundara, e bine, dar nu-i necesara, pilotul se concentreaza la planor respectiv la remorcher. Lungimea funie-i este de 25m.

Impotriva celor spuse mai inainte (la 1:1 e drept, acolo se foloseste directia, e chiar necesara pentru un zbor curat, armonic), la modelism, adica respectiv la planor, directia se foloseste cat de putin, mai bine deloc, mansa directiei e inexistenta pe tot parcursul remorcajului, pentru ca dela sol nu poti spune exact cum "sta" planorul in spatele remorcherului, singurul lucru care il vezi e daca e mai sus sau mai jos, si incercati sa ramaneti cu planorul tot "putin" mai sus decat remorcherul. Remorcherul e cel care impune directia, planorul se alineaza aproape automat ( ATENTIE!!, cu un planor mai mare (si un remorcher mai slabut) il poti dirija unde vrei tu :-), dar pentru sanatatea si siguranta lor e mai bine daca o faceti invers, adica cum am spus mai inainte. In caz ca planorul e cam mare se poate da un "mic" ajutor remorcherului cu metoda mentionata, dar atat...
De exemplu remorcherul incearca o curba spre stanga, il poti ajuta, facand o mica corectie spre dreapta !!! dar mica !!", adica tii planorul putin pe exteriorul curbei !!! dar numai putin !!! (bineinteles cu eleroanele).
De regula pilotul planorului tine doar echilibrul acestuia cu eleroanele, doar in curba il plaseaza (tot cu eleroanele) in asa fel incat sa ramana pe raza curbei cum am spus inainte. In caz contrar... dansul babelor ;) si atunci sper sa gasesti in timp util butonul de declansare :)

Mult succes !!!

Michael

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Albatros: 11 January 2005 - 09:26 PM

Holm und Rippenbruch !!
0

#16 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 January 2005 - 10:51 PM

asa da....
as putea spune ca am aflat cam ce ma interesa....
Albatros, daca dupa un remorcaj ca lumea ajunge planorul intreg jos + remorcherul, o sa te pomenim....
o sa incerc sa fac manevrele astea sa vedem ce iese....
Banuiam ca virajele e mai bine sa fie derapate decat alunecate, acu' avem si certitudinea.....
frumoase poze,dar mai ales frumos planoras.....

Cablul mi se pare extrem de lung,inseamna ca si aici era problema noastra....noi aveam vreo 5 metri. Dar planorul era de 1.80 si acrobatul mititel...
Marim cablul si sa vedem ce iese....
Inca o data multam de lamuriri,si ,daca Big avea dreptate,poate ajungem la RR sa vedem live asa ceva...
Eu zic ca face toti banii....

Despre iesirea din viraj: sa inteleg ca e corecta afirmatia ca planoristul in viraj are grija doar de inclinarea laterala si ca restul,adica schimbarea directiei si revenirea pe directie la iesire sunt dictate de avion (evident pt cazul cu planor mai micut decat puterea remorcherului)..?

Aceasta postare a fost editata de Razvi28: 11 January 2005 - 10:55 PM

Flying is my middle name...
0

#17 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 January 2005 - 01:07 AM

Salut,


da, pilotul remorcherului hotaraste directia de zbor, iar pilotul planorului tine usor contra la viraje, planorul tinut din eleroane dupa cum zice Albatros, contra tinuta din directie. Pilotii stau, in timpul zborului, unu linga altul si comunica despre manevrele ce urmeaza sa fie efectuate. In cazul in care pilotul panorului este incepator, pilotul remorcherului sta, la start, citiva metrii mai in spate pentru a vedea si planorul, ca sa declanseze in caz planorul are probleme.

Cel mai bun remorcher este cel cu cilindree mare mai ales cind pilotul planorului este incepator.


Probleme apar la pronire in primii metri, unde planorul are prostul obicei sa se incline, sa puna aripa jos si sa se agate in iarba. Teoria, cel putin la noi in club, este ca daca planorul se agata a doua oara cu aripa in iarba la pornire, trebuie declansat imediat, deci intreruperea obligatorie a startului. Prin rotatia pe axa vreticala, aripa opusa celei " agatate " este acelerata brusc iar forta portatanta ce rezulta duce la rasturnarea palnorului la sol. In general se mai da si tumba 180° inainte. Pagubele sint pe masura marimii palnorului.


CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2005 - 08:48 AM

Beton de subiect! Bravos participantilor!

Razvi, cablul vostru de 5m era extrem de scurt, chiar daca planorul era mai micut. Un cablu mai lung (in cazul vostru poate mergeti doar pe sfoara mai subtire), "amortizeaza" mai bine toate balanganelile ce pot sa apara in decursul remorcajului. Io nu stiu de "pe viu", ca barosanii eshtia de Dincolo, doar ce am mai citit pe ici-colo. Cred ca ar trebui discutat si despre elasticitatea cablului. Unii il prefera rigid, altii zic ca e mai bine sa fie un pic elastic. Ce zic barosanii? Io ashi miza pe rigid...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#19 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 January 2005 - 12:48 PM

Am bagat la cap treaba cu cablul.....noi am folosit fir de nylon,data fiind greutatea f mica a planorului,de 600 gr....om vedea acum cat de lung si ce tip de cablu vom folosi...
intai tre sa adaptam un servo sub botul planorului si un declansator pe burta lu' domn' remorcher....
Om vedea ce iese....Va voi anunta...
Flying is my middle name...
0

#20 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 January 2005 - 11:52 PM

Salut,


cablu rigid. Exista la Praktiker un shnur de nylon roshu, impletit. Traducere libera : Shnur pentru zidari. Intre 30 si 100 kgf.
La capatul de la remorcher este bine ca shnurul sa fie trecut printr-un furtun de combustibil care sa treaca de ampenaj. Scopul este ca shnurul sa nu se prinda in directie sau profundor in timpul remorcarii. Eu folosesc o tzeava de carbon de 1500 mm lungime si diametru 3/5 la capatul shnurului.

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#21 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2005 - 09:15 AM

P'acilea, pa plaiuri mioritice, la Praktiker, se ezicsta sfoara de zmeu (doua mosoare de 50m, parca) si pare ceva coclit, gen Dinemaa. E de vazut si de cumparat, daca va tine teshkereaua, ca era cam scumpa. Fo douasutedemiidelei, da' nu bag mana'n foc.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#22 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 14 January 2005 - 10:10 PM

Se pare ca mi s-a sters un mesaj in care era o poza....in legatura cu subiectul asta.Un avion termic la vreo 2.5m anverg si vreo 40 de cm latime la aripa...facuta din polistiren imbracata in autocolant cu cateva ranforsari din balsa avea pe aripa un dispozitiv simplu...un suport in care era introdusa aripa planorului prinsa cu elastic si pt declansare era folosit un servo.

Acum nu stiu cum se faceau virajele...ceva de genu: da si tu de mansa ca a mea nu mai duce....sau hai ajuta-ma si tu nu mai trage chiuliu, ca mi se rupe avionul....
0

#23 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 January 2005 - 12:05 AM

cred ca m-am laudat degeaba cu remorcajele, ca vad ca Dragon si-a pus DoIt la vanzare...
dar om vedea.... cand s-or face conditii de zbor..Acum la Sanpetru se poate decola numai de pe un drum si ala vai de capul lui,asa ca mai bine nu...
Flying is my middle name...
0

#24 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2005 - 03:08 PM

Ce ati mai facut cu remorcajele, ce noutati mai sunt in Romania? Cine si ce mai remorcheaza?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu