se poate porni un motor fara "glow starter"?
#1
Postat 11 June 2005 - 10:58 AM
Zilele acestea vreau sa pun la punct trainer-ul si sa incerc cateva zboruri termic. Am avut neplacuta surpriza sa nu pot gasi "glow starter-ul" (cel ce da curent la bujie pentru pornire). Aveti idee cum pot improviza unul pentru a putea totusi sa zbor week-end-ul asta? Saptamana viitoare merg la magazinul de modelism si am sa cumpar unul dar pana atunci parca as incerca cateva zboruri...
Mersi anticipat de raspunsuri,
Florin
#2
Postat 11 June 2005 - 11:07 AM
Bafta oricum!
Nici acum n-am cautat, dar daca e vorba de accesoriul mecanic ce se leaga efectiv de bujie, merge chiar un crocodil, cu un disc de hartie pus ca izolator intre crocodil si motor. Al doilea croco poate fi prins pe un element metalic plat,
de care sa se desprinda chiar si prin tragere, adica sa nu mai pierzi vremea cu desfacutul ca la carte... O alta varianta ar fi cu un carlig de rufe modificat la care sa atasezi contacte dar e ceva migaleala acolo si inca o varianta ar fi cu un conector de soclu de tub electronic din ala elastic, potrivit ca diametru, care intra bine pe boltul bujiei. Se poate si mai simplu, dar mai bine astepti raspuns de la cineva care a trecut prin aceeasi situatie si stie ce spune.
Succes!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 11 June 2005 - 11:18 AM
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 11 June 2005 - 11:09 AM
Acuma am vazut ca si Ovidiu ti-a zis cam acelasi lucru in timp ce eu scriam. Bafta!
Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 11 June 2005 - 11:18 AM
#4
Postat 11 June 2005 - 11:42 AM
Cel de 12 volti il folosesc de obicei pentru "invartit" motorul. Ce tensiune trebuie sa fie pe bujie? Daca stiti asta atunci caut ceva rezistori prin cutii si il manaresc sa fie caderea respectiva de tensiune pe bujie.
MIG-29
#5
Postat 11 June 2005 - 11:56 AM
Totusi, dece nu vrei sa folosesti un simplu acumulator de 1.2V??? Mai simplu nu se poate. Asta au in ele si 'seringile' 'special' facute pt acest lucru.
#6
Postat 11 June 2005 - 12:00 PM
Si cel care l-am avut (tip creion) si care e construit pentru a alimenta bujia, avea conectori facuti speciali sa se mufeze pe bujie. Am sa incerc cu cel de 12 Volti, inseriind bujia cu un rezistor. Sper sa nu fac nici o prostie... daca fac vreo prostie va insemna sa cumpar saptamana viitoare si o bujie noua alaturi de "aprinzatorul creion" :lol:
Multumesc de raspunsuri.
Deocamdata pregatesc trainer-ul de zbor; l-am pradat de servo-uri cand am inceput sa zbor aripa electrica si acum trebuie sa "le returnez" pe avionul mama. Doamne ajuta sa nu ploua astazi, sa fie vreme frumoasa de zbor...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 12:01 PM
#7
Postat 11 June 2005 - 12:05 PM
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 11 June 2005 - 12:11 PM
Va tin la curent :lol:
MIG-29
P.S.: in acest moment imi doresc sa fi avut un motor diesel... :wub:
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 12:12 PM
#9
Postat 11 June 2005 - 12:48 PM
Parerea mea este sa te duci la orice magazin si sa iei un acunmulator tip basterie de lanterna , cu cat are amperajul mai mare cu atat te tine mai mult. poate sa fie si mai mic. iei doua fire izolate groase de aprox 50 cmsi le cositoresti pe acumulator, de preferat cabluri izolate cu doua fire e mai estetic. La capatul pentru bujie prinzi doi crocodili din aia cu izolatie de le iese doar varful afara. Asta ar fi cablul de bujie. Un crocodil pe bufie si unul pe jigler sau pe ca gasesti tu si gata pornirea.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#10
Postat 11 June 2005 - 12:51 PM
Dom*PROFESOR, la 11 Jun 2005, 12:48, a spus:
Parerea mea este sa te duci la orice magazin si sa iei un acunmulator tip basterie de lanterna , cu cat are amperajul mai mare cu atat te tine mai mult. poate sa fie si mai mic. iei doua fire izolate groase de aprox 50 cmsi le cositoresti pe acumulator, de preferat cabluri izolate cu doua fire e mai estetic. La capatul pentru bujie prinzi doi crocodili din aia cu izolatie de le iese doar varful afara. Asta ar fi cablul de bujie. Un crocodil pe bufie si unul pe jigler sau pe ca gasesti tu si gata pornirea.
Manaresc chestia asta cu un crocodil subtire pe bujie (pe miez) si unul pe carcasa motorului. sper sa mearga.
Daca era deschis magazinul cu materiale de modelism dadeam o fuga astazi sa cumpar starterul de bujie... asa bag o mica improvizatie :)
Fug ca mai am de surubarit la servo-uri si la tijele de control...
MIG-29
#11
Postat 11 June 2005 - 01:44 PM
MIG-29, la 11 Jun 2005, 12:00, a spus:
ia o baterie simpla r20 de 1,5 v si gata
cateva porniri te tine
#12
Postat 11 June 2005 - 10:13 PM
Inca intampin probleme cu fixatul servo-urilor si a sarmelor de control :) pana in seara sper sa termin si dupa cum se vede "chestiunea" in discutie... zbor maine :)
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 11 June 2005 - 10:35 PM
#13
Postat 12 June 2005 - 04:37 PM
s-a rupt parafocul motorului avariind si portiunea din fata a fuselajului... asta dintr-o greseala de pilotaj a mea. Asta este... se intampla si la case mai mari. Bineinteles ca o scuza am gasit- era imbibat cu combustibil (chiar era imbibat parafocul... l-am examinat un pic post flight) si probabil rezistenta mecanica s-a micsorat... zic acest lucru deoarece avionul a mai suferit astfel de aterizari fortate fara mari daune (asta la inceput prin primavara trecuta). Ce ma sfatuiti? Exista posibilitatea de a repara parafocul? Am sa postez eventual ceva poze pentru a fi la obiect, cu imagini ce contin probabil detalii utile :D
Stiu ca orice se poate repara in modelism... eu ma gandeam sa va intreb ce ma sfatuiti sa fac. Avionul asta a mai fost reparat o data in zona stabilizatorului... sa mai incerc o data aceasta munca? poate altii sunt mai talentati dar mie mi se pare al naibii de greu sa le repar (mai greu decat sa fac ceva din kit de la zero).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 June 2005 - 07:09 PM
#14
Postat 12 June 2005 - 05:43 PM
MIG-29, la 12 Jun 2005, 16:37, a spus:
trebuia lacuit cu lac ,inainte sa ajunga metanol pe el.
#16
Postat 12 June 2005 - 07:48 PM
MIG-29
.
#17
Postat 12 June 2005 - 08:32 PM
tot eu sunt...
Am uploadat pozele pe yahoo-photos ... poate aveti timp sa va uitati si sa va dati cu parerea referitor la pagube si modalitati de indreptare...
http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/a...nm1_2/my_photos
Avionul in discutie este cel galben (trainer-ul) ... ignorati extra 300...
Sunt acolo poze inainte de zbor.. si dupa zbor... evident cele dupa zbor sunt cele concentrate asupra portiunii din fata a fuselajului (portiune avariata) si asupra motorului desprins din fuselaj cu tot cu parafoc.
MIG-29
#18
Postat 12 June 2005 - 09:38 PM
1.Panoul pe care a fost prins motorul nu pare sa fi avut nimic de suferit.A fost doar desprins din lipiturile originale.Vezi si tu daca mai poti sa faci ceva cu el.Daca nu poti sa tai altul dupa original, eventual chiar dintr-un placaj mai gros.Ar trebui lacuit tot compartimentul motorului, in partile in care lemnul este expus direct la combustibil.
2.Tot din pozele de acolo am vazut ca spartura este ceva mai adanca in partea de sub fuselaj.Taie toate marginile cu un cutter ascutit pana aduci la drept.Apoi tai si o parte din solarfilm(sau cu ce o fi el acoperit).Acoperi cu o bucata noua de balsa de grosimea celei originale.Dupa asta infoliezi partea pe care s-au efectuat lucrarile.
3.Stabilizatorul si profundorul:aici se complica putin lucrurile.Nu stiu daca vei reusi sa il reconstitui din bucatile originale.Si chiar daca vei reusi nu stiu cat timp o sa tina.Este un loc foarte sensibil, deoarece daca va ceda in zbor rezulta un crash de la care nu vei mai putea sa recuperezi cine stie ce.Parerea mea este sa incerci o mica reconstituire dupa care sa desenezi un plan.Apoi faci de la zero un stabilizator nou.Cred ca va fi destul de greu de curatat santul din fuselaj pe care a fost lipit originalul din kit.Depinde de cat de bine a fost facuta lipitura
-pare destul de complicat sa faci alt stabilizator.Dar in felul asta te asiguri ca nu vei avea probleme pe viitor.Eu am ramas odata fara comanda pe profundor(a sarit tija de comnda de pe pargia situata pe suprafata de comanda) si a avut consecinte destul de grave.Am avut noroc pt ca era un motoplanor electric si era inca in decolare.
#19
Postat 12 June 2005 - 10:36 PM
Multumesc de sfaturi. Profundorul si stabilizatorul n-au patit nimic... singura problema este reprezentata de parafocul motorului si portiunea din bot care a fost avariata. Bineinteles trebe sa refac tijele de comanda pentru motor si roata din bot- asta nu e mare problema. Eventual le folosesc pe aceleasi dupa ce le indrept. Jamba din bot este indoita... si asta se indreapta.
Am sa incerc o reparatie de genul celei indicate de tine. Acum trag tare sa termin o aripa si un trainer electric (acelasi tip ca si cel cu gaz avariat astazi) si apoi intru in reparatii.
Multumesc inca o data,
MIG-29
P.S.: apropos ca subiectul fusese deschis vizavi de baterie... multumesc lui bitex si silviu pentru indicatii. Merge perfect cu baterie de 1.5 Volti. Am folosit doua cleme utilizate la multimetrele digitale care au muscat din bujie si motor- usor de desprins dupa pornirea motorului. Cu aceeasi baterie am pornit motorul de vreo 5 ori... ulterior a venit crash-ul si n-am mai avut cum sa testez daca mai merge.. dar cred ca merge mai mult de 5 ori... deci o solutie pentru cine va avea nevoie pe viitor.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 June 2005 - 10:42 PM
#20
Postat 13 June 2005 - 10:48 AM
Jamba de bot trebuie avut grija cum o indrepti.Poti sa ai surprize neplacute la viteze mai mari spre sfarsitul decolarii.De la cum arata pozele se pare cai ai avut unghiul de coborare un pic cam mare ce a fost posibil combinat cu o viteza cam pe panta.
Eu pentru pornire mi-am pregatit un pack facut de mine din 4 acumulatori de 2000mAh legati in paralel(sper sa incep si eu sa zbor termice in vara asta dupa ce termin cu examenul de capacitate:( ).La asta vin cu doi crocodili care ii pun pe motor.
#21
Postat 13 June 2005 - 02:58 PM
condoleante pentru trainer! :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de pahguletz: 13 June 2005 - 03:00 PM
Laser frate!
#22
Postat 13 June 2005 - 05:20 PM
Tomcat, la 13 Jun 2005, 10:48, a spus:
Jamba de bot trebuie avut grija cum o indrepti.Poti sa ai surprize neplacute la viteze mai mari spre sfarsitul decolarii.De la cum arata pozele se pare cai ai avut unghiul de coborare un pic cam mare ce a fost posibil combinat cu o viteza cam pe panta.
Eu pentru pornire mi-am pregatit un pack facut de mine din 4 acumulatori de 2000mAh legati in paralel(sper sa incep si eu sa zbor termice in vara asta dupa ce termin cu examenul de capacitate:( ).La asta vin cu doi crocodili care ii pun pe motor.
unghi prea mare e putin zis...
bine ca nu a intrat cu unghiul initial adica aproximativ 90 grade... in sfarsit asta este...
MIG-29
#23
Postat 13 June 2005 - 10:15 PM
Parerea mea sa nu te lasi demoralizat de asa ceva si sa renunti la termice(parca zicei tu ceva intr-un mesaj).Astea sunt chestii frecvente.Cunosc pe cineva care zicea ceva de genul asta:" pentru asta sunt facute toate aeromodelele;chiar daca nu il dai de pamant din primele 10 zboruri, tot o sa il dai mai tarziu.Nu o sa moara de batranete...."
Altii ca mine lanseaza fara sa verifice comenzile si se trezesc in aer fara comada de directie.
#24
Postat 14 June 2005 - 12:37 AM
Tomcat, la 13 Jun 2005, 22:15, a spus:
Parerea mea sa nu te lasi demoralizat de asa ceva si sa renunti la termice(parca zicei tu ceva intr-un mesaj).Astea sunt chestii frecvente.Cunosc pe cineva care zicea ceva de genul asta:" pentru asta sunt facute toate aeromodelele;chiar daca nu il dai de pamant din primele 10 zboruri, tot o sa il dai mai tarziu.Nu o sa moara de batranete...."
Altii ca mine lanseaza fara sa verifice comenzile si se trezesc in aer fara comada de directie.
Pozele le poti vedea pe site-ul: http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/a...nm1_2/my_photos
Acolo poti vedea trainerul de care vorbeam (cel galben) si extra 300-ul pe care-l ignor desi paghuletz zice sa nu :D
In cateva zile primesc prima polistirenu` taiat pentru aripa (de 1300 mm) si apoi urmeaza si polistirenu` pentru 2100 mm. :D Sper sa fiu multumit de ele...
MIG-29
#25
Postat 14 June 2005 - 09:10 AM
PS:de poze stiam si eu.Eu m-am referit la poze de la urmatorul zbor dupa ce repari modelul.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 14 June 2005 - 01:45 PM