jester, la 8 May 2005, 19:35, a spus:
pai m-am gandit si la asta. cursa intr-adevar e o problema. chiar ma gandeam ca daca tinem cont de faptul ca pt ca sa avem o cursa rezonabila unde trebuie amplificata forta, atunci la tre sa ai cursa mare la pistonul unde trebe forta aplicata,...
Jester, daca ai nevoie de cursa mare si de forta mare concomitent, atunci iti trebe musai o pompa hidraulica care sa-ti bage presiune in pistonul de diam. mare.
Sau un rezervor sub presiune si o servo valva comandata de un... servo.
Da' vorba lu' vio_danciu: daca tot pui sistemul pe un model si tot comanzi sistemul cu un servo, de ce sa nu realizezi comanda direct cu servo?
Daca e cazul de tren escamotabil (asa e?) atunci se schimba calimera. De exemplu, in sistemele Robart, presiunea din rezervor este de (initial) 7 atm. Sistemul este cu pierdere constanta de presiune. La fiecare ciclu se pierde aer din sistem. Dar fortele dezvoltate de pistoane sunt net superioare celor dezvoltate de servouri "ortodoxe".