Modelism - RHC Forum: seringi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

seringi diametre

#1 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 02:02 PM

subiectul e cam ciudat. imi trebuie sa stiu pt kam toate seringile ce diametru interior au.
adica seringa de atatia ml (ca asa ceri la farmacie presupun), are diam interior de atatia mm sau cm nu ma deranjeaza. daca stiti kumva. poate aveti pe akasa seringi. eu am una de 11ml si pot sa vad diam. dar de restul feluriolor nu am. poate aveti voi si ma puteti ajuta. :) :huh: mai ales alea mici.

Aceasta postare a fost editata de jester: 08 May 2005 - 02:03 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#2 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 02:04 PM

si apropo. pt moderatori dati si voi ceasul ala cu o ora inainte ca de cand s-a schimbat ora in toata tara si pt tot meridianul asta ceasul rhc e tot atat.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2005 - 03:29 PM

Daca e secret la ce-ti folosesc dimensiunile astea, secret sa fie.
O sa-ti scriu in postul asta pe masura ce le gasesc adaugind in acelasi loc, deci reciteste din cind in cind aici. Dar sa sti ca seringi de aceeasi capacitate dar de producatori diferiti au si diametre diferite. Parol. Si atentie la ingustarea care nu lasa pistonul sa iasa usor.
deci diametre interioare (cu toleranta de 0,05mm si fara ingustarea aia)
2ml=8,7mm
5ml = 12,6mm
5ml = 12,2mm
10ml = 15,6mm
20ml (max24) = 20mm

Aceasta postare a fost editata de navigator: 08 May 2005 - 08:03 PM



0

#4 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 04:22 PM

mersi mult navigator. exista kumva si seringi de 0.5 sau ceva sub 1cm? am nevoie de un amplificator de forta(pompa hidraulica sau cum se cheama). in fine, schema e cea rudimentara invatata si la fizica prin clasa a 7-a. si ma gandeam ca seringile sunt bune.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#5 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 05:52 PM

Ce-ti trebuie tie Jester este de 2ml adica 9mm diametru si de 1ml de 4.5mm , cele din urma sunt de insulina si se dau doar cu reteta.Daca lucrezi cu presiuni de 1bar-1.5 o sa tina ce vrei tu sa faci dar nu te astepta la fiabilitate
Nu tot ce zboara se mananca!
0

#6 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 06:00 PM

pai incers si eu sa vad. in interior o sa pun ulei si numa bine sunt si unse ca sa mearga pistonul mai usor.
momentan nu am facut calcule exacte, voi face dar acum voiam doar sa stiu "oferta". sa stiu ce pot alege pt ce imi trebuie. normal ca imi vor trebui seringi cat mai mici.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#7 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 06:08 PM

Calculul e simplu , sa zicem ca folosesti o seringa de 4.5mm si una mare de 20mm.

pt o presiune de 0.15N/mm^2 * 3.14*4.5^2/4 =2.38N forta maxima pe care o poti aplica, si inpartea cealalta vei avea in jur de 10N, suficient sa ridici un kg
Nu tot ce zboara se mananca!
0

#8 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 06:11 PM

pai calcule stiu si eu. totul se rezuma la p=f/s. si mai e faza ca presiunea e aceeasi in tot lichidul. principiul e simplu dar nu am facut eu calcul sa stiu de cata forta am nevoie.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 May 2005 - 06:26 PM

Pe langa calculele alea vezi ca mai ai pe undeva si ca volumul e constant, adica ai niste calcule de facut privind cursa fiecarui piston. Nu stiu daca te incalzeste doar presiunea, in momentul in care cu o cursa completa a pistonului mic, obtii ca efect, sa zicem doar 2mm drept cursa a celui mare. Cred ca trebuie sa intervii cu ceva mecanic pentru a compensa dezavantajul. Adica ceva cu care sa faci apropierea sau blocarea corpului care va fi comprimat. Sunt seringi din sticla ceva mai rezistente si mai periculoase, sau poti folosi tuburi din metal cu pistoane facute de tine. Oricum nu scapi de prelucrari. Poate daca e ceva demo, pentru la scoala.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 May 2005 - 06:27 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 07:35 PM

pai m-am gandit si la asta. cursa intr-adevar e o problema. chiar ma gandeam ca daca tinem cont de faptul ca pt ca sa avem o cursa rezonabila unde trebuie amplificata forta, atunci la tre sa ai cursa mare la pistonul unde trebe forta aplicata, si implicit bratul fortei mai mare(la servo de exemplu, daca folosesti asa ceva ca sa actionezi pistonul), si bratul fortei mic la roata(daca de exemplu acolo trebuie amplificata forta). dar daca bratul fortei e mare acolo, atunci ea se va roti doar cu ff putine grade intr-o parte, deci nu e bun, trebuie brat mic si la roata.
dar si roata actioneaza asupra servoului datorita denivelarior de teren. si ea va avea brat al fortei mic, deci cum M=f*b => o forta mare la un brat mai mic pt acelesi moment. bratul fortei e mare, actioneaza sistemul hidraulic in sens invers, forta de va micsora la servo, dar din cauza bratului mare al servoului, va avea moment mare asupra lui, riscand sa-l dea peste cap. nu sh, nu am calculat, dar s-ar putea ca efectul cu sistemul asta in cazul de fata sa fie acelasi ca si cand nu ar fi sistem hidraulic si atunci nu-si mai are rostul.

Aceasta postare a fost editata de jester: 08 May 2005 - 07:37 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 May 2005 - 07:47 PM

Sa inteleg ca pana la urma doresti sa faci comenzi hidraulice la ceva? E fain, vezi daca merita efortul. Sper sa reusesti tot ce ti-ai propus.
Bafta!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 08 May 2005 - 07:52 PM

pai kam asta vreau. sa vad daca merita sau nu. stiu ca eprea complicat dar incerc.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#13 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 May 2005 - 11:17 PM

pot sa-ti spun ca am incercat eu sa fac directie pt un automodel 1/10 actionata pneumatic, ca sa am si servosaver implementat, calculele cinematice dadeau promitator, dar din cauza dimensiunilo am renuntat.e prea mare un piston de 20mm.

la frane acelasi lucru .. nu e loc de un etrier de 20mm
Nu tot ce zboara se mananca!
0

#14 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 11 May 2005 - 10:01 PM

eu ma gandeam pt un aeromodel. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#15 Useril este offline   Duf 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 233
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 May 2005 - 01:26 PM

Si ar mai fi ceva negativ: randamentul este foarte mic, frecarea din seringi e mare raportata la forta pe care o transmiti.Ce castigi prin mecanism pierzi prin frecare.Incearca totusi si vezi la ce concluzii ajungi si tu

Aceasta postare a fost editata de Duf: 12 May 2005 - 01:26 PM

Nu tot ce zboara se mananca!
0

#16 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 May 2005 - 07:48 AM

Seringile de plastic oricum nu sunt satisfacatoare datorita frecarii foarte mari, ele etanseaza prin diferenta de diametru dintre piston si cilindru (pistonul e mai mare si se simte asta daca tii mana pe piston si misti pistonul...) Mai bune ar fi fost seringile de sticla, acestea au piston putin mai mic decat cilindrul iar pentru etansare au o garnitura de cauciuc. Problema acestora e ca acest cauciuc in contact cu substante petroliere parca se umfla si merg foarte greu - se gripeaza.
Pentru ce vrei tu nu este indicat sistemul piston-cilindru ci un sistem burduf gonflabil. Daca ai in jur de 35 ani poate stii ca au facut romanii o jucarie comandata la distanta cu fir (o dacie cam de 27cm) la care directia era actionata cu acest sistem de burfufuri, unul in cutia de comanda, un furtun de legatura si altul la directia masinii. Nu prea era nemaipomenita dar era draguta pentru vremea aceea. Cauta pe la jucarii ceva care s-ar potrivi, am impresia ca si la MacDonalds a fost o jucarie pneumatica, cine are copil sigur merge la Mac si strange tot felul de prostioare.
0

#17 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 May 2005 - 07:56 AM

Scuze ca n-am fost foarte atent la ce ai raspuns jester, dar daca vrei sa le folosesti la un aeromodel care e ideia ? aceste sisteme pneumatice le actionezi cu niste servomecanisme, nu e mai simplu sa actionezi direct cu servo-urile ? sau spatiul unde vrei sa actionezi este mic ?, atunci poate nici nu trebuie pistoane sau alte chestii (care oricum sunt destul de voluminoase), foloseste proprietatea unor baloane de forma cilindrica si care in momentul unei presiuni scazute pot sta indoite iar in cazul unei presiuni mari se indreapta. Copiaza natura Jester, e o chestie... (ai si tu asa ceva si o vezi in fiecare dimineata) :))
0

#18 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 May 2005 - 08:41 AM

Intre timp mi-am adus aminte de inca ceva: cam in aceeasi perioada cu masinuta comandata Dacia a fost in comert si o masinuta comandata cu fir din R.D.Germany, un Wartburg 325 de politie care la cutia de comanda avea un volan ce actiona o parghie si printr-un sistem ca cel de la shocul unui autoturism Dacia 1310 se actiona directia care era net superioara celei de la masinuta Dacia>
In principiu sistemul era format dintr-un cablu subtire de otel ce se baga intr-un manson (spiralat) cu capetele fixate (cam ca la franele de la bicicleta dar cablu e rigid ca sa permita miscarea in ambele sensuri intindere-compresiune) Acest sitem este si de dimensiuni reduse si usor si sigur si mai ales cred ca este si destul de folosit la avioane (eleroane, carma etc unde nu sunt hidraulice)
0

#19 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2005 - 07:44 AM

jester, la 8 May 2005, 19:35, a spus:

pai m-am gandit si la asta. cursa intr-adevar e o problema. chiar ma gandeam ca daca tinem cont de faptul ca pt ca sa avem o cursa rezonabila unde trebuie amplificata forta, atunci la tre sa ai cursa mare la pistonul unde trebe forta aplicata,...

Jester, daca ai nevoie de cursa mare si de forta mare concomitent, atunci iti trebe musai o pompa hidraulica care sa-ti bage presiune in pistonul de diam. mare.
Sau un rezervor sub presiune si o servo valva comandata de un... servo.
Da' vorba lu' vio_danciu: daca tot pui sistemul pe un model si tot comanzi sistemul cu un servo, de ce sa nu realizezi comanda direct cu servo?
Daca e cazul de tren escamotabil (asa e?) atunci se schimba calimera. De exemplu, in sistemele Robart, presiunea din rezervor este de (initial) 7 atm. Sistemul este cu pierdere constanta de presiune. La fiecare ciclu se pierde aer din sistem. Dar fortele dezvoltate de pistoane sunt net superioare celor dezvoltate de servouri "ortodoxe".
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#20 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 16 May 2005 - 09:58 PM

pai faza e ca asta vreau la o jamba de bot la cessna. si roata fiind indraptata in fata(tipic cessna) atunci fortele sunt si mai mari. de exemplu daca nu o tine nimik in loc, daca misc avionul in fata, atunci roata se suceste la 180 de grade catre in spate. eu voiam sa folosesc asta ca sa maresc forta la roata ca sa nu-mi dea servoul peste cap. dara cred ca daac stau sa calculez totul ajung la concluzia ca avantajul este de 0.01 deci foarte aproape dee 0 dedci nu are rost. numa nu vreau s ama trezesc cu un servo dat peste cap.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#21 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2005 - 04:13 PM

Pune si tu un servo standard dar mai taricel (ex GWS S03T/BBMG are 7.4 kg/cm si nu-i scump) cu demultiplicare de unghi si deci multiplicare de moment. Adica tija de legatura o pui mai aproape de axul servoului si mai departe de axul de rotatie a jambei. Ca nu o sa mai coteasca roata de sa-ntorci avionul pe loc nu te deranjeaza. Si nu uita de un shok-absorber pe servo sau pe tija (ca la auto) ca daca dai cu roata tare sa nu-ti paradesti angrenajul din servo.


0

#22 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 17 May 2005 - 09:41 PM

ma gandeam si eu la ceva care sa absoarba socurile dar nu sh pe moment ce. shoc -absorber de care zici tu, presupun ca e ceva stas si nu sh cum arata.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#23 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2005 - 12:26 PM

Scuza-ma te rog, ca am gresit un pic: trebuia sa-l numesc "Servo Saver" desi in esenta asta face, absoarbe socurile transmise de la roata catre servo.

Du-te pe Tower si pune cuvintele Servo Saver in casuta de search si apasa pe "Go".
O sa gasesti o mare gramada de servosavere ca sa-ti faci o idee de cum arata si cum functioneaza. Atentie ca sint cel putin 2 modele de baza : cel montat pe axul servoului si cel montat pe tija dintre servo si elementul comandat.

Apoi dupa ce te-ai edificat, il gasesti in Romania pe acesta http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=28_85&...products_id=744 cel putin. In rest mai cauta si tu in special la "accesorii automodele" caci cam pe acolo sint de obicei.


0

#24 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 18 May 2005 - 09:44 PM

ms mult. in weekend voi avea mai mult timp si voi cauta.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu