Pagina 1 din 1
Servo standard ...cred ca l-am stricat...
#1
Postat 21 April 2005 - 09:07 PM
Am desfacut un servo (nu ma intrebati de ce...) si cind l-am montat din nou nu mai functioneaza in mod corect.Adica nu mai ia pozitia zero.Cind se alimenteaza por si simplu proneste motorul si nu se mai opeste.
Culmea e ca daca scot angrenajele si ramine numai motorul, cind il alimentez...motorul face doar o cursa mica si se opreste.Cum pun angrenajele , merge non stop.
HELPPPPPP !!!!!!!!
Culmea e ca daca scot angrenajele si ramine numai motorul, cind il alimentez...motorul face doar o cursa mica si se opreste.Cum pun angrenajele , merge non stop.
HELPPPPPP !!!!!!!!
Homo Nauticus
#5
Postat 21 April 2005 - 09:46 PM
Nu are cum sa fie asa daca electronica e buna: "Culmea e ca daca scot angrenajele si ramine numai motorul, cind il alimentez...motorul face doar o cursa mica si se opreste.Cum pun angrenajele , merge non stop."
Cu potentiometrul neantrenat de nimic motorul nu se poate opri. Nu are ce sa-l antreneze, sa-l roteasca, sa-l aduca in alta pozitie si sa spuna electronicii ca acolo e cea de echilibru... Posibil probleme la un contact si roti montate gresit sau potentiometrul pus in alta pozitie. Inclin spre faza cu electronica naspa ca la mecanica o vedeai si o corectai singur.
Daca se roteste continuu cu rotile montate ceva nu-ti antreneaza cursorul potentiometrului sau n-o face in directia care trebuie (nu cred ca le poti potrivi pentru varianta asta din urma...).
Parerea mea: Nu e cuplata tija potentiometrului (sau potentiometrul e bulit mecanic, posibil intrerupt sau contact imperfect acolo si beau o bere daca am dreptate) dar nu pricep de ce se opreste motorul cu angrenajul demontat.
Cu potentiometrul neantrenat de nimic motorul nu se poate opri. Nu are ce sa-l antreneze, sa-l roteasca, sa-l aduca in alta pozitie si sa spuna electronicii ca acolo e cea de echilibru... Posibil probleme la un contact si roti montate gresit sau potentiometrul pus in alta pozitie. Inclin spre faza cu electronica naspa ca la mecanica o vedeai si o corectai singur.
Daca se roteste continuu cu rotile montate ceva nu-ti antreneaza cursorul potentiometrului sau n-o face in directia care trebuie (nu cred ca le poti potrivi pentru varianta asta din urma...).
Parerea mea: Nu e cuplata tija potentiometrului (sau potentiometrul e bulit mecanic, posibil intrerupt sau contact imperfect acolo si beau o bere daca am dreptate) dar nu pricep de ce se opreste motorul cu angrenajul demontat.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 21 April 2005 - 09:49 PM
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 21 April 2005 - 10:20 PM
_Gerad_, la 21 Apr 2005, 22:12, a spus:
Daca ai umblat si la conecotri de pe motor .. ( ai deslipit motoru de pe placa .. ) poate ai pus motoru invers .. ( polatirate gresita )..
!!!Solutia nu o comentez ,cu toate ca nu are nimic de a face cu problema lui Pletila ,dar mie imi plac termenii.Vorbesc serios.
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 21 April 2005 - 11:50 PM
...tabula crasa, mortua est!
#9
Postat 22 April 2005 - 07:03 AM
Axul potentiometrului trebuie sa fie pozitionat corect doar in raport cu axul "de iesire" a servoului si asta se relizeaza de obicei mecanic prin insasi cuplajul dintre acestea doua care la un servo standard e direct. Daca n-ai fortat la montare, n-ar trebui sa se deranjeze.
Verifica daca nu s-a rupt un fir de la potentiometru spre cablaj (daca legatura e prin fire si nu e lipit direct) sau nu s-a deslipit un terminal al potentiometrului (daca nu e cu fire).
Daca nu-i dai de cap tre sa ne intilnim si ti-l repar gratis. Sper sa nu fie cu vreo electronica cu integrat / tranzistori cmos sa se fi pirlit electrostatic.
Am uitat: nu stiu ce manevre ai facut dar e posibil ca la montare sa se fi indoit o pisa si sa se fi deslipit un terminal daca nu e cu smd-uri. Oricum verifica cu lupa si aspectul lipiturilor, traseele, sa nu fie vreo crapatura, etc.
Verifica daca nu s-a rupt un fir de la potentiometru spre cablaj (daca legatura e prin fire si nu e lipit direct) sau nu s-a deslipit un terminal al potentiometrului (daca nu e cu fire).
Daca nu-i dai de cap tre sa ne intilnim si ti-l repar gratis. Sper sa nu fie cu vreo electronica cu integrat / tranzistori cmos sa se fi pirlit electrostatic.
Am uitat: nu stiu ce manevre ai facut dar e posibil ca la montare sa se fi indoit o pisa si sa se fi deslipit un terminal daca nu e cu smd-uri. Oricum verifica cu lupa si aspectul lipiturilor, traseele, sa nu fie vreo crapatura, etc.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 22 April 2005 - 07:07 AM
#11
Postat 22 April 2005 - 06:32 PM
Multumesc pentru solutii si preocupare.Am rezolvat problema foarte simplu.Solutia corecta a venit din partea lui Gerad.Am inversat motorul si ca prin minune servo-ul functioneaza corec.
Nu stiu care este explicatia deoarece nu ma pricep la electronica,tot ce stiu e ca aseara la ora 2.00 am facut inversarea de polaritate a motorului si acum merge.
Multumesc de sfaturi.
Nu stiu care este explicatia deoarece nu ma pricep la electronica,tot ce stiu e ca aseara la ora 2.00 am facut inversarea de polaritate a motorului si acum merge.
Multumesc de sfaturi.
Homo Nauticus
Arata acest topic
Pagina 1 din 1