Modelism - RHC Forum: pozitionare motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

pozitionare motor Pentru Extra 300

#1 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2005 - 07:50 PM

Va salut pe toti.La noi la club asamblam un Extra 300 de la Jamara 1500mm anv.,3,8kg plin motor de 10cc Magnum,elice 12x6.Deoarece fabricantul nu a prevazut din constructie unghiurile la motor si nici nu scrie nimika despre asta,am montat motorul ca la multe avioane similare,adica 4 gr dreapta si 2 grade in jos.Daca cineva zboara totusi un model exact ca asta,as fi bucuros sa-mi spuna si mie cum a montat motorul.multumim anticipat :D !
0

#2 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 19 April 2005 - 08:36 PM

Chiar conteaza ca-i cu 4 grade mai nu stiu cum sau cu 2 grade ?
Nu de alta dar tra sa-mi vina si mie un extra 300 1.85 anvergura pe care vreau sai pun un motor de 50 cc
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#3 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2005 - 08:53 PM

Pai cam conteaza mai ales cind urci vertical sau cind zbori cu viteza maxima la orizontala.Modelul trebuie sa zboare drept cu minim de compensare din suprafetele mobile,altfel face figuri din cauza cuplului motor.Problema e cu atit mai mare cu cit motorul e mai puternic si elicea mai mare!
0

#4 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 19 April 2005 - 09:59 PM

Deci. Eu am avut modelul asta, l-am asamblat eu. Zboara foarte bine, si este extrem de acrobatic.
Iti recomand centrul de greutate un pic mai in fatza de ce scrie in carte. Atentie cu tijele de comanda, iti recomand sa le schimbi cu ceva mai sigur, fata de ce are kitul in dotare, altfel risti sa devieze modelul la comenzile profundorului.
Motorul eu l-am pus fix drept, nu am avut nevoie de trimmer decat 2 clickuri petru stabilizare. Ulterior, i-am pus un motor mai mare, inclinat cu 2 grade, si am avut MARI probleme la zbor, chiar cu trimmerul la maxim tot trebuia sa compensez cu eleroanele ca sa-l tin drept.
Daca poti, intareste-i suportul trenului de aterizare, pe mine m-a lasat la rulaj pe sol!

Bafta!
0

#5 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 19 April 2005 - 10:00 PM

Salut!

Poate informatia iti este folositoare: am si eu in constructie un kit de EXTRA 300S de la Great Planes, anvergura 1.47m, motor 8.5 cmc. In planuri si in manual, producatorul indica o pozitionare a motorului la 0 gr. pe axa transversala (axa de tangaj) si 2 gr. dreapta pe axa verticala (axa de giratie).
Din cate stiu eu, AB17LUK a zburat un EXTRA 300 de la Graupner care avea aprox. aceeasi anvergura cu modelul vostru, asa ca ar putea sa te lamureasca mai bine.
0

#6 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 19 April 2005 - 10:16 PM

Da, ''am'' zburat unul si o sa zbor altul cit de curind.
Al meu e(ra) de la Graupner, 1.60m anv si 3Kg. Batiul era gata montat si doar a trebuit sa dau 4 gauri si sa prind motorul. Unghiurile erau de aprox 2 grade dreapta si aproape deloc in jos.
Luci
0

#7 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2005 - 10:18 PM

Eu la toate modelele Extra pe care le-am vazut aveau motorul pe dreapta.Am vazut si modelul de 1600mm de la Graupner cu motor de 15cc si elice de 14x7 care avea motorul strimb rau,conul de la elice era 1.5cm pe dreapta fata de ax dar zbura cu trim neglijabil laser nu alta.La viteza mica nu conteaza asa tare pozitia dar daca impingi gazul la maxim sa urci la verticala,atunci daca unghiul nu-i bun,modelul o ia in stinga si sub linia de deplasare momentana.
0

#8 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2005 - 10:24 PM

Si am uitat sa-l intreb pe Adi13,da cite kile are modelul ala de-i tre 50cc pe benzina,ca daca-i pune un ZDZ de 50cc cu elice de 22x10,ansamblul motor are forta de tractiune de 12kile Maaaa!!
0

#9 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 19 April 2005 - 10:38 PM

nitrometan, la 19 Apr 2005, 19:50, a spus:

Daca cineva zboara totusi un model exact ca asta,as fi bucuros sa-mi spuna si mie cum a montat motorul.multumim anticipat B) !

eu doar asta am facut, acum tu faci cum crezi!
0

#10 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 19 April 2005 - 10:40 PM

Spune-mi te rog ce motor si ce elice ai avut?
0

#11 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 20 April 2005 - 07:13 AM

towerhobbies de 12.5, 650 de grame, cu o elice tripala parca 12x7, apoi un 12x6 apc
0

#12 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 20 April 2005 - 07:20 AM

nitrometan, la 19 Apr 2005, 22:24, a spus:

Si am uitat sa-l intreb pe Adi13,da cite kile are modelul ala de-i tre 50cc pe benzina,ca daca-i pune un ZDZ de 50cc cu elice de 22x10,ansamblul motor are forta de tractiune de 12kile Maaaa!!

Pai modelul e asta, iar motorul e asta.
Modelul are 5Kg iar motorul 2Kg, deci in linie de zbor va avea in jur de 8 - 8.5Kg
M-am gandit sa-i pun un motor mai mare pt. a putea face hovering si pt. rezerva de putere
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#13 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 April 2005 - 05:51 PM

Citeaza

Pai modelul e asta, iar motorul e asta

Modelul pe care il vrei tu are 5.2kg cu tot cu motor de ~20cc.
Daca scazi greutatea acestuia si adaugi 1.6kg (motorul ales de tine), modelul mai mult ca sigur nu va depasii 6.5kg. Poate ar fi mai bine sa consideri un motor de 30-40cc, care cred ca ar fi mai mult decit suficient, chiar si pt 3d.
Te-ai incadra in 6kg. Oricum ai lua-o, tot nu ajungi la 8-8.5kg.
Luci
0

#14 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 20 April 2005 - 06:30 PM

Ca sa nu mai spunem ca motorul nu prea incape sub capota,iar daca ne gindim ca la un motor de 50cc ii cam tre ceva toba mai mare,atunci treaba se complica.Daca Ady13 vrea sa cumpere motor de la Tower hobbies,ma intreb draga Ady de ce nu-ti cumperi un motor Super Tigre de 23cc care iti ajunge si e sim ieftin,sau din europa un motor MvvS de 26cc pe benzina,daca vrei neaparat benz,in plus ambele incap satisfacator sub capota.
0

#15 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 20 April 2005 - 06:34 PM

Am uitat:acel Extra pe care l-ai alesAdy nu e pt zbor 3D,iar pt hoovering ai nevoie obligatoriu de suprafete mari de comanda in coada.
0

#16 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 20 April 2005 - 07:22 PM

Fratilor imi vine sa-mi trag una daca-am gresit-o. :D

@AB17LUK
Pai de unde dreq sa stiu eu ca are 5,2 Kg cu tot cu motor ca acolo nu scrie. Si daca scrie undeva n-am inteles din limba aia a lor pocita. :D

@nitrometan
Deci e clar ca vreau sa trec la benzina. Un motor pe benzina mai mic de 35 cc, nu este recomandat (sfatul uni veteran in domeniu)
In legatura cu suprafetele mari de comanda; nu este un Extra 300? Nu sunt avioane capabile zbor 3D? Sau numai acrobate?

Cert e ca daca-am gresit-o m-am facut de cacao la RR
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#17 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 20 April 2005 - 07:32 PM

I-ti recomand un ZDZ de 40 pt el.
Dar, chiar daca o sa fie capabil de hovering, o sa fie f greu de controlat cu suprafetele alea mici de comanda.
Extra300 pe care l-am avut eu de la Lindinger era cam tot asa ceva. Si eu mi-am dat seama ca are 3kg cu motor cu tot doar dupa ce l-am cintarit. Limba aia a lor... pocita intr-adevar... :D
Luci
0

#18 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 20 April 2005 - 07:47 PM

Ma baieti limba germana,adika(Die Deutsche Sprache),e usoara dac-o stii.Cit despre MvvS 35cc benzinar(ca TDI n-au)e un motor ff bun,care trage cu 18X10 6,2kg dupa el.ZDZ40 nu prea intra sub capota.
0

#19 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 20 April 2005 - 07:48 PM

AB17LUK, la 20 Apr 2005, 19:32, a spus:

I-ti recomand un ZDZ de 40 pt el.

Ambele produse sunt pe drum din pacate. Le-astept sa vina cat de curand.
Asta e!
Orice sut in fund e un pas inainte.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu