pozitionare motor Pentru Extra 300
#1
Postat 19 April 2005 - 07:50 PM
#2
Postat 19 April 2005 - 08:36 PM
Nu de alta dar tra sa-mi vina si mie un extra 300 1.85 anvergura pe care vreau sai pun un motor de 50 cc
#3
Postat 19 April 2005 - 08:53 PM
#4
Postat 19 April 2005 - 09:59 PM
Iti recomand centrul de greutate un pic mai in fatza de ce scrie in carte. Atentie cu tijele de comanda, iti recomand sa le schimbi cu ceva mai sigur, fata de ce are kitul in dotare, altfel risti sa devieze modelul la comenzile profundorului.
Motorul eu l-am pus fix drept, nu am avut nevoie de trimmer decat 2 clickuri petru stabilizare. Ulterior, i-am pus un motor mai mare, inclinat cu 2 grade, si am avut MARI probleme la zbor, chiar cu trimmerul la maxim tot trebuia sa compensez cu eleroanele ca sa-l tin drept.
Daca poti, intareste-i suportul trenului de aterizare, pe mine m-a lasat la rulaj pe sol!
Bafta!
#5
Postat 19 April 2005 - 10:00 PM
Poate informatia iti este folositoare: am si eu in constructie un kit de EXTRA 300S de la Great Planes, anvergura 1.47m, motor 8.5 cmc. In planuri si in manual, producatorul indica o pozitionare a motorului la 0 gr. pe axa transversala (axa de tangaj) si 2 gr. dreapta pe axa verticala (axa de giratie).
Din cate stiu eu, AB17LUK a zburat un EXTRA 300 de la Graupner care avea aprox. aceeasi anvergura cu modelul vostru, asa ca ar putea sa te lamureasca mai bine.
#6
Postat 19 April 2005 - 10:16 PM
Al meu e(ra) de la Graupner, 1.60m anv si 3Kg. Batiul era gata montat si doar a trebuit sa dau 4 gauri si sa prind motorul. Unghiurile erau de aprox 2 grade dreapta si aproape deloc in jos.
#7
Postat 19 April 2005 - 10:18 PM
#8
Postat 19 April 2005 - 10:24 PM
#9
Postat 19 April 2005 - 10:38 PM
nitrometan, la 19 Apr 2005, 19:50, a spus:
eu doar asta am facut, acum tu faci cum crezi!
#11
Postat 20 April 2005 - 07:13 AM
#12
Postat 20 April 2005 - 07:20 AM
nitrometan, la 19 Apr 2005, 22:24, a spus:
Pai modelul e asta, iar motorul e asta.
Modelul are 5Kg iar motorul 2Kg, deci in linie de zbor va avea in jur de 8 - 8.5Kg
M-am gandit sa-i pun un motor mai mare pt. a putea face hovering si pt. rezerva de putere
#13
Postat 20 April 2005 - 05:51 PM
Citeaza
Modelul pe care il vrei tu are 5.2kg cu tot cu motor de ~20cc.
Daca scazi greutatea acestuia si adaugi 1.6kg (motorul ales de tine), modelul mai mult ca sigur nu va depasii 6.5kg. Poate ar fi mai bine sa consideri un motor de 30-40cc, care cred ca ar fi mai mult decit suficient, chiar si pt 3d.
Te-ai incadra in 6kg. Oricum ai lua-o, tot nu ajungi la 8-8.5kg.
#14
Postat 20 April 2005 - 06:30 PM
#15
Postat 20 April 2005 - 06:34 PM
#16
Postat 20 April 2005 - 07:22 PM
@AB17LUK
Pai de unde dreq sa stiu eu ca are 5,2 Kg cu tot cu motor ca acolo nu scrie. Si daca scrie undeva n-am inteles din limba aia a lor pocita. :D
@nitrometan
Deci e clar ca vreau sa trec la benzina. Un motor pe benzina mai mic de 35 cc, nu este recomandat (sfatul uni veteran in domeniu)
In legatura cu suprafetele mari de comanda; nu este un Extra 300? Nu sunt avioane capabile zbor 3D? Sau numai acrobate?
Cert e ca daca-am gresit-o m-am facut de cacao la RR
#17
Postat 20 April 2005 - 07:32 PM
Dar, chiar daca o sa fie capabil de hovering, o sa fie f greu de controlat cu suprafetele alea mici de comanda.
Extra300 pe care l-am avut eu de la Lindinger era cam tot asa ceva. Si eu mi-am dat seama ca are 3kg cu motor cu tot doar dupa ce l-am cintarit. Limba aia a lor... pocita intr-adevar... :D
#18
Postat 20 April 2005 - 07:47 PM
#19
Postat 20 April 2005 - 07:48 PM
AB17LUK, la 20 Apr 2005, 19:32, a spus:
Ambele produse sunt pe drum din pacate. Le-astept sa vina cat de curand.
Asta e!
Orice sut in fund e un pas inainte.