Cine e interesat Cei interesati de rachetomodelism
#2
Postat 06 December 2002 - 07:47 PM
Asa ca ce scrieti voi eu citesc.;)
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#6
Postat 06 December 2002 - 10:50 PM
Fain laborexul ala faci acum rachete intr-o veselie!!!!!!!
#7
Postat 06 December 2002 - 11:41 PM
Flickr - pozele mele
#11
Postat 13 May 2003 - 08:46 PM
--------------------
#12
Postat 14 May 2003 - 08:53 AM
pe vremuri in tineretzi am fost si eu un mic rachetomodelist asa ca imi mai amintesc cate ceva....referitor la ce a intrebat Bebe:
Motorul rachetei este format din mai multe straturi, fiecare strat in parte fiind realizat din alta compozitie si presat diferit fata de celelalte. Astfel primul strat era numit si stratul de impuls care asigura practic o crestere progresiva a acceleratiei rachetei... avea o ardere violenta si un timp de functionare destul de limitat (0,5~1 secunde - aici ma refer la motoarele pentru competitii FAI).
Stratul nr. 2 asigura deplasarea rachetei cu viteza constanta - deja acceleratia devenea zero. Acest strat avea functionarea cea mai lunga.
Stratul nr. 3 era numit strat de incetinire - acesta avea rolul de asigura functionarea motorului pana in momentul in care viteza rachetei se apropia de zero
Stratul nr. 4 era impropriu numit strat, deoarece el nu era parte integranta a motorului; era format din graunte de pulbere puse pe motor intr-o cantitate suficienta pentru a asigura presiunea necesara scoaterii parasutei.
Astfel parasuta era intotdeauna scoasa afara cand viteza rachetei era ~zero.
Toate cele bune
RachetoChiftirica
#13
Postat 14 May 2003 - 02:39 PM
Bebe, la 12 Dec 2002, 10:41, a spus:
Sunt mai multe metode dar cea mai buna (practica) cred ca e cea cu pendulul.Ai un tub care are inauntru o grautate de metal .Tubul sta vertical,in partea da sus are un cuntact care se inchide in momentul in care racheta intra in picaj (aprox altitudinea maxima) si piesa venind in jos si inchizand circuitul.Mai eficient se poate face cu mercur
#14
Postat 14 May 2003 - 02:57 PM
Ca ordine a evenimentelor, cred ca motorul isi inceteaza functionarea si viteza de urcare scade oricum, ramânând doar inertia. Impulsul dat de pulberea pentru parasuta o opreste din inaintere aproape sigur, si presiunea arunca parasuta in sus si acolo ramâne, deasupra modelului. N-as risca da o declansez sub model... Ce zici?
N-am pus parasuta ca nu se merita recuperat nimic. Si mai totdeauna lansam iarna de frica sa nu dau foc la ceva prin curtile vecinilor. Plus ca mai toate cad bine fara parasuta (nu mai am de asteptat sau alergat dupa ele). Caderea pe zapada nu era asa naspa la ce faceam eu... Mergeau refolosite deseori.
Si ca tot am consumat spatiul, inelele pentru rampa le faceam din tabla nu din sârma, ca le prindeam mai usor de model.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 May 2003 - 03:08 PM
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 14 May 2003 - 03:08 PM
Pina acum am ocolit aceasta sectuine dar am descoperit ca este si marfa si ceva mai ieftin.
Ma gandeam ca ce fac cu rachetele, le lansez si gata asa cu un avion il zbor de mai multe ori, dar in lipsa de altceva ma satisface si o racheta.
Este mai rau ca nu stiu din ce se construieste o racheta si cum.
Nu stiu cum arata un motor si nu stiu exact de unde sa iau combustibil si ce trebuie sa iau.
Poate stie marinaru cu bitex? (tot ei mi-au spus si de avioane).
#16
Postat 14 May 2003 - 03:57 PM
Despre model, nu e mare lucru de spus. Ma refer la varianta cea mai simpla. Sper sa nu se supere rachetistii adevarati!
Corpul poate fi un tub dintr-un material rezistent, usor, usor de prelucrat, etc. Se poate folosi orice, dar e fain daca folosesti hârtie. O dai cu un lipici gen aracet si o rulezi pe un tub cilindric. Nu ai nevoie de multe amanunte pentru a face asta singur. Trebuie sa obtii un tub usor, cilindric, pe care sa-l poti scoate de pe tubul folosit ca model, rezistent si care sa se potriveasca cu motorul tau, ca diametru.
Ai nevoie la un capat de un dop sa nu intre apa de ploaie inauntru (daca ploua afara) si un motor in capatul opus. Acum daca ai indemânare poti renunta chiar la tub si lansezi doar motorul singur. Depinde de pretentii...
Poti sa dai dopului o forma aerodinamica, poate mai câstigi ceva inaltime, poti sa pui niste aripioare pentru o mai buna stabilitate in zbor eventual pentru mentinerea directiei, poti folosi o rampa ca sa fii sigur ca macar la plecare impui o traiectorie, poti folosi o parasuta daca vrei sa recuperezi modelul, poti pune echipament de ce natura vrei, totul e sa se potriveasca unele cu altele acolo. Motorul e un alt tub, ceva mai rezistent, care contine un material care va arde, gazele rezultate din ardere vor fi obligate sa iasa din acel "recipient" printr-un orificiu (denumit parca "ajutaj"), modelul va fi propulsat in drectia opusa, daca nu ramâne pe rampa si pleaca doar motorul (cunosc un caz in batatura proprie). Ajutajul si carcasa motorului trebuie sa ramâna cam ca la inceput daca se poate, deci materialele folosite vor fi usoare, (termo)rezistente... Dupa ce se consuma pulberea trebuie sa faci ceva sa scoti parasuta din tub, operatie posibila cu ajutorul unei mici explozii (sa zicem controlate) care se produce cam singura când se consuma pulberea din motor si arderea ajunge la un alt strat. Pulberea trebuie sa arda, nu sa explodeze (precis nu asta vrei). Uneori presiunea din motor face ca spre sfârsitul arderii sa arunce si involuntar parasuta afara, caci stratul care "etanseaza" motorul spre partea superioara devine din ce in ce mai subtire si poate ceda. Preferabil sa controlezi tu totul. Sunt probleme la centrare, la aprinderea combustibilului din motor (ca n-o sa stai cu chibritul pe sub model), la parasuta (se poate si cu altceva decât sistemul clasic gen umbrela) ca trebuie sa fie usoara, impaturita sa se mai si deschida, sa nu o "pârlesti" in timpul acelei mici explozii, sa nu se desprinda de model in timpul aruncarii afara, la rampa ca trebuie sa fie ceva nu chiar orice si multe altele. Daca e pentru amorul propriu, poti face aproape orice (legal sa fie sau iti trimitem sarmale cu prastia) dar daca e rachetomodelism mai bine cauti si un regulament, eventual unul tehnic. Exista reguli care trebuiesc respectate, ca poti face un rachetomodel de nota 10 si dintr-o pasta de pix metalica dar nu se cheama rachetomodelism.
PS. Nu te mai lua dupa Marinaru si Bitex ca tot aia ti-au explicat si despre aero si te-au speriat! Drept exemplu ca acum e racheto, poate-i mai simplu. Asculta la mine, ca nu e.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 May 2003 - 04:03 PM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 14 May 2003 - 06:16 PM
Nu de alta dar pe 24 luna asta mi-a venit timpul :( ma insor adica mi-a decedat bugetul.
Asa ca ma tot gandesc macar la o racheta mica ca la avioane nuci nu ma mai gandesc. Dar o sa revin in forta.
#18 Guest_Poly_*
Postat 15 May 2003 - 10:18 PM
#20
Postat 18 May 2003 - 12:04 AM
La motoarele facute din hartie lipita cu aracet mi se pare nasoala chestia ca sunt cam mici, si pe langa asta iti trebuie sculele de "indesat" pulberea in motor. Asa ca daca vrei sa faci un motor mai mare, tre sa faci alta marime a sculelor de "indesat". Nu prea ma incanta.
La motoarele facute din otel strunjit in schimb, desi te poti juca destul de mult la marimi, sunt al naibi de greu de facut. Eu de exemplu cunosc pe cineva care ar putea sa imi faca la strung motorul; da trebuie sa ii explic pe indelete ce vreau, si sa ii mai dau si masuratori exacte. Si asta e cam greu, mai ales ca nu pricep de loc cum se face ajutajul si cum se "lipeste" el de motor, ca sa il citez pe Radu. Si uite asa nu pot sa fac nici tipul asta de motor, ca nu am toate datele. <_<
Cred ca cel mai bine pentru inceput ar fi sa cumpar motoare gata facute, da se pare ca nu le face nimeni <_<
Iata cum ma enervez la culme ca vreau sa fac ceva si nu reusesc nimic. :( :(
Si mai ma intrebam de ce nu mai se face nimik in tara asta :angry:
#21
Postat 18 May 2003 - 07:19 AM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#23
Postat 18 May 2003 - 11:22 AM
#24
Postat 18 May 2003 - 11:35 AM
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 18 May 2003 - 11:51 AM
Am acasa cateva sute de cartuse goale si o alta gramada bune.
Am si toata aparatura sa fac cartuse asa ca te rog bitex sa-mi spui cum faceai ca dupa ce incarc cartusu am o masina calumea de sertizat (peste incarcatura bag o bura ca dop si sertizez cartusu si asa scap de lipit).
#26
Postat 19 May 2003 - 07:26 PM
la urmatoarele preturi
-Motoare A8 cu imp. total de 2,5N/s cutie cu 10 buc. 10€
-Motoare B4 cu imp. total de 5N/s cutie cu 10 buc. 12€
-MotoareC6 cu imp. total de 10N/s cutie cu 10 buc. 14€
De asemenea ar mai fi un program de proiectare a rachetomodelelor la pretul de 30€.
Le pot aduce la sirsitul lui iulie inceputul lui august cind vin in tara,
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#28
Postat 19 May 2003 - 07:47 PM
#29
Postat 19 May 2003 - 07:52 PM
Cu un rachetomodel nu-i musai sa tragi dupa mistreti. Folosesti din cartusul gol doar carcasa, fara capsa, fara pulberea aia de la mama lui si fara alice!!!
Telefon: 0721 385365
#30
Postat 19 May 2003 - 08:08 PM
Space motoarele astea se aprind fie cu fitile fie cu un sistem electric.Sistemul
electric foloseste o baterie de 9V si niste "cartusele" de aprindere care se
introduc in ajutajul motorului.Sistemul cu totul costa cam 20€.Eu folosesc
un acumulator de motocicleta de 12V/6A si sirma oteloasa din toron de
cablu de tractiune de aprox. 0.2 mm.Am folosit si amestec de aprindere lipit
pe sirma dar parca cu sirma goala merge mai bine deoarece fiind zincat
produce multe scintei si o flama mica.Parerea mea e ca tu casi electronist
poti sa-ti faci singur unuldecit sa dai bani pe asa ceva.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.