CUPLU MOTOR se poate si static
#1
Postat 02 March 2005 - 06:57 PM
In conditiile in care aeromodelul e prima data zburat?
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#2
Postat 02 March 2005 - 10:48 PM
ma gandesc ca cuplu il poti verifica in mai multe moduri static:- leaga o ata de spatele lui ca sa fie cam pe axa de ruliu a avionului si vezi si tu daca se invarte avionul mai compensezi din motor.
sau daca ai avea doua (chiar si trei ca pui si sub jamba de bot) cantare foarte finute(de alea cu afisaj electonic ar fi cel mai bine) , pui sub aterizorul principal cu motorul oprit si vezi ca avionul sa fie in echilibru tot pe axa de ruliu si apoi cand pornesti motorul, daca are cuplu, va fi "mai greu" in partea in care actioneeaza acesta si numa' bine vezi exact si ce valoare are cuplul.
PS
ce ti-am zis nu e ceva verificat personal dar teoretic ar trebui sa functioneze macar una din metode.
:lol:
Aceasta postare a fost editata de jester: 02 March 2005 - 10:52 PM
#3
Postat 02 March 2005 - 11:08 PM
Si asta de regula e o functie de viteza.....
deci nu e o constanta ....
Fizica o cunosc dar imi puneam intrebarea fiindca a venit omu de la MOLDOVA si in scale COMBAT a zis NISTE CHESTII de elice si motoare care pe mine m-au pus pe GINDURI!
Relatiile date de el privitoare la elice eu cel putin nu le-am gasit scrise pe nicaieri!
O astfel de fomula empirica as fi dorit!
Sau ceva de genul:
- elice atit
- greutate asta
- suprafata profundor asta
x+y*2k-7 = corectie unghi
PS:
Reminescente de la MU unde se aproximau cu prtecizie suficient de mare fortele de aschiere cu formule empirice!
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 02 March 2005 - 11:11 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#4
Postat 03 March 2005 - 12:19 PM
imi cer scuze.
#5
Postat 03 March 2005 - 07:38 PM
Atunci cand construiti profundorul.......construiti-l in graba ca sa iasa torsionat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Asa veti avea unghiul exact pt compensarea cuplului..:D
#6
Postat 03 March 2005 - 10:31 PM
nu din motor sau cel putin din eleron?
ce legatura are bietul profundor care din cate stiu eu "invarte" avionul pe axa de tangaj cand cuplul il invarte pe ruliu?
nu e mai bine sa-l anulezi din motor? sau daca tot vrei sa-l anulezi aerodinamic macar din eleron(daca creste viteza creste automat si diferenta de portanta care anuleaza cuplul)
Aceasta postare a fost editata de jester: 03 March 2005 - 11:08 PM
#7
Postat 03 March 2005 - 11:21 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#8
Postat 03 March 2005 - 11:25 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#9
Postat 04 March 2005 - 06:50 AM
Dom*PROFESOR, la 3 Mar 2005, 23:21, a spus:
Exact la asta m-am referit Dom" Profersor!
Directia de angajare la sol i-o poti intui punind avionul cu CG pe un platan de CDrom sau pikup uzat oricum ceva care sa se invirta foarte usor! Dar cit sa-l trimezi de la sol e o chestiune dificila tinind cont, cum s-a mai zis, atit de cuplul eliciei cit si de eventualele imperfectiuni de constructie!
Pentru un slow flyer il mai mesteci cumva ca mai ai timp de reactie dar ce te faci la un termic?
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 04 March 2005 - 06:52 AM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#11
Postat 04 March 2005 - 08:22 AM
Cu rabdare si ciocan.
#12
Postat 04 March 2005 - 12:09 PM
In aer este rezolvabil cu o corectie din trimer(sau cel mai elegant mi se pare din unghiul motorului plus trimmer in asa fel in cat sa il aduci pe mijloc perfect fara sa ai o deviere de la cursa de neutra a suprafetei prea mare--> cum zicea si Marinaru).Devierea nu cred sa fie atat de puternica totusi in cat sa nu ai timp sa corectezi din mansa(adica nu o sa fie ceva catastrofal sa se incline 45 grade si sa dai cu el de pamant in decolare)Dupa ce ajungi la o altitudine de siguranta poti sa faci trimerarea completa a modelului pe care o lasi asa si pentru urmatoarele zboruri.
Parerea mea este ca nu poti sa stai cu degetele numai pe trimere in continuu pt orice situatie.Asa ai ajunge sa zobri numai din trimere.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 04 March 2005 - 12:13 PM
#13
Postat 04 March 2005 - 12:59 PM
Marinaru, la 4 Mar 2005, 08:22, a spus:
????? :wub: ?????
INTREBARE
E buna solutia:
- Se aseaza aeromodelul pe un platan cu f de frecare in reazem CIT MAI MICA!
- Se porneste motorul in maxim si se vede tendinta;
- se inclina motorul (prin pana sau bailagar sau .... ) pina cind aeromodelul ramine apropape fara sa se miste.
????? :) ?????
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#14
Postat 04 March 2005 - 01:35 PM
In principiu, din cauza cuplului motor, una din jambe e mai presata pe pamant iar la momentul desprinderii, una din roti mai ruleaza, in timp ce cealalta s-a eliberat: rezultatul, o accentuare a virajului in momentul desprinderii!
Al doilea aspect: in zbor, cuplul motor se manifesta mai domestic decat la sol...acolo chiar nu trebuie sa fie o problema si compensarea se poate face prin trimari! Ca urmare, testele pe platanul de care vorbesti, pot sa te faca sa scoti fenomenul la un moment dat in evidenta, fara a avea si vre-o utilitate!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 March 2005 - 01:45 PM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 04 March 2005 - 02:43 PM
Picatot, la 4 Mar 2005, 12:59, a spus:
E buna solutia:
- Se aseaza aeromodelul pe un platan cu f de frecare in reazem CIT MAI MICA!
- Se porneste motorul in maxim si se vede tendinta;
- se inclina motorul (prin pana sau bailagar sau .... ) pina cind aeromodelul ramine apropape fara sa se miste.
nu inteleg faza cu platanul. De ce ? Pentru ca cuplul motor iti da miscare alt plan.
Modelul se inclina de la cuplu, are tindinta sa se rasuceasca . Platanul tau sta la orizontala....
Alta chestie pe care nu o inteleg. Legi modelul de platan sau cum ? Si ultima ... vrei sa misti motorul in batiu in timp ce merge la viteza maxima ?????????? Glumesti nu ? Foarte serios iti spun.. ai grija sa nu patesti ceva.
#16
Postat 04 March 2005 - 04:19 PM
avionu e usor ,si elicea e mare,si intr-adevar trage stanga destul de rau (tii minte padrinelule?)
daca pui directia asa o sa zboare frumos si aproape drept.asta pana te inveti cu el.dupa aia mai vezi tu ....