Modelism - RHC Forum: CUPLU MOTOR - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

CUPLU MOTOR se poate si static

#1 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 02 March 2005 - 06:57 PM

Se poate compensa cuplul elicei inca de la SOL?
In conditiile in care aeromodelul e prima data zburat?
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#2 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 02 March 2005 - 10:48 PM

pai cred ca da. presupun ca cei care fac aviane mari nu asteapta in zbor sa vada ce cuplu are elicea si ce nejunsuri are avionul ca ar fi prea tarziu. :lol:
ma gandesc ca cuplu il poti verifica in mai multe moduri static:- leaga o ata de spatele lui ca sa fie cam pe axa de ruliu a avionului si vezi si tu daca se invarte avionul mai compensezi din motor.
sau daca ai avea doua (chiar si trei ca pui si sub jamba de bot) cantare foarte finute(de alea cu afisaj electonic ar fi cel mai bine) , pui sub aterizorul principal cu motorul oprit si vezi ca avionul sa fie in echilibru tot pe axa de ruliu si apoi cand pornesti motorul, daca are cuplu, va fi "mai greu" in partea in care actioneeaza acesta si numa' bine vezi exact si ce valoare are cuplul.
PS
ce ti-am zis nu e ceva verificat personal dar teoretic ar trebui sa functioneze macar una din metode.
:lol:

Aceasta postare a fost editata de jester: 02 March 2005 - 10:52 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#3 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 02 March 2005 - 11:08 PM

Degeaba afli valoarea cuplului motor daca NU stii exact ce forta dezvolta inclinarea cu 1 grad sa zicem a profundorului!
Si asta de regula e o functie de viteza.....
deci nu e o constanta ....

Fizica o cunosc dar imi puneam intrebarea fiindca a venit omu de la MOLDOVA si in scale COMBAT a zis NISTE CHESTII de elice si motoare care pe mine m-au pus pe GINDURI!
Relatiile date de el privitoare la elice eu cel putin nu le-am gasit scrise pe nicaieri!

O astfel de fomula empirica as fi dorit!
Sau ceva de genul:
- elice atit
- greutate asta
- suprafata profundor asta

x+y*2k-7 = corectie unghi


PS:
Reminescente de la MU unde se aproximau cu prtecizie suficient de mare fortele de aschiere cu formule empirice!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 02 March 2005 - 11:11 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#4 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 03 March 2005 - 12:19 PM

pai mai atunci nu am inteles eu bine ce voiai sa zici. tu voiai sa reduci cuplul elicei inainte sa vezi in zbor daca motorul e inclinat la unghul corect ca sa reduca total cuplul. cel putin asa am inteles eu.
imi cer scuze.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#5 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 03 March 2005 - 07:38 PM

Pot sa dau si eu o sugestie ....? :D

Atunci cand construiti profundorul.......construiti-l in graba ca sa iasa torsionat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Asa veti avea unghiul exact pt compensarea cuplului..:D
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#6 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 03 March 2005 - 10:31 PM

stai sa-nteleg si eu. voi compensati cuplul din profundor?
nu din motor sau cel putin din eleron?
ce legatura are bietul profundor care din cate stiu eu "invarte" avionul pe axa de tangaj cand cuplul il invarte pe ruliu?
nu e mai bine sa-l anulezi din motor? sau daca tot vrei sa-l anulezi aerodinamic macar din eleron(daca creste viteza creste automat si diferenta de portanta care anuleaza cuplul)

Aceasta postare a fost editata de jester: 03 March 2005 - 11:08 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#7 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 03 March 2005 - 11:21 PM

Eu cred ca ai alta problema Picatot: nu sti pe ce parte se inclina avionul la prima decolare! Problema asta o avem toti si sincer sa fiu cu ani in urma am si dat de pamant un avion aflat la prima decolare. A fost cam asa: motor in plin, viteza, palier, decolare si urgent rasucire pe stanga si BUF!Practic se da 1-2 grade la motor spre dreapta si in jos. La primul zbor nu ai de unde sa sti de eventuale torsiuni ale aripii sau profundorului (adica le sti dar zici ca merge).Singura salvare e sa fi cu mana pe mansa si sa mesteci, energic daca vezi ca are tendinte de angajare. Daca nu sezizezi tendinta e prea tarziu sa mai faci ceva. Si asa cu mansa intr-o pozitie care nu e deloc cea neutra duci avionul sus unde trebuie sa faci TRIMAREA, mai misti trimerul de la eleroane si-l stabilizezi pe axa de ruliu, mai impingi trimerul de profundor daca urca singur de nebun....treaba e ca ochii sunt pe avion si gasesti cu greu trimerele cu mana stanga.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#8 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 03 March 2005 - 11:25 PM

Treaba e si mai nasoala cand stai cu mansa in pozitia aia ciudata si incepi sa te gandesti pe ce parte tre sa misti trimerul, e catastrofa, e ca si cum te-ar intreba cineva repede catzi lei grei ai la salariu!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#9 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 04 March 2005 - 06:50 AM

Dom*PROFESOR, la 3 Mar 2005, 23:21, a spus:

Eu cred ca ai alta problema Picatot: nu sti pe ce parte se inclina avionul la prima decolare! Problema asta o avem toti si sincer sa fiu cu ani in urma am si dat de pamant un avion aflat la prima decolare.

Exact la asta m-am referit Dom" Profersor!
Directia de angajare la sol i-o poti intui punind avionul cu CG pe un platan de CDrom sau pikup uzat oricum ceva care sa se invirta foarte usor! Dar cit sa-l trimezi de la sol e o chestiune dificila tinind cont, cum s-a mai zis, atit de cuplul eliciei cit si de eventualele imperfectiuni de constructie!
Pentru un slow flyer il mai mesteci cumva ca mai ai timp de reactie dar ce te faci la un termic?

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 04 March 2005 - 06:52 AM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 March 2005 - 08:03 AM

Ai timp. Nu iti inchipui ca se duce violent pe o parte. Are o deviere usoara de la directia de zbor care se rezolva cu trimul. Nu-i char asa greu.
PS: Nu ai ce sa trimezi la sol.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 04 March 2005 - 08:04 AM

DT
0

#11 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 March 2005 - 08:22 AM

Cel mai curat mod de a anula cuplul motor este din unghiul motorului. Nu discutam despre torsiuni si alte asimetrii ci numai despre cuplu. Anularea din trimaj aerodinamic in final este numai o corectie, dar efectul acestuia variaza cu viteza!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#12 Useril este offline   Tomcat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 March 2005 - 12:09 PM

Este foarte important in decolare sa pui un pic de directie(sau mai mult in functie de nevoie :) ) in decolare.La termicele cu moatoare mai mari trage destul de puternic.Am vazut pe cineva cu un Skymaster(7.5cc parca) la care a fugit aproape 45 grade(lateral) in decolare.In aer cum spuneati si voi, se poate corecta din trimmer, dar in decolare nu poti sa pleci cu directia deja trimerata, mai ales din cauza ca pe masura ce modelul ia viteza trebuie redus din cauza ca incepe sa aiba un efect din ce in ce mai puternic.
In aer este rezolvabil cu o corectie din trimer(sau cel mai elegant mi se pare din unghiul motorului plus trimmer in asa fel in cat sa il aduci pe mijloc perfect fara sa ai o deviere de la cursa de neutra a suprafetei prea mare--> cum zicea si Marinaru).Devierea nu cred sa fie atat de puternica totusi in cat sa nu ai timp sa corectezi din mansa(adica nu o sa fie ceva catastrofal sa se incline 45 grade si sa dai cu el de pamant in decolare)Dupa ce ajungi la o altitudine de siguranta poti sa faci trimerarea completa a modelului pe care o lasi asa si pentru urmatoarele zboruri.
Parerea mea este ca nu poti sa stai cu degetele numai pe trimere in continuu pt orice situatie.Asa ai ajunge sa zobri numai din trimere.

Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 04 March 2005 - 12:13 PM

0

#13 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 04 March 2005 - 12:59 PM

Marinaru, la 4 Mar 2005, 08:22, a spus:

Cel mai curat mod de a anula cuplul motor este din unghiul motorului. Nu discutam despre torsiuni si alte asimetrii ci numai despre cuplu. Anularea din trimaj aerodinamic in final este numai o corectie, dar efectul acestuia variaza cu viteza!

????? :wub: ?????

INTREBARE
E buna solutia:
- Se aseaza aeromodelul pe un platan cu f de frecare in reazem CIT MAI MICA!
- Se porneste motorul in maxim si se vede tendinta;
- se inclina motorul (prin pana sau bailagar sau .... ) pina cind aeromodelul ramine apropape fara sa se miste.

????? :) ?????
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#14 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 March 2005 - 01:35 PM

La ce bun? Exista doua aspecte: unul este de cuplu motor la sol, in rulaj! In versiunea biciclu, efectul se simte mai violent, compensarea se face numai dupa ce modelul prinde ceva viteza astfel ca suprafetele de comanda sa inceapa sa aibe eficacitate! La triciclu, corectia se face incepand de la viteze mici prin actionarea unghiului jambonului de bot, simultan cu directia, dar apare cel de-al doilea tais al sabiei: cand prinde viteza, comanda pe directie devine mai violenta deoarece se misca odata cu roata care inca mai e pe sol. Deci avantaje cu dezavantaje!
In principiu, din cauza cuplului motor, una din jambe e mai presata pe pamant iar la momentul desprinderii, una din roti mai ruleaza, in timp ce cealalta s-a eliberat: rezultatul, o accentuare a virajului in momentul desprinderii!
Al doilea aspect: in zbor, cuplul motor se manifesta mai domestic decat la sol...acolo chiar nu trebuie sa fie o problema si compensarea se poate face prin trimari! Ca urmare, testele pe platanul de care vorbesti, pot sa te faca sa scoti fenomenul la un moment dat in evidenta, fara a avea si vre-o utilitate!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 March 2005 - 01:45 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 March 2005 - 02:43 PM

Picatot, la 4 Mar 2005, 12:59, a spus:

INTREBARE
E buna solutia:
- Se aseaza aeromodelul pe un platan cu f de frecare in reazem CIT MAI MICA!
- Se porneste motorul in maxim si se vede tendinta;
- se inclina motorul (prin pana sau bailagar sau .... ) pina cind aeromodelul ramine apropape fara sa se miste.

nu inteleg faza cu platanul. De ce ? Pentru ca cuplul motor iti da miscare alt plan.
Modelul se inclina de la cuplu, are tindinta sa se rasuceasca . Platanul tau sta la orizontala....
Alta chestie pe care nu o inteleg. Legi modelul de platan sau cum ? Si ultima ... vrei sa misti motorul in batiu in timp ce merge la viteza maxima ?????????? Glumesti nu ? Foarte serios iti spun.. ai grija sa nu patesti ceva.
DT
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 March 2005 - 04:19 PM

daca te referi la piperu tau ,pune pozitia de zero a servoului de directie astfel incat directia sa stea pe 10-15 grade dreapta cand e mansa pe zero.
avionu e usor ,si elicea e mare,si intr-adevar trage stanga destul de rau (tii minte padrinelule?)
daca pui directia asa o sa zboare frumos si aproape drept.asta pana te inveti cu el.dupa aia mai vezi tu ....
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu