Modelism - RHC Forum: Pozitia rezervorului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pozitia rezervorului Cum se pozitioneaza rezervorul ?

#1 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:01 AM

Salut ! Am inceput sa construiesc un Pits S2 cu motor de 10cc si am o nelamurire in legatura cu pozitia rezervorului fata de motor. Motorul este fixat mult mai in fata iar primul panou este de aprox 10cm , rezervorul fiind la o distanta de aprox 13cm.
Cred ca e cam mare distanta si s-ar putea sa am probleme la reglaj. In cazul in care ii bag suprapresiune in rezervor, se poate rezolva ceva ? Sugestii !!
0

#2 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:05 AM

Detaliu Batiu !!
0

#3 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 03 March 2005 - 10:05 AM

pai suprapresiunea este obligatorie mail ales la acrobate. chiar si atunci cand rezervorul este in spatele panoului parafoc
come to the dark side. we have cookies!
0

#4 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:06 AM

Foto ansamblu !
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 03 March 2005 - 10:14 AM

pai un rezervor face 200.000 lei. de ce nu il inchizi in structura chiar in spate la parafoc. si ai rezolvat problema.

ps: imi dai si mie planul???
come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 03 March 2005 - 10:25 AM

suna misto subiectul...mai ales ca eu pana la varsta asta nu am auzit de pozitia rezervorului. dar mereu inveti lucruri noi nu-i asa? :lol:

acum serios vorbind, am scris pentru ca as vrea sa detaliati putin problema. eu nu am prea inteles care e durerea, ce probleme te astepti tu sa apara si de ce te incurca asa de tare o anumita distanta .
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#7 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:25 AM

Sal ReD ! pai nelamurirea mea era daca are vreo importanta distanta prea mare dintre rezervor si motor , cu siguranta ca am sa-l incasetez in fuselaj. Planuri am format A0 2 buc, cu detalii ..... e un plan cehesc din alea care se mai gaseau pe vremuri :lol:. Chestia nasoala e ca le am deja trase odata la xerox si sunt imbinate cu scoci, am sa incerc sa iau originalul si sa-l scanez la un plotter si am sa ti-l trimit in format .JPG sau daca vrei pe foi A0.
0

#8 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 03 March 2005 - 10:33 AM

te referi la importanta lungimii furtunului de alimentare, a furtunului de suprapresiune, sau la influenta asupra CG ?
sau la toate 3 plus cine mai stie cate? :lol:
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#9 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:35 AM

" eu nu am prea inteles care e durerea, ce probleme te astepti tu sa apara si de ce te incurca asa de tare o anumita distanta . "

Raspunsul e simplu : Rezervorul trebuie sa fie cit mai aproape de motor, iar nivelul de combustibil pe jumate de rezervor sa fie la acelasi nivel cu "sprayul" carburatorului. Nu stiu daca a patit cineva sa i se opreasca motorul in zbor , sau in decolare fara nici un motiv anume..... dar cred ca una din probleme esta asta.
0

#10 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 March 2005 - 10:39 AM

Desi e un model de acrobatie cred ca e o problema lungimea furtunaselor de alimentare si suprapresiune . Motorul pe care vreau sa-l folosesc e un Moky de 10cc , ce parere aveti ?
0

#11 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 03 March 2005 - 10:48 AM

multzumax pentru raspuns :lol:
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 March 2005 - 12:05 PM

Nu pot decat sa-ti spun ca am mai vazut configuratii de acest gen si nu au creat probleme! Moki e un motor elegant care nu tuseste prea des, iar suprapresiunea din toba ar trebui sa fie indeajuns!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 March 2005 - 05:32 PM

Zippo, la 3 Mar 2005, 10:25, a spus:

 Chestia nasoala e ca le am deja trase odata la xerox si sunt imbinate cu scoci, am sa incerc sa iau originalul si sa-l scanez la un plotter si am sa ti-l trimit in format .JPG  sau daca vrei pe foi A0.

Si noua :D
mitea@sympatico.ca
Multumim frumos

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 04 March 2005 - 01:12 AM

0

#14 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2005 - 09:16 AM

pahguletz, la 3 Mar 2005, 10:25, a spus:

suna misto subiectul...mai ales ca eu pana la varsta asta nu am auzit de pozitia rezervorului. dar mereu inveti lucruri noi nu-i asa? :)

acum serios vorbind, am scris pentru ca as vrea sa detaliati putin problema. eu nu am prea inteles care e durerea, ce probleme te astepti tu sa apara si de ce te incurca asa de tare o anumita distanta .

@Paguletz: du-te la un subect mai vechi (Skyward 40 Kit), ca s-a mai discutat despre rezervoare. Mai ales despre amplasarea rez. in CG.

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...nd,centru&st=20

Uite si un Copy/Paste:

"Cum sa echilibrez modelul ? Cu rezervorul plin sau gol ? Am inteles de la Bitex+Marinarul ( carora le multumesc mult ) ca pentru rezervoare mici ar fi bine sa fac operatiunea cu el gol. Dar al meu are 350 de ml. Sa-l incarc pe jumatate ?
Acum stau si ma gandesc de ce nu l-au pus in plan exact in centrul de greutate ?"


Fa centrajul astfel incat cu rezervorul gol, CG sa se afle inca in plaja de centraj data de producator. Logic, nu vrei ca atunci cand vii la aterizare cu rezervorul gol, carutza sa-ti fie prea usoara de bot!
Iar rezervorul nu se pune exact in CG pt. ca CG e f.f.f. departe de carburatorul motorului. Inchipuie-ti ca motorul este reglat a.i. la sol (orizontal) merge OK. Acum ce te faci ca ajungi in zbor la verticala, in sus, si saracu' motor tre sa suga combustibilul aflat la ...poate juma de metru mai jos! Ii pui pompa? Sau suprapresiune de carter? Sau suprapresiune de esapament? Il mai ajuti un pic, cel mult...
Gat za picciar?
PS:
Sau poti sa te convertesti la electrice si sa pui acumulatoru' unde vrea muskii tai, ca curentu curge la fel si in sus si in jos. Nu, Marinare?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#15 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 March 2005 - 10:05 AM

Marinaru, la 4 Mar 2005, 09:21, a spus:

Valteras, la 4 Mar 2005, 10:16, a spus:

Nu, Marinare?

Nu

BA DA!
flying is my life...
0

#16 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 04 March 2005 - 01:10 PM

La aceste ampalsari ale rezervoarelor mai ciudate se mai practica o solutie.
La acelasi nivel si cit mai aproape de motor se pune un rezervor mic de ~50ml (hopper). Acesta are rolul de a ehilibra presiunea si elimina eventualele bule de aer care ar putea sa intre pe tuburile de alimentare. Poate fi cu sau fara sorb (greutatea de la capatul tubului flexibil).
De ex. la un avion pe care-l asamblez acuma am doua rezervoare mari (2 x 590ml) care se vor amplasa nu numai mult in fata CG dar si deasupra axei longitudinale a carburatorului.
Echilibrarea avionului se va face cu rezervoarele goale si trenul de aterizare scos.

Din pacate stau in loc din cauza celor doua dopuri (garnituri) de la gura rezervoarelor. Daca aveti sau stiti unde se gasesc garnituri pt metanol de 18mm! diametru, nu ezitati sa dati un semn, ceva... . Dau oricit pe ele, chiar si folosite!

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 04 March 2005 - 01:28 PM

Luci
0

#17 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 04 March 2005 - 03:45 PM

multumesc valterash!
marfa si ideea cu hopperul :)
10x boys

Aceasta postare a fost editata de pahguletz: 04 March 2005 - 03:49 PM

Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#18 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 04 March 2005 - 03:52 PM

asa..de curiozitate:D...ce avion faci de iti pui 2 rezervoare de 590 ? :)
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu