SFATURI si CUGETARI pentru debutanti, asi si doritori
#1
Postat 14 February 2005 - 10:46 PM
Big.
#2
Postat 14 February 2005 - 10:56 PM
2. la inceput incercati sa veniti la aterizare dinspre stanga, in asa fel incat atunci cand modelul trece de voi, sa va rotiti dupa el (spre dreapta) si deci sa il vedeti din spate.
3. recomand cu caldura un stagiu pe simulator dar mai ales pe un planor cu doua comenzi. Astfel veti invata sa fructificati fiecare cm de inaltime, sa faceti priza de aterizare corect, sa mirositi directia vantului si cum reactioneaza el cu obiectele din jur etc.
4. un indicator de vant pe antena este un accesoriu simplu si util... ca doar este vorba de o panglica agatata acolo...
5. respectati pozitia CG si cursa comenzilor prescrisa de constructor, sau proiectant
6. tot timpul cand zburati cu motor sa va ganditi ce veti face in cazul in care acesta se opreste
7. mansa se trage usor si se impinge mai rapid
8. comenzile mici fac zborul inteligibil
9. invatati sa va ganditi zborul pe faze, inclusiv figurile acrobatice.
10. nu incetati sa va perfectionati aterizarea corecta si de precizie.
Am predat legatura!
Big
#3
Postat 14 February 2005 - 11:13 PM
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
#4
Postat 15 February 2005 - 08:32 AM
pana ajungi sa vezi din nou modelul dupa ce a iesit din soare,deobicei acesta se afla in pozitii ,directii si viteze de zbor cu totul neasteptate si se pot intampla lucruri rele.
#5
Postat 15 February 2005 - 10:41 AM
Cum sa gasesti centrul de greutate pentru un model usor ?,(usor = dimensiuni mici = planor = model pentru incepatori) la care nu ai planuri (l-ai primit).
M-am confruntat cu aceasta problema acum ceva vreme cand am primit un model cu aripa delta, anvergura 800mm, modelul era construit integral din balsa pentru motor termic Cox 0.8cmc.
Am incercat in felul urmator:
Cu statia oprita am pus eleroanele pe 0 (zero) si profundorul usor ridicat 3-4*
, am lansat modelul in lanul de grau de la marginea Clinceni=ului, modelul s-a ridicat de bot si s-a angajat, semn cum ca ar fi greu de coada, deci la urmatoarea lansare am adaugat un pic de plumb in bot, si tot asa pana modelul a planat, semn ca centrul de greutate era corect.
Modelul trebuie lansat (aruncat din mana) paralel cu solul.
Am ales varianta cu lanul de grau deoarece in cazul unui model usor pe care il lansezi de la 1-2m inaltime nu prea are ce sa se intample.
Nu recomand aceasta metoda pentru aeromodele mai grele de 1KG.
Sper sa va fie de folos, eu am reusit.
Aceasta postare a fost editata de Syr: 15 February 2005 - 10:51 AM
#6
Postat 15 February 2005 - 10:59 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 February 2005 - 11:00 AM
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 15 February 2005 - 12:17 PM
Cred ca e o problema delicata , si ar trebui tratata cu seriozitate mai ales de incepatori.
#8
Postat 15 February 2005 - 02:09 PM
-verificati acumulatorii sa fie incarcati, ideal ar fi montarea unui volt-spy (voltmetru) pe model, nu va multumiti cu ideea ca i-am incarcat saptamana trecuta si pana acum nu aveau cum sa se descarce.
-verificati toti conectorii, mufele si cablurile servomecanismelor inainte de a pleca la zbor.
#9
Postat 15 February 2005 - 02:32 PM
#10
Postat 15 February 2005 - 02:57 PM
Pe scurt nu toate motoarele electrice tolereaza inversarea polaritatii (a sensului de rotatie) motiv pentru care atunci cand se lucreaza cu reductor trebuie ales un motor "reverse"
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 February 2005 - 03:14 PM
0728.26.93.19
#11
Postat 15 February 2005 - 03:07 PM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#12
Postat 15 February 2005 - 03:19 PM
Big, la 14 Feb 2005, 22:56, a spus:
Citeaza
itzi alegi locul de pilotat astfel incat sa stai cu privirea perpendicular pe directia vantului ,sensul acestuia fiind de la dreapta pilotului spre stanga sa.
dupa aceea urmezi sfatul lui Big .
#13
Postat 15 February 2005 - 03:36 PM
Indiferent din ce directie vine, cand trece de tine tot din spate il vezi.
OK, sunt de acord ca exista o obisnuinta sa vina dintr-o anumita directie la aterizare dar NU este o regula.
Cu stima Florian
#14
Postat 15 February 2005 - 05:37 PM
#15
Postat 16 February 2005 - 12:45 AM
Acumulatorul in fata receptorului. In general receptorul nu trebuie sa aibe ceva greu in spate ca la o " aterizare fortata " sa nu fie strivit.
In special pentru planoare dar nu numai. Scrieti pe mai multe etichete lipite in locuri diferite pe si in model adresa voastra, numarul de telefon si eventual ca oferiti recompensa.
#16
Postat 16 February 2005 - 02:05 AM
#18
Postat 16 February 2005 - 10:35 AM
#19
Postat 16 February 2005 - 06:26 PM
In zborul pe spate, comanda eleroanelor este la fel ca in zborul normal!
Zbor placut!
MUGUREL
#20
Postat 16 February 2005 - 07:06 PM
#21
Postat 16 February 2005 - 08:26 PM
Tot la elicoptere, daca ajungeti intr-o situatie in care un crash este iminent, in fractiune de secunda, daca mai aveti timp, inchideti de tot gazul pt. a opri motorul sau macar sa-i reduceti turatia suficient cat sa nu mai cupleze ambreiajul. Astfel veti reduce la minim pagubele.
#22
Postat 17 February 2005 - 07:46 AM
Big
#23
Postat 17 February 2005 - 08:20 AM
Big, la 17 Feb 2005, 07:46, a spus:
Merge si la de alea "trapezoidale", daca shrinkul se poate contracta corespunzator. Doar ca inainte de a pune foenul pe ansamblu, se pune niste CA intre echee si shrink, a.i. sa intre un pic si in gaurelele echeei. Uzual, CA adera cat de cat la shrink. Oricum, nu e o solutie in care sa ai incredere cand e vorba de modele scumpe... Dar functz. OK.
#24
Postat 17 February 2005 - 09:45 AM
#25
Postat 17 February 2005 - 09:57 AM
Citeaza
Este valabila la orice model motorizat....Cand simti ca ai pierdut comanda reduci rapid gazul la relanti sau chiar de tot si apoi incerci sa redresezi modelul. Cu motorul in plin e mai greu.
#26
Postat 17 February 2005 - 10:04 AM
Vivi, la 17 Feb 2005, 09:57, a spus:
Nu e valabila chiar in orice situatie. Reducerea de gaz nu e elixirul tineretii chiar intotdeauna. Cateodata, motorul chiar te ajuta sa iesi din situatii critice, in special in evolutii in limita de viteza.
Dar e o buna precautie sa tai motorul atunci cand chiar nu se mai poate face nimic si pamantul te cheama...
#27
Postat 18 February 2005 - 01:00 AM
Aceasta postare a fost editata de Padre: 18 February 2005 - 01:02 AM
#28
Postat 18 February 2005 - 05:21 PM
Este totalmente GRESIT,.!!!si este sigur"mortal" pentru modelul de elicopter sa reduci "gazu"cind e ceva bai,.{exceptind cazul daca stii sa cobori in autorotatie)
Pentru ca,.;;
Tocmai asta este diferenta intre elicopter si aeromodel cu motor,.;;
Pe cind aeromodelul zboara planat fara motor,pentruca are aripi,da este recomandat sa reduci,sau sa opresti mororul astfel scade viteza la aterizare(sau impact),astfel pagubele pot fi mai mici,,.
Dar la elicopter cum ai redus "gazu"se anuleaza portanta modelul devine un bolovan necontrolabil ba mai mult,,,,...si acum atentie,.!!
DACA PASUL COLECTIV ESTE LEGAT PE MANSA GAZULUI ,. si reduci turatia,,. pasul colectiv se schimba in negativ coborind si mai rapid spre pamint ,.garantat ,,,. surcele,.!!!
Singura scapare daca s-a intimplat ceva(de ex.s-a oprit motorul sau te simti nesigur in pilotare etc.)
este sa tragi mansa complet jos penru a pune pasul rotorului in negativ astfel rotrul se tureaza in coborire apoi la aprox.1,-1,5 m de sol se impinge mansa in sus ca pasul colectiv sa asigure unghi pozitiv rotorului astfel se creaza portanta si modelul scapa de un impact cu solul.
Asta se numeste aterizare in "autortatie".Dealtfel este figura oblgatorie aterizarea in autorotatie la camp.Eurpene,si Mondiale.si este extrem de spectaculos,.
Bineinteles exersarea acestei manevre de altfel salvatoare la modele nu se exerseaza decit dupa ce esti cel putin avansat la conducerea elicopterelor,sau la simulator,sau cu profesor.,.altfel crash-ul este sigur,
Si cum elicopterul se face "garantat "tandari la bushitura nu-ti ramine decit sa stringi bani pentru altu ,.daca mai ai curaj sa zbori,deobicei majoritatea modelistilor se lasa pagubas.
Deci cam asta e cu elicopteru stiu astea pentru ca sunt "Stan Patitu",dar acum am un simulator perfect cu care pot face si figuri acrobatice si autorotatia,..
Cu bine Lajos
#29
Postat 18 February 2005 - 07:54 PM
Repet citve rinduri postate tot aici in forum acum citeva saptamini:
orice elicopter RC TREBUIE sa fie dotat cu functia Autorotatie. Mai bine zis statia trebuie sa fie programata pentru aceasta functie. Comutator suplimentar, astfel plasat incit sa poata fi actionat la nevoie " orb ", deci fara sa pierzi elicopterul din ochi. Functia " Throttle Hold ", poate fi motor oprit, relanti sau relani cu turatie putin ridicata dar astfel incit abreiajul sa ramina decuplat.
Optional: prin acelash comutator, poate fi modificat pasul rotorului anticuplu cit si sensibilitatea giroscopului. Pasul si sensibilitatea trecute la zero. Fara cuplu motor nu este nevioe de anticuplu.
Functia autorotatie este o functie " Emergency ", in cazul:
- unei defectiuni a rotorului anticuplu. Elicopterul incepe sa se invirteasca in sens contrar rotorului principal.
- motorul da rateuri dar nu se opreshte. Apar variatii de cuplu de forta car nu mai pot si compensate de rotorul anticuplu.
- motorul se opreste...
Singura shansa de a evita prabushirea este decuplarea sau oprirea motorului.
Pentru exersarea manevrei de autorotatie, este necesar ca motorul sa nu fie oprit. Incepatorul va efectua primele incercari de autorotatie la altitudine mare, pentru citeva secunde dupa care va trece din nou in regim de turatie de sarcina.
Pasul trebuie sa fie negativ, 2-4 grade pentru ca elicopterul sa ramina manevrabil in cadere. Pas negativ mai mare decit 4° duce la consum inutil de energie in timpul coboririi, enegrie car poate sa lipseasca la aterizare.
Manevra autorotatie trebuie sa fie stapinita de orice pilot de elicopter RC. Este o manevra destul de dificila care trebuie exersata de pilot incepind cu stadiul de "avansat".
In momentul in care exercitiul de autorotatie este intrerupt prin trecrea in regim normal de zbor, elicopterul poate " devia " pe axa rotorului principal pina la 180 ° ( dependent de motor , Gyro, Servo pentru anticuplu sau randamentul rotorului aniticuplu )
Incercari de autorotatie ca incepator nu au sens.
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 18 February 2005 - 07:55 PM
#30
Postat 18 February 2005 - 08:42 PM
Big.

Ajutor
































