Modelism - RHC Forum: Propeller-Saver - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Propeller-Saver

#1 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2005 - 11:22 AM

valterasule, ori minti, ori, daca nu, trebuie neaparat sa dai la rubrica "ASA DA!" reteta de la prop-saver-ul ala de zici ca-i "home made", stie lumea pentru cine!... :( la aspectul de "home made" ma refer in mod special...
bafta si minuni!

Aceasta postare a fost editata de mizzone: 08 February 2005 - 11:23 AM


"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#2 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2005 - 03:52 PM

Mizzonete-moshonete!

Sistemul e 100% home made in sensul ca l-am facut la servici, nu acasa. Nu e inventia mea. Io numa' propovaduiesc raspandirea stiintei la sate. Uite un sait ce descrie giumbushlucul:

http://www.webx.dk/rc/prop-saver.htm

Domanii, daca nu uit, il dau jos dupe motorul meu si il scanez si-l pun si pe el acilea. Acuma io am mai multe, pt. felurite diam. de ax. Uite unul de plastic, ce-l am pt. ax de 2mm.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1107870764.jpg

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#3 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2005 - 03:57 PM

aha!si, daca, de exemplu, vreau sa pun asa ceva pe un electrifly gen "paipar", si am ax de 3,2 mm, inseamna ca trebuie sa am o chestie d-asta, da' sa aiba in loc de 2, un 3,2 mm, dar as vrea sa ne spui mai clar cum e cu suprafata de asezare a elicei pe el.
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 08 February 2005 - 04:00 PM

Chelului tichie de margaritar ii trebuie...daca mai vorbiti despre electrice si stifturi, inchid subiectul spre disperarea lui Mizzone...aici e site de aeromodelism!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2005 - 04:05 PM

nhhhaaaanholeuuu, marinaaaareeee! vezi cum incepi? ca daca ne spune valterasu cum reuseste el sa potriveasca elicea cu diametrul de ax vechi(2 mm) pe "mototelul" ala din saver, poate inteleg si io cum sta elicea aia acolo! :(
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#6 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2005 - 12:17 PM

Io nu ma refeream la halice cu fi 2mm, gen Gunther. Nu merita puse pe propsaver (PS). Sau poti sa faci unul pt. cazul in care dai afara guma aia neagra (conul) si atunci ramai cu gaura de fi 4mm. Bai za uei: Guntherele astea nu prea merg pe ax de 2mm (speed 280-330) ca clampaneste, ci mai degraba pe ax de 2,2 (clasa 400-480)

Io mi le-am facut pe masurile care-mi trebe. Am halice cu gauri de 5, 6, 8mm.
Iar gaoazele in PS sunt alezate pe masura axelor de la motoare/reductoare.

In poza vezi si o bucha din alama. Am un PS cu fi interior 4mm. Bucsha are fi ext. 4mm si fi int 3,2mm. Bucsha este si slitzata, ca sa se poata strange pe ax. Mai am o bucsha cu fi4mm+fi3mm. Bucshile le "combin" cu PS si uite ca cu un singur PS am 3 combinatii: 4mm, 3,2mm, 3mm.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1107944262.jpg

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#7 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2005 - 12:31 PM

intrebare suplimentara: daca folosesti elicea la "impins", nu la "tras", adica la aripa, cine o tine pe axa motorului, adica ce anume o face sa nu "danseze" fata de aceasta si sa "stea" echilibrata"!

bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#8 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 February 2005 - 01:14 PM

Mizzi . D'aia motoru la pusher ( impingator pt necunoscatorii de auto ) e mai sus un pic .
PS: Zozo avea o solutie interesanta la problema asta . Zicea ca fixeaza elicea astfel incat de 8 ori din 10 elicea se opreste la orizontala. Nu mai tin minte cum... era ceva cu polii magnetici ai motorului.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 09 February 2005 - 01:35 PM

DT
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2005 - 01:42 PM

Vad ca subectu' asta s-a umflat ranza'n el si s-a mutat de unde-l stiam io. Nu-i bai, bine ca l-am gasit.

Mizzone, nu prea inteleg ce nu intelegi, da' io nu inteleg muuuulte! Chestia e ca alicea aia a mea e folosita la impins si sta bine-mersi. Ea este coaxiala cu axul motorului prin centrarea pe motzotzoiul dupe PS. Intra aproape fest pe el (ajustaj H7/h6, purleconesior), da' poa sa si "basculeze" usor, datorita razelor de racordare cu care am dotat PS-ul. Vezi pozele. Fac si schite, daca vreti. Oricum, elicea nefiind "incastrata" pe ax, e libera sa se aseze in planul ei, cum vrea fatza de axul motorului. E ca si cum ai avea alice pliabila. Daca centreaza bine pe motzotzoi si pe fata de asezare si elicea e echilibrata, no problem!

Uite si alicea, pt. Zod. E un APC 8x4, nu x5 cum cred ca am scris...

Alicea, spre deosebire de aia din linkul cu PS, o prind cu elastic de bani, ca-s mai zgarcit si nu pun O-ringuri pt. care tre sa fac calcule savante de desfasurate si tensiuni. Cu guma de chiloti, reglez f. comod tensiunea cu care alicea sa fie "fixata" pe PS a.i. ea sa sara atunci cand trebe. Iar la aripoaia mea, functioneaza brici, chiar cand elicea se opreste vertical si risca sa fie tarata la aterizare.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1107949351.jpg

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 09 February 2005 - 02:06 PM

hehe...v-ati adus aminte de mine! Pai ideea este extrem de simpla...Folosind un ansamblu motor-reductor GWS, elicea 10x8 de dimensiuni apreciabile este antrenat de curentii de aer care inconjoara aripa. Elicea se va opri in punctul mort de la sine fiindca fileurile de aer se neutralizeaza reciproc, ajutat fiind si de polii motorului care vor tine axul pe loc...evident, doar in momentul cand ai viteza inferioara inainte de aterizare. Nu trebuie altceva decat sa strangi piulita de fixare a elicei astfel incat ea sa fie perfect orizontala...atat

Si chestia cu 8 din 10 este adevarata! Si ce se intampla cu restul de 2? pai in momentul atingerii se va roti exact acolo unde trebuie fara sa se rupa.... :D
0

#11 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 09 February 2005 - 02:51 PM

bai...bine, bine, am inteles cu elicile...dar cine imi spune si mie unde gasesc un subiect despre reductoare, cum functioneaza ele, la ce-s bune, daca-s bune s.a.m.d ? hi?
0

#12 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2005 - 03:48 PM

EZ*, la 9 Feb 2005, 14:51, a spus:

unde gasesc un subiect despre reductoare, cum functioneaza ele, la ce-s bune, daca-s bune s.a.m.d ?

Pa Internet! Subiect vaaaast..., si asta.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#13 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 09 February 2005 - 04:11 PM

chiar ca vast....da vreau si eu sa stiu daca pun pa modelul meu de EPP, un motor cu reductor de 3:1 de exemplu, ce face elicea aia, se suce de 3 ori mai incet sau mai repede ?!?....ii ok sa montez unul sau imi gata mai iute bateriile?!?
0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 February 2005 - 06:30 PM

EZ*, la 9 Feb 2005, 16:11, a spus:

chiar ca vast....da vreau si eu sa stiu daca pun pa modelul meu de EPP, un motor cu reductor de 3:1 de exemplu, ce face elicea aia, se suce de 3 ori mai incet sau mai repede ?!?....ii ok sa montez unul sau imi gata mai iute bateriile?!?

elicea se suce de 3 ori mai incet. dar i-tzi furnizeaza de 3 ori mai multa forta.
bateriile se duc mai incet , la motorul cu reductor consumul scade.
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

  Postat 10 February 2005 - 10:46 AM

deci imi da mai multa fortza !?!....adica pusherul meu, cum se va comporta ?!? viteza i-o da numarul de rotatii, deci daca se invarte mai incet, scade viteza, da fortza asta din elice, cum il ajuta???

Aceasta postare a fost editata de EZ*: 10 February 2005 - 10:47 AM

0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 February 2005 - 11:07 AM

deci daca ii pui reductor,in mod clar schimbi elicea.adica una cu diametru si pas mult mai mari decat cea initiala.
daca pe ez* tu ai un 400 cu elice 125x110 ,presupunand ca pui pe acel motor un reductor 3:1 trebuie sa folosesti o elice de 9x7 (da nu poti la ez* ca-ti taie elicea grinda fuselajului)
de obicei motoarele pusher cu reductie eu le-am vazut pe aripi.(zozo este expert in ele)
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 10 February 2005 - 03:38 PM

da cum? 9x7 nu-i mai mica (scurta) ca 125x110?
0

#18 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 February 2005 - 03:45 PM

asa sunt ele notate ,dar e o mare diferenta
la cea gunther 125 inseamna diamterul elicei in mm iar la cea gws 9 inseamna tot diametrul elicei numai ca u/m folosita este " (inchi) adica 9x2,54=22,86 diametru.
la fel e si la pas
elicea europeana (gunther iepurash) in cm ,elicea taiwan (9x7) in inchi.
acu se vede diferenat?nu? e aproape "dubla" ca sa zic asa 9x7 fata de 125x110
flying is my life...
0

#19 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 10 February 2005 - 04:38 PM

interesant, ...mai invata omul cate ceva... no, bine, no...atunci sa continuam...ce tre sa fac sa bage mai multe ture, deci otzaruca mai repejor in zbor?
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 February 2005 - 04:51 PM

EZ*, la 10 Feb 2005, 16:38, a spus:

ce tre sa fac sa bage mai multe ture, deci otzaruca mai repejor in zbor?

despre ce model si motor vorbesti?
ez* ?
daca da ai mai multe variante(nici una din ele cu reductor ca ala scade viteza)
1.zbori cu un pack cu mai multe celule (daca zbori cu 7 treci la 8 diferenta este semnificativa),cu aceeasi elice.
2.schimbi elicea -cea noua de la gunther (148x ??) e mai buna.(eventual si celule in plus)
3.schimbi si motorul (pui un 480 ) cu 10 celule de exemplu si iese bomba,dar nustiu daca rezista elaporul la solicitarile pe care i le pregatesti.

eu momentan zbor ez* standard ,numai ca are 8 celuleX1050 mah ,si intre timp i-am pus si elice noua mai mare dar nu am apucat sa testez din cauza vremii.
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

  Postat 11 February 2005 - 12:27 PM

despre ce elice noua vorbesti? unde? cat? ce-i da in plus ez-ului...
0

#22 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2005 - 07:30 PM

despre asta
flying is my life...
0

#23 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 12 February 2005 - 09:41 AM

bag de sama ca daca-i mai mare o tzara, tre sa se invarta un pic mai incet, chiar daca trage mai bine, nuu??!!
cu ce pack zbori EZ* cu noua elice? si ce motor ai pe el, de 6 sau 7.2 V ?
0

#24 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 February 2005 - 09:50 AM

zbor cu 8 celule/1050 mah.
motor nu mai stiu de care e (nu l-am folosit pe cel din kit).am pus un 400 de la multiplex cu rondo pe el.
nu am avut rpm checker (il prind eu odata pe valterash) dar ce e sigur este ca trage mai multi amperi din baterie.
flying is my life...
0

#25 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 12 February 2005 - 09:56 AM

aha, deci timpul de zbor motorizat e mai mic un pic...puterea mai mare....dar viteza???
0

#26 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 14 June 2011 - 11:06 AM

Desi este un topic foarte vechi, ca sa nu mai deschid alt topic referitor la propsavere o sa postez aici nelamurirea mea:
Am cam un an de zile de cand m-am apucat de aeromodelism, timp in care am trecut prin mai multe faze de achizitii componente, si mai ieftine dar si ceva mai scumpe. Acum, avand ceva vechime am zis sa uniformizez standardele personale si sa merg pe acelasi sistem (acelasi tip de mufe de alimentare, aceleasi elici...etc). Cu mufele am rezolvat-o de multa veme, a sosit randul propsaverelor :) .
Imagine atasata: propsavere.jpg
Am putut constata diferenta intre un propsaver de 1,5 lei si unul de 15 lei, cu ultimul au disparut vibratiile si s-a imbunatatit tractiunea vizibil. Ce ma nemultumeste este faptul ca elicile folosite de mine pana acum (modele ieftine, clone dupa APC) nu se potriveau folosind inelele de plastic incluse ci doar folosind inelul albastru (5) care vine la pachet cu propsaverul (3). Singurul care se potrivea cu inelele de plastic ale elicilor este propsaverul nr. 4, un model foarte ieftin care vibreaza foarte tare. Pentru restul 1, 2 si 3 foloseam doar inelul metalic 5.

Am pierdut doua astfel de inele metalice (sar foarte repede la aterizare si nu le mai gasesc prin iarba) si din pacate nu se gasesc decat cumparand un set de accesorii ptr motoare Turnigy destul de scump si astfel am zis sa renunt la ele si sa folosesc inelele de plastic cu care vin elicile insa cum nu imi convine ca nu se potrivesc decat la propsaverul nr. 4, care este cel mai prost de altfel. Numarul 1 este cel mai scump dar si functioneaza pe masura insa nu merge nicio elice. Si la fel numerele 2 si 3, au acelasi diametru, 5,5 mm. Numarul 4, cel care merge are vreo 4 mm. Imi inchipui ca am de a face cu doua standarde diferite: unul al chinezilor de 4 mm si altul (european sau altceva) de 5,5 mm. Repet, propsaverul numarul 1 costa 15 lei, este Jamara, banuiesc ca pot sa il folosesc ca referinta de diametru cand imi caut niste elici potrivite.

Toate bune si frumoase, care este intrebarea mea totusi?:D .
M-am gandit sa imi iau elici mai scumpe ("originale" ;) , APC (din alea gri) si sa termin o data cu inelele astea de diferite standarde. Are cineva idee daca inelele de adaptare cu care vin acestea se potrivesc pe dimensiunea 5,5 mm diametrul interior? Poate sa puna cineva sublerul pe un APC original (electric, 7-9 inch) si sa vada daca vreun inel de adaptare livrate cu elicea are 5,5 mm?
Multumesc!

P.S.:Acum, in poza, am vazut cat de stramb este facut propsaverul nr. 2, gaura axului motor si umarul pe care se aseaza inelul elicei nu-s deloc pe aceeasi axa.:nea: . De aici vibratiile pe care le constatam eu la fiecare zbor.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 14 June 2011 - 11:08 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 June 2011 - 01:27 PM

As renunta la prop saver. O elice APC, echilibrata, prinsa cu penseta pe un ax scurt face minuni, parea mea.
Multa, multa bafta.
0

#28 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 14 June 2011 - 01:39 PM

Stiu ca asta este parerea ta vis-a-vis de propsavere ;) , am constatat in mai multe postariale tale ...ai dreptate penseta nu-i ca propsaverul (si nici iarna ca vara ;) ). Dar ce sa fac daca este nevoie si de asa ceva? Nu am nevoie de propsaver pentru ca nu stiu sa aterizez ci ptr avionase din depron (extra lui Dave Powers) care aterizeaza pe burta. La cateva aterizari sigur prind elicea vertical si poc! se rupe :unsure: (sau se forteaza axul). Si sigur nu gasesc eu mereu teren cu iarba inalta sa aterizez gen elicopter. De asta am nevoie de propsaver. La cele cu tren de aterizare nu mai am de multa vreme propsaver.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 14 June 2011 - 01:40 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#29 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 14 June 2011 - 05:58 PM

N-am prins nici o aterizare sa rup elicea sau altceva cu Extra. Desigur, la prabusiri cum reusesc sa le fac eu, in orice ai prinde tot ai pocni elicea. Eu am elici de la Sierra, luate 5 odata (sa fiu sigur ca nu raman fara) si de 1 an si ceva, deabia am rupt una si aia intr-o verticala in sol :pardon: .

Aceasta postare a fost editata de protheus: 14 June 2011 - 06:01 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#30 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 15 June 2011 - 08:19 AM

Vezi postareaprotheus, la 14 June 2011 - 05:58 PM, a spus:

N-am prins nici o aterizare sa rup elicea sau altceva cu Extra. Desigur, la prabusiri cum reusesc sa le fac eu, in orice ai prinde tot ai pocni elicea. Eu am elici de la Sierra, luate 5 odata (sa fiu sigur ca nu raman fara) si de 1 an si ceva, deabia am rupt una si aia intr-o verticala in sol :pardon: .


Nu cred ca iei elici APC cate 5 bucati B), eu cred ca iei din alea portocalii, flexibile care vajaie si suiera cand le dai gaz sau GWS-uri negre care sunt cam tot pe acolo. Eu ma refer la elici mai tepene care nu vibreaza - APC, APC Style .... (daca sunt echilibrate si puse pe un propsaver serios) si care chiar daca nu se rup la aterizare tot sunt flexate periculos de mult ceea ce le slabeste rezistenta in timp. Sa nu imi zici ca nu ai sanse sa rupi o elice de 10x6 cu un Extra 300 de 350gr fara tren de aterizare daca aterizezi pe pista tunsa.
M-am lamurit intre timp, si elicile originale APC electric au aceleasi dimensiuni ca clonele acestora, inele de plastic cu diametrul interior de 5,5 mm nu exista. In schimb exista propsavere care au un adaptor metalic care face trecerea de la 5,5mm la 6mm (marime compatibila cu inelele adaptoare din plastic)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: propsaver.jpg

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu