Modelism - RHC Forum: delta cu motor de trabi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

delta cu motor de trabi doresc sfaturi, poze, consiliere

#31 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 03 February 2005 - 04:26 PM

elicea este facuta de Sorin Bochis, din cite am inteles, copiata dupa una care dota un rotax 447.
nu stiu ce diametru are ca n-am avut nimic de masurat la indemina, dar o masor si revin cu informatia.
gilule, interesant si instructiv linkul. multam fain pt denumirea de vopsea, sper sa gasesc. cit despre toba, ma intereseaza detalii ,poze, cote ,desene ,schitze, liniutze, beculete si orice altceva ce m-ar putea ajuta sa termin cu bine ceea ce am inceput.

Z@X

Aceasta postare a fost editata de z@x: 03 February 2005 - 04:27 PM

0

#32 Useril este offline   gilutm 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 07-September 04

Postat 04 February 2005 - 02:13 PM

tre sa mai astepti un pic cu cotele ca "scula " mea e la sat si nu stiu cand ajung. Promit ca cu prima ocazie pun pe net toate informatiile legate de ca am construit si ce stiu (ar trebui facut un site pt asta).Am facut doua motopara cu motor de trabi si cam stiu cu ce se mananca motoru asta.Sper ca si ceilanti care au informatii legate de subiect sa le puna pe net. Referitor la reductor: io am avut pe motopara pe direct deci reductor canci si inpingea aprox 80 de kile cam turat dar asta e .....Bigu pe de alta parte are un pic cam mare dreptate legat de motoru trabi ca nu prea merita.Dar vorba unui bun amic viata ta valoreaza exact atiti bani cati bagi in ea.
asa deci! nu -ti mai bate atat de mult capu cu calcule ca vei vedea ca numa probleme apar( n-ai materiale, n-ai meseriasi, nu-ti ies calcule, nu stii sa le faci iar aia care stiu ori nu-ti zic ori stau la mama naibi) si strange din cur cu bani si ia-ti o scula gata facuta si zbori si gata ti-ai facut damblaua! asta spune unu care si -a facut doua motopara si si-o bagat p... si si-o loat o scula originala .am zburat si am vandut-o si gata !



no gata ca ma dor destele
al vostru gilusatuldeviatasifarabani!
0

#33 Useril este offline   gilutm 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 07-September 04

Postat 04 February 2005 - 02:15 PM

iar daca nu-ti faci nimic si io scriu de prost aici te blestem de-ti ploua-n casa !
0

#34 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 04 February 2005 - 03:06 PM

;) :D
www.bazar05.3x.ro
0

#35 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 04 February 2005 - 04:41 PM

Gura zburatorului adevar graieste!

Insa mai e ceva... daca nu ai cal, e bun si magarul! Si eu am avut primul motodelta cu motor de motopompa. Elice cioplita cu cutitoaia, roti de kart etc. A zburat... Dupa mai multe elici facute aiurea. Avea reductor cu curele trapezoidale, magnetou rusesc (ca ala din poza). Si dupa ce m-am saturat de construit, experimentat si suduit, am trecut la urmatoarea etapa. Dar asta dupa cativa ani buni... Asa ca inteleg f bine cum sta treaba. dar important e sa nu te lasi! baga mare ca virusu' e mare si el!

Am uitat de elice: Pai rotax 447 are vreo 40 de armasari. Trabi... mai putini. 447 in plin are vreo 6500rpm. Trabi... mai putin. Oare cum sa se potriveasac elicea?

daca e elice made by Bochis ai mare grija! ca le cam sar palele din butuc!

Big

Aceasta postare a fost editata de Big: 04 February 2005 - 04:44 PM

FROGS CAN FLY!
0

#36 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 04 February 2005 - 10:47 PM

mai oameni buni, nu incercati sa ma descurajati ca nu tine. am intrat in hora si sper sa o joc pina la capat. in ceea ce ma priveste voi face tot ceea ce imi sta in putere si stiinta sa termin haparatu. chiar daca mai apar persoane care ma iau peste picior, n-am de gind sa cedez. am si persoane care ma sprijina, ca si voi, unii cu sfaturi, altii cu schite, desene, etc. incerc sa nu dezamagesc pe nimeni si in primul rind pe mine. paralel cu executia aparatului am de gind sa particip la examenul de radiotelefonist(sper sa-l si iau) si sa incep scoala de motodelta. acu stiti si voi ca toate astea insemna ceva bani si nu-s singur pe lume, mai am nevasta si copil, care mai inseamna si ei ceva cheltuieli. asa ca de pus bani deoparte pt vreo scula mai
adevarata, hm, cam greu.si sa zicem ca incerc sa adun ceva maruntis, ce sa cumpar mai repede, motorul sau aripa, ca n-am ce face cu nici una din ele fara cealalta. si degeaba am aripa daca tre sa mai stau vreun an-doi pina adun de un motor. asa ca vorba lui Big, pt inceput e bun si magarul.
referitor la tractiune, am vorbit cu Albert Malaxa si zicea de ceva asemanator cu Gilu cu diferenta ca pt para folosesc elicea pe direct iar pt delta cu reductor. am vorbit si cu Dan Cobuz si zicea ca n-a reusit o tractiune mai buna de 55kile cu elicea in direct. si el asa zboara cu delta. tot cu trabi si aripa de simplu ranforsata, trike productie proprie.
daca voi avea timp, miine pun poze si cu aripa: Wills wing sport 167, 15mp.
azi am lucrat la curatat carterului, lustruit galerii, majorat filete in cilindrii. prezoanele le-am facut aseara din suruburi M12 cu duritate 10.9 . m-au trecut transpiratiile pina am filetat asemenea material.
cam atit pt azi ca-s frint.

Z@Xsatuldeviatafarabani
0

#37 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 February 2005 - 03:33 AM

Salut,

Citeaza

Am uitat de elice: Pai rotax 447 are vreo 40 de armasari. Trabi... mai putini. 447 in plin are vreo 6500rpm. Trabi... mai putin. Oare cum sa se potriveasac elicea?


Teoretic se poate calcula un raport de transmisie corespunzator puterii/turatiei motorului de trabi daca se stie raportu de transmisie la rotax 447, a.i. elicea sa suga exact atatia cai cat poate motoru de trabi sa-i dea.
Si pus reductor corespunzator.
......
Subiectu asta e interesant deoarece am un delta maricel (17m2, 160kile greutate totala de zbor) si nu stiu inca ce sa fac, sa scap de el sau sa-i pun motor si triciclu.

cezar
0

#38 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 February 2005 - 09:14 AM

Cu tot respectul Cctoth reductorul se face pt a nu lasa elicea sa sara de 3500-4000 rpm, intrucat de acolo in sus randamentul nu ne mai convine. Iar daca vorbim de pas reglabil la sol, ala se alege pt a obtine tractiune sau viteza.

Bine, elicea aia nu e de fapt nici pt 447, cred ca o cunosc. Asa ca fa teste si vezi ce si cum. Atentie la echilibare si reglajul pasului egal pe ambele pale.

Baftaaaaaaa

big
FROGS CAN FLY!
0

#39 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 06 February 2005 - 09:07 AM

pina la elice mai e ceva cale de parcurs. ieri m-a pus necuratul sa port o discutie cu niste baieti(mai mari si mai mici) din Galati si mi-au dat de lucru tare. de fapt unul singur, ca ceilalati n-au umblat la motoare: are mdelta cu trabi si motor un pic modificat(marite fantele pe cilindrii cu 5mm, marit raportul de compresie-0.5mm din chiulase). acu pt ca tot am motorul desfacut si e la cota 0 m-ar tenta si pa mine marirea fantelor, insa nu reusesc sa-mi imaginez cum intra cu freza pe admisiile de pe cilindrii(pe canale), ca-s cam dupa colt. a reusit sa duca motorul in 5000rpmin. ei folosesc aprindere de veterok(barca ).
poza cu aripa:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1107673637.jpg

0

#40 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 06 February 2005 - 09:08 AM

inca o pozacu aripa:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1107673704.jpg

0

#41 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 06 February 2005 - 09:10 AM

ultima cu aripa:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1107673837.jpg

0

#42 Useril este offline   gilutm 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 07-September 04

Postat 07 February 2005 - 12:30 PM

trabi parca are max rpm 4200 ...cred.oricum am cartea tehnica si va zic maine tot. apropo am avut un motor de trabi la care nu i-am pus magnetou ci pur si simplu zburam cu benzina si curent . asta io zic ca-i mult mai simpu datorita faptului ca ai doua platini si poti regla separat avansul si distanta(atentie trabi are avans 0) si in plus de asta vibrochenu nu e perfect la 180 grad (nu stiu daca la mine sau asa este)
0

#43 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 07 February 2005 - 08:24 PM

intr-adevar avansul este 0, iar puterea de 24cp (sau 26 dupa alta sursa) la 4200rpm, raport de compresie
7.3-7.8:1.
despre impartirea asimetrica a manetoanelor acu aud prima data. ma interesez si revin cu info.
e adevarat ca e mai simplu cu aprinderea originala, dar motorul meu e deja masacrat(nu mai are furca pe care se monteaza aprinderea) si are adaptat magnetou.
mai devreme am avut o sedinta de taina cu un alt trabantist zburator(ce poet is) si am convenit sa faca probe cu elicea mea la diverse unghiuri ale palelor si sa faca o comparatie cu cea cu care zboara(cu pas fix).
0

#44 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 13 March 2005 - 08:32 PM

salutare zburatori si nu numai,
am o mare suparare: am ramas fara lateurile de la aripa(wills wing sport 167).
acu intrebarea: mai gasesc undeva avind in vedere ca aripa e din 1992?
se pot face sau trebuie sa ma gindesc la alta aripa?

Z@Xfaraaripi
0

#45 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 March 2005 - 07:49 AM

Ce s-a intamplat cu lateurile? Poti sa faci altele dar ai nevoie de documentatie. Incearca sa contactezi firma producatoare, poate nu sunt scumpe lateurile originale.

big
FROGS CAN FLY!
0

#46 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 14 March 2005 - 09:49 AM

lateurile erau puse la loc sigur sa nu se indoaie-rupa, la parintii mei in pod. acu 2 saptamini le-a ars casa si normal si lateurile. am recuperat fragmente de 10-15cm si unu singur intreg. ele erau de diverse diametre si lungimi, ceea ce a ramas e din cele subtiri. sa zic ca am fost inspirat ca nu am pus si voalura linga lateuri sau era mai bine ca imi raminea o singura solutie, adica alta aripa?

Z@X
0

#47 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 14 March 2005 - 09:53 AM

Salut Z@X problema cu elicea si reductorul sta cam asa: in functie de puterea motorului la turatia maxima, turatia maxima, raportul reductorului si viteza de croaziera se calculeaza D al elicei si pasul. Daca vrei sa inpui un anumit D (se recomanda sa fie cat mai mare, de fapt cat incape) se poate calcula si in vers raportul reductorului. Apoi se verifica ca viteza periferica sa nu depaseasca 85% din vit. sunetului si gata.
Dar daca vrei da-mi P, D, n (motor), V, si-ti calculez k (raportul de transmisie) sau cum vrei tu.
Viziteaza si saitul cu Wankel din zbor 1:1 unde mai ai ceva precizari sa nu ma repet.
Eu pot sa-ti dau parametri constructivi ai elicei dar o sa te taie transpiratia la tehnologia de executie!
Pana atunci succes.

Salut Big, eu am tot motor TN cu elice pe direct si merge excelent. Oricum daca as gasi un motor cu 30kg mai usor la aceeas putere ar fi ceva. Caut un TN cu un singur cilindru. Apropo mai ai ceva piese la TN?
Aterizare usoara Loti
0

#48 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 March 2005 - 11:31 AM

@Z@x
nasol cu incendiul.... pacat de casa dar si de lateuri. Sper ca nu fost cu victime. Da un email la firma si vezi ei ce zic.

@LOTI :
nu mai am bre nimic de la TN. Dar TN-ul tau mi-e cunoscut. Cred ca mai am si o poza cu Woody cand iti cioplea ceva la aripa pe camp cu brishca :-)

Big
FROGS CAN FLY!
0

#49 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 14 March 2005 - 12:51 PM

cred ca as putea da si eu o mana de ajutor ...
mai acu ceva timp am achizitionat de pe la zburatori un reductor pt Moto delta
e pt curea dintata ..raportul e de 1,8:1
era destinat unui proiect pe care l-am rezolvat deja...
mi-a ramas disponibil ....
m-a costat cam 200$...e din dur-al aviatic ..cred ca este pt trabant sau oltcit...trebuie verificat...
fac poze si-l scot la vanzare...
cu stima..
0

#50 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 14 March 2005 - 11:46 PM

REDUCTOR

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1110836778.jpg

0

#51 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 14 March 2005 - 11:47 PM

SI DIN SPATE...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1110836840.jpg

0

#52 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2005 - 09:20 AM

Grig, reductorul tau este cele facute de noi (nenea Puiu, io, etc.) pt. varianta de motodeltaplan (MDP) cu motor Oltcit. Este facut pe vremuri, la Comoti, din materiale si in regim de aviatie. Nu stiu cum ai pus mana pe el...
Reductorul e bun. Varianta MDP cu Oltcit era o... cercetare. Daca ii mai puneam si un periscop, il faceam si submarin!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#53 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 15 March 2005 - 11:18 AM

@Valteras
Da nenea..se poate ..nu stiu exact pt ce si cum...dar mie mi-a placut tare cand l-am luat...e lucrat ingrijit...iar de material ...nota 10 cu plus...suna de zici ca-i diapazon...
acum ca se gasesc si curele late cat pinionul ....chiar ca problema s-a rezolvat...
zici tu ca olcitul era un experiment poate nu prea reusit...?...dar ce zici daca pui un motor de subaru in loc de olcit?...e si mai ieftin si mai usor iar la putere ...de la 100hp in sus...ce crezi ca face md-ul in acest caz?
bafta
0

#54 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2005 - 01:36 PM

Motorizarea cu Oltcit nu a f. prea stralucita. Motorul e bun si fiabil si gasesti (gaseai) piese la fiecare dugheana. Chestia e ca era cam greu, bashca sistemul de batiu + reductor il ingreuna considerabil. Desi echipa tricicluri "Patriot" (inspirate dupe un "Cosmos") biloc, nu a facut decat un singur zbor cu pasager. Totusi, prin '92-'94 am facut cu el un "Tur al Romaniei" (bine, io eram cu carca, in "echipa tehnica").

Subaru? Evident mai bun! Subaru de 100 era pe biplanul ala agricol a lu' firma lu' Pintilie, Servoplant, facut dupe un ULM Aerocraft, frantuzesc.

Vezi pe saitul ULM Europe:
http://www.ulmeurope...en/c00002c.html

Chestia e cacand zburam cu Nedelescu pe el, motorul nu avea tobe de esapament, doar niste "mustati" si ala de pe locul din spate statea cu urechile fix intre esapamente de te dadeai jos chiaun de timpane!

Elicea aia cu sase pale, e facuta de Sorin Zamfir...

Iar triciclurile Patriot, cu Limbach de 2000, la 80 CP decolau fix ca racheta! Nu trebe mai mult de 80 CP pe nici un MDP! Nu se justifica.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#55 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 15 March 2005 - 04:41 PM

am vazut ca bulgarii folosesc Subaru , dar nu stiu de cati cp!
si le zboara de le merg fulgii!
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#56 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 20 March 2005 - 12:24 PM

Din cate am inteles io ..biplanu ala e facut la BRASOV ?

Are cineva idee cam cat costa ?
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

#57 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2005 - 08:57 AM

Eleroane, stai potolit, nu te entuziasma, sa nu ovulezi p-acilea! Nu-l gasesti la tutungerie, ca bun de larg consum! S-au facut trei bucate, pa vremuri, pe "langa" Brasov, nu derect la Ghimbav.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#58 Useril este offline   eleronu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 27-June 04

Postat 21 March 2005 - 06:27 PM

M-am facut mic ..mic...nici nu ma mai vedeti acuma B)

MERCI !
COPIL CRETIN- PIERDUT BORCAN ZACUSCA !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu