calcul pack receptie /regulator de tensiune in functie de servo-urile utilizate
#1
Postat 10 February 2011 - 02:31 PM
Pentru alimentare servo vreau sa merg pe LIPO 2S ( 7,4 V) si o sa folosesc un regulator de voltaj- UBEC care sa coboare tensiunea la 6V.
Cum calculez ce capacitate ar trebui sa aiba acumulatorul de receptie pe care il folosesc (cati amperi?, e suficient 1 pack 2s sau imi trebuie 2 pack-uri 2s ?) si cum aflu cati amperi ar trebui sa imi dea regulatorul de voltaj?
Sa zicem, pentru siguranta, ca e vorba de zbor 3D agresiv, deci servourile folosite intensiv.
PS. in afara de problema teoretica, daca imi puteti face niste recomandari pentru situatia concreta ar fi minunat.
#2
Postat 10 February 2011 - 03:07 PM
4 Servo-uri tot 5625 sau ceva apropiat de la Futaba+unul mai slabut (dar tot metal) pe Gaz. Inainte de a cumpara BEC-ul voi face cateva teste legat de consumul maxim in sarcina, desi cred ca cu 8A va fi OK.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 10 February 2011 - 03:08 PM
#3
Postat 10 February 2011 - 03:16 PM
ANDUNG, la Feb 10 2011, 02:31 PM, a spus:
De ce nu folosesti un pack LiFe 2S (6,6V)? Este dedicat pentru RX. In felul asta nu mai ai nevoie de regulatorul de voltaj si in plus, este mai usor decat pack-ul LiPo.
Eu folosesc asa ceva cu succes de aprox un an, iar in regim de competitie (auto on-road) tine mai mult de o ora. Intr-adevar, pe un automodel sunt doar doua servouri, dar poate te ajuta.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#4
Postat 10 February 2011 - 03:38 PM
Am folosit si pack de 1400 mah si merge perfect pentru o zi de zbor.
Ca regulator am pe toate modelele DigiSwitch tot de la Flight Power .
Pe Katana 120 de la acelasi producator am 2 pack-uri de 1400 mAh cu DigiSwitch dublu .
#5
Postat 10 February 2011 - 03:42 PM
RAnet, la Feb 10 2011, 03:16 PM, a spus:
Nu am luat in considerare varianta asta, probabil pentru ca nu s-au impus atat de mult. Ar mai fi voltajul ( >6V) de care m-as feri. In alta ordine de idei insa, ramane problema capacitatii: lipo, life, dar de cati amperi?
Apropos de cat consuma, am gasit undeva pe net niste date tehnice de consum, pentru mai multe variante ( in stand-by, in miscare, in stall). Nu le mai gasesc acum, dar parca pentru Hitec 5625MG, consumul in stall ( adica maxim) era undeva la 2400 mA.
As putea merge intuitiv, sa spun ca 2400 max*5 buc=12000mA.
Dar de aici se cam duce intitia: imi trebuie un pack care sa livreze 12 A? pot fi multiple variante care sa se potriveaca... Sau un BEC care sa dea tot atat?
#6
Postat 10 February 2011 - 04:10 PM
ANDUNG, la Feb 10 2011, 02:31 PM, a spus:
am avut avion din aceeasi clasa. dupa 5-6 zboruri de 7-8 minute trageam din pack 350mah.
am folosit un pack de 1200 mah.
e arhisuficient pt ce ai tu. si ubec de 5 amperi
LE : un yak de 2.2m cu servouri hitec 7955, zbor 3d in blana, consuma dupa 1 zi de zbor (cam 10 zboruri) 2000 mah.
Aceasta postare a fost editata de hash84: 10 February 2011 - 04:13 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#8
Postat 10 February 2011 - 06:39 PM
ANDUNG, la Feb 10 2011, 06:09 PM, a spus:
Deci limitele in care ar trebui sa ma incadrez sunt : 1 pack 2s de 1400-1800mAh si pe un regulator de 5-8 A.
@ real design : Digi Switch-ul ( care are si regulator) se gaseste pe-aici sau e de prin alte tari ?
Eu l-am luat de la noi dar mi-a fost adus la comanda - nu il aveau pe stoc.
#10
Postat 11 February 2011 - 03:54 PM
E de discutat in cazul in care celelalte aspecte evidente ar fi depasite ( pt NiMh greutate mai mare, timp de incarcare mai mare) pentru ca diferenta de pret este destul de mare : varianta LiPo firma + Digiswitch ar fi undeva la 80 Euro, iar varianta NiMh ar fi undeva la 30 Euro, probabil (e drept, in varianta NiMh/LiFe ar mai fi vorba de un switch on/off ok, nu imi dau seama cat ar costa ...)
Sunt destul de tentat sa merg pe varianta LiPO + digiswitch, insa vreau sa ma asigur ca merita banii :-)
#11
Postat 11 February 2011 - 04:41 PM
Varianta cu NiMh 5 cell este mult mai ieftina dar presupune existenta unui inrerupator mecanic insa.
Eu am optat pentru DigiSwitch + LiPo una pentru ca aveam deja LiPo dar si pentru a elimina acel intrerupator mecanic care ar exisa pus undeva pe
exteriorul modelului .
Am vazut situatii in care un astfel de intrerupator s-a miscat in zbor ( de la vibratii sau cine mai stie de la ce ) si a taiat alimentarea receptiei
in plina evolutie - ce a urmat ......
#13
Postat 11 February 2011 - 05:36 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#14
Postat 11 February 2011 - 07:28 PM
Ti le recomand cu toata inima:
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MCD
Multa bafta.
#15
Postat 12 February 2011 - 03:17 PM
dan_mitea, la 11 February 2011 - 07:28 PM, a spus:
Ti le recomand cu toata inima:
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MCD
Multa bafta.
Si pentru a fi o configuratie completa, comparabila cu LiPo + DigiSwitch, ce ati recomanda ca si intrerupator ( switch) fiabil si eventual un voltspy care sa citeasca LiFe?
Multumesc pentru incurajari !
#16
Postat 12 February 2011 - 03:27 PM
Multa, multa bafta.
#17
Postat 12 February 2011 - 04:05 PM
dan_mitea, la 12 February 2011 - 03:27 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Nu vinde .. OK ! Dar dumneavoastra ce intrerupator folositi ?
P.S.
daca optezi pentru varianta cu NiMh sau LiFe cauta un intrerupator Futaba ( pe care il folosesc colegii la aprindere la benzinare )
Grija la locul unde il pozitionezi si sensul de inchis/deschis - adica sa se inchida mutand-ul catre botul avionului si sa se deschida catre coada - daca prin absurd pe o pista de iarba il atinge o buruiana cand ruleaza pentru decolare sa nu poata fi dat catre coada si sa se inchida - cu spatele nu cred ca vei decola.
P.S.
Un model de la Sebart merita insa toate investitile - chiar daca sunt ceva mai costisitoare .
Exista si intrerupatoare cu protectie electronica ( un fel de digiswitch ) dar si intrerupatoare magnetice ( apropii un magnet deschide il apropii din nou inchide ).
#18
Postat 12 February 2011 - 05:54 PM