Modelism - RHC Forum: Care este CEL mai bun brand/CEL mai prost brand de avioane? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Care este CEL mai bun brand/CEL mai prost brand de avioane? de cumparat,de evitat

#1 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 01 February 2011 - 08:16 AM

Salut,
Dupa o experienta destul de neplacuta cu un avion art tech va intreb pe voi care e cel mai bun brand(brand=marca)de avioane.
In paralel putem vorbi si despre cele mai rele branduri,iar in cap de lista pana acum (pentru mine) e art tech

Atentie!!!Nu vorbim despre electronica,doar de kit-uri!!!


Astept impresii.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 February 2011 - 09:33 AM

Nimeni nu poate emite judecati atat de absolute asupra unui brand in ansamblu.
Multe branduri odata de prestigiu vand azi doar etichete. Graupner de exemplu isi aplica numele pe multe produse Black Horse, noul Robbe Arcus Sport este chiar... Art-Tech Diamond, un planor reusit, de altfel.

Invers, Art-Tech are multe modele decente, as cita numai Minimoa si Diamond, dintre cele care le cunosc personal.

Mai bine ai spune care este modelul care te-a nemultumit, si de ce.

Si inca ceva: cine crede ca a luat kit sau RTF si asta inseamna chiar "ready to fly", la ceva provenind dintr-o piata cunoscuta in special prin controlul precar al calitatii, atunci cu asta sa zboare ! Daca nu ati demontat tot pentru a verifica personal asamblarile, mergand la extrem, pana la demontarea servo-urilor si a ESC-ului din wrap, pentru a evita surprize diverse, chiar si piese electronice lipsa ! ... atunci ajungeti sa deschideti topice ca acesta, sperand ca undeva exista firma cea mai buna.
Si daca nu vorbim de electronica, ce intelegeti prin "kit-uri" calitatea turnarii spumei, sau a infolierii ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 February 2011 - 09:34 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 10:21 AM

Te hotarasti asupra unei clase de model pe care il vrei :
- marime
- tip - trainer, precizie,3D, scale etc )
- materiale din care este confectionat ( spuma, clasic, composit etc )

Te hotarasti si ce vrei sa faci cu el - performanta sau de fun in weekend cand mergi cu prietenii la gratar.

Dupa care te uiti la pret ! Lucru bun si baba frumoasa nu o sa gasesti !

Urmeaza dupa aceea echiparea ( electrica, termica si toata electronica necesara ) - aplici acelasi principiu !


Exista si foarte multe review-uri pentru diverse modele si echipari. Pentru cele la care nu gasesti nici un review e bine sa le lasi in pace !


P.S.

Pt. fun nu are rost sa investesti , sunt multe lucruri low-cost care functioneaza O.K.
Pt. competitie ...... se schimba calimera - bani multi chiar foarte multi - exact ca in orice alt sport ( ciclism, patinaj, tenis de camp , pescuit etc )


Evita CmPro, Jamara, in rest sunt foarte multe super O.K. spre exemplu Composit Arf ( Carf ), ZnLine !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 11:25 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 1 2011, 10:21 AM, a spus:

Evita CmPro, Jamara, in rest sunt foarte multe super O.K. spre exemplu Composit Arf ( Carf ), ZnLine !

Oops. Toate avioanele mele sunt de la CmPro (si probabil vandute prin Jamara) si sunt foarte multumit. Fiind singurul brand folosit la avioane pana acum e drept ca nici nu pot face o comparatie competenta cu alte marci, dar poate detaliezi putin ce e in neregula cu marca asta, sa stiu pe viitor ce am de facut. Presupun ca depinde (asa cum ai scris in post) si de genul de pilotaj pe care il vrei cu acel avion. Eu zbor cu ele cam scale, am vrut sa fie din fibra de sticla, cu incarcare alara mare, cu viteze mari la aterizare, intr-un cuvant sa se apropie putin ca stil de zborul avioanelor reale. Chiar nu m-ar pasiona avioane din polistiren care decoleaza din mana si aterizeaza in 10 cm pe iarba, zapada, masini, tufe. Fiecare cu preferintele lui.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 12:12 PM

In primul rand sunt grele fata de altele la aceleasi dimensiuni !
In al doilea folia lasa de dorit ( se exfolieaza un film transparent si ramane - pe unde mai ramane - vopseaua de pe film ).
In al treilea unele vin si usor strambe sau cu panou de foc fara unghiuri motor ....
In al patrulea trenurile de aterizare din fibra de sticla sau carbon sunt ca pentru modele de 10 ori mai grele - eu la toate le am schimbat sau le am subtiat la polizor ).

De zborul scale eu unul ma plictisesc repede - azi cerculete si linii drepte, maine la fel ..... pai pana cand . As iubi zborul scale dar nu cu un YAK de la CmPro care nu este nici macar semiscale ci cu o macheta F4C scale de scale ( vezi ce fac colegii de la f4C ).
Iar un YAK - ul este totusi un model de acrobatie ( aerobatic show - glisade, vrie, cutit, etc etc )

Am vazut filmuletele puse de tine si in 90 % din ele motorul se aude in full aproape tot zborul ! Mie unul nu imi place - poate si unde am tot stat in preajma colegilor care sunt profesionisti unde dozare thr-ului este o adevarata arta ( sprit-uri , reprize etc ) iar tinuta modelului este un adevarat spectacol - zburate jos, aproape de cel care il piloteaza si de cei care il admira si asta ca sa poti vedea si altceva decat un punct .

Vezi toate filmele lui Sebart inclusiv ci MIG 29 jet ! Si mig-ul 29 cel real executa manevre acro nu numai full speed de lupta !
Nu mai zic de Donatas Pauzuolis si multi altii !

Dar asta e chestie de gust ! Si cand esti pusti si iti iei bicicleta dupa un timp te saturi de mers drept si incerci si fara maini, mai bagi un pahar de inghetata la aripa din spate sa frece de roata si sa deranjezi vecinii, mai vii in viteza pe sosea si bagi o frana brusca sa se auda scrasnet de roti ca de autobuz , mai tragi de ghidon si incerci pe o roata etc. - altfel ceilalti se vor amuza pe seama celeui care inca mai pastreaza rotile ajutatoare !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 12:52 PM

Eu nu am chef de polemici, dar, de cand am dat de Sebart, nu-mi mai doresc altceva. Mi-am dat seama ce mult conteaza sa zbori avionul, nu greselile lui de proiectare/constructie. La Sebart se vede faptul ca proiectantul e si un pilot foarte bun, as putea spune de top, si stie ce sa ceara de la un avion. Dupa doi ani de cand mi l-am luat pe primul, ma uit la restul avioanelor pe care le am (alte brand-uri) ca la niste glume proaste, incepand cu calitatea constructiei si materialelor folosite pana la felul in care stau in aer. Desigur, exista si alte marci care fac avioane bune (mentionez doar Pilot-RC si Extreme Flight ca d-astea am avut pe mana) sau, la capitolul spume, Multiplex si Telink.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 12:59 PM

Asa este ! Eu am avut foarte , foarte multe modele si am putut face comparatia !
Mai putem aminti Hangar 9 ! Sa zbori un YAK Carden sa vezi cum este pe langa o Katana de la Jamara tot pentru 50 cmc !

Sa iei un F3A de la Sebart ( nu neaparat pe cel din composit ) si sa il compari cu Leo de la Jamara !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2011 - 02:00 PM

Vezi postareapilo, la Feb 1 2011, 09:16 AM, a spus:

Atentie!!!Nu vorbim despre electronica,doar de kit-uri!!!
Astept impresii.

''Astept impresii'' este, un pic, cam imperativ, nu?
Daca vorbim de kit-uri, ca pana acum am vazut doar discutii despre ARF-uri si RTF-uri, atunci regele este SIG, talonat de Great Planes si Hobby-Lobby...parea mea.
Mentine speciala pentru Rascal, cel mai frumos model din toate timpurile si pentru Telemasteri. La Great Planes, toate kit-urile (le-am facut, aproape pe toate) sunt ok. Multa bafta, zburatori, dumneavoastra.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 February 2011 - 02:04 PM

0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 02:05 PM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2011, 02:00 PM, a spus:

''Astept impresii'' este, un pic, cam imperativ, nu?
Daca vorbim de kit-uri, ca pana acum am vazut doar discutii despre ARF-uri si RTF-uri, atunci regele este SIG, talonat de Great Planes si Hobby-Lobby...parea mea.
Multa bafta, zburatori, dumneavoastra.

Domnul DAN .... omul a avut " ..... o experienta neplacuta cu un avion de la ArTech .... " pai si dumneavoastra il trimiteti la "surcele" ?!
Pai daca ala de la ArTech a creat probleme , d'apai o roaba de bete, baghete si alte acareturi ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2011 - 02:13 PM

Asta am inteles eu. Nu intreba de kit-uri?
0

#11 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 02:19 PM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2011, 02:13 PM, a spus:

Asta am inteles eu. Nu intreba de kit-uri?



Ba da, dar pentru el kit = ARF
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 01 February 2011 - 02:22 PM

Vezi postareamisumat, la Feb 1 2011, 11:25 AM, a spus:

Oops. Toate avioanele mele sunt de la CmPro (si probabil vandute prin Jamara) si sunt foarte multumit. Fiind singurul brand folosit la avioane pana acum e drept ca nici nu pot face o comparatie competenta cu alte marci, dar poate detaliezi putin ce e in neregula cu marca asta, sa stiu pe viitor ce am de facut. Presupun ca depinde (asa cum ai scris in post) si de genul de pilotaj pe care il vrei cu acel avion. Eu zbor cu ele cam scale, am vrut sa fie din fibra de sticla, cu incarcare alara mare, cu viteze mari la aterizare, intr-un cuvant sa se apropie putin ca stil de zborul avioanelor reale. Chiar nu m-ar pasiona avioane din polistiren care decoleaza din mana si aterizeaza in 10 cm pe iarba, zapada, masini, tufe. Fiecare cu preferintele lui.


Nu stiu de ce confunzi un zbor greoi in viteza cu un zbor scale... Io zic ca e diferenta.

Asa cum zice si Gore.. e important sa zbori tu nu sa zbori greselile avionului. Dar pana la urma fiecare cu placerile lui. Mie personal nu imi place sa am senzatii la absolut fiecare aterizare.. Am avut spre nefericirea mea avioane de la CMpro si am fost foarte dezamagit. Avioanele sunt grele si negandite. Piesele de plastic de obicei se inlocuiesc din start ca sunt proaste iar cu cantitatea de lemn bagata intr-un avion de genul ala e de obicei de ajuns pentru doua. Absolut toate modelele pe care le-am vazut de la CMPro nu se echilibrau corect cu specificatiile din manual.. Daca zice motor de 10 CC sau 7 sau 100.. si tu ii pui asa ceva in bot.. de ce nu se echilibreaza ? Explicatia mea e simpla : pt ca nu sunte gandite. Dar cum ziceam fiecare cu preferintele lui.. unora le place sa puna mult plumb in bot mie imi place ca avionul sa fie previzibil si sa faca ce ii zic io nu ce vrea el.. Ce mi s-a parut tare a fost Quest-ul F3A.. un avion exceptional care din cauza ca nu era gandit deloc nu prea decola ... giles-ul ala lucios.. se exfolia totul de pe el avea ca si quest-ul nevoie de plumb in bot (daca la quest avea motorul recomandat io i-am pus la giles motor mult mai mare.. si tot avea nevoie) , sistemul de actionare a profundorului era o chestie groaznica cu o tija de firbra de sticla cu niste Y-uri dintr-o sarma moale care la cea mai mica atingere se stramba... nu misca cele doua semiplanuri in acelasi timp.. si foarte important sistem pull pull la un avion de 1.3 m . Placajul pe care statea servoul de coada era atat de prost incat s-a crapat cand am bagat suruburile in el.. in gaurile date de ei.. Experienta horor. Lista continua cu o gramada de defecte pe care nu le mai descriu. Aveau intradevar tren de aterizare de carbon.. un plus mare.. un carbon foarte tare care te ajuta sa topai interminabil cu avionul la atreizare .. aterizare in viteza evident ca un avion la 1.3 m si 3.5 kg nu vine usor. (ca si comparatie Funtana S140 de la Sebart avea 5 kg si 2 m ).

RealDesign exagereaza cu CArf. Exagerat de scump si nu au calitati in zbor pe masura pretului. La 500 de euro iti iei avion de lemn de 50 cc care chiar zboara bine .La CArf iti iei o extra de 2.1 m care nu zboara exceptional si costa o idee peste 760 de euro. Materialul e pretentios si e mult de munca la el sa il pui pe picoare. Daca ne indreptam spre 100 cc o sa vezi ca diferenta de pret e si mai mare. asa ca Carf nu cred ca e o varianta buna.

De altfel nu inteleg modelele vandute de graupner.. Nu sunt pe gustul meu .E o firma cu traditie si experienta totusi vand numai avioane dupa planuri de acum 30-40 de ani.. Vintage e frumos dar parca mai vrem si altceva.Inca mai au in lista caravele si super air.. Extra de 1.6 m de la graupner e de ani de zile.. Un avion exceptional pt cine zboara in blana .

Robbe.. iar nu intelg filozofia. Probabil ca au modele in lista ca sa nu fie lista goala dar in principiu tot ce au ei e ciudat si nu m-as atinge. Or fi de calitate dar nu e de ajuns.

Hangar 9 exceptional de fiecare data , Extreme Flight sau Sebart. Din ce am vazut acum au venit si chinezii din spate tare PilotRC sau MagicHands (un nume tare haios .. numai chinezii ar fi putut inventa asa ceva!! ) Din pacate s-au prins si ei si preturile sunt pe masura. Sebartu mi-a placut , avion gandit cu solutii ingenioase dar ..800 de euro un avion de 50cc .. un pic cam mult.

GratePlanes construieste frumos.. elegant totul de calitate dar e greu accesibil in romania si avioanelor alora le lipseste ceva.. Sunt acolo dar nu prea.. Habar n-am ce le lipseste .. probabil ca sunte gandite sa zboare foarte bine drept.. si o fac exceptional dar mai mult nu .

Daca ar fi sa fac o lista pe locul 1 la mine e Hangar 9. La orice marime nu m-a dezamagit niciodata. Pret mic calitate buna .

Pe ultimul loc la bataie CMPro cu Jamara (cateodata se confunda) .

PS : Si da .. la capitolul spume Multiplex Kick ass.. de la impachetare pana la zbor totul la superlativ.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 01 February 2011 - 02:23 PM

DT
0

#13 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 02:22 PM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2011, 02:13 PM, a spus:

Asta am inteles eu. Nu intreba de kit-uri?


Nu !
Intreba doar de modelul in sine FARA electronica !
Multi ,inclusiv comerciantii folosesc expresia de " kit " in loc de set , bucata atunci cand vand ceva care mai are nevoie de inca multe alte repere pana a deveni operational ! Altii spun " coaja " !

Parerea mea ! Eu as fi curios ce model a avut de la ArTech si nu la multumit ?!
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#14 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 02:42 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 1 2011, 02:22 PM, a spus:

Parerea mea ! Eu as fi curios ce model a avut de la ArTech si nu la multumit ?!



Cred ca Cessna aia de ai avut si tu vreo...10?

Apropos de Hangar 9, ca-i uitasem. Modele f. misto, zboara "atza", pret mai mic decat modele echivalente de la Sebart si Extreme Flight, lucratura sub cele din urma, dar pe total general super OK.
Locul 3 pt. mine.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#15 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 01 February 2011 - 03:02 PM

Vezi postareapilo, la Feb 1 2011, 08:16 AM, a spus:

Salut,
Dupa o experienta destul de neplacuta cu un avion art tech va intreb pe voi care e cel mai bun brand(brand=marca)de avioane.
In paralel putem vorbi si despre cele mai rele branduri,iar in cap de lista pana acum (pentru mine) e art tech

Atentie!!!Nu vorbim despre electronica,doar de kit-uri!!!


Astept impresii.


Salut!


Pot sa spun ca cei de la Multiplex sunt lideri la spume......cam scumputz dar te iarta la aterizari!
De la Jamara am Katana de 1000 mm.....tren de aterizare din aluminiu fixat pe surcele, care se frang la aterizare si la capitolul echilibrare este un dezastru.
Cu un motor de 60g 230w in botic mai trebe plumb o mana. Accu peste 2600 nu cred ca are loc.
Cessna 182 de 1 m de la artech este o tampenie asa cum vine echipata.
0

#16 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 03:09 PM

Adevarat despre Carf !
Eu l-am amintit doar ca sa se poata vedea si alt gen de modele decat cele de la ArTech.

Ar mai fi un brand super misto : SKYMASTER RC ! cam scumpute si astea dar bune !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#17 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 February 2011 - 04:06 PM

Tot ce sa spus despre modelele de la CMPRO este adevarat , eu as mai adauga greseala proiectantului in profilele alese pentru modele , unele cred ca erau trase din sablon , adica facute de mana . Intotdeauna profilul trebuie ales dintr-un tabel unde s-au studiat . Dar cred ca ramane singurul loc pentru cei care trec printr-o perioada in care ai nevoie de modele ieftine si vrei sa faci un pic de scoala atat la zbor cat si la construit .
Eu tot cred ca se poate sa ai si model ieftin care sa zboare si bine . Pana acum cele mai bune modele pe care le-am avut au fost cele facute de mine . Placa sau profilul la care am lucrat impreuna cu Sorin este modelul care zboara cel mai bine de pana acum . Are cateva neajunsuri cum ar fi aripa care este prea ascutita spre capat si mi-a iesit mai greu cu vreo 600g fata de ce voiam . Plus ca mi-ar trebui o electronica mai buna cu servouri mai rapide .
As mai avea un proiect tare de tot , tot un profil , biplan . Cu aripi taiate in scartz si placate partial .
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 04:19 PM

Asa este dar numai daca esti AS la construit , altfel ...... timp pierdut asta daca ai acel timp !
Mai este si faptul ca daca nu esti dibaci si mai si strici 1-2 m de folie sa spunem poti iesi chiar mai scump decat unul cumparat !

Ex. YAK 55 SP de la Extreme Flight - sa vad cine il poate face la fel in suma cu care il vinde sa spunem TEO acum ? ( cu roti, cu tren, carene la roti, bechie, roata bechie, teava de carbon in fuselaj , infoliere in 3 culori si nu Solar Film , articulatii sferice cu tije metalice filetate, plus toate celelalte maruntisuri inclusiv rezervor , con .... ) Parca nu are si con !

Plus ca in 1-2 zile este gata si pleci cu el la zbor !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 06:35 PM

Asa cum am spus, am doar avioane de la CmPro din fibra de sticla si nu pot face o comparatie corecta cu alte tipuri de avioane. In plus nu am experienta altora care au postat aici ca sa emit pareri. Cu toate astea eu sunt multumit de cum zboara ale mele si nu regret ca am facut aceasta alegere. Si am inteles parerea generala ca e una din cele mai proste firme.

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 1 2011, 12:12 PM, a spus:

De zborul scale eu unul ma plictisesc repede - azi cerculete si linii drepte, maine la fel ..... pai pana cand . As iubi zborul scale dar nu cu un YAK de la CmPro care nu este nici macar semiscale ci cu o macheta F4C scale de scale ( vezi ce fac colegii de la f4C ).
Iar un YAK - ul este totusi un model de acrobatie ( aerobatic show - glisade, vrie, cutit, etc etc )
Am vazut filmuletele puse de tine si in 90 % din ele motorul se aude in full aproape tot zborul ! Mie unul nu imi place -
...Dar asta e chestie de gust ! Si cand esti pusti si iti iei bicicleta dupa un timp te saturi de mers drept si incerci si fara maini, mai bagi un pahar de inghetata la aripa din spate sa frece de roata si sa deranjezi vecinii, mai vii in viteza pe sosea si bagi o frana brusca sa se auda scrasnet de roti ca de autobuz , mai tragi de ghidon si incerci pe o roata etc. - altfel ceilalti se vor amuza pe seama celeui care inca mai pastreaza rotile ajutatoare !

In primul rand ziceai si tu ca si mine ca e o chestie de gust si fiecare zboara ce ii place si cum vrea el. Asadar hai sa ne respectam optiunile reciproc fara analogii cu biciclete si cum se amuza cei de pe margine. Poate nu vreau sa fac mai mult cu avionul. Poate nu ma duce capul sa fac mai mult cu avionul. Poate nu am timp sa exersez suficient cat sa trec la alt nivel de zbor. Cat despre amuzamentul sau disconfortul celor de pe margine cand zbor ceva, de regula nu prea apare problema asta intrucat cam zbor singur fie la Tariceni, fie la Chitila in zi de lucru, etc.
Despre filmele mele cu acceleratia la blana.... da, cam asa e, motorul merge mult timp aproape de maxim. Dar asta pentru ca vreau eu, nu si pentru ca e obligatoriu. Yak-ul si Cessna zboara foarte bine cam la 25% din acceleratie (adica mentin viteza si altitudinea). La Transall e mai rau dar voi schimba motoarele. O sa filmez cu prima ocazie sa dovedesc.

Vezi postareaZOD, la Feb 1 2011, 02:22 PM, a spus:

Nu stiu de ce confunzi un zbor greoi in viteza cu un zbor scale... Io zic ca e diferenta.

Asa cum zice si Gore.. e important sa zbori tu nu sa zbori greselile avionului. Dar pana la urma fiecare cu placerile lui. Mie personal nu imi place sa am senzatii la absolut fiecare aterizare.. Am avut spre nefericirea mea avioane de la CMpro si am fost foarte dezamagit. Avioanele sunt grele si negandite. Piesele de plastic de obicei se inlocuiesc din start ca sunt proaste iar cu cantitatea de lemn bagata intr-un avion de genul ala e de obicei de ajuns pentru doua. Absolut toate modelele pe care le-am vazut de la CMPro nu se echilibrau corect cu specificatiile din manual.. Daca zice motor de 10 CC sau 7 sau 100.. si tu ii pui asa ceva in bot.. de ce nu se echilibreaza ? Explicatia mea e simpla : pt ca nu sunte gandite. Dar cum ziceam fiecare cu preferintele lui.. unora le place sa puna mult plumb in bot mie imi place ca avionul sa fie previzibil si sa faca ce ii zic io nu ce vrea el..

...zbor greoi in viteza... cum am spus si mai sus... pot zbura si cu un sfert din acceleratie
...senzatii tari la aterizare.... ce sa zic, astea ale mele vin la aterizare la fel de fiecare data, si odata ce m-am invatat cu ele nu mai e nici o surpriza, aterizeaza unde trebuie in aceleasi conditii de fiecare data.
...mult lemn in ele... probabil te referi la modelele facute integral din lemn, ca la astea din fibra de sticla e chiar foarte putin lemn...
...mult plumb in bot... la nici unul din cele 3 avioane nu am nici macar un gram de plumb (sau alt gen de balast). Am pus acumulatorii de receptie in fata panoului de foc si a iesit CG-ul perfect.


In concluzie, am dat cateva argumente in favoarea avioanelor pe care le am desi am inteles parerea generala despre ele. Stiu ca sunt marci mai bune de avioane. Eu voi continua totusi sa zbor ce am. Am vazut ca nu prea sunt modelisti interesati de acest gen de avioane grele (am postat la kit review despre Cessna si cum zboara dar cred ca nu a citit nimeni, sau macar nu a dat nimeni un feed-back). Asa ca o sa incerc sa ma descurc singur cu problemele tehnice care vor aparea in continuare la ele.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#20 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 07:17 PM

Eu sunt foarte putin priceput si nu am practic decat spune asa ca voi spune putin:

- Cessna de la Artech cred ca e foarte reusit, cred ca acest avion a stat la baza revolutiei RTF - cine citeste pe rcgroups de acum 4-5 ani o sa inteleaga. Si acum il tin minte pe typer ce mai rupea cerul in 2 cu Cesnuta lui. Cei mai multi o desconsidera caci cand deja stiu sa zboare au ingropat-o de mult.

- misumat are mana foarte buna chit ca nu e interesat de 3d. Zboara in forta si precis, cand ajung pe camp si zboara el il vad si aud imediat. Si am citit ce a scris despre Cessna CMpro (si nu am fost singurul)

Modelele chinezesti sunt foarte inconstante. Poti cumpara azi un model si anul urmator acelasi model e complet diferit in bine sau rau. De altfel asta cred ca e cea mai mare problema cu marfa china. Sunt mare fan al Multiplex dar ce au scos in ultimii ani nu m-a impresionat (Xeno, Merlin). Funjet, Microjet, EZStar, EzGlider pe care le am si le zbor sunt super, nu imi place Minimag-ul. Am in cutie asteptand sa fie montate Blizzard, Mentor si Twister.

Robbe si Graupner nu vreau sa mai vad. GWS faceau kituri bune dar au cam disparut, oricum nu mai sunt in RO.

Spume ieftine de la HK nu am dar ce am vazut nu am fost impresionat si sunt cam scumpe in final. Vrei un super kit dar nu ai bani si nu iti place depronakele. Cumpara de pe forum aripi tip Zagi (de la cineva care le taie), 2 servo, motor, regulator si gata.

Poate nu mai zboara azi Zod, Florin si Gore Cessna dar aripa e nelipsita. Asta spune ceva.
0

#21 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 01 February 2011 - 08:14 PM

Oau,ce flame am generat :rolleyes:
Deci sa facem un top 5 cele mai bune/rele.
Pe categorii.(spume si balsa)
Spume.
1.Multiplex(din cate am inteles)
2.????????
3?????????
4.Art-tech
5.Silverit?

Balsa
1.Hangar 9+sebart
2.Sig
3.??????
4??????
5?????


Rog un moderator sa puna un brand in locul?????? cu ceea ce zic ceilalti.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#22 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 08:47 PM

Vezi postareamisumat, la Feb 1 2011, 06:35 PM, a spus:

In primul rand ziceai si tu ca si mine ca e o chestie de gust si fiecare zboara ce ii place si cum vrea el. Asadar hai sa ne respectam optiunile reciproc fara analogii cu biciclete si cum se amuza cei de pe margine. Poate nu vreau sa fac mai mult cu avionul. Poate nu ma duce capul sa fac mai mult cu avionul. Poate nu am timp sa exersez suficient cat sa trec la alt nivel de zbor. Cat despre amuzamentul sau disconfortul celor de pe margine cand zbor ceva, de regula nu prea apare problema asta intrucat cam zbor singur fie la Tariceni, fie la Chitila in zi de lucru, etc.
Despre filmele mele cu acceleratia la blana.... da, cam asa e, motorul merge mult timp aproape de maxim. Dar asta pentru ca vreau eu, nu si pentru ca e obligatoriu. Yak-ul si Cessna zboara foarte bine cam la 25% din acceleratie (adica mentin viteza si altitudinea). La Transall e mai rau dar voi schimba motoarele. O sa filmez cu prima ocazie sa dovedesc.



Atat ai inteles tu din ce am spus eu .... ca se amuza cei de pe margine si am vrut se te atac in vre-un fel ?
- FALS -
Doar am dat un exemplu care se regaseste si in lumea copiilor si pe care l-am trait si eu - dorinta de mai mult chiar daca nu iese ! Si chiar imi strigau .... Gigi Fricosu' cand ma temeam sa fac ce faceau ceilalti - chiar si la saritul unui gard in curtea scolii eu fiind mai dolofan de fel nu imi iesea " saritura hotului " dar o tot incercam pana cand a iesit .
Imi aduc aminte cum imi doream sa merg si eu pe bicicleta fara maini, sau cand mergeam cu ceilalti copii la patinoar sa incerc si eu o frana ca hokeistii , sau sa " tai " geata sau sa vad daca se poate merge cu spatele .... si tot asa !
sau .... sa trec de la Cessna ArTech la altceva, poate si un pic de heli de ce nu si o masinuta caci le luam doar sa ne facem niste bucurii se ne relaxam sa ne .......certam pe forum.

Poti zbura in continuare ceea ce doresti - doar CmPro sau Jamara - !
Concluzia insa este una : modelele de la CmPro nu sunt foarte bune .... nu poti ateriza ca un fulg cu ele ci doar ca un ...... Yak care topaie - recordul de topaiala fiind detinut de Extra de la Graupner ( cineva a reusit in final si a dresat-o dar doar atat ) !
E bine ca te ai obijnuit asa nu este insa o lauda - te poti invata sa bei ceaiul cu polonicul in loc de ligurita dar nu cred ca este o solutie asta asa ca exemple tampite !

Sa le stapanesti sanatos si la cat mai multe zboruri cu ele !


P.S.

De foarte multe ori placerea de a merge la zbor este dublata si de placerea de a ne revedea noi intre noi modelistii !
Altfel nu si-ar mai gasi sensul toate acele intalniri de vis ( spun cei care au fost - eu sunt nou in bransa si nu am avut nici timp sa merg ) Alba, Arad, Brasov, etc etc.
Mersul solitar pe camp te "fereste " de acele clipe pe care toti le cautam - oricine poate zbura un heli 450 mai pe langa casa pe campurile de langa supermarket-uri , centrale termice sau in parcari parasite dar ....... tot in gasca parca se simt mai bine !

Si nici nu este recomandat singur .... doamne fereste ... lemnu e lemn, fierul sau fibra si ele la fel si ......

P.S. la P.S.

Referitor la zborul scale a postat Silviu manevrele ce se executate in zborul scale si care sunt punctate la competitiile de profil. Zborul in blana nu este echivalent cu scale daca chiar iti place este acolo un bogat bagaj de informatie ! Nici nu este prea usor un zbor scale corect !
UITE AICI - ZBOR SCALE
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#23 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 February 2011 - 08:59 PM

Vezi postareapilo, la Feb 1 2011, 08:14 PM, a spus:

Oau,ce flame am generat :D
Deci sa facem un top 5 cele mai bune/rele.
Pe categorii.(spume si balsa)
Spume.
1.Multiplex(din cate am inteles)
2.????????
3?????????
4.Art-tech
5.Silverit?

Balsa
1.Hangar 9+sebart
2.Sig
3.??????
4??????
5?????


Rog un moderator sa puna un brand in locul?????? cu ceea ce zic ceilalti.


Pai de unde ai inteles tu ca SIG e pe locul 2 ? te au captivat flame-urile !
Nu ne ai spus ce model ti-a creat probleme de la ArTech si care au fost acele proleme caci poate nu e 100 % din vina modelului si atunci problemele se vor transmite si la un model de peste 3000 euro si ar fi pacat !

P.S.

Nu e frumos sa pui moderatorii sa iti faca tie statisticile ! Citesti ce am scris toti si tragi o concluzie .
Nu cred ca este bine sa se faca o astfel de clasificare care sa si ramana scrisa - poate exista distribuitori ai acelor produse pe piata de la noi si nu ar fi nici etic nici in litera reglamentului o astfel de antireclama cu reclama pentru celelalte ! Pur si simplu dupa ce ai auzit ce era de spus iti plac le iei nu iti plac nu le iei !
Mai trebuie sa ne spui si cu ce alt model intentionezi sa inlocuiesti pe cel de la ArTech - caci daca vrei o spuma de 300 Ron iar noi batem campii cu benzinare de 50 cmc ......!
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#24 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 09:04 PM

1. Am inteles, vina mea ca am interpretat gresit cele spuse de tine.
2. Am inteles si ca aceasta marca (CmPro) este dintre cele mai proaste.
3. Al meu nu topaie deloc de regula, chiar daca are trenul de fibra de carbon care nu flexeaza deloc, si asta pentru ca am setat statia sa ma ajute. Adica la Yak, pe butonul H (ala cu revenire) am pus un fel de air brake la care si profundorul si eleroanele se duc in sus la maxim. Asadar in momentul cand atinge cu rotile de pamant dau de acel buton si avionul se lipeste de pamant, nici vorba sa se mai ridice. Iar la Cessna, venind la aterizare cu flapsuri la maxim, e suficient ca in momentul atingerii solului sa readuc flapsurile rapid pe zero si am acelasi efect.... se lipeste de pamant.
4. Nu era o lauda a mea, sau un exemplu demn de urmat, pur si simplu asa imi place mie sa zbor.
5. Am retinut deasemenea ca zborul la blana nu e tot una cu cel scale, e al doilea post cu aceasta remarca. Greseala mea ca m-am exprimat aiurea.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#25 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 01 February 2011 - 09:10 PM

Eu cred ca mult mai bun decat AT va fi cel facut de tine cu mana....
http://www.rhcforum....showtopic=36611

``caci daca vrei o spuma de 300 Ron iar noi batem campii cu benzinare de 50 cmc ......!```
Bine ati venit acasa! :D

PS. Oricum, sa nu cumperi nimic de la Robbe. Eu am avut un motoplanor de la ei si a aterizat in niste butelii de unde nu am mai avut curaj sa ma duc sa-l recuperez. Proaste modele!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 February 2011 - 09:14 PM

0

#26 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2011 - 10:12 PM

Ma surprinde placut consistenta acestui subiect, lasand la o parte usoarele inflamari.
La vederea titlului, ma asteptam ca Pilo sa fie luat in balon. Dar vad ca "greii" cu experienta in materie de kituri s-au mobilizat si au impartasit exemplar din experienta.
Zod nu a scos ghearele din teaca si a facut o dovada salutara de participare. La fel REAL DESIGN si nu numai.

Mentiune speciala pt. Dan, din cauza afirmatiei:

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2011, 02:00 PM, a spus:

Mentine speciala pentru Rascal, cel mai frumos model din toate timpurile...


Subscriu in totalitate!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#27 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 02 February 2011 - 12:19 AM

Fiecare firma are si "Best OF " dar si "gherle"
Ce determina lucrul asta?
- experienta in proiectare (superbuni la anumite modele dar vor sa-si extinda rapid zona de infuenta)
- sectorul de marketing care vrea musai modelul ala
- locul de productie si specificatiile tehnice: nu va faceti iluzii ca se produc acolo unde scrie pe eticheta
- cel ce executa matritza (acolo unde e cazul). Sefu, sefu a iesit aripa cu 3mm mai groasa! BAI TU STII CIT AM DAT PE MATRITA? ZBOARA? Si ce daca n-are finetea calculata de tine, DACA DA, TACI SI TRECI LA URMATORU!
- costurile de productie raportate la concurenta

...

Cei care lucreaza in proiectare sau fac parte din staful tehnic al unei firme stiu despre ce vorbesc.
KIT = DEAL = PARALE

Stima
DC

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 02 February 2011 - 12:22 AM

0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 February 2011 - 01:59 AM

Vezi postareaDragut, la Feb 2 2011, 01:19 AM, a spus:

Cei care lucreaza in proiectare sau fac parte din staful tehnic al unei firme stiu despre ce vorbesc.
KIT = DEAL = PARALE


Daca gresesc o data...se mai trece cu vederea, daca mai gresec o data, lumea devine atenta, inca o data ...este ultima. Reputatia se face greu, in multi ani si se pierde imediat.
Fiecare kit si produs, in general, este analizat si disecat in forumuri. Poate, unii care scriu, lucreaza la concurenta si au tot interesul sa gaseasca greseli. Cred ca, ceea ce ai spus, parea mea, nu se aplica firmelor serioase.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 February 2011 - 02:02 AM

0

#29 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 02 February 2011 - 07:28 AM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 2 2011, 01:59 AM, a spus:

.......... ......., nu se aplica firmelor serioase.


Cit de mult mi-asi dori sa ai dreptate!
Stima
DC
0

#30 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 02 February 2011 - 09:12 AM

Vezi postareaValteras, la Feb 1 2011, 10:12 PM, a spus:

Ma surprinde placut consistenta acestui subiect, lasand la o parte usoarele inflamari.
La vederea titlului, ma asteptam ca Pilo sa fie luat in balon. Dar vad ca "greii" cu experienta in materie de kituri s-au mobilizat si au impartasit exemplar din experienta.
Zod nu a scos ghearele din teaca si a facut o dovada salutara de participare. La fel REAL DESIGN si nu numai.

Mentiune speciala pt. Dan, din cauza afirmatiei:



Subscriu in totalitate!

Te sparg.
DT
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu