Modelism - RHC Forum: pirueta cu un gyro bun; de ce? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

pirueta cu un gyro bun; de ce?

#1 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 04 January 2011 - 07:08 PM

Pe o clona de T-REX de 450 folosesc un gyro Logitec LTG2100 cu servoul din combo, cu specificatiile de mai jos

Operating Voltage: 4.8V / 6.0V
Operating Current: 200mA / 240mA
Operating Speed: 0.07sec.60º/ 0.06sec.60º
Stall Torque: 1.5kg.cm /1.7kg.cm
Bratul servo-ului este de 12 mm (penultimul orificiu)
Bateria este un Zipy de 2200 cu 25C
Regulatorul de turatie, cu BEC este de 40A
Toate piesele in rotatie sunt bine echilibrate si se misca usor. Cureaua de transmisie este intinsa corect.

La manevre nu prea bruste tine coada foarte bine, dar la accelerari bruste de la 60% la 100%, face o pirueta de aproape 360 grade.
Oare e din posibil oare ca la asemenea manevre, acum iarna, rezistenta interna sa creasca, tensiunea sa scada mult la solicitari bruste, iar servo-ul sa nu mai aiba viteza de raspuns si forta necesara? De mentionat ca la asemenea manevre acum iarna, suna pentr scurt timp difuzorul detectorului de tensiune scazuta. BEC-ul oare nu reuseste sa furnizeze o tensiune suficient de mare sau e posibil sa fie si alte cauze?
0

#2 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 04 January 2011 - 07:18 PM

Poti incerca cu o baterie full si daca se poate sa fie calda insa eu banuiesc ca ar fi regulatorul,am avut si eu o problema similara insa era din receptor....pune o poza cu ansamblu de coada ca am o banuiala.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 January 2011 - 07:53 PM

Cind faci manevre bruste scade turatia ? - daca da, ai o problema de alimentare (incearca cu o baterie incarcata si calda), sau de variator (ESC) sau de mortor, sau de cinematica (piesele in miscare).
Axul rotorului de coada este uscat ? - daca nu, uleiul se intareste si servo-ul de coada nu mai poate sa dea amplitudinea necesara corectarii
EPA-ul este setat corect pentru giroscop ? - ansamblul de coada, atinge ambele limite mecanice, in zbor la punct fix sta la mijloc
Tija de comanda pentru coada, este dreapta, paralela cu tubul si se misca liber ?
0

#4 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 04 January 2011 - 09:26 PM

Vezi postareavlad1, la Jan 4 2011, 07:53 PM, a spus:

Cind faci manevre bruste scade turatia ? - daca da, ai o problema de alimentare (incearca cu o baterie incarcata si calda), sau de variator (ESC) sau de mortor, sau de cinematica (piesele in miscare).
Axul rotorului de coada este uscat ? - daca nu, uleiul se intareste si servo-ul de coada nu mai poate sa dea amplitudinea necesara corectarii
EPA-ul este setat corect pentru giroscop ? - ansamblul de coada, atinge ambele limite mecanice, in zbor la punct fix sta la mijloc
Tija de comanda pentru coada, este dreapta, paralela cu tubul si se misca liber ?


tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste. Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic. Tija de comanda este corect aliniata (tubulara, din fibra de carbon). Ulei poate sa fi avut putin pe axul rotorului coada, dar foarte putin fata de jocul pe care il are inelul de comanda. O sa verific si jocurile din articulatii. Regulatorul de turatie nu este solicitat, nu se incalzeste aproape de loc. E un regulator de 40 A si motorul in sarcina maxima consuma vreo 16A, dar poate ca BEC-ul nu functioneaza prea bine; o sa fac niste masuratori dar inca nu m-am gandit cum sa le fac in sarcina.
0

#5 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 04 January 2011 - 09:35 PM

curse inegale la mecanica de coada(compensare insuficienta) , pas prea mare pe platou.

incerca sa miscorezi pozitivul vezi daca mai face ..

p.s. tija de coada nefixata ...

Aceasta postare a fost editata de nen77: 04 January 2011 - 09:36 PM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2011 - 10:22 PM

Da vara mergea bine ? Nu cred ca are legatura cu BEC-ul, e liniar, merge mai bine cand pak-ul are tensiune redusa si e frig afara.
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2011 - 03:58 PM

Vezi postareakeeker, la Jan 4 2011, 09:26 PM, a spus:

tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste. Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic. Tija de comanda este corect aliniata (tubulara, din fibra de carbon). Ulei poate sa fi avut putin pe axul rotorului coada, dar foarte putin fata de jocul pe care il are inelul de comanda. O sa verific si jocurile din articulatii. Regulatorul de turatie nu este solicitat, nu se incalzeste aproape de loc. E un regulator de 40 A si motorul in sarcina maxima consuma vreo 16A, dar poate ca BEC-ul nu functioneaza prea bine; o sa fac niste masuratori dar inca nu m-am gandit cum sa le fac in sarcina.


'tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste'
Creste turatia ? scade turatia ? este mai mult decit importanta curba de compensare. Nu ai atins subiectul, fara curba corecta e inutil sa incerci alt ceva.

'Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic.'
Epa este setat corect ? Nu ai atins subiectul. Ne bucuram ca vrei sa experimentezi, dar EPA?

Axul de coada U S C A T. Restul e cancan.
Daca reduci jocurile din articulatii ingreunezi cinematica.
Pentru problema data, nu este semnificativa solicitarea regulatorului.

In definitv ce elicopter ai ? cu consum de 16 A si comanda cozii pe tub de carbon ? Vreo poza?

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 05 January 2011 - 03:58 PM

0

#8 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 05 January 2011 - 07:42 PM

Vezi postareavlad1, la Jan 5 2011, 03:58 PM, a spus:

'tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste'
Creste turatia ? scade turatia ? este mai mult decit importanta curba de compensare. Nu ai atins subiectul, fara curba corecta e inutil sa incerci alt ceva.

'Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic.'
Epa este setat corect ? Nu ai atins subiectul. Ne bucuram ca vrei sa experimentezi, dar EPA?

Axul de coada U S C A T. Restul e cancan.
Daca reduci jocurile din articulatii ingreunezi cinematica.
Pentru problema data, nu este semnificativa solicitarea regulatorului.

In definitv ce elicopter ai ? cu consum de 16 A si comanda cozii pe tub de carbon ? Vreo poza?


o sa pun niste poze sambata, numai in weekend ajung acasa. O sa dau si curbele de la acceleratie si pas. EPA este 100% pe toate canalele.
0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2011 - 07:52 PM

1 Turatia trebuie sa ramina constanta pentru TOATA cursa mansei colective
2 Ansamblu coada trebuie sa se miste in limite mecanice din mansa, si sa stea la mijloc in zbor la punct fix
3 Toata cinematica de control (lagare, bucse, legaturi, tije) trebuie sa se miste usor, si fara sa agate mecanic

Seteaza aceste 3 puncte in ordine si toate 3 si vezi daca mai face rotatia.
0

#10 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 05 January 2011 - 07:54 PM

Vezi postareavlad1, la Jan 5 2011, 07:52 PM, a spus:

1 Turatia trebuie sa ramina constanta pentru TOATA cursa mansei colective
2 Ansamblu coada trebuie sa se miste in limite mecanice din mansa, si sa stea la mijloc in zbor la punct fix
3 Toata cinematica de control (lagare, bucse, legaturi, tije) trebuie sa se miste usor, si fara sa agate mecanic

Seteaza aceste 3 puncte in ordine si toate 3 si vezi daca mai face rotatia.

si totusi as pune pariu ca din colectiv prea mare
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2011 - 07:56 PM

Sau acumulator 20C, sau motor de 150W, .... banuiesc si eu cite ceva, da n-am probe.
0

#12 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 08 January 2011 - 09:17 PM

Vezi postareavlad1, la Jan 5 2011, 07:56 PM, a spus:

Sau acumulator 20C, sau motor de 150W, .... banuiesc si eu cite ceva, da n-am probe.


Multumesc de sfaturi. Am crescut turatia si am aplatisat panta de turatie, lucrand mai mult din pas. Situatia s-a imbunatait radical. Bateria e de 25 C, Zippy de 2200 si celelalte tot de 25C, 2450mVA. Motorul e un E-Max 2215 de 450W. Puterea consumata de motor e in hover de 125 W si creste la maximum 160 W ( in plin (adica 60 ultima valoare pe curba de turatie turatia si 80 ultima valoare pe curba de pas; ce vrei nu am inca reflexele formate si asa prinde o viteza ca deabea il pot tine intr-o raza de 50 m). Folosesc 4 greutati (cate 2 pe fiecare capat) pe flybar, am modificat si raportul parghiilor (leviere de mix fabricatie proprie, foarte rezistente si bune, pe butucul celor originale, am lungit bratele swasplate-ului, tot ca sa-l fac mai docil si sa-l pot pilota cu mai multa finete. Merge foarte frumos, am curse mari la manse, nu mai fac carcei chinuindu-ma cu curse de 1-2 mm. Pe toate canalele (mai putin directia am setat exponential -40.
0

#13 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 10 January 2011 - 02:22 PM

Vezi postareakeeker, la Jan 8 2011, 09:17 PM, a spus:

Pe toate canalele (mai putin directia am setat exponential -40.


Si pe gyro si throttle?

Ce fel de statie? La Futaba expo trebuie sa fie pozitiv ca sa ai efectul pe care-l doresti tu.

P.S. Puteai sa lungesti stick-urile la statie, fara sa fie nevoie sa operezi heli...

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 10 January 2011 - 02:36 PM

0

#14 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 10 January 2011 - 09:20 PM

Vezi postarearad_gaby, la Jan 10 2011, 02:22 PM, a spus:

Si pe gyro si throttle?

Ce fel de statie? La Futaba expo trebuie sa fie pozitiv ca sa ai efectul pe care-l doresti tu.

P.S. Puteai sa lungesti stick-urile la statie, fara sa fie nevoie sa operezi heli...


Hitec 6 optic. De mult am lungit stik-urile (cu 35mm)pe gyro si throtle nu ma pus expo. Am observat ca la gyro Logictec 2100 nu-i place sa-i setezi din statie decat gayn-ul.
In orice caz sambata si duminica asta am avut satisfactii: am simtit ca-l am in mana, ca stiu ce face si ce va face in momentul urmator. Sa mai castig in reflexe si-l fac mai agil
Multumesc pentru ajutor.
0

#15 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 10 January 2011 - 09:48 PM

Ai lungit stick-urile cu 35 mm ?! Cum?
Toate problemele ti se trag de la expo negativ, trebuia invers sau deloc.
0

#16 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 10:02 PM

Am si eu o nelamurire apropos de expo negativ... Ai zis ca si la Futaba ar trebui expo pozitiv sau deloc. La mine, la Futaba T10, expo e pus pe negativ cam la toate, chiar zbor cu -75%. Efectul este ca la miscari ample ale stick-ului in jurul centrului, servoul respectiv se va misca putin, iar la capatul cursei stickului servoul se va misca mai mult. Nu asta e menirea expo in general? Gresesc eu undeva cu rationamentul?

Aceasta postare a fost editata de misumat: 10 January 2011 - 10:03 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#17 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 11 January 2011 - 10:02 AM

Vezi postareamisumat, la Jan 10 2011, 10:02 PM, a spus:

Am si eu o nelamurire apropos de expo negativ... Ai zis ca si la Futaba ar trebui expo pozitiv sau deloc. La mine, la Futaba T10, expo e pus pe negativ cam la toate, chiar zbor cu -75%. Efectul este ca la miscari ample ale stick-ului in jurul centrului, servoul respectiv se va misca putin, iar la capatul cursei stickului servoul se va misca mai mult. Nu asta e menirea expo in general? Gresesc eu undeva cu rationamentul?

nop .Rad gaby greseste sau se exprima gresit.


la jr-graupner-spektrum se pune cu plus (ca sa fie mai docil)
la futaba cu minus.(la toate nu numai la t10)
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#18 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 11 January 2011 - 02:59 PM

Vezi postareanen77, la Jan 11 2011, 10:02 AM, a spus:

la futaba cu minus.(la toate nu numai la t10)


Da, asa este, my bad.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu