pirueta cu un gyro bun; de ce?
#1
Postat 04 January 2011 - 07:08 PM
Operating Voltage: 4.8V / 6.0V
Operating Current: 200mA / 240mA
Operating Speed: 0.07sec.60º/ 0.06sec.60º
Stall Torque: 1.5kg.cm /1.7kg.cm
Bratul servo-ului este de 12 mm (penultimul orificiu)
Bateria este un Zipy de 2200 cu 25C
Regulatorul de turatie, cu BEC este de 40A
Toate piesele in rotatie sunt bine echilibrate si se misca usor. Cureaua de transmisie este intinsa corect.
La manevre nu prea bruste tine coada foarte bine, dar la accelerari bruste de la 60% la 100%, face o pirueta de aproape 360 grade.
Oare e din posibil oare ca la asemenea manevre, acum iarna, rezistenta interna sa creasca, tensiunea sa scada mult la solicitari bruste, iar servo-ul sa nu mai aiba viteza de raspuns si forta necesara? De mentionat ca la asemenea manevre acum iarna, suna pentr scurt timp difuzorul detectorului de tensiune scazuta. BEC-ul oare nu reuseste sa furnizeze o tensiune suficient de mare sau e posibil sa fie si alte cauze?
#2
Postat 04 January 2011 - 07:18 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#3
Postat 04 January 2011 - 07:53 PM
Axul rotorului de coada este uscat ? - daca nu, uleiul se intareste si servo-ul de coada nu mai poate sa dea amplitudinea necesara corectarii
EPA-ul este setat corect pentru giroscop ? - ansamblul de coada, atinge ambele limite mecanice, in zbor la punct fix sta la mijloc
Tija de comanda pentru coada, este dreapta, paralela cu tubul si se misca liber ?
#4
Postat 04 January 2011 - 09:26 PM
vlad1, la Jan 4 2011, 07:53 PM, a spus:
Axul rotorului de coada este uscat ? - daca nu, uleiul se intareste si servo-ul de coada nu mai poate sa dea amplitudinea necesara corectarii
EPA-ul este setat corect pentru giroscop ? - ansamblul de coada, atinge ambele limite mecanice, in zbor la punct fix sta la mijloc
Tija de comanda pentru coada, este dreapta, paralela cu tubul si se misca liber ?
tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste. Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic. Tija de comanda este corect aliniata (tubulara, din fibra de carbon). Ulei poate sa fi avut putin pe axul rotorului coada, dar foarte putin fata de jocul pe care il are inelul de comanda. O sa verific si jocurile din articulatii. Regulatorul de turatie nu este solicitat, nu se incalzeste aproape de loc. E un regulator de 40 A si motorul in sarcina maxima consuma vreo 16A, dar poate ca BEC-ul nu functioneaza prea bine; o sa fac niste masuratori dar inca nu m-am gandit cum sa le fac in sarcina.
#5
Postat 04 January 2011 - 09:35 PM
incerca sa miscorezi pozitivul vezi daca mai face ..
p.s. tija de coada nefixata ...
Aceasta postare a fost editata de nen77: 04 January 2011 - 09:36 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#6
Postat 04 January 2011 - 10:22 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 05 January 2011 - 03:58 PM
keeker, la Jan 4 2011, 09:26 PM, a spus:
'tocmai cand accelerez (il ridic, respectiv cresc brusc turatia), atunci se roteste'
Creste turatia ? scade turatia ? este mai mult decit importanta curba de compensare. Nu ai atins subiectul, fara curba corecta e inutil sa incerci alt ceva.
'Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic.'
Epa este setat corect ? Nu ai atins subiectul. Ne bucuram ca vrei sa experimentezi, dar EPA?
Axul de coada U S C A T. Restul e cancan.
Daca reduci jocurile din articulatii ingreunezi cinematica.
Pentru problema data, nu este semnificativa solicitarea regulatorului.
In definitv ce elicopter ai ? cu consum de 16 A si comanda cozii pe tub de carbon ? Vreo poza?
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 05 January 2011 - 03:58 PM
#8
Postat 05 January 2011 - 07:42 PM
vlad1, la Jan 5 2011, 03:58 PM, a spus:
Creste turatia ? scade turatia ? este mai mult decit importanta curba de compensare. Nu ai atins subiectul, fara curba corecta e inutil sa incerci alt ceva.
'Ca si cum servo-ul n-ar apuca sa aplice destul de rapid comanda sau n-ar avea puterea de a o aplica suficient de rapid. Cred ca am sa incerc si cu un brat mai scurt la servo. Asi reduce viteza de reactie dar asi mari cuplul, apoi ma gandsc sa procedez si invers, sa maresc bratul, pt. a avea o viteza mai mare dar un cuplu mai mic.'
Epa este setat corect ? Nu ai atins subiectul. Ne bucuram ca vrei sa experimentezi, dar EPA?
Axul de coada U S C A T. Restul e cancan.
Daca reduci jocurile din articulatii ingreunezi cinematica.
Pentru problema data, nu este semnificativa solicitarea regulatorului.
In definitv ce elicopter ai ? cu consum de 16 A si comanda cozii pe tub de carbon ? Vreo poza?
o sa pun niste poze sambata, numai in weekend ajung acasa. O sa dau si curbele de la acceleratie si pas. EPA este 100% pe toate canalele.
#9
Postat 05 January 2011 - 07:52 PM
2 Ansamblu coada trebuie sa se miste in limite mecanice din mansa, si sa stea la mijloc in zbor la punct fix
3 Toata cinematica de control (lagare, bucse, legaturi, tije) trebuie sa se miste usor, si fara sa agate mecanic
Seteaza aceste 3 puncte in ordine si toate 3 si vezi daca mai face rotatia.
#10
Postat 05 January 2011 - 07:54 PM
vlad1, la Jan 5 2011, 07:52 PM, a spus:
2 Ansamblu coada trebuie sa se miste in limite mecanice din mansa, si sa stea la mijloc in zbor la punct fix
3 Toata cinematica de control (lagare, bucse, legaturi, tije) trebuie sa se miste usor, si fara sa agate mecanic
Seteaza aceste 3 puncte in ordine si toate 3 si vezi daca mai face rotatia.
si totusi as pune pariu ca din colectiv prea mare
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#12
Postat 08 January 2011 - 09:17 PM
vlad1, la Jan 5 2011, 07:56 PM, a spus:
Multumesc de sfaturi. Am crescut turatia si am aplatisat panta de turatie, lucrand mai mult din pas. Situatia s-a imbunatait radical. Bateria e de 25 C, Zippy de 2200 si celelalte tot de 25C, 2450mVA. Motorul e un E-Max 2215 de 450W. Puterea consumata de motor e in hover de 125 W si creste la maximum 160 W ( in plin (adica 60 ultima valoare pe curba de turatie turatia si 80 ultima valoare pe curba de pas; ce vrei nu am inca reflexele formate si asa prinde o viteza ca deabea il pot tine intr-o raza de 50 m). Folosesc 4 greutati (cate 2 pe fiecare capat) pe flybar, am modificat si raportul parghiilor (leviere de mix fabricatie proprie, foarte rezistente si bune, pe butucul celor originale, am lungit bratele swasplate-ului, tot ca sa-l fac mai docil si sa-l pot pilota cu mai multa finete. Merge foarte frumos, am curse mari la manse, nu mai fac carcei chinuindu-ma cu curse de 1-2 mm. Pe toate canalele (mai putin directia am setat exponential -40.
#13
Postat 10 January 2011 - 02:22 PM
keeker, la Jan 8 2011, 09:17 PM, a spus:
Si pe gyro si throttle?
Ce fel de statie? La Futaba expo trebuie sa fie pozitiv ca sa ai efectul pe care-l doresti tu.
P.S. Puteai sa lungesti stick-urile la statie, fara sa fie nevoie sa operezi heli...
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 10 January 2011 - 02:36 PM
#14
Postat 10 January 2011 - 09:20 PM
rad_gaby, la Jan 10 2011, 02:22 PM, a spus:
Ce fel de statie? La Futaba expo trebuie sa fie pozitiv ca sa ai efectul pe care-l doresti tu.
P.S. Puteai sa lungesti stick-urile la statie, fara sa fie nevoie sa operezi heli...
Hitec 6 optic. De mult am lungit stik-urile (cu 35mm)pe gyro si throtle nu ma pus expo. Am observat ca la gyro Logictec 2100 nu-i place sa-i setezi din statie decat gayn-ul.
In orice caz sambata si duminica asta am avut satisfactii: am simtit ca-l am in mana, ca stiu ce face si ce va face in momentul urmator. Sa mai castig in reflexe si-l fac mai agil
Multumesc pentru ajutor.
#16
Postat 10 January 2011 - 10:02 PM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 10 January 2011 - 10:03 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#17
Postat 11 January 2011 - 10:02 AM
misumat, la Jan 10 2011, 10:02 PM, a spus:
nop .Rad gaby greseste sau se exprima gresit.
la jr-graupner-spektrum se pune cu plus (ca sa fie mai docil)
la futaba cu minus.(la toate nu numai la t10)
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro