Chila din tei, rezista ?
#32
Postat 09 December 2010 - 11:08 AM
Din experienta mea, eu am folosit si folosesc in navomodelism numai adeziv de tip aracet de tipul Bison Super Wood de tipul water D3. multa lume probabil ma considera pretentios, dar eu m-am obisnuit cu acesta. Ii cunosc calitatile si defectele, si sunt multumit de elasticitatea si timpul lui de intarire care variaza undeva de la 30-60 minute, in functie da vascuozitate. Dupa uscare devine transparent, foarte elastic, imposibil de dezlipit dupa un timp de intarire de 48 ore, si de asemenea dupa uscare, actiunea apei nu mai are nici un efect. Ca pret, nu este nici scump dar nici ieftin, una peste alta raportul pret-calitate-cantitate este mai mult decat OK.
Cu adeziv de tip cianoacrilat , lucrez numai in cazuri de exceptie, deoarece acest tip de adeziv, in timp devine casant si exista posibilitatea sa te trezesti cu surprize din cele mai neplacute atunci cand te astepti mai putin. Dar..... daca totusi ti cu tot dinadinsul sa folosesti adezivi cianoacrilati, atunci pentru a marii cat de cat in timp rezistenta acestuia, si a reduce pe cat posibil (este totusi ireversibil) procesul casant poti folosii un spray activator .
Respecte profunde si spor la pigulit
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 09 December 2010 - 11:09 AM

......si poate totusi
#35
Postat 14 December 2010 - 09:38 AM
Lipirea coastelor pe chila: n-am mai folosit cuisoare/tinte/clesti/clamps-uri/elastice/etc. Am pus cate o picatura de superglue pe coaste, am uns restul suprafetei de contact cu aracet si am lipit coastele pe pozitie. Superglue e in proportie de 5-10 la suta din suprafata lipita, restul e aracet. Am folosit superglue doar pentru a fixa si rigidiza pe pozitie, ca sa nu mai fiu nevoit sa tin presate piesele pana se usuca aracetul. Cum am zis, cel putin 90 la suta din suprafata lipita este cu aracet.
Se poate si asa ? Pana acum pare ok, dar vedem diseara.
#36
Postat 21 December 2010 - 12:56 PM
1. Topicul asta a ineput cu Merkur...pe care am abandonat-o; am lipit coastele pe chila cu Bison PU (asta aveam in casa la vremea respectiva si am zis sa fac o proba). Zilele trecute am verificat-o si s-au desprins coastele...
Acum, ca m-am dumirit si cu adezivii, vreau sa fac ceva bun de la inceput. O sa incerc Bison Super Wood Water D3.
Intr-unul din posturile mele de mai sus am scris despre Heringsdorf Coaster; acolo aveti si link catre planuri. Este o nava de pescuit.
2. Heringsdorf Coaster; am pregatit planurile pentru o lungime a navei de 80 cm. La lungimea asta, din planuri imi iese o elice cu diametrul de 35 mm.; am vazut ca e cam mica pentru motorul 755/40.
- sa incerc sa modific planurile ca sa "incapa" o elice de 40-45 mm. ?
- 755/40 sau altceva ? 755/40 poate ca e cam mult pentru barca aia...Am mai vazut Venti 660, pe care sa-l folosesc cu reductor.
Pot sa caut si alte solutii, gen motor de stergatoare parbrize, dar as folosi totusi ceva conceput pentru modelism. Daca ziceti ca si alte motoare sunt ok, atunci merg pe mana voastra.
- (sa nu radeti) reductor se poate face din rotile dintate de plastic gasite in cd-roame ?
Va multumesc pentru rabdare si sfaturi.
#38
Postat 21 December 2010 - 06:57 PM
Heringsdorf Coaster... ce greutate estimezi ca va avea in final modelul... echipat cu Acumulatori... ce voltaj... amperaj... tip... etc.? Dimensiune am vazut ca are 80cm lungime... dar latime?
In principiu pentru a primi raspunsuri trebuie sa dai cat mai multe detalii... altfel lumea citeste si trece mai departe.
Spor.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#39
Postat 31 December 2010 - 10:39 AM
- lungime: 83-84 cm.;
- latime: 14 cm.;
- inaltime minim 8.5 cm.; inaltime cu tot cu cabina 20 cm.; inaltime cu tot cu catargul de la pupa 32 cm.;
- Masuratorile au fost facute pe plan (poza atasata), de unde reiese si o elice de 37 mm. De aici intrebarea daca sa modific putin planul pentru o elice mai mare 39-40-45 mm.
Variante de motor pe care le-am gasit:
- 755/40 pe direct;
- Power 600/21, dar cu reductor;
- BL B2040 tip inrunner, masa: 58 g, KV: 3360, 20A - asta tot cu reductor.
Pentru chila: 2 foi de placaj de 4 mm.lipite; pentru coaste nu stiu, ori de 4 mm., ori la fel cu chila, din 2 foi de 4 mm. lipite; baghete am de tei, 1.5 mm. - daca sunt prea subtiri imi caut altele; curentii habar n-am cum si unde se pozitioneaza, dar ma mai documentez. Greutate, la fel, nu pot aproxima, cred ca pana la 1 kg. doar macheta, fara motor, acumulator, servo. Dupa ce vad coca cum sta pe apa si ce greutate i-ar mai trebui, vad cum fac cabinele (fie din carton, fie din placaj - si acoperite cu furnir sau baghete...zic si eu).
Mai multe detalii chiar nu pot sa dau, pentru ca nu ma pricep sa estimez; asa cum am mai zis, ar fi prima barca care sa pluteasca pe apa si radiocomandata.
PS.: am folosit aracet la o macheta statica si vreau sa va spun ca nu-mi mai trebuie sa lipesc vreodata baghete cu Picatura sau alt superglue :rolleyes:
Va multumesc tuturor pentru sfaturile primite si va urez La Multi Ani !
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 31 December 2010 - 10:45 AM
#40
Postat 04 January 2011 - 06:13 PM
Intrebare: e mai simplu si sigur sa-mi iau o filiera M4 si sa-mi fac singurr filetul sau sa merg la un atelier ? Intreb pt ca n-am tinut niciodata o filiera in mana.
Multumesc.
#41
Postat 04 January 2011 - 09:14 PM
dreammer54, la Jan 4 2011, 06:13 PM, a spus:
Intrebare: e mai simplu si sigur sa-mi iau o filiera M4 si sa-mi fac singurr filetul sau sa merg la un atelier ? Intreb pt ca n-am tinut niciodata o filiera in mana.
Multumesc.
...chiar crezi ca vei produce un ax mai bun si mai ieftin decat cel din magazine ?!!!
#42
Postat 04 January 2011 - 10:01 PM
dreammer54, la Jan 4 2011, 06:13 PM, a spus:
Diametrul tijei e bine sa nu depaseasca cota nominala. Cu cat e bine sa fie sub, in functie de material, gasesti prin carti. Unele materiale sunt ceva mai plastice... Buna ar fi si o bucata de "slanina" prin apropiere, dar merge si cu sapun. Presupun ca nu o sa ai "turatie" prea mare. Restul cred ca intuiesti. Primul metru de bara e mai greu...
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 January 2011 - 10:03 PM
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 04 January 2011 - 11:15 PM
Spune-mi, te rog, de ce nu s-ar putea face acasa unul bun ? Fara pretentia de a-i depasi pe producatorii consacrati...dar bun.
Nu sunt gigi-contra, vreau doar sa stiu la ce probleme sa ma astept. Acum nu ma gandesc decat sa fie axul cat mai drept si la probleme de etansare.
@bitex: asta mi-a placut: "primul metru de bara e mai greu"...
O sa caut pe net.
Va multumesc.
#44
Postat 10 January 2011 - 05:17 PM
Acum va rog sa ma ajutati cu alta probpema.
conul elicei are vreun rol sau e acolo doar pentru aspect ? Am pus elicea si axul peste planuri, sa-mi fac o idee cat de cat si...conul elicei intra destul de mult in zona unde este carma.
Ce sa fac: scurtez conul elicei ? caut alt tip de elice, potrivita ? Ca doar n-o sa decupez carma ...;)
Va multumesc.
#48
Postat 12 January 2011 - 09:45 AM
In poze arata bine... sa vedem cum se prezinta in apa... ca acolo face "buba" de regula... in sensul ca intra apa pe la ax.
Daca nu o sa ai probleme din acest punct de vedere... atunci FELICITARI!
Daca o sa ai probleme ca intra apa... atunci FELICITARI pentru perseverenta si curajul de a incerca!
Spor!
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#49
Postat 12 January 2011 - 10:12 AM
#50
Postat 12 January 2011 - 04:15 PM
De ce ma gandesc la alte bucse: bara de alama din care am facut axul are diam de 4 mm., iar bucsele sunt din teava cu diam interior de 4,2 mm. Am presupus ca 0,2 mm e o diferenta neglijabila, dar dupa ce le-am primit si probat, mi se pare ca este un joc prea mare intre ax si bucse. Asta facand comparatia cu un ax de otel din cd sau dvd rom si bucsele tot de acolo, care se potriveau perfect.
Acum, tot ce am scris este "la rece", fara probe pe apa.
0,2 mm ar trebui sa fie o toleranta normala, in limite ? Pana la teste mai e muult, de aia intreb daca a mai facut cineva tub etambou cu tolerante de-astea intre ax si bucse.
Invers, bucsele intra perfect, chiar un pic fortat, in teava de aluminiu care va fi tubul.
P.S.: sa tai conul de la elice sau nu ?
Multumesc.
#52
Postat 13 January 2011 - 07:16 AM
Va rog sa facem abstractie putin de aplicatia mea, respectiv sa luam un ax din magazin (ca tot acolo ajung daca nu va fi bun asta). Pe mine ma interesa ce rol are conul si cum/daca influenteaza functionarea. Ce am gasit pe net: propellers hub, descrieri si tipuri, mai mult pt nave reale.
Va multumesc.
#53
Postat 13 January 2011 - 10:00 AM
Cu diferenta intre diametrul axului si cel al lagarelor, care la tine este de 0,2mm, ar trebui sa te ingrijorezi. Apa patrunde si la 0,05mm dar foarte greu. Ipsihi imi zicea ca la axele cu elici pe dreapta patrunderea ar fi ingreunata datorita unui efect de rotatie (eu am glumit numindu-l efectul Ipsihi :) ) in timp ce la cele pe stanga ar fi accentuata. Oricum, datorita faptului ca mai dai si cu spatele, acest efect nu mai este relevant. E bine deci sa asiguri o etanseitate cat mai buna. Un rol in (ne)patrunderea apei il are si inclinarea tubului adica in diferenta de nivel intre suprafata apei si capatul tubului din interiorul barcii.
N-am raspuns mai repede la asta caci si eu am aceeasi problema si am asteptat raspunsuri de la altii. Am luat zilele astea un kit Calypso - Billing Boats de la Sra si am gasit in el axe de alama de 4mm in tuburi cu lagare de 4,10 - 4,12 si m-am suparat cand am vazut ce joc au. Axele cu tuburi de la Sra nu cred ca au jocul mai mare de 0,05mm (poate mai mic, da).
p.s. Am vazut de abia acum intrebarea ta cu elicea de 35 si motorul 700. Nu "mari" elicea la 45 ci "micsoreaza" motorul. Un 500 sau 550 dar pe cat posibil tot ceva la turatie mai mica. La Conrad-ul romanesc am vazut http://www.germanelectronics.ro/conrad.php...&pid=244457 care desi e de putere mica, pentru o macheta de cargobot este perfect. Doar daca nu vrei sa concurezi cu el la concursurile de viteza. Vei avea consumuri mici, deci autonomie mare si uzuri mici la ax si lagare. Ca elice, iti recomand http://www.autorc.ro...roducts_id=2566 adica o elice cu 3 pale de 35 mm, pe dreapta, destinata machetelor de cargouri mai vechi.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 13 January 2011 - 10:31 AM
#54
Postat 13 January 2011 - 07:49 PM
E clar acum: ori bucse daca am noroc sa gasesc meserias, ori cumpar ax.
Din ce imi dau seama dupa plan, inclinarea e mica, axul sta aproape paralel.
Nu stiam de site-ul conrad; asta e o veste super. Maine comand motorul.
Elicea...costa, din pacate, dar incerc sa o iau.
Acum am destule info si ar trebui sa incep constructia. Nu se va face peste noapte, dar sigur vor fi poze.
Va multumesc inca o data.
#56
Postat 13 January 2011 - 08:48 PM
Raspunsul tau: ...poti taia conul, la aplicatia ta nu-i nici o paguba !!!
Si cum l-am interpretat eu: 30-40% - nu prea conteaza, oricum nu-i barca de viteza; 60-70% - axul probabil ca nu va functiona (din cauza de joc, materiale), deci nu mai conteaza ce faci cu elicea.
S-a dovedit ca n-am inteles eu cum trebuie raspunsul tau.
E ok ?
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 13 January 2011 - 08:51 PM
#57
Postat 13 January 2011 - 09:41 PM
Cu motorul ai grija ca se mai adauga costul trimiterii (vreo 24 lei) si tare ma tem ca si costul rambursului de care aia nu mai pomenesc. Deci gandeste-te pana sa-l comanzi, poate iti mai iei si altceva.
Cu tuburile si axele de elice tocmai am tras azi concluzia ca e mai bine sa le cumpar de-a gata. Eu mi-am facut multe dar cu tevi de la Praktiker care-s mai ieftine si cu diametre interioare mai "la fix" nu 3,2mm sau 6,2 etc. Dar cum mi-am cam epuizat rezerva de lagare din bronz grafitat sinterizat, ma las si ma apuc de cumparat.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 13 January 2011 - 10:15 PM
#58
Postat 17 January 2011 - 08:04 PM
L-am alimentat la un incarcator de telefon (5.8 v si 550 mA), apoi la o baterie de 9V.
Am cautat pe net, am masurat dimensiunile motorului meu si pare sa fie asta de aici:http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_545sh. Dupa specificatiile date, nu cred ca poate fi folosit in modelism. Dar experienta mea e minima-zero, asa ca va rog pe voi sa va dati cu parerea:
- este RS 545 ? sau ce motor credeti ca este ?
- am ce face cu el in modelism ?
Si totusi...foehn-ul e de prin 1990-1992; acum, dupa 20 de ani, magnetii aia in ce stare mai pot fi ?
Va multumesc.
Aceasta postare a fost editata de dreammer54: 17 January 2011 - 08:07 PM
#60
Postat 17 January 2011 - 09:20 PM
dreammer54, la Jan 17 2011, 08:05 PM, a spus:
...baga-l inapoi de unde l-ai scos si uita de el, motoarele cu capac de plastic nu sunt indicate navomodelelor datorita sarcinii mari pe care trebuie sa o suporte, referitor la dimensiuni seamana dar nu rasare, sunt sute de tipuri pe exact aceleasi masuri !!!