TEMA DE CASA! Sau cum sa construiesti un aeromodel!
#541
Postat 09 September 2005 - 06:41 PM
nu prea am de unde sa dau fo 60 lei pe un reductor dar am strunguri, freze si masini de danturat plus materiale
asa ca la un reductor 3:1 cati dinti are pinionul/roata si care este modulul.
acum referitor la materiale
pt pinion am zis ca pun alama
pt roata am de ales intre: textolit, duramit, teflon, alama, aluminiu, bronz si mai sunt deci ce sa aleg ??? :D
pt roata o sa folosesc rulmenti radial-axiali la sprijin
#542
Postat 10 September 2005 - 05:55 AM
MIG-29
#543
Postat 10 September 2005 - 06:04 AM
in general sunt facute din plastic din cauza (economiei dematerial) greutatii.
in rest nu e nici un truc.un simplu reductor cu 2 roti dintate.
#544
Postat 10 September 2005 - 07:36 AM
da ce ziceti mai peste tot pinionu l-am vazut facut din alama(usor si nu prea are moarte) iar roata ma gandeam la teflon ca iar se uzeaza super greu
#545
Postat 10 September 2005 - 08:34 AM
D3xt3r_Jr., la 10 Sep 2005, 07:36, a spus:
da ce ziceti mai peste tot pinionu l-am vazut facut din alama(usor si nu prea are moarte) iar roata ma gandeam la teflon ca iar se uzeaza super greu
buei tu la 7:36 dimineata-sambata n-ai altceva de facut decat sa mori de grija pinioanelor? lasa-le dreq ca ai timp de ele.
Orice metal serios rezista! plasticu` e prost pentru asa ceva pentru ca in timp ii poti zice papa!
acuma dispari la somn ca e sambata dimineata!
MIG-29
#546
Postat 10 September 2005 - 08:47 AM
#547
Postat 11 September 2005 - 06:41 AM
Daca spui ca ai freze melc modul cu modulul de 0,4 atunci este realizabil.
Arunca o privire si aici http://www.gws.com.tw/english/product/powe...powersystem.htm
Vezi combinatiile de motor, elice si raport de transmisie. Chiar daca ai alt motor tot iti faci o idee...parerea mea.
Cred ca ambele roti metalice iti complica viata deoarece ai nevoie de ungere. In acest context ideal ar fi teflonul grafitat pentru roata mare.
#548
Postat 11 September 2005 - 09:02 AM
#549
Postat 11 September 2005 - 09:06 AM
MIG-29, la 10 Sep 2005, 08:34, a spus:
acuma dispari la somn ca e sambata dimineata!
MIG-29
Norocu' tau cu alt FUS!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#550
Postat 11 September 2005 - 09:06 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#551
Postat 11 September 2005 - 09:20 AM
#552
Postat 11 September 2005 - 09:26 AM
D3xt3r_Jr., la 11 Sep 2005, 09:20, a spus:
Iar n-ai inteles @ Dexter! :(
Era vorba de FUSUL ORAR a lui MIG_29 ! :rolleyes:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#553
Postat 11 September 2005 - 09:28 AM
#554
Postat 11 September 2005 - 05:16 PM
D3xt3r_Jr., la 11 Sep 2005, 09:02, a spus:
Atunci esti baftos.
Alege exact raportul de transmisie in functie de elice sa ai randamentul sau tractiunea maxima.....cum vrei tu.
Singura modificare rationala fata de reductoarele lor ar fi....daca ai posibilitatea....sa faci rotile cu dinti inclinati.
Ai avea avantaje: durabilitate crescuta, zgomot mai mic....
#555
Postat 11 September 2005 - 05:27 PM
Se poate si asa ?, la 11 Sep 2005, 17:16, a spus:
eu cred ca glumesti!!! :( :(
zgomot ? hehehehee -ce draq de zgomot face ala? ia sa vezi tu un motor adevarat fara toba cum face....
fiabilitate? adica ai impresia ca o sa tina mai putin decat avionu? hehehehehe
am un reductor 3:1 gws full plastic cu ceva bucsi de alama.zboara de un an de-i vine rau....si nu are nici pa draq.
daca cumva chiar incepe sa faca zgomot peste 3 db ,mai pun o semipicatura de ulei de mecanisme fine,si iar e liniste 2-3 saptamani.
dar eu cred ca ai glumit cu postul cu dintii inclinati....
#556
Postat 12 September 2005 - 12:49 AM
Daca ai citit atent am scris sa faca asa daca are posibilitatea. Daca face prelucrarile mecanic este aceeasi munca daca este cu dinti drepti sau inclinati. Care este problema? Daca se poate mai bine cu acelasi pret de ce nu?
Iar cu full plastic...si pinionul este din plastic? Eu nu am vazut dar daca spui tu...am mai invatat ceva.
PS. Stiu cum face un motor adevarat fara toba...de vreo 30 de ani.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 September 2005 - 12:51 AM
#557
Postat 12 September 2005 - 07:07 AM
vorbiti de pinioanele alea care arata ca un trunchi de con?? :D
#558
Postat 12 September 2005 - 09:28 AM
Are dreptate Se Poate..., INSA trebuie sa ai foarte mare grija cand fixezi centrele de rotatie ale pinioanelor. Daca ai jocul prea mare, se rad dintii!
Daca e prea mic...iar nu-i bine.
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 12 September 2005 - 09:28 AM
#559
Postat 12 September 2005 - 12:53 PM
pavcostel, la 12 Sep 2005, 09:28, a spus:
Are dreptate Se Poate..., INSA trebuie sa ai foarte mare grija cand fixezi centrele de rotatie ale pinioanelor. Daca ai jocul prea mare, se rad dintii!
Daca e prea mic...iar nu-i bine.
Cu stima,
Costel
Si ce castigi facand asta ? ca nu inteleg ....
#560
Postat 12 September 2005 - 01:29 PM
Nu se foloseste in mod curent la reductoarele facute in masa deoarece pinionul este facut din bara extrudata...deci dinti drepti. In acelasi timp roata injectata se face intr-o matrita mult mai ieftina.
Daca facem prelucrarile pe masina de danturat cu freza melc modul totul se schimba. Doar se inclina scula.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 September 2005 - 01:30 PM
#561
Postat 12 September 2005 - 01:56 PM
Se poate si asa ?, la 12 Sep 2005, 13:29, a spus:
La reductoarele pe care le folosim la aero nu prea se pune fiindca cine s-a busit cu ele a constat ca nu se barbieresc dintii ci striatiile care il tin fix pe ax.
Iar la pretul pe care il are un astfel de motor cu reductor NU MERITA UMBLATURA ;) sa-l faci HOME MADE!
Am avut sdemii de carcase de reductor sparte, axe indoite, caneluri din roata de plastic duse,
DAR NICIODATA DINTI BARBIERITI!
#562
Postat 12 September 2005 - 02:27 PM
D3xt3r_Jr., la 9 Sep 2005, 18:41, a spus:
nu prea am de unde sa dau fo 60 lei pe un reductor dar am strunguri, freze si masini de danturat plus materiale
asa ca la un reductor 3:1 cati dinti are pinionul/roata si care este modulul.
acum referitor la materiale
pt pinion am zis ca pun alama
pt roata am de ales intre: textolit, duramit, teflon, alama, aluminiu, bronz si mai sunt deci ce sa aleg ??? ;)
pt roata o sa folosesc rulmenti radial-axiali la sprijin
Dar daca asta-i placerea omului....de ce il descurajezi?
#563
Postat 12 September 2005 - 05:49 PM
Elberati cerul ca vine sperietoarea.....
#564
Postat 12 September 2005 - 06:24 PM
D3xt3r_Jr., la 9 Sep 2005, 18:41, a spus:
pt roata o sa folosesc rulmenti radial-axiali la sprijin....
Daca gasesti la marimea aia da si mie de stire! ;)
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 12 September 2005 - 06:24 PM
#565
Postat 12 September 2005 - 08:28 PM
lati se invart usor etc
#566
Postat 13 September 2005 - 01:23 PM
Masina de danturat accepta freza ?
#567
Postat 13 September 2005 - 02:40 PM
#568
Postat 13 September 2005 - 05:29 PM
Cea mai mica freza melc modul pe care am vazut-o eu o avea un nenea de la Metalo Globus ( faceau pinioanele de la jucarii....) si avea modulul de 0,6. de aceea te-am intrebat daca ai scule. Ca altfel toata agitatia a fost in van :lol:
#569
Postat 13 September 2005 - 05:36 PM
#570
Postat 15 September 2005 - 07:28 PM
Am revenit cu niste poze dupa o perioada de pauza!
Asa ca hai sa nu mai pierdem timpul si sa va arat ce natie de avion a iesit! ;)
Blue Raven