Modelism - RHC Forum: TEMA DE CASA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

TEMA DE CASA! Sau cum sa construiesti un aeromodel!

#271 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 February 2005 - 04:12 PM

aia cu echea de comanda mai aproape de articulatie am priceput.

Citeaza

fel incat articulatia cu parghia de actionare sa pice pe articulatia suprafetei


adica cum e la ez* banuiesc ca vrei sa-mi spui.

ori am eu febra la ora asta da nu-mi dau seama cum as putea face asta cu articulatiile pe care le am.oricum ma invart tot acolo ajung.
se vede din poza ca tija are un plan de rotatie si balamaua suprafetei de comanda are alt plan de rotatie(perpendicular ). pot sa las ansamblul sa se invarta cu totul axul de rotatie fiind surubul care trece prin eche.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 14 February 2005 - 04:16 PM

flying is my life...
0

#272 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2005 - 04:26 PM

Poza aia cu echeile de c-da e tare de tot!
La profundor, o sa ai cursa inspre "picat" kklau, in comparatie cu inspre "cabrat"!!

O sa revin cu o schitza sau poate chiar cu niste explicatii in Vademecum, pt. ca vad ca asta cu cinematica comenzilor tot intervine...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#273 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 14 February 2005 - 05:43 PM

Incerc sa pun o schita cu compromisul tehnic pe care l-am folosit la profundor (aia cu agrafa).Agrafa am incastrat-o cu ajutorul unui cuter si sarma de comanda si lipita cu lipiciul pentru polistiren.Balamalele / aceiasi metoda.
Cu nick-ul musai sa gaseasca guest cel mic unul...
numai bine!

Fisiere atasate


0

#274 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 February 2005 - 06:22 PM

ori ii fac axa de rotatie ca in poza ,ori renuntz si fac un Z direct din tija.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#275 Useril este offline   im2004 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 16-September 04

Postat 14 February 2005 - 06:57 PM

poza articulatie corecta

Fisiere atasate


0

#276 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2005 - 08:29 AM

SILVIU66, la 14 Feb 2005, 18:22, a spus:

ori ii fac axa de rotatie ca in poza ,ori renuntz si fac un Z direct din tija.

Silviu, axa de rotatie a tijei fatza de echee e oricum acolo unde e articulat guguloiul in echee (surubelul 4). Nu ai ce-i face si e corect asa.
Poanta este ca tu ai montat echeea INVERS in directie, pt. ca te-ai orientat fix dupa desenul din prospect. Lasa-l in mortzii ma-si de prospect si use your common sense. Monteaza faching bulshitul de echee asa cum trebe. Adica a.i. tija de la servo sa traga din directie INVERSA fatza de cea din faching prospect. Ciecherap za picciar atecid.

Si inca ceva: daca vrei curse egale de fiecare parte a "zero-ului", atunci directia pe care actioneaza tija si dreapta determinata de "punctul balama" si "punctul articulatie tija in echee", tre sa fie de 90 de grade. Revin (candva) cu un desenel...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  echee.JPG (63.6K)
    Number of downloads: 126

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#277 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 February 2005 - 08:40 AM

Valteras, la 15 Feb 2005, 08:29, a spus:

Poanta este ca tu ai montat echeea INVERS in directie, pt. ca te-ai orientat fix dupa desenul din prospect. Lasa-l in mortzii ma-si de prospect si use your common sense.

l-am montat din greseala asa si pana n-a sarit big in sus nici ca am observat.nu e prima oara ca montez eche
noroc ca n-am apucat sa dau cu oja pe suruburi.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 15 February 2005 - 08:47 AM

flying is my life...
0

#278 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 February 2005 - 09:37 AM

revi cu poza minune intrucat nu stiu de ce am impresia ca aia nu v-a placut deloc. da deloc. :D :D

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#279 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 February 2005 - 10:56 AM

@Guest11

te rog io frumos, renunta imediat la compromisul tehnic, cu agrafa!
nu va functiona si va duce la un dezastru inca de la primul zbor
cumpara si tu balamale, asa cum are Silviu66 iar pt conectarea celor doua jumatati de profundor foloseste macar o spita de bicicleta sau o tija de la o umbrela trecuta'n rezerva

cat despre modul de prindere al rotilor si aici te rog sa renunti la chistia aia spartana cu tabla de cutie de ness. Poti folosi un creion cu mina groasa (de grosimea tijei pt roti), il lasi in apa sa se unfle, extragi mina, tai la latimea modelului, incastrezi (complet pana la nivelul fuselajului) tubul de creion astfel obtinut in polistiren cu bison pt PS, dupa care petreci tija rotilor si voala....

pt detalii pe telefon, dar cred ca ai inteles cam cum trebuie sa arate lucrurile
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#280 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 February 2005 - 12:36 PM

IlPadrino, la 15 Feb 2005, 10:56, a spus:

@Guest11

te rog io frumos, renunta imediat la compromisul tehnic, cu agrafa!
nu va functiona si va duce la un dezastru inca de la primul zbor
cumpara si tu balamale, asa cum are Silviu66 iar pt conectarea celor doua jumatati de profundor foloseste macar o spita de bicicleta sau o tija de la o umbrela trecuta'n rezerva

cat despre modul de prindere al rotilor si aici te rog sa renunti la chistia aia spartana cu tabla de cutie de ness. Poti folosi un creion cu mina groasa (de grosimea tijei pt roti), il lasi in apa sa se unfle, extragi mina, tai la latimea modelului, incastrezi (complet pana la nivelul fuselajului) tubul de creion astfel obtinut in polistiren cu bison pt PS, dupa care petreci tija rotilor si voala....

pt detalii pe telefon, dar cred ca ai inteles cam cum trebuie sa arate lucrurile

Modelul gol are 130 g !!! S-ar putea sa reziste .
DT
0

#281 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 15 February 2005 - 01:50 PM

La Beaver au rezistat destul de bine care are 440 g iar acesta 450 - 500g.Partile mobile sunt articulate prin balamale (ca la Silviu) iar sarma e de 1 mm otelita si cred ca suporta solicitarile la torsiune .Cat despre tren e o sotutie si asta ,merci pentru ea.Pana la tren inca ma gandesc la modul de dispunere a electronicii pe ea.Centrul de greutate cam pe unde ar trebui sa cada?
Eu incerc in prima treime a aripii din fata , cu posibilitatea de reglaj pana la jumate.Oare o merge? :D
0

#282 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 February 2005 - 02:09 PM

CG 40 mm de la bordul de atac .
DT
0

#283 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 February 2005 - 10:01 PM

Atasez o articulatie cu balama corecta. Am lasat-o in spatiul model ca sa va puteti juca cum vreti cu ea. In acest mod eleronul ( sau alta suprafata de comanda ) poate fi rotit la 90 grade fara problema. Modelul clasic cu centrul articulatiei in punctul de tangenta dintre eleron si bordul de fuga nu este perfecta. Faceti o simulare si veti vedea ca nu lucreaza corect. De aceea nici nu permite unghiuri mari de rotatie sau ne obliga sa lasam un spatiu intre eleron si bordul de fuga.
Observati ca miscarea de ridicare a eleronului este limitata de forma parghiei de comanda.Daca avem nevoie de unghi mai mare in sus alegem o piesa adecvata sau in extremis ( dar nu vom mai avea deplasari egale ) o indepartam cat este necesar de bordul de fuga.
La coborare se poate mari unghiul daca facem bordul de fuga rotund sau daca ingropam placuta.
Daca considerati de interes as putea aprofunda subiectul pentru un articol in Vademecum.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 15 February 2005 - 11:05 PM

0

#284 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 16 February 2005 - 05:57 PM

nu e mai simplu asa?

Fisiere atasate


0

#285 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 16 February 2005 - 05:59 PM

sau poate asa?

Fisiere atasate


0

#286 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2005 - 12:39 AM

Foarte frumos.
Dar discutam de doua lucruri diferite. Ce importanta are materialul ? Eu vorbeam de constructia corect geometrica care ne permite unghiuri de +- 90 grade.Totul a inceput cand Valteras ( si-i multumesc inca o data ) mi-a spus sa pun eleroane si sa le pot braca si in sus si in jos mai mult. Am vazut ca solutia clasica ma limiteaza la unghiul bordului de atac al eleronului ( nu stiu cum sa-i spun altfel ). In conditii normale nu-i necesar un unghi mai mare dar pentru frana de exemplu da. Si pe urma pasul firesc si nu foarte dificil este sa faci bordul de fuga terminat cu aceeasi raza ca bordul de atac al eleronului. Asa ar trebui daca vrem sa fim rigurosi din punct de vedere aerodinamic. Aici am mai pute discuta deoarece nu am mai avea unghiuri atat de mari.
0

#287 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2005 - 08:14 AM

Se poate si asa ?, la 15 Feb 2005, 22:01, a spus:

Atasez o articulatie cu balama corecta.

Pt. ca nu toata lumea poa sa deschida .dwg-uri, pune si tu macar un .dxf, ce se poate deschide in Corel, Illustrator, etc. Cel mai trouble free este sa faci un .jpg dupa .dwg-ul tau. Asa poa sa-l vada oricine.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#288 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 17 February 2005 - 08:56 AM

@ se poate si asa?
sa nu uitam ca tema discutiei este.........:cum sa construiesti un aeromodel
iar pt :..."Foarte frumos.
Dar discutam de doua lucruri diferite. Ce importanta are materialul ? Eu vorbeam de constructia corect geometrica care ne permite unghiuri de +- 90 grade"....urmat de ...:"In conditii normale nu-i necesar un unghi mai mare dar pentru frana de exemplu da"...varianta constructiva pe care ai s-o observi in primul jpg
este perfect functionala....poate braca si la mai mult de 90 grade daca se cere...
era doar un sfat...:D...materialul nu conteaza...

Fisiere atasate


0

#289 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2005 - 09:00 AM

Si in mod normal, nu ai nevoie in veci purure amin de bracaj de 90 grd. Chiar si pe post de spoiler, 30-45 grd. e suficient.

@Se poate si asa: Baga un .jpg, .dxf, ceva, sa vad si io despre ce e vorbirea in propozitie...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#290 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2005 - 06:43 PM

Dar nu-l mai poti invarti.....asa desenul nu mai are nici un haz.

Fisiere atasate


0

#291 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2005 - 07:15 PM

Uite si realizarea practica:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg (63.74K)
    Number of downloads: 170

0

#292 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 February 2005 - 07:17 PM

Si di alt unghi. Cand o sa ma enervez o sa-mi cumpar un aparat foto adevarat. Dar inca nu-s suficient de nervos :lol:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  2.jpg (76.82K)
    Number of downloads: 138

0

#293 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2005 - 08:32 AM

Se poate si asa ?, la 17 Feb 2005, 19:15, a spus:

Uite si realizarea practica:

Solutia e consacrata. Pt. solicitari mai serioase, se folosesc balamale de genul celor de la Robart. Daca cumperi un set, primesti si scula aia de dat gauri centrat in BF.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#294 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 February 2005 - 06:55 PM

Nici acum n-am descoperit America ?
Dar nu ma las :lol:
0

#295 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 18 February 2005 - 11:09 PM

Am cam terminat cu montatu' ,lipitu' .Musai niste teste ..si daca rezista :lol: urmeaza vopsitu'.Cam asa ceva a iesit:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  fata.JPG (43.54K)
    Number of downloads: 162

0

#296 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 18 February 2005 - 11:10 PM

din lateral

Fisiere atasate


0

#297 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 18 February 2005 - 11:12 PM

..cutiuta cu bomboane! :lol: ....si cam atat ca acolo e locul acc:)

Fisiere atasate


0

#298 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 February 2005 - 12:55 AM

Beton. Totul pana la trenul ala de aterizare ... :lol:
Cand il zbori ?
DT
0

#299 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2005 - 01:45 PM

Ma bag si io ca musca-n...

Io as lipi aripile a.i. diedrul planurilor extremale sa fie un pic mai mare. Ajuta mult la stabilitatea de ruliu.
Si as prelucra botul ("capotajul" motorului) cu o raza mai mare, a.i. zona de bot sa fie mai aerodinamica (daca nu e deja prea scobit inauntru). Se imbunatateste astfel destul de mult eficienta elicei precum si a caracteristicilor de zbor planat. Nu cred ca e extrem de importanta similitudinea cu originalul, in dauna caracteristicilor de zbor.

Dar, una peste alta, n-ar fi exclus caco mportamentul (abia asta e caco fonie!) modelului sa fie satisfacator. Da-i bice maxime! Da' io unul, as astepta sa mai dea iar o zapada mai afanata, sa amortizeze socurile. Si pt. inceput, poti linistit sa-i lasi trenul acasa.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#300 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 February 2005 - 02:18 PM

Valteras, la 19 Feb 2005, 13:45, a spus:

Si as prelucra botul ("capotajul" motorului) cu o raza mai mare, a.i. zona de bot sa fie mai aerodinamica (daca nu e deja prea scobit inauntru). Se imbunatateste astfel destul de mult eficienta elicei precum si a caracteristicilor de zbor planat.

asta la el ca elicea e micutza. da la mine ca elicea previzionata este 10x8 sau 9x7 (cu reductie) tre sa fac la fel?
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu