Ce inseamna 10 X 2T la motoarele cu perii n-am inteles
#3
Postat 15 July 2010 - 03:27 PM
Robotroc, la Jul 15 2010, 02:58 PM, a spus:
Merge sa-l folosesc cu un regulator care suporta minim 13 infasurari ?
Multumesc,
Mai explicit: 10x2T inseamna ca pe fiecare colector se afla 10 infasurari cu cate 2x spire.
Si dupa cum sa spus nu merge pe esc de 13T
Stima, Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 15 July 2010 - 03:29 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#4
Postat 15 July 2010 - 04:26 PM
radugns, la Jul 15 2010, 04:27 PM, a spus:
Da.. e si asta o exprimare. 10x2T inseamna ca se bobineaza cu 2 sarme in loc de una. Adica nu bobinez 10 spire cu o sarma groasa , pun 10 spire cu 2 sarme mai subtiri.
Bogdan
0742 796 172
#6
Postat 24 August 2010 - 10:09 PM
Rezistenta pe infasurare ar fi mai mare ... puterea mai mica ...
Dupa mintea mea avantajul ar fi doar curentul mai mic tras din ESC/Pack ...
Aceasta postare a fost editata de Kata4: 24 August 2010 - 10:11 PM
#7
Postat 24 August 2010 - 10:39 PM
Kata4, la Aug 24 2010, 11:09 PM, a spus:
Nu e echivalent 10x2T cu unul de 20x1T
stima, Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#8
Postat 25 August 2010 - 09:18 AM
Pentru offroad se foloseste un motor cu mai multe infasurari pentru un cuplu mai mare si pentru a se evita supraincalzirea motorului.
#9
Postat 25 August 2010 - 05:44 PM
#10
Postat 25 August 2010 - 06:59 PM
Am vazut ca la auto, se lucreaza mult cu numarul de spire, cate "sarme" in paralel, sau alte minuni legate strict de constructia motorului. Din astea se pot deduce caracteristicile motorului, cu atat mai mult cu cat posibil ca tensiunea de alimentare e oarecum cunoscuta si presupun ca si diametrul sarmei. Ce ma baga in ceata e ca si despre regulatoare se discuta in aceeasi termeni. Adica sa suporte 10T, sau 13T sau mai stiu eu ce alte valori.
Vin cu intrebarea mea. Este mai simpla folosirea acestor caracteristici? Nu era simplu sa se lucreze cu tensiune nominala, turatie, cuplu, consum de curent? Si la regulator sa se precizeze in principal curentul? Mie ca inginer nu-mi spune nimic "folosesc un regulator pentru motor cu 10 spire"... E vorba de "notatii" neconventionale dar bine definite? Ca pentru mine un motor cu 10T poate fi foarte diferit fata de un alt motor tot cu 10T (daca sarma are diametru diferit). De cele mai multe ori ma uit in motor sa vad diametrul sarmei si numarul contactelor de pe colector si apoi pot sa-mi fac o idee despre caracteristicile motorului. Imi poate explica la modul general cineva cum de merge sistemul asta la auto? Cum de va intelegeti cu un astfel de "limbaj"? Pricep usor, nu e efort mare, daca cineva doreste sa ma lamureasca.
Multumesc anticipat.
PS. Scuze pentru insistenta, daca tot am inceput sa-mi expun nepriceperea, revin cu o noua intrebare, legata de rotile dintate. Vorbiti totdeauna de o anumita roata dintata si de numarul ei de dinti. In automodelism, toate rotile au acelasi modul? La ochi, ar parea ca e un modul 0,5, dar nu-s sigur, n-am verificat niciodata. E bine daca e asa, se simplifica lucrurile, dar de prin ce am invatat de la altii, modulul se calculeaza in functie de momentul transmis si asta variaza in limite foarte largi. Chiar toate modelele folosesc acelasi modul? Sau mai tineti cont si de automodelul cu pricina, care e posibil sa aiba alt modul la rotile dintate?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 25 August 2010 - 07:11 PM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 25 August 2010 - 07:29 PM
bitex, la Aug 25 2010, 07:59 PM, a spus:
Eu la model am pinion modul 0.6. Am vazut ca mai exista si alte pinioane cu modul mai mic sau mai mare de 0.6. La mine a fost oarecum simplu pt. ca am pinion-roata dintata si nimic mai mult.
#12
Postat 25 August 2010 - 08:45 PM
Adica de ce nu primesti pinion cu modul de 0,5 daca tu ai modul de 0,6, dar cu 10 dinti? Precizezi si tipul automodelului?
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 25 August 2010 - 09:09 PM
bitex, la Aug 25 2010, 09:45 PM, a spus:
Adica de ce nu primesti pinion cu modul de 0,5 daca tu ai modul de 0,6, dar cu 10 dinti? Precizezi si tipul automodelului?
In general fiecare scara are un anumit tip de pinion, un anumit modul. La scara 1/10 este modulul 0.6 (numit parca 48dp/p)
La scara 1/8 este modul de 0.8 sau 1...si tot asa... (Precizez ca NU este la fel la toate automodelele din aceasi scasa)
Normal fiecare producator la automodel specifica modulul de la spur si pinion.
Asa ca spui modulul, numarul de dinti si diametrul axului cand comanzi.
O seara placuta!
stima, Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 25 August 2010 - 09:10 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#14
Postat 25 August 2010 - 09:44 PM
Am fost oarecum derutat ca am vazut topice de genul: "caut spur 15T" si ma miram cum de se descurca sa primeasca ce cauta, fara sa precizeze altceva.
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 26 August 2010 - 10:51 AM
bitex, la Aug 25 2010, 09:45 PM, a spus:
Adica de ce nu primesti pinion cu modul de 0,5 daca tu ai modul de 0,6, dar cu 10 dinti? Precizezi si tipul automodelului?
Asa cum a zis si Radu .. pt. pinion spui diametrul rotorului, modulul si nr. de dinti .. eventual si scara modelului sau firma producatoare. Acum intervine altceva mai amuzant putin :ph34r: ... Am avut un model care nu avea motor si implici nici pinion. In cartea lui nu am gasit nici o informatie despre pinion iar in Romania nu am gasit pinion dedicat aceluias brand de masina ( Tamiya ) ... Cateva zile am stat sa caut pe net sa aflu ce modul are acel pinion ca sa constat ca se potriveste cu cel de la HPI.
Ce vreau sa spun mai sus este faptul ca unii producatori nu dau informatiile de care ai nevoie despre anumite componente doar ca sa cumperi ceva fabricat tot de ei.
#16
Postat 26 August 2010 - 01:29 PM
#17
Postat 26 August 2010 - 03:28 PM
1. Motoarele sunt clasificate dupa numarul de spire din mai multe motive. Unul ar fi ca in regulamente se specifica limitarea la acest numar de spire (ex: nu mai putin de 13.5T unde T=turns=infasurari=spire). Astfel, producatorii de motoare fac tot ce pot in sensul ca testeaza diferite grosimi de sarma, avansuri variabile samd ca sa obtina un motor cat mai performant. La start toti vor avea motoare cu 13.5 spire dar unul va fi LRP, altul Tekin, altul Novak....fiecare crezand ca are un motor mai bun. In acest sens, regula fiind simpla si la obiect, in caz de contestatie, motorul contestat se desface si i se numara infasurarile fiind mult mai simplu decat sa stea sa masoare turatie, consum si alte cele. Un alt motiv ar fi exprimarea concisa insa chiar si asa, fiecare producator are cate un tabel pe site unde iti spune ca motorul X are atatea spire, atatea rpm, atat consum. Cum acumulatorii din ziua de azi au ajuns sa furnizeze atat curent incat se topesc conectorii, nu se mai pune problema de resurse. Evident, in spatele regulamentelor mai sus mentionate stau motivele de marketing in sensul ca regulamentele de competitie stimuleaza vanzarile in primul rand :blink:
La motoarele cu perii aveam de-a face cu variante de x1, x2 sau x3. Adica 10 infasurari x2 insemna 10 infasurari cu 2 sarme in paralel. Justificarea era ca un motor de 10x3 pleaca mai domol de pe loc decat un 10x1 care demareaza violent insa ambele au aceeasi turatie maxima.
In cazul regulatoarelor producatorii specifica limita de infasurari din motor si curentul maxim la care acesta rezista. Oricum, doua motoare cu acelasi numar de infasurari de la producatori diferiti nu vor avea un consum cu mult diferit.
2. In cazul pinioanelor avem de-a face cu 0.4, 0.5, 0.6, 0.8, 1.0 ....nu le stiu pe toate.
La automodele, 1/10 touring spre exemplu, se folosesc pitch 48(0.6) si pitch 64(0.4). Cei experimentati in domeniu recomanda pitch 64(0.4) din 2 mari motive. Primul este ca reduce sacadatia data de transmisa catre roata si astfel mentine mai bine roata in aderenta iar al doilea este ca se poate alege raportul de transmisie cu o acuratete mai mare dat fiind numarul mai mare de dinti.
Aceasta postare a fost editata de cataWRC: 26 August 2010 - 03:30 PM
#18
Postat 26 August 2010 - 04:16 PM
Telefon: 0721 385365