puterea motorului
#1
Postat 29 June 2010 - 08:09 PM
#2
Postat 30 June 2010 - 07:13 AM
ivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:
"Intrebarea" ta (sunt mai multe) reprezinta esenta propulsarii electrice.
Cred ca mai simplu e sa o iei pas cu pas si sa cauti raspunsuri la intrebarile tale chiar aici pe forum (folosind functia search).
Bafta!
#3
Postat 30 June 2010 - 07:56 AM
ivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:
"t"-ul ala inseamna cate infasurari are motorul.Cu cat ii mai mic t-ul cu atat ai viteza mai mare.Daca ai fost multumit de el atunci ia-ti la fel si stii pe ce dai banii,fiecare-si alege motorul dupa necesitatile personale.Puterea si rotatiile sunt in general afisate de producator
ps:nu cumva ai avut prea mare gearing-ul si din cauza asta ai stricat motoru?
#4
Postat 30 June 2010 - 02:19 PM
off-road, la Jun 30 2010, 08:56 AM, a spus:
ps:nu cumva ai avut prea mare gearing-ul si din cauza asta ai stricat motoru?
va multumesc pt rasp...nu stiu ce sa zic depsre gear....eu m-am tot dat cu el de vreo 5 luni si nu am avut probleme....o sa mai caut sa vad ce o sa aleg..tot brushed sau trec la brushless
#5
Postat 30 June 2010 - 04:01 PM
o prima cauza a celor intamplate ar fi carbunii care s-au tocit si , drept urmare arcurile nu mai poate sa ii preseze pe rotor
carbunii stoc sunt foarte moi, deci se uzeaza foarte repede ( am avut un lrp v10 spec 4 14x2T la care mi s-au tocit carbunii in 10 packuri consumate)
bafta in continuare
#6
Postat 30 June 2010 - 04:06 PM
amd, la Jun 30 2010, 05:01 PM, a spus:
o prima cauza a celor intamplate ar fi carbunii care s-au tocit si , drept urmare arcurile nu mai poate sa ii preseze pe rotor
carbunii stoc sunt foarte moi, deci se uzeaza foarte repede ( am avut un lrp v10 spec 4 14x2T la care mi s-au tocit carbunii in 10 packuri consumate)
bafta in continuare
am schimbat carbunii..de ce scoate fum?fum alb?
#9
Postat 01 July 2010 - 11:38 AM
amd, la Jun 30 2010, 06:05 PM, a spus:
masoara infasurarile rotorului si vezi daca sunt toate la fel sau este vreuna intrerupta
Mai bine zis rezistenta, ca nu prea se intrerupe, ci se topeste lacul...
Legat de putere: P=U*I
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)
stima, Radu
Aceasta postare a fost editata de radugns: 01 July 2010 - 11:42 AM
Custom CNC parts GNS Racing
#10
Postat 01 July 2010 - 10:08 PM
radugns, la Jul 1 2010, 12:38 PM, a spus:
Legat de putere: P=U*I
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)
stima, Radu
Cu precizarea ca P=putere, U=tensiunea nominala, I=intensitate (curent), R=rezistenta
stima, Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#11
Postat 07 July 2010 - 11:32 AM
ivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:
radugns, la Jul 1 2010, 12:38 PM, a spus:
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)
Salut,
Puterea unui motor electric burshed e de 2 feluri:
1. Puterea disipata in motor atunci cand motorul e blocat si care e cea mai mare si se calculeaza intradevar Upatrat supra R infasurare (dar aceasta nu spune mai nimic)
2. puterea "mecanica"(electromotoare) a motorului care se caluleaza ca fiind produsul dintre curentul consumat si tensiunea electromotoare autoindusa (cea care apare datorita rotirii motorului)
Ca sa fiu mai clar, cu cat invarti un motor dc brushed mai repede, cu atat ai o tensiune autoindusa mai mare (adica el functioneaza ca un dinam sa zicem). Curentul "tras" de motor din acumulatori va fi (U acumulatori - tens eletromot autoindusa)/R infasurare.
Deci cu cat invarti motorul mai repede (sau cu sarcina mai mica) cu atat tragi un curent mai mic din pack-ul de acumulatori (ca un exemplu practic: tine masina cu rotile in aer cand e packul pe terminate sa vezi ca motorul le mai invarte dar cand o pui jos nu se mai misca deloc).
Ca o concluzie: Pentru puterea reala a motorului e bine sa te uiti in specificatiile motorului si nu sa faci U²/R
Poti sa consulti: http://en.wikipedia...._Electric_Motor
O zi buna, Gabi