Modelism - RHC Forum: puterea motorului - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

puterea motorului

#1 Useril este offline   ivan alexandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 09-March 10
  • Gender:Male

Postat 29 June 2010 - 08:09 PM

scuze ca deranjez cu o asemenea intrebare ( coltul incepatorului)....ce tot inseamna 2t, 5t.etc...12X3....adica eu am avut un singur motor pan acum..corraly 12X3..si sunt f multumit de el....acum e ars...cred..oricum scoate fum..ideea e ca vreu altul si nu stiu de care..am fost f multumit de asta vechi...cum se calculeaza putearea, turatiile?de ce trebuie s tin cont dc vreau putere, viteza? multam frumos
1:10 MST XS-Drift, Ford mustang cabrio Reely 1:10, Rc plane Piper J Cub 2.6m, Traxxas E-MAXX brushless, Axial SCX 10
0

#2 Useril este offline   fasconal 

  • ...si nu te doare capul !
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1241
  • Inregistrat: 15-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 30 June 2010 - 07:13 AM

Vezi postareaivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:

scuze ca deranjez cu o asemenea intrebare ( coltul incepatorului)....ce tot inseamna 2t, 5t.etc...12X3....adica eu am avut un singur motor pan acum..corraly 12X3..si sunt f multumit de el....acum e ars...cred..oricum scoate fum..ideea e ca vreu altul si nu stiu de care..am fost f multumit de asta vechi...cum se calculeaza putearea, turatiile?de ce trebuie s tin cont dc vreau putere, viteza? multam frumos



"Intrebarea" ta (sunt mai multe) reprezinta esenta propulsarii electrice.
Cred ca mai simplu e sa o iei pas cu pas si sa cauti raspunsuri la intrebarile tale chiar aici pe forum (folosind functia search).
Bafta!
Fara semnatura...prietenii stiu de ce
0

#3 Useril este offline   off-road 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 355
  • Inregistrat: 27-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:sportul cu motor

Postat 30 June 2010 - 07:56 AM

Vezi postareaivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:

scuze ca deranjez cu o asemenea intrebare ( coltul incepatorului)....ce tot inseamna 2t, 5t.etc...12X3....adica eu am avut un singur motor pan acum..corraly 12X3..si sunt f multumit de el....acum e ars...cred..oricum scoate fum..ideea e ca vreu altul si nu stiu de care..am fost f multumit de asta vechi...cum se calculeaza putearea, turatiile?de ce trebuie s tin cont dc vreau putere, viteza? multam frumos



"t"-ul ala inseamna cate infasurari are motorul.Cu cat ii mai mic t-ul cu atat ai viteza mai mare.Daca ai fost multumit de el atunci ia-ti la fel si stii pe ce dai banii,fiecare-si alege motorul dupa necesitatile personale.Puterea si rotatiile sunt in general afisate de producator
ps:nu cumva ai avut prea mare gearing-ul si din cauza asta ai stricat motoru?
Drive them like you hate them!!!

0

#4 Useril este offline   ivan alexandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 09-March 10
  • Gender:Male

Postat 30 June 2010 - 02:19 PM

Vezi postareaoff-road, la Jun 30 2010, 08:56 AM, a spus:

"t"-ul ala inseamna cate infasurari are motorul.Cu cat ii mai mic t-ul cu atat ai viteza mai mare.Daca ai fost multumit de el atunci ia-ti la fel si stii pe ce dai banii,fiecare-si alege motorul dupa necesitatile personale.Puterea si rotatiile sunt in general afisate de producator
ps:nu cumva ai avut prea mare gearing-ul si din cauza asta ai stricat motoru?

va multumesc pt rasp...nu stiu ce sa zic depsre gear....eu m-am tot dat cu el de vreo 5 luni si nu am avut probleme....o sa mai caut sa vad ce o sa aleg..tot brushed sau trec la brushless
1:10 MST XS-Drift, Ford mustang cabrio Reely 1:10, Rc plane Piper J Cub 2.6m, Traxxas E-MAXX brushless, Axial SCX 10
0

#5 Useril este offline   amd 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 731
  • Inregistrat: 25-March 08

Postat 30 June 2010 - 04:01 PM

daca cu acest motor zici ca te-ai dar timp de 5 luni pe aceeasi masinuta(fara sa schimbi raportul pinioanelor), nu ar avea de ce sa iti moara asa dintr-o data

o prima cauza a celor intamplate ar fi carbunii care s-au tocit si , drept urmare arcurile nu mai poate sa ii preseze pe rotor

carbunii stoc sunt foarte moi, deci se uzeaza foarte repede ( am avut un lrp v10 spec 4 14x2T la care mi s-au tocit carbunii in 10 packuri consumate)

bafta in continuare
0

#6 Useril este offline   ivan alexandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 09-March 10
  • Gender:Male

Postat 30 June 2010 - 04:06 PM

Vezi postareaamd, la Jun 30 2010, 05:01 PM, a spus:

daca cu acest motor zici ca te-ai dar timp de 5 luni pe aceeasi masinuta(fara sa schimbi raportul pinioanelor), nu ar avea de ce sa iti moara asa dintr-o data

o prima cauza a celor intamplate ar fi carbunii care s-au tocit si , drept urmare arcurile nu mai poate sa ii preseze pe rotor

carbunii stoc sunt foarte moi, deci se uzeaza foarte repede ( am avut un lrp v10 spec 4 14x2T la care mi s-au tocit carbunii in 10 packuri consumate)

bafta in continuare

am schimbat carbunii..de ce scoate fum?fum alb?
1:10 MST XS-Drift, Ford mustang cabrio Reely 1:10, Rc plane Piper J Cub 2.6m, Traxxas E-MAXX brushless, Axial SCX 10
0

#7 Useril este offline   amd 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 731
  • Inregistrat: 25-March 08

Postat 30 June 2010 - 05:05 PM

nu mi s-a intamplat deci nici nu stiu ce sfat sa iti dau

masoara infasurarile rotorului si vezi daca sunt toate la fel sau este vreuna intrerupta
0

#8 Useril este offline   ivan alexandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 09-March 10
  • Gender:Male

Postat 30 June 2010 - 07:21 PM

am rezolvat-o....o perie topita...vad c acum merge...bine ca nu am apucat sa imi iau altul :lol:
1:10 MST XS-Drift, Ford mustang cabrio Reely 1:10, Rc plane Piper J Cub 2.6m, Traxxas E-MAXX brushless, Axial SCX 10
0

#9 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 01 July 2010 - 11:38 AM

Vezi postareaamd, la Jun 30 2010, 06:05 PM, a spus:

nu mi s-a intamplat deci nici nu stiu ce sfat sa iti dau

masoara infasurarile rotorului si vezi daca sunt toate la fel sau este vreuna intrerupta

Mai bine zis rezistenta, ca nu prea se intrerupe, ci se topeste lacul...
Legat de putere: P=U*I
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)

stima, Radu

Aceasta postare a fost editata de radugns: 01 July 2010 - 11:42 AM


Custom CNC parts GNS Racing
0

#10 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 01 July 2010 - 10:08 PM

Vezi postarearadugns, la Jul 1 2010, 12:38 PM, a spus:

Mai bine zis rezistenta, ca nu prea se intrerupe, ci se topeste lacul...
Legat de putere: P=U*I
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)

stima, Radu

Cu precizarea ca P=putere, U=tensiunea nominala, I=intensitate (curent), R=rezistenta

stima, Radu

Custom CNC parts GNS Racing
0

#11 Useril este offline   additivcalciumvitd3 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 24-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 07 July 2010 - 11:32 AM

Vezi postareaivan alexandru, la Jun 29 2010, 09:09 PM, a spus:

...cum se calculeaza putearea, turatiile?



Vezi postarearadugns, la Jul 1 2010, 12:38 PM, a spus:

Legat de putere: P=U*I
I=U/R => P=U2(patrat) /R si de aici calculezi puterea in W, pe urma o poti transforma in cp. (1W=0.00134 HP)


Salut,
Puterea unui motor electric burshed e de 2 feluri:
1. Puterea disipata in motor atunci cand motorul e blocat si care e cea mai mare si se calculeaza intradevar Upatrat supra R infasurare (dar aceasta nu spune mai nimic)
2. puterea "mecanica"(electromotoare) a motorului care se caluleaza ca fiind produsul dintre curentul consumat si tensiunea electromotoare autoindusa (cea care apare datorita rotirii motorului)
Ca sa fiu mai clar, cu cat invarti un motor dc brushed mai repede, cu atat ai o tensiune autoindusa mai mare (adica el functioneaza ca un dinam sa zicem). Curentul "tras" de motor din acumulatori va fi (U acumulatori - tens eletromot autoindusa)/R infasurare.
Deci cu cat invarti motorul mai repede (sau cu sarcina mai mica) cu atat tragi un curent mai mic din pack-ul de acumulatori (ca un exemplu practic: tine masina cu rotile in aer cand e packul pe terminate sa vezi ca motorul le mai invarte dar cand o pui jos nu se mai misca deloc).
Ca o concluzie: Pentru puterea reala a motorului e bine sa te uiti in specificatiile motorului si nu sa faci U²/R

Poti sa consulti: http://en.wikipedia...._Electric_Motor

O zi buna, Gabi
Just because you're special, doesn't mean you're useful.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu