Cu BEC sau fara BEC!!!???
#1
Postat 23 May 2010 - 01:42 PM
#2
Postat 23 May 2010 - 01:56 PM
La clasa asta de avioane nimeni nu se complica cu BEC separat, pur si simplu pentru ca nu merita si complica si mai mult instalatia. Ce te face sa crezi ca aceasi lipitura buclucasa nu ar fi putut sa fie in BEC, si nu in ESC?
Mai corect este sa verifici orice componenta electronica nou achizitionata intai la sol cat mai dur, tragi de fire, o ciocanesti pe toate partile cu ceva moale, in fine, incerci sa simulezi abuzurile la care ar putea fi supusa in zbor, sau la o aterizare mai dura. Si numai dupa aia zbori cu ea.
Aici intra: ESC, servo, receptor (cu cristal montat cu tot)
In avion, ESC-ul trebuie sa fie montat cumva, cat de cat fix, nu trebuie sa stea doar in fire si sa se izbeasca de toti pereti dupa cum ii dicteaza gravitatia, ca atunci nici o lipitura nu tine :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2010 - 01:57 PM
#3
Postat 23 May 2010 - 02:16 PM
renatoa, la May 23 2010, 01:56 PM, a spus:
La clasa asta de avioane nimeni nu se complica cu BEC separat, pur si simplu pentru ca nu merita si complica si mai mult instalatia. Ce te face sa crezi ca aceasi lipitura buclucasa nu ar fi putut sa fie in BEC, si nu in ESC?
Mai corect este sa verifici orice componenta electronica nou achizitionata intai la sol cat mai dur, tragi de fire, o ciocanesti pe toate partile cu ceva moale, in fine, incerci sa simulezi abuzurile la care ar putea fi supusa in zbor, sau la o aterizare mai dura. Si numai dupa aia zbori cu ea.
Aici intra: ESC, servo, receptor (cu cristal montat cu tot)
In avion, ESC-ul trebuie sa fie montat cumva, cat de cat fix, nu trebuie sa stea doar in fire si sa se izbeasca de toti pereti dupa cum ii dicteaza gravitatia, ca atunci nici o lipitura nu tine :D
Bine ,putem trece cu vederea pt acest tip de model...dar ce zici in cazul unui model mai avansat,si financiar vorbind?in fond putem pune in balanta si faptul in care poate ceda chiar ESC ul,nu doar un simplu contact...
#4
Postat 23 May 2010 - 02:32 PM
Sunt producatori consacrati, ca Robbe, care la ultimul lor model Arcus Sport de 2.6m, 250 Euro, RTF - adica totul montat, doar incarci si iesi la zbor - nu au prevazut asa ceva.
La planoarele mele de 1.90m de spuma de pana acum nu am avut, dar la viitorul, de 2.6-3.2m, voi pune sigur.
Nu se pot da retete, e alegerea ta.
#5
Postat 23 May 2010 - 03:34 PM
renatoa, la May 23 2010, 02:32 PM, a spus:
Sunt producatori consacrati, ca Robbe, care la ultimul lor model Arcus Sport de 2.6m, 250 Euro, RTF - adica totul montat, doar incarci si iesi la zbor - nu au prevazut asa ceva.
La planoarele mele de 1.90m de spuma de pana acum nu am avut, dar la viitorul, de 2.6-3.2m, voi pune sigur.
Nu se pot da retete, e alegerea ta.
Urmatorul la care m-am gandit e un SUPERSPORTSER DE LA GREAT PLANES http://www.electrifly.com/largeelectrics/g...161.html...Deja cumparasem motorizarea...http://www.himodel.com/electric/920KV_Outrunner_Brushless_Motor_Type_FC3542-6T.html si http://www.himodel.com/electric/HiModel_GX...0A-BEC.html,dar cu siguranta in urma acestei intamplari o sa renunt la BEC si o sa folosesc probabil o lipo 2 s pentru servoruri...
#6
Postat 23 May 2010 - 04:24 PM
cristian cris, la May 23 2010, 04:34 PM, a spus:
Daca servo-urile nu sunt speciale high voltage, asta ar fi chiar o greseala !
Poate mai curand 2 elemente LiFe, care dau 6.4-6.6V.
#7
Postat 23 May 2010 - 05:22 PM
#9
Postat 23 May 2010 - 06:39 PM
In afara de EZ* ai mai zburat ceva ?
Daca vrei sa treci direct de la EZ* la acest acrobat... hmmm... pacat de el... nu de BEC sau servo-uri mi-as face grija.
EZ* nu tine loc de trainer !
Daca ai experienta sa il stapanesti, intreaba in topicul de Acromaster, care este cat de cat asemanator cu acesta, daca a pus cineva BEC :D
#10
Postat 23 May 2010 - 08:43 PM
renatoa, la May 23 2010, 06:39 PM, a spus:
In afara de EZ* ai mai zburat ceva ?
Daca vrei sa treci direct de la EZ* la acest acrobat... hmmm... pacat de el... nu de BEC sau servo-uri mi-as face grija.
EZ* nu tine loc de trainer !
Daca ai experienta sa il stapanesti, intreaba in topicul de Acromaster, care este cat de cat asemanator cu acesta, daca a pus cineva BEC :(
EZ e primul meu model...oricum din ce am citit am inteles ca SUPER SPORTSTER nu e tocmai un acrobatic....ci mai degraba un model de intermediere catre zborul acrobatic...Cat despre ACROMASTER ,am inteles ca e chiar un model 3d...
#13
Postat 23 May 2010 - 09:05 PM
#14
Postat 23 May 2010 - 09:10 PM
http://www.greatplan...s/gpma0205.html
chiar si asa ramane un pursange. Inainte de a zbura asa ceva iti recomand sa-l zbori in simulator. Daca acolo te descurci mai mult decat onorabil, poti incerca sa-l zbori....zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 May 2010 - 09:11 PM
#15
Postat 23 May 2010 - 09:13 PM
Ma bag si eu in seama. Super Sporter este un model superb. Cred ca tu te referi la varianta electrica si nu la bijuteria asta:
http://www.greatplan...s/gpma0205.html
chiar si asa ramane un pursange. Inainte de a zbura asa ceva iti recomand sa-l zbori in simulator. Daca acolo te descurci mai mult decat onorabil, poti incerca sa-l zbori....zic si eu.
[/Exact...ma refer la varianta electrica...http://www.electrifly.com/largeelectrics/gpma1161.html...cu ceva ore pe simulator si cu un pic de experienta de la EZ sper sa reusesc...