Modelism - RHC Forum: Cu BEC sau fara BEC!!!??? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cu BEC sau fara BEC!!!???

#1 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 01:42 PM

Salutare tuturor...imi permit sa deschid acest topic ,in urma unei intamplari traite personal,intamplare din care totusi am reusit sa ies cu fata curata si cu modelul f putin sifonat...ce s-a intamplat mai exact...saptamana trecuta am decis sa fac o iesire cu sotia pe malul marii...zis si facut...cum insa vremea era destul de placuta ...soare si f putin vant ,automat am pus in masina si easy starul di dotare...asadar ajuns pe plaja,fac ultimele pregatiri si lansez...totul merge ok ...curentii de aer care veneau dinspre mare l-au facut sa ia foarte repede cota, asa ca mergeam cu motorul doar la un sfert de turatie...imi castig repede admiratori asa ca trec si la ceva mai spectaculos...fac un prim looping,f reusit dealtfel,trec la al doilea...dar dezastru...modelul isi continua cursa cu viteza spre pamant,neraspunzand la nici un fel de comenzi...inevitabil urmeaza crash-ul...in acel moment chiar nu ma interesa ce se va intampla cu modelul...salvam din electronica ce puteam si luam altul...temerea mea cea mai mare era sa nu cada in capul vreunei persoane di cele care erau la plaja in acel moment...mai ales al unui copil...am avut noroc insa...vanticelul care adia dinspre mare a dus modelul undeva in partea interna a plajei...a cazut la vreo doi metri de o terasa,neprovocand pagube celor din jur...cat despre model...doar o crapatura la nivelul directiei si botul un pic strambat....totul s-a rezolvat cu apa calda si CA...Cauze:initial am crezut ca au fost interferente...pentru ca locul unde eram era f aproape de un far maritim si de un port turistic...deci f multe ambarcatiuni...si automat comunicatii...aveam insa un dubiu pentru ca chiar fiind interferente,poate as fi reusit sa redresez modelul acesta fiind totusi la o inaltime apreciabila in momentul pierderii controlului...totul s-a lamurit insa in momentul in care am vrut sa deconectez bateria de la ESC...in momentul cand am miscat-o brushlesul a dat acele bipuri pe care la da atunci cand conectezi bateria la ESC...era clar...un contact imperfect,care in momentul executarii loopingului a cedat de tot...stau si ma gandesc acum...daca as fi eliminat BEC-ul de la ESC(e vorba doar de eliminarea contactului din mijloc catre receptor),si as fi folosit baterii pentru servouri ,chiar daca ESC ul nu mai era alimentat ,macar as fi avut controlul servourilor,in felul asta avand speranta ca pot salva modelul sau pe cei din jur...nu sunt un expert in ale electronicii...de aceea va intreb...avantaje si dezavantaje BEC!!!???va multumesc si scuze daca v-am plictisit cu randurile mele...
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 01:56 PM

Pai avantajele si dezavantajele tocmai le-ai descoperit singur si le-ai expus mai sus destul de corect...
La clasa asta de avioane nimeni nu se complica cu BEC separat, pur si simplu pentru ca nu merita si complica si mai mult instalatia. Ce te face sa crezi ca aceasi lipitura buclucasa nu ar fi putut sa fie in BEC, si nu in ESC?
Mai corect este sa verifici orice componenta electronica nou achizitionata intai la sol cat mai dur, tragi de fire, o ciocanesti pe toate partile cu ceva moale, in fine, incerci sa simulezi abuzurile la care ar putea fi supusa in zbor, sau la o aterizare mai dura. Si numai dupa aia zbori cu ea.
Aici intra: ESC, servo, receptor (cu cristal montat cu tot)
In avion, ESC-ul trebuie sa fie montat cumva, cat de cat fix, nu trebuie sa stea doar in fire si sa se izbeasca de toti pereti dupa cum ii dicteaza gravitatia, ca atunci nici o lipitura nu tine :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 May 2010 - 01:57 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 02:16 PM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 01:56 PM, a spus:

Pai avantajele si dezavantajele tocmai le-ai descoperit singur si le-ai expus mai sus destul de corect...
La clasa asta de avioane nimeni nu se complica cu BEC separat, pur si simplu pentru ca nu merita si complica si mai mult instalatia. Ce te face sa crezi ca aceasi lipitura buclucasa nu ar fi putut sa fie in BEC, si nu in ESC?
Mai corect este sa verifici orice componenta electronica nou achizitionata intai la sol cat mai dur, tragi de fire, o ciocanesti pe toate partile cu ceva moale, in fine, incerci sa simulezi abuzurile la care ar putea fi supusa in zbor, sau la o aterizare mai dura. Si numai dupa aia zbori cu ea.
Aici intra: ESC, servo, receptor (cu cristal montat cu tot)
In avion, ESC-ul trebuie sa fie montat cumva, cat de cat fix, nu trebuie sa stea doar in fire si sa se izbeasca de toti pereti dupa cum ii dicteaza gravitatia, ca atunci nici o lipitura nu tine :D

Bine ,putem trece cu vederea pt acest tip de model...dar ce zici in cazul unui model mai avansat,si financiar vorbind?in fond putem pune in balanta si faptul in care poate ceda chiar ESC ul,nu doar un simplu contact...
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 02:32 PM

Evident ca pragul de la care se recomanda introducere unui BEC separat este o optiune personala.
Sunt producatori consacrati, ca Robbe, care la ultimul lor model Arcus Sport de 2.6m, 250 Euro, RTF - adica totul montat, doar incarci si iesi la zbor - nu au prevazut asa ceva.
La planoarele mele de 1.90m de spuma de pana acum nu am avut, dar la viitorul, de 2.6-3.2m, voi pune sigur.
Nu se pot da retete, e alegerea ta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 03:34 PM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 02:32 PM, a spus:

Evident ca pragul de la care se recomanda introducere unui BEC separat este o optiune personala.
Sunt producatori consacrati, ca Robbe, care la ultimul lor model Arcus Sport de 2.6m, 250 Euro, RTF - adica totul montat, doar incarci si iesi la zbor - nu au prevazut asa ceva.
La planoarele mele de 1.90m de spuma de pana acum nu am avut, dar la viitorul, de 2.6-3.2m, voi pune sigur.
Nu se pot da retete, e alegerea ta.

Urmatorul la care m-am gandit e un SUPERSPORTSER DE LA GREAT PLANES http://www.electrifly.com/largeelectrics/g...161.html...Deja cumparasem motorizarea...http://www.himodel.com/electric/920KV_Outrunner_Brushless_Motor_Type_FC3542-6T.html si http://www.himodel.com/electric/HiModel_GX...0A-BEC.html,dar cu siguranta in urma acestei intamplari o sa renunt la BEC si o sa folosesc probabil o lipo 2 s pentru servoruri...
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 04:24 PM

Vezi postareacristian cris, la May 23 2010, 04:34 PM, a spus:

...cu siguranta in urma acestei intamplari o sa renunt la BEC si o sa folosesc probabil o lipo 2 s pentru servoruri...


Daca servo-urile nu sunt speciale high voltage, asta ar fi chiar o greseala !
Poate mai curand 2 elemente LiFe, care dau 6.4-6.6V.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 05:22 PM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 04:24 PM, a spus:

Daca servo-urile nu sunt speciale high voltage, asta ar fi chiar o greseala !
Poate mai curand 2 elemente LiFe, care dau 6.4-6.6V.

Recunosc la asta nu m-am gandit...crezi ca le-as arde cu un 2 s lipo?...ma gandesc ca e diferenta de voltaj f mica....
0

#8 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2010 - 06:15 PM

Diferenta de voltaj nu e chiar mica, celulele LiPo complet incarcate au 8.4V.
Daca servo-urile nu sunt high voltage ramai sigur fara ele, cand intra in prima sarcina mai serioasa.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 06:39 PM

Vad ca ai primit deja raspuns, asa ca vin cu o completare, putin off-topic.
In afara de EZ* ai mai zburat ceva ?
Daca vrei sa treci direct de la EZ* la acest acrobat... hmmm... pacat de el... nu de BEC sau servo-uri mi-as face grija.
EZ* nu tine loc de trainer !
Daca ai experienta sa il stapanesti, intreaba in topicul de Acromaster, care este cat de cat asemanator cu acesta, daca a pus cineva BEC :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 08:43 PM

Vezi postarearenatoa, la May 23 2010, 06:39 PM, a spus:

Vad ca ai primit deja raspuns, asa ca vin cu o completare, putin off-topic.
In afara de EZ* ai mai zburat ceva ?
Daca vrei sa treci direct de la EZ* la acest acrobat... hmmm... pacat de el... nu de BEC sau servo-uri mi-as face grija.
EZ* nu tine loc de trainer !
Daca ai experienta sa il stapanesti, intreaba in topicul de Acromaster, care este cat de cat asemanator cu acesta, daca a pus cineva BEC :(

EZ e primul meu model...oricum din ce am citit am inteles ca SUPER SPORTSTER nu e tocmai un acrobatic....ci mai degraba un model de intermediere catre zborul acrobatic...Cat despre ACROMASTER ,am inteles ca e chiar un model 3d...
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2010 - 08:53 PM

OK, iti urez succes.
Nu ma refeream la Acromaster ca sa il compar cu alegerea ta, ci la valoare cat ajunge in final complet echipat.
Si chiar sunt curios daca la Acromaster a pus cineva BEC separat ca masura de precautie.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 08:57 PM

Uita-te aici...http://safalero.go2000.it/accesso.asp?Username=ospite
0

#13 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 09:05 PM

Vezi postareacristian cris, la May 23 2010, 08:57 PM, a spus:

Uita-te aici...http://safalero.go2000.it/accesso.asp?Username=ospite

Oricum ...neechipate,dupa cum ai sa vezi sunt aproximativ egale ca pret...apoi in ceea ce priveste echiparea si costurile finale,cred ca e alegerea fiecaruia....
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 May 2010 - 09:10 PM

Ma bag si eu in seama. Super Sporter este un model superb. Cred ca tu te referi la varianta electrica si nu la bijuteria asta:
http://www.greatplan...s/gpma0205.html
chiar si asa ramane un pursange. Inainte de a zbura asa ceva iti recomand sa-l zbori in simulator. Daca acolo te descurci mai mult decat onorabil, poti incerca sa-l zbori....zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 May 2010 - 09:11 PM

0

#15 Useril este offline   cristian cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-May 09
  • Gender:Male
  • Location:tecuci galati

Postat 23 May 2010 - 09:13 PM

[quote name='dan_mitea' date='May 23 2010, 09:10 PM' post='396546']
Ma bag si eu in seama. Super Sporter este un model superb. Cred ca tu te referi la varianta electrica si nu la bijuteria asta:
http://www.greatplan...s/gpma0205.html
chiar si asa ramane un pursange. Inainte de a zbura asa ceva iti recomand sa-l zbori in simulator. Daca acolo te descurci mai mult decat onorabil, poti incerca sa-l zbori....zic si eu.
[/Exact...ma refer la varianta electrica...http://www.electrifly.com/largeelectrics/gpma1161.html...cu ceva ore pe simulator si cu un pic de experienta de la EZ sper sa reusesc...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu