Modelism - RHC Forum: Futaba S-Bus - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Futaba S-Bus noua arhitectura RC...

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 March 2010 - 11:16 AM

... din pacate proprietara.
Incet, incet, tot ce era bun in RC, adica arhitectura deschisa, in care puteai sa folosesti aproape orice componenta de la un fabricant si sa o interconectezi cu a altuia se duce, si in loc apare mizeria numita solutii proprietare, prin care unii spera ca se vor impune, dar eu cred / sper ca reactia pietei va fi: la gunoi cu ei !
Dupa 2.4Gh, acum vine randul interconectarii servo-urilor cu receptorul.
Futaba vine cu o gaselnita numita S-Bus, cu care nu stiu ce vrea sa dovedeasca. Da, pricep eu ca decat un manunchi de cabluri plecand dintr-un receptor de 12 ch, ar fi mai ok o solutie ca la cablarea structurata a retelelelor, cu un singur cablu si hub-uri de distributie... sau ca la SCSI, cu un lantz daisy-chain, dar, cand un cablu de interconectare costa cat un servo bunicel, iar servo-urile noi arhitecturi costa intre 56 si 134 euro... bucata ! orice comentariu e de prisos...

Mai multe resurse:
http://downloads.hobbico.com/catalogs/futz...aba-catalog.pdf
http://www.youtube.c...h?v=POWPzkL5iXI
http://at.robbe-online.net/rims_at.storefr...&catprevid=

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s_bus.jpg

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 March 2010 - 11:19 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 28 March 2010 - 05:04 PM

...ideea e cine o sa o adopte....daca e chiar asa de propietara.....trebuie sa mai aibe si priza la utilizator....SCSI e de o gramada de timp pe piata, dar cati il utilizeaza ?... cu toate ca e o solutie foarte rapida cat si fiabila.....si nu ma refer la firme, care si asa sunt putine care utilizeaza scsi.....asa si cu noul standard...probail vor fi ceva utilizatori care il vor adopta doar pt. ca au posibilitatea si nu ca ar fi o utilitate....mai mult ca sigur ca va fi exact cea mai proasta idee , poate o fi buna dpdv tehnic...dar nu e utila ca si solutie.....Futaba a inceput sa exceleze la capitolul incompatibilitati...chiar pe produsele lor, cu ale altora, deja au fler in asa ceva... :) :) :D semn ca e foame mare in companie...daca incepi sa scoti noutati prea des...ceva nu e ok...

si ca sa sustin...LA GUNOI CU EI.....

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 28 March 2010 - 05:17 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#3 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 28 March 2010 - 05:21 PM

no edit...GREU TARE DE REZOVLAT PROBLEMA EDIT-ului


...apropo de servo..la 134 DOLARI nu euro...iei servo (modele actuale) sanatos (titan gear) ...45kg/cm......de-l lasi mostenire la nepoti... :D

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 28 March 2010 - 05:22 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#4 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2010 - 05:32 PM

Eu nu inteleg, ce sa-i faci, asa sunt eu mai tampitel... Cand exista I2c,sm-bus,SPI, Can, etc. se inventeaza inca o data apa calda. Daca Spektrum sau orice chinez luminat implementeaza unul din protocoalele astea Open-source, se duce naibii Futaba. Chiar mizeaza ca se vor impune un 90% din piata ca sa merite investitia? Faci ceva nou industrial, nu hobby. Chiar si pentru jet-uri sunt solutii actuale sigure si redundante.
Iertati-ma ca sunt asa tampit si nu inteleg.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2010 - 06:58 PM

Ideea este buna si trebuia sa apara demult, comunicatia intre RX si servo este in continuare analogica. Futaba are un apetit mare pentru sisteme proprietare, era evident ca nu o sa fie open. Oricum piata timtita de ei este cea cu bani multi si foarte multi pentru care 100 USD/servo este OK. Nu uitati ca si PCM-ul este proprietar.

Este greu sa se impuna un standard digital de comunicatie intre servo si RX pentru simplul motiv ca ceea ce exista acum merge foarte bine, nu exista avantaje majore ca la trecerea de la 35Mhz la 2,4Ghz. De altfel aparitia componentelor ieftine RC din China nu a facut decat sa aduca mai multi oameni in hobby care in final au insemnat vanzari mai mari pentru Futaba. Cati dintre noi nu au inceput cu o Cesnuta RTF si acum avem o statie frumoasa Futaba ?

Futaba este inca liderul in RC cu toate ca JR/Spektrum au redus mult din diferenta. Hitec sta bine la capitolul servo dar pe partea de TX/RX sunt inca foarte mici. Si chiar si pe partea de servo nu sunt cei mai buni - Futaba si JR ii bat lejer cu servo brushless respectiv seria 87xx (la 200 USD bucata !!!)
Pretul servo cu S-bus este in linie cu alte servo de acelasi nivel de la Futaba/JR
0

#6 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 28 March 2010 - 09:34 PM

Vezi postareazgr_44, la Mar 28 2010, 06:04 PM, a spus:

SCSI e de o gramada de timp pe piata, dar cati il utilizeaza ?... cu toate ca e o solutie foarte rapida cat si fiabila.....si nu ma refer la firme, care si asa sunt putine care utilizeaza scsi.....asa si cu noul standard...

Totusi tehnologia SCSI-ul a evoluat cum a vrut piata, a aparut conceptul SAS, care este compatibil cu "vechea" (vorba vine) tehnologie SATA - orice hdd SATA, merge si pe port SAS - , ceea ce inseamna ca s-au adaptat la cerintele pietii, in acelasi timp cu cresterea posibilitatilor sale.

Futaba, in domeniul sau, face fix pe dos, cat mai proprietar, ca odata ce ti-ai luat statie de la ei, sa fii obligat sa tot iei si sa iei de la ei electronicele necesare.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 28 March 2010 - 09:36 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#7 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 29 March 2010 - 03:52 AM

Vezi postareastiganas, la Mar 28 2010, 07:58 PM, a spus:

Cati dintre noi nu au inceput cu o Cesnuta RTF si acum avem o statie frumoasa Futaba ?



Futaba este inca liderul in RC cu toate ca JR/Spektrum au redus mult din diferenta. Hitec sta bine la capitolul servo dar pe partea de TX/RX sunt inca foarte mici. Si chiar si pe partea de servo nu sunt cei mai buni - Futaba si JR ii bat lejer cu servo brushless respectiv seria 87xx (la 200 USD bucata !!!)
Pretul servo cu S-bus este in linie cu alte servo de acelasi nivel de la Futaba/JR

Eu NU am o statie Futaba...si nici nu voi avea vre-odata...BELAHHH....
ce sa zic, ce frumoasa e....e urata cu spume....si se mai si umfla nichelul pe ea...
...si arata-mi si mie un servo de la futaba care bate HS-M7990TH de la Hitec, sa mearga pe 2 lipo si sa traga ca nesimtitu....si sa fie si la pret apropiat....de aia pe 90% din modelele MARI (peste 2.5m) benzinare , au pe ele emblema Hitec....ca e futaba lider...nu-i asa (ca nu e)..hai sa fim seriosi.....
repet....cand te apuci sa scoti de nebun tehnologie noua prea des...ceva PUTE...inseamna ca-ti cam fuge pamantul sub tapli....si in disperare de cauza ...vorba lui pavcostel....reinveteaza apa calda....

....si acum pun problema ca prostu in targ....ce-mi ofera mie efectiv ca pilot, ca sa simt EFECTIV la mansa avionului......S-bus-ul asta.....in afara de vrajeala comunista ca face si drege TEORETIC...deci la modul 'pe bune'...si sa nu ma luati cu nush ce milisecunde...microsecunde....ca eu nu am z80 in creer ca sa simt diferenta efectiv...deci pe bune....nu ofera NIMIC...
P.S. La GUNOI cu ei....si cu s-BUS-ul lor....

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 29 March 2010 - 04:06 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#8 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 29 March 2010 - 09:28 AM

...i-ati distrus pe astia de la Futaba, deja au cazut pe ganduri negre si si-au rupt piciorul de ingrijorare citind reviewul vostru !!! :)
...tabula crasa, mortua est!
0

#9 Useril este offline   romulus_1st 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 02-April 09
  • Gender:Male

Postat 29 March 2010 - 01:52 PM

Vazand arhitectura aia bazata pe hub-uri, ma intreb si eu retoric :)
Ce se intampla daca de la vibratii conectorul primului hub face figuri ? pica toate servo-urile ? Doar retoric intrebam :)
0

#10 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 29 March 2010 - 02:18 PM

Vezi postarearomulus_1st, la Mar 29 2010, 02:52 PM, a spus:

Vazand arhitectura aia bazata pe hub-uri, ma intreb si eu retoric :)
Ce se intampla daca de la vibratii conectorul primului hub face figuri ? pica toate servo-urile ? Doar retoric intrebam :)

uite un punct de vedere forte...macar acum, face figuri un servo, dar ramai dreaq cu celelalte....cum erau retelele pe 10mbps, pe cablu coaxial si bnc-uri...pica unu din retea, se ducea dreaq toata reteaua..... :) , pai normal ca o sa faca figuri si o sa rupem modelele, ideea e sa avem siguranta cat mai proasta, ca sa cheltuim cat mai multi bani...

ALOOOO...inginerasu` ala de la Futaba care ti-a venit ideea asta stralucita cand erai pe tron....du-te tata la plimbare ( la garaaaa cu tine )....lasa-ne cu idei inovatoare , in loc sa simplifici mai rau le ametesti...adica nu-i suficient ca dam bani pe servo si receptoare, acum mai tre` sa dam bani si pe HUB-uri...

Sa-mi explice si mie un "specialist" de la Futaba, avantajele sistemului (alea pe bune) fata de sistemul actual.....AVANTAJELE mele CA USER, nu ale lor ca firma, ca ma doare in D.O.S. de avantajele lor...ca banu e la mine, ca si potential client ( cu toate ca nu voi fi VRE-ODATA client Futaba), ca sa ajunga la ei, trebuie sa ofere ceva valid, nu rahaturi...

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 29 March 2010 - 02:29 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2010 - 02:25 PM

Un coleg care lucreaza in auto imi spune ca la fel e si acolo, o magistrala pe care se conecteaza tot, abordare care a simplificat masiv cablarea masinilor, si pare ca face fata, DAR...
In cazul de fata nu s-a umblat la una din partile esentiale, conectorul, care ramane aceasi, cu calitatea care este... !
Chiar saptamana trecuta Ahernar a avut o "aterizare fortata" din ce ... dintr-un conector de servo de eleron...
Poate ca totusi aceste servo destepte, daca nu mai simt semnal de la magistrala, stiu macar sa intre in failsafe singure :)
De alimentare se pare ca problema nu e asa trista, conform diagramei si specificatiilor, se pare ca se (poate) face si din hub, chiar in mai mult puncte pe magistrala, nu se mai ia alimentarea servo-urilor din receptor.

Vezi postarearomulus_1st, la Mar 29 2010, 02:52 PM, a spus:

Vazand arhitectura aia bazata pe hub-uri, ma intreb si eu retoric :)
Ce se intampla daca de la vibratii conectorul primului hub face figuri ? pica toate servo-urile ? Doar retoric intrebam :)

... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 06:07 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 29 2010, 03:25 PM, a spus:

Un coleg care lucreaza in auto imi spune ca la fel e si acolo, o magistrala pe care se conecteaza tot, abordare care a simplificat masiv cablarea masinilor, si pare ca face fa


Se numeste CAN-Bus, ma mir ca nu se cunoaste asta.... Avantajul este ca exista un standard de implementare, si se simplifica cablarea. Poti sa inserezi un cass, un device, orice minune ce suporta CAN. INSA: - nu este permisa innadirea magistralei CAN! Daca un soarece a ros un cablu, schimbi tot manunchiul.
Omron, SMC, Siemens deasemenea opteaza pentru magistrale diverse in industrie. Dar acolo e un motiv important simplificarea a km de cablaj, mutarea modulelor langa executie, distribuirea mai buna a alimentarii, utilizarea de diverse module functionale selectate doar in adresa. Arhitectura open,pe scurt. La 3 servo imi spuneti si mie ce avantaj aduce? In afara acapararii pietei prin tendinta si eliminarea clasicului pwm care e produs de oricine in bucatarie sub pian. Au forta tehnologica si financiara sa o faca. Tot in China oare?

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 29 March 2010 - 06:08 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2010 - 06:22 PM

Vezi postareapavcostel, la Mar 29 2010, 07:07 PM, a spus:

Se numeste CAN-Bus, ma mir ca nu se cunoaste asta....


Mai da si Google rateuri ... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 29 March 2010 - 06:57 PM

Vezi postareapavcostel, la Mar 29 2010, 07:07 PM, a spus:

Se numeste CAN-Bus, ma mir ca nu se cunoaste asta.... Avantajul este ca exista un standard de implementare, si se simplifica cablarea. Poti sa inserezi un cass, un device, orice minune ce suporta CAN. INSA: - nu este permisa innadirea magistralei CAN! Daca un soarece a ros un cablu, schimbi tot manunchiul.
Omron, SMC, Siemens deasemenea opteaza pentru magistrale diverse in industrie. Dar acolo e un motiv important simplificarea a km de cablaj, mutarea modulelor langa executie, distribuirea mai buna a alimentarii, utilizarea de diverse module functionale selectate doar in adresa. Arhitectura open,pe scurt. La 3 servo imi spuneti si mie ce avantaj aduce? In afara acapararii pietei prin tendinta si eliminarea clasicului pwm care e produs de oricine in bucatarie sub pian. Au forta tehnologica si financiara sa o faca. Tot in China oare?

pai tocmai aia e si ideea...numai ca nu va acapara nimic....pe mine ma incalzeste de 1000 de ori mai mult separarea comenzilor, ca atunci cand pica una, sa nu pice totul....sunt tampiti.....o vor lua in mana cum au luat-o multe firme mari cand i-a apucat boala inventivitatii....sti cum e...dusmanul binelui cine e???...mai bine....vrei mai bine si sigur dai de mai rau....asta le va asigura moartea.....moarte buna Futaba...singurul lor noroc vor vi cei ce cumpara doar ca se poate....adica mai pe romaneste din snobism, ce sa mai la deal la vale.....sa aibe ei cei mai nou....si spre nenorocul nostru celor care luam ce e util sunt multi cei ce o vor face...ca si in calculatoare...m-am lovit de multi care ma intrebau cand apare nush ce placa video, si intrebam si eu, domnule, dar la ce iti foloseste...iar raspunsul era: sa am ce e mai nou....nu conta ca el juca doar solitare.....
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#15 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 07:52 PM

Desi detin Futaba si nu am de gand sa trec la alt brand pt. ca prefer sa zbor, nu sa invat meniuri de statii, sunt total deacord cu voi ca noul sistem e imbecil de-a dreptul. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ai scurt pe alimentare pe un servo sau daca nu face contact pinul de semnal la intrare in receptor. Adio redundanta! :)

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 29 March 2010 - 07:53 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#16 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 07:59 PM

Eu am scris cele de mai sus fiind de asemenea posesor de Futaba, un model mai vechi ce e drept. Cu alimentarea nu e asa simplu, se distribuie in sistem si nu va mai fi o unica conexiune. Cu niste simple sigurante cu revenire se rezolva usor scurtul. Problema ce o vad eu este ca nu se justifica pentru cateva servo asa ceva. Inteleg ca in epoca microcontrollerelor ieftine nu-si are rostul PPM, dar sa sari la bus...
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2010 - 08:15 PM

Vezi postareapavcostel, la Mar 29 2010, 08:59 PM, a spus:

...dar sa sari la bus...


Interesat de remarcat ca si telemetria de la noul sistem MPX de 2.4G este tot bus, senzorii se inlantuiesc in serie, probabil pe ceva standard, banuiesc i2c, oricum nu cu un hub central ca la Hitec, care pare si hardcoded pe deasupra, nu pare a oferi nici o extensie la senzori noi in viitor.
Ciudat cum evolueaza asa contradictoriu firmele astea, desi au un patron comun...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 08:46 PM

Exista o logica. I2C, 1-wire, smbus sunt standarde existente cu destui senzori pe piata. Nu stiu de ce cred eu sincer ca mpx dezvolta in "nemtzia" linia lor. Arata prea organizat ca sa fie ceva oriental.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2010 - 08:47 PM

Si prea scump :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 09:45 PM

S-bus nu e scump. Ne-am obisnuit noi cu servo de 3 USD dar servourile bune costa 50-150 USD. Nu ii iubesc pe cei de la Futaba pentru politica de marketing dar produsele lor sunt top.
Oricine venea cu un bus de comunicare nu il facea open pentru ca acum nu e vremea pentru open in modelism. Tembelii de chinezi produc 100 de modele de statii in 2,4Ghz toate incompatibile intre ele, pana si la aceeasi marca trebuie sa fii atent ca pot sa fie incompatibile.

S-Bus o sa aibe succes. Logica e simpla, orice servo ai nevoie gasesti la Futaba (iar unul de la JR sau Hitec echivalent tot atata o sa coste) Futaba e destul de precauta, de regula nu scoate sisteme facute pe genunchi, sigur e testat si paratestat.

Respectul meu pentru Futaba vine (printre altele) de la gyro GY401 - are mai mult de 10 ani si inca este etalonul in domeniu (si se vinde foarte bine). Stefan
0

#21 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 10:02 PM

Vezi postareastiganas, la Mar 29 2010, 10:45 PM, a spus:

S-bus nu e scump. Ne-am obisnuit noi cu servo de 3 USD dar servourile bune costa 50-150 USD. Nu ii iubesc pe cei de la Futaba pentru politica de marketing dar produsele lor sunt top.
Oricine venea cu un bus de comunicare nu il facea open pentru ca acum nu e vremea pentru open in modelism. Tembelii de chinezi produc 100 de modele de statii in 2,4Ghz toate incompatibile intre ele, pana si la aceeasi marca trebuie sa fii atent ca pot sa fie incompatibile.

S-Bus o sa aibe succes. Logica e simpla, orice servo ai nevoie gasesti la Futaba (iar unul de la JR sau Hitec echivalent tot atata o sa coste) Futaba e destul de precauta, de regula nu scoate sisteme facute pe genunchi, sigur e testat si paratestat.

Respectul meu pentru Futaba vine (printre altele) de la gyro GY401 - are mai mult de 10 ani si inca este etalonul in domeniu (si se vinde foarte bine). Stefan


Deci din punct de vedere comercial am dreptate, se doreste etajarea crunta a pietei. Futaba si restul lumii. Se doreste mentinerea chinezului low cost pe clasic, iar chinezul high cost (si high quality!) va face Futaba.
Tehnic insa, eu nu gasesc justificare acestui bus in modelism, alta decat eliminarea matzaraiei dintr-o aripa cu flaps si frane. Si cred ca se va aplica doar la 2,4GHz, cu FM e posibil sa interfereze crunt!

Bafta! Ca oricum vor face cum vor ei.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#22 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 30 March 2010 - 12:27 AM

Vezi postarearenatoa, la Mar 29 2010, 09:15 PM, a spus:

Interesat de remarcat ca si telemetria de la noul sistem MPX de 2.4G este tot bus, senzorii se inlantuiesc in serie, probabil pe ceva standard, banuiesc i2c, oricum nu cu un hub central ca la Hitec, care pare si hardcoded pe deasupra, nu pare a oferi nici o extensie la senzori noi in viitor.
Ciudat cum evolueaza asa contradictoriu firmele astea, desi au un patron comun...

...aia e alta problema....daca imi pica telemetria...fac ceva pe ea....dar daca pica controlul modelului....s-a dus dreaq toata jucaria...si sa vezi procese pe afara, ca aia cu bani multi de pe afara...nu-i iarta tata...aia te cred pe cuvant daca le vinzi ceva, dar si cand nu corespunzi...platesti cat n-ai vandut.....si ce bine o sa-mi para.....de o sa dau baiream... ;)....IHAAAAA

P.S. scoate-ti dreaq pe piata S-BUS-ul ala odata, sa va vad la rubrica de firme in faliment...

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 30 March 2010 - 12:39 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#23 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 30 March 2010 - 12:32 AM

Vezi postareastiganas, la Mar 29 2010, 10:45 PM, a spus:

S-bus nu e scump. Ne-am obisnuit noi cu servo de 3 USD dar servourile bune costa 50-150 USD. Nu ii iubesc pe cei de la Futaba pentru politica de marketing dar produsele lor sunt top.
Oricine venea cu un bus de comunicare nu il facea open pentru ca acum nu e vremea pentru open in modelism. Tembelii de chinezi produc 100 de modele de statii in 2,4Ghz toate incompatibile intre ele, pana si la aceeasi marca trebuie sa fii atent ca pot sa fie incompatibile.

S-Bus o sa aibe succes. Logica e simpla, orice servo ai nevoie gasesti la Futaba (iar unul de la JR sau Hitec echivalent tot atata o sa coste) Futaba e destul de precauta, de regula nu scoate sisteme facute pe genunchi, sigur e testat si paratestat.

Respectul meu pentru Futaba vine (printre altele) de la gyro GY401 - are mai mult de 10 ani si inca este etalonul in domeniu (si se vinde foarte bine). Stefan

..nu e vorba de bani Stefane...doar ca o sa dam banii si pe hub-uri...un device in plus...dar siguranta zborului...S-A DUS dreaq...

sigur ca vor avea succes in randul celor cu PREA multi bani, care vor cumpara ca sa fie la moda...pana se vor frige, o data, de doua ori...pana o sa le treaca si lor...de S-BUS

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 30 March 2010 - 12:32 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 March 2010 - 02:53 PM

Vezi postareazgr_44, la Mar 30 2010, 01:32 AM, a spus:

..nu e vorba de bani Stefane...doar ca o sa dam banii si pe hub-uri...un device in plus...dar siguranta zborului...S-A DUS dreaq...

sigur ca vor avea succes in randul celor cu PREA multi bani, care vor cumpara ca sa fie la moda...pana se vor frige, o data, de doua ori...pana o sa le treaca si lor...de S-BUS


So fi dus la tine. Io am folosit futaba 5 ani si nu am avut niciodata incidente de genul celui pe care il descrii tu. Nu sunt cel mai ordonat om dar inaintea fiecarui zbor (acolo unde este posibil) verific mufele sa fie bine in receptor dau drumu la alea pe acolo.. misc mufele sa vad daca se intampla ceva.. intr-un cuvant am grija. Am vazut niste oribilitati pe camp si se plangeau oamenii ca le-au cazut avioanele.. Normal ca le cad .. cand totu e pus la shto acolo si nimeni nu verifica nimic.. mai devreme sau mai tarziu avionu se va rupe.

Indiferent de ce greata ai tu de Futaba sa ne aducem frumos aminte ce sistem 2.4 ghz are facut JR.. ca n-au reusit.. l-au cumparat de la spektrum. Graupner e dezastru si hitec de abia recent a scos ceva.. Multiplex nu a avut PCM mult timp...

Si tot capitolul futaba.. pe cand astia se joaca de-a modelistul futaba face statii de telecomanda industriale.. O radiocomanda de pompa de beton merge in orice conditii si are nevoie de aceeiasi finete ca la avion cand misti furtunu ala la 30 m intaltime.. Si daca ploua si daca ninge si daca sunt 80 de grade la soare. Si daca se enerveaza pompagiu ii f.. doua picioare si ea merge in continuare..

Da poate filozofia statiilor nu e pe gustul tau cateodata design-ul lasa de dorit (chestie de gust) dar cati dintre voi aveti FF6 sau 6EX sau din astea super ieftine cu care va faceti treaba super bine .. Florin foloseste FF9 de mult timp si nu a avut nevoie de nimic. Eu am schimbat statia pentru ca ma costa revizia la 1 statie si 3 receptoare cam jumate din o statie noua..cu un receptor si daca tot am avut ocazia am cumparat JR urmand ca mai incolo sa cumpar si receptoare . Parerea mea e ca filozofia JR e MUUULT in spatele futaba.. dar e doar parerea mea. Softul e scris neglijent si cateodata meniurile sunt neinteligibile.

Mi-a placut in schimb mult Auroroa.. tot ce inseamna statia aia.. de la meniuri si filozofie pana la design exterior din pacate a aparut la 1 luna dupa ce mi-am luat io statia noua.
...
daca vreau SBUS .. 3W si avioane de 5000 de euro o sa imi iau in continuare atata timp cat imi permit si nu cred ca priveste pe nimeni chestia asta..

*****
Bitex: am sters cateva randuri ca nu puteam sa le separ altfel, de mesaj. Nu isi aveau locul aici. Scuze.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 31 March 2010 - 07:19 PM

DT
0

#25 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 30 March 2010 - 05:02 PM

Se poate face analogia cu aviatia 1:1 unde sistemul de comenzi de zbor a evoluat exact la fel cum evolueaza cel de pe aeromodele;de la captive cu sistem mecanic pana la fly-by-wire.
Sa nu-mi spune-ti ca nu va mai urcati in Boeing ca are 3 magistrale de date pentru comenzi in loc de doua;sau ca Boeingul 707 nu avea magistrale de date si era mai safe!
@zgr
tot citesc posturile tale de ceva timp......nu cumva ar trebui sa folosesti propozitii simple.......cu subiect si predicat......cu semne de punctuatie la sfarsitul acestora.....
sa inteleaga si altii care citesc......deh e chestie de respect.....pentru userii care citesc.......
flying is my life...
0

#26 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 March 2010 - 06:31 PM

@zgr no offense dar nu inteleg de ce esti atat de inversunat daca tot declari sus si tare ca nu esti fan Futaba si nu o sa cumperi niciodata nimic de la ei?
Iar in unul dintre posturi te si contrazici oarecum cand spui ceva de genul...."stefane o sa dam banii si pe hub-uri....". Care "noi"? Ca tie ti-e scarba evident de cei de la Futaba, abia astepti sa se duca de rapa ca sa dai bairam etc....
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2010 - 07:02 PM

Futaba e cel mai mare producator in domeniul RC atat ca volum cat si ca gama de produse. Pe chestia asta, ca orice mare corporatie sunt foarte atenti la ceea ce se numeste segmentarea pietii.

Concret au 7-8 modele de statii in productia curenta si zeci, poate peste 100 de servo. Sunt foarte atenti cum pozitioneaza fiecare produs, ce functii includ si la ce pret. La statii este evident, 7C (FF7) are multe chestii lipsa care nu costa nimic sa fie incluse in soft dar acele functii sunt prezente la statiile mai scumpe. Marea "smecherie" este sa cumperi de la Futaba produsul care este la punctul optim. Iar exemplu din statii:

- 6EX este foarte scumpa pentru ce face (si din ce am citit pentru calitatea executiei)
- FF7 mai bine dar statiile echivalente ca bani fac mai multe
- 8FG - zona de aur actuala - cea mai buna valoare pentru bani - cred ca si-au calcat pe inima si nu au limitat-o, asta inseamna ca au simtit concurenta JR/Hitec
- 14MZ super dar platesti dublu

Daca vor sa impulsioneze adoptarea S-BUS il vor pozitiona in zona de mijloc - ceea ce pare ca fac. Daca considera ca o sa ramana intr-o nisa doar pentru cei mai pretentiosi cu avioane de +5000 USD il dau scump si foarte scump.

Pe partea unde sunt eu mai prins acum, heli, cred ca au fost luati prin surprindere de succesul sistemelor flybarless. Au primit o dubla lovitura - nu mai e nevoie de gyro separat. Nu mai e nevoie de RX separat. Sistemele noi lucreaza cu sateliti de la Spektrum (sau un RX S-BUS de la Futaba) - fac demultiplexarea intern si din ele pleaca semnalele catre servo. Ai scapat de cabluri, ai scapat de RX-uri scumpe. Un satelit la Spektrum e 30 USD. Stefan
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 March 2010 - 07:44 PM

Pentru informarea dv, aceasta tehnica este caracteristica companiilor ajunse la un anumit nivel de mamutism, si asa zisa segmentare nu este decat o tehnica de marketing destinata a zapaci consumatorul si a il face sa faca upgrade-uri permanente.
La fiecare nivel sunt alese cu grija feature-uri lipsa, astfel incat sa NU indeplineasca cu succes cerintele nici uneia din categoriile de utilizatori, si sa creeze in mod artificial aceasta nevoie de upgrade.
Este prezenta foarte vizibil si in domeniul foto, la cele doua firme care domina piatam Ni-kanon, fiecare cu lineup-uri de cate 6 camere. Sony, intrata in piata asta de nicaieri, prin achizitia lui Minolta, are chiar 8.
In schimb firmele mici, dar care inca mai dezvolta pentru nevoile adevarate ale hobby-istului, nu au decat 2 modele in line-up, oricare inca unul in plus ar fi inutil. Ma refer la Pentax, Olympus, si la noi Hitec, cu Optic si Aurora, si mai pot gasi exemple.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 31 March 2010 - 06:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 March 2010 - 08:47 PM

urmaresc cu interes subiectul.
@renatoa, sunt perfect de-acord cu selectarea feature-urilor lipsa si am sa vin cu o completare: Mercedes la inceputuri (firma mica etc) au scos prima masina. Era sa dea faliment. De ce? Masina a fost prea buna si nimeni nu a mai vrut un model nou. O firma oricat de mica/mare e trebuie sa-si asigure un viitor, o continuitate. Daca dai totul lux din start ce te va face pe tine sa vrei sa faci upgrade si implicit sa asiguri painea celor care lucreaza in acea companie?

Nu sunt fan futaba si nici nu cred ca voi pune mana pe vre-un S-BUS prea curand. Dar nici argumentele contra aduse aici nu sunt pertinente http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Numai bine,
Calin


0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 March 2010 - 09:05 PM

Mda... la fel s-a intamplat si cu DEC, cine mai stie azi de ei...
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu