Modelism - RHC Forum: Futaba S-Bus - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Futaba S-Bus noua arhitectura RC...

#31 Useril este offline   romulus_1st 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 02-April 09
  • Gender:Male

Postat 30 March 2010 - 10:07 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 30 2010, 07:44 PM, a spus:

Pentru informarea dv, aceasta tehnica este caracteristica companiilor ajunse la un anumit nivel de mamutism, si asa zisa segmentare nu este decat o tehnica de marketing destinata a zapaci consumatorul si a il face sa faca upgrade-uri permanente.
La fiecare nivel sunt alese cu grija feature-uri lipsa, astfel incat sa NU indeplineasca cu succes cerintele nici uneia din categoriile de utilizatori, si sa creeze in mod artificial aceasta nevoie de upgrade.
Este prezenta foarte vizibil si in domeniul foto, la cele doua firme care domina piatam Ni-kanon, fiecare cu lineup-uri de cate 6 camere. Sony, intrata in piata asta de nicaieri, prin achizitia lui Minolta, are chiar 8.
In schimb firmele mici, dar care inca mai dezvolta pentru nevoile adevarate ale hobby-istului, nu au decat 2 modele in line-up, oricare inca unul in plus ar fi inutil. Ma refer la Pentax, Olympus, si la noi Hitec, cu Optic si Aurora, si mai pot gasi exemple.
Ok, sa ne intoarcem la treaba, la unul din clientii multinationali pe care ii deservesc, Manfrotto-Bogen.


Adevarul gol-golut. De exemplu la statia mea (T6EXP), ce ii costa in plus sa implementeze in soft un cronometru si sub-trim ? Doua feature-uri care erau absolut normale pentru o statie cu 6 canale, care stie ceva mix-uri pentru aero si chiar trei tipuri de mixere pentru heli ?
0

#32 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 31 March 2010 - 05:41 AM

Vai, dar ce analiza de piata, ce futurologi in marketing...

Problema e foarte simpla: cine vrea va trece la s-bus, cine nu, nu. La fel ca la 2.4 vs. 35/40. Sistemele probabil vor coabita mult timp, ce conteaza pana la urma cat costa s-bus din moment ce nimeni nu te obliga sa cumperi?
0

#33 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2010 - 07:01 AM

Pastrand paralela cu 2.4G, chestia nasoala este ca te cam "obliga" altii...
Toate manifestarile majore de anul asta din state, gen McNall au anuntat ca traditionala coliba de lemn unde se depun statiile s-a desfiintat si tot participantii vor trebui sa zboare in 2.4G...
Asteptam si desfiintarea cortului cu carlige de la RR :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#34 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 31 March 2010 - 07:10 PM

Eu am pitit niste mesaje.
Bune opiniile contradictorii, se accepta si parerile subiective, ar fi de inteles si cele fara o justificare temeinica. Dar nu e de inteles intr-un subiect pur tehnic, limbajul nepotrivit.
Haidi pa si confruntare vartoasa!
Reclamatiile, felicitarile, masa si dansul, pe MI...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#35 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 April 2010 - 08:57 AM

Inca o parere...

http://www.rcmodelre...utabasbus.shtml

Numai ca aceasta chiar este capabila daca nu sa puna Futaba pe ganduri, macar pe clientii lor.
Hmmm... la a doua citire incep sa il suspectez ca urmareste rhc :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#36 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2010 - 10:20 AM

Mda , nu sunt seriosi . In loc sa introduca encodere optice la stick-uri + sa scape de sarme care se tot flexeaza cand misti de ele ei se ocupa de vraji .
Am patit (din fericire la sol) o asemenea chestie - s-a rupt un cablu intern de la potentiometrul de eleron si eleroanele au pornit-o la max intr-o parte . Daca era in zbor se lasa cu belea mare . Nu mai zic daca era vorba de un avion termic . Am schimbat toate cablurile din statie cu sarme de servo , ceva mai lungi si mai groase - dar tot trebuie sa-l inspectez periodic .
Statia mea e SANWA / AIRTRONICS RD 8000 si avea doar cateva ore de functionare - sub 5 cand s-a intamplat beleaua si nu a fost folosita la sim - de frica uzurii potentiometrelor foloseam jaful de la Lama .
Si altii au patit acelasi lucru si nu numai cu Airtronics-uri :
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6259443/.../tm.htm#9607510
http://www.modelflight.regheath.com/mf063/...cebannerset.htm
mai jos - "Futaba transmitters alert"


Cu encodere optice (ANALOGICE ) se puteau rezolva foarte usor toate aceste probleme - dar se pare ca nu le convine sa faca statii indestructibile .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#37 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 02 April 2010 - 01:07 PM

Protocol de transmisie date exista in automatizarile industriale de multi anisori.
Nu exista fabricuta de iaurturi de exemplu care sa nu aibe masinile de pe liniile automatizate care sa nu fie comandate de controller-re cu module de intrari iesiri si cu comunicatie de tip bus.
Numai zic de BMS (Building Management System) din amaratele Mall-uri de exemplu
Toate la baza sunt Retele deschise de tip local.
Protocoalele au permis transmiterea unor pachete de informatii ( adrese , comenzi, valori senzori etc), bidirectional,la distante considerabile (pe 2 fire) 1,5-3 Km Fata de celebrele seriale RS232 apoi RS 485 sau TCT/IP
Profi-bus, c-bus (proprietar Honeywell), Mod-bus ....etc.
Majoritatea proprietare si cu softuri , chei etc de accesare si programare scumpicele. Nu va uitati cat costa un servo mai trebe licenta si soft ca sa faci ceva cu ele si toate de la mama lor, nu alte ciozvarste .
Singurul standardizat dar pentru care trebuie sa platesi este protocolul LON (Local Open Network) de la firma ECHELON.
CONCLUZIE
Avand in vedere si luand in considerare ca la nivel aeromodelistic avansul in dimensiuni este exponential, in doi ani de la anvergura de 0,8m la 2,....m etc, vom avea nevoie pentru noile noastre modele cu anverguri de sute de metri si cu zeci de servouri (elemente de executie) de o retea de tip LON MUSAI BRE .
E clar? ;) adica s-a facut putina lumina? ;)
Sarbatori cu bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 02 April 2010 - 01:08 PM

0

#38 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 05 April 2010 - 10:18 PM

Citeaza

Toate manifestarile majore de anul asta din state, gen McNall au anuntat ca traditionala coliba de lemn unde se depun statiile s-a desfiintat si tot participantii vor trebui sa zboare in 2.4G...

Ar mai avea rost coliba, pentru 2-3 care au ramas in 27/30/40/72 MHz?

Comentariu la articolul http://www.rcmodelre...utabasbus.shtml

Citeaza

As the Chinese have shown us, the cost-price of an 8-channel receiver is probably around the US$10 mark, and Futaba's receivers would cost very little more than this to manufacture.
So how does Futaba get away with charging $140 for their 8-channel FASST receiver?

Nenea care a scris articolul, ori e platit de concurenta, ori crede ca receptoarele alea s-au proiectat/dezvoltat singure. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif

Daca ar fi sa imi fac un model cu anvergura mai mare de 2m, as trece instant pe s-bus pentru ca:
- ma scapa de zecile de metri de cabluri;
- transmisia digitala imi asigura o si mai mare incredere;
- pot, relativ rapid, sa repozitionez acumulatorii de alimentare, oriunde in model;
- ma scapa de limitarea numarului de canale (asta e relativa, pentru ca depinde de statie si nu toata ziua adaugi ceva nou in model, dar se pune)
- nu mai trebuie sa imi numerotez mufele de la servouri (da, stiu, mi-e lene :) ).
0

#39 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 07 April 2010 - 12:38 PM

si daca ai vreo 10 servo sanatoase o sa tina s-bus-u ala alimentarea la toate cand incepi sa tragi de avion in toare directiile?
ca pana in momentu de fata powerbox nu face nimeni si daca pui un powerbox tot cam acolo ajungi.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#40 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 07 April 2010 - 01:34 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la Apr 7 2010, 01:38 PM, a spus:

si daca ai vreo 10 servo sanatoase o sa tina s-bus-u ala alimentarea la toate cand incepi sa tragi de avion in toare directiile?
ca pana in momentu de fata powerbox nu face nimeni si daca pui un powerbox tot cam acolo ajungi.


Posibil raspuns: http://at.robbe-onli...t.storefront/en
0

#41 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 April 2010 - 07:42 AM

Cei de la robbe au site tare pacatos, cu niste link-uri care se schimba de la o zi la alta.
Ca urmare, nici al lui Gaby, nici al meu din postul de pornire nu mai sunt valide.
Pentru a avea acces din nou la lista dispozitivelor S-Bus, mergeti la New Products, sus in stanga, apoi jos ultima pozitie din meniu este S-Bus Technology.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#42 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 April 2010 - 10:56 AM

aproape 500 de euro futaba S-bus
150-250 euro emcotec dpsi(care tine curenti mai mari si are mai multe facilitati)
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#43 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 April 2010 - 11:04 AM

Citeaza

daca ai vreo 10 servo sanatoase o sa tina s-bus-u ala alimentarea la toate cand incepi sa tragi de avion in toare directiile?

La 1mm patrat cat are firul, cred ca poate trece destul curent pentru servourile din orice model mare.

Citeaza

ca pana in momentu de fata powerbox nu face nimeni si daca pui un powerbox tot cam acolo ajungi.

S-bus-ul nu inlocuieste powerbox-ul ci simplifica configuratia retelei de servouri din model. Powerbox tot trebuie sa iti iei, pentru ca oricum receptorul nu suporta curenti prea mari.
0

#44 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 April 2010 - 11:48 AM

La S-Bus servo-urile nu se mai alimenteaza din receptor, revezi imaginea din postul initial.
Vad ca esti pe benzinare peste 2m, si foarte pro S-Bus, nu faci dumneata un review al sistemului ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 April 2010 - 11:50 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#45 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 April 2010 - 03:44 PM

Citeaza

La S-Bus servo-urile nu se mai alimenteaza din receptor

Aaa, pai atunci e si mai bine!

Citeaza

nu faci dumneata un review al sistemului ?

Daca as fi avut s-bus in folosinta, as face si review...
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 April 2010 - 04:02 PM

Vezi postareaVivi, la Apr 9 2010, 04:44 PM, a spus:

Aaa, pai atunci e si mai bine!


Daca as fi avut s-bus in folosinta, as face si review...


Deci il sustineti cu voiosie si avant in #28, fara sa fii citit cu atentie specificatiile.
Tot acolo ziceti:
"Daca ar fi sa imi fac un model cu anvergura mai mare de 2m, as trece instant pe s-bus pentru ca:..."
Dar eu vad ca aveti un benzinar de 50cc si 2.2m la vanzare, deci aveti avionul potrivit. Dar nu aveti S-Bus.
Sa fie cumva vreo problema financiara ? B)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 April 2010 - 04:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 April 2010 - 03:50 PM

Citeaza

Deci il sustineti cu voiosie si avant

(Hai sa vorbim la persoana I, ne ia mai putin timp)
Sustin ca l-as folosi eu, nu ca trebuie sa-l foloseasca altii.

Citeaza

Tot acolo ziceti:
"Daca ar fi sa imi fac un model cu anvergura mai mare de 2m, as trece instant pe s-bus pentru ca:..."
Dar eu vad ca aveti un benzinar de 50cc si 2.2m la vanzare, deci aveti avionul potrivit. Dar nu aveti S-Bus.

Man, acolo am zis clar: "daca ar fi sa imi fac un model", ceea ce e diferit de "am un model". Sa trec acum pe s-bus ar insemna sa fac modificari la model, ceea ce imi displace pentru ca nu am nici timp si nici dorinta de a modifica ceva ce functioneaza foarte bine.
0

#48 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2010 - 08:37 AM

Un nou video postat de hobbico despre S-Bus:

http://www.youtube.c...h?v=eDQJd1sujIk
... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 April 2010 - 09:46 AM

tehnologia este interesanta dar eu tot ma uit sceptic la ea... acele cabluri sunt mult prea subtiri pentru a duce atata curent pt servouri insetate... tipul zice 10A maxim momentan ceea ce e putin tinand cont de faptul ca pe o magistrala poti conecta N hub-uri cu alte N servouri...

Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 April 2010 - 09:47 AM



0

#50 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2010 - 10:26 AM

@Calin
Alimentarea nu intra in discutie aici. Unicul avantaj al bus-ului este alimentarea locala. Exact cum cu un hub usb cu alimentare proprie poti trece de cei 100mA standard scosi de un port chior. Dezavantajul e tot asta: la fiecare hub ar trebui sa pui alimentare, care e doar pentru elementele deservite de acel hub. Vorbim de alimentarea de forta, nu de cea logica. Eu personal nu vad rostul unui bus, repet, decat intr-o aripa plina de cabluri de servo, decat sa scoti un snop de cabluri, mai bine 1 singur + alimentarea locala. Pachete mai multe, dar mai mici, amplasate aproape de executie. Asta e conceptul de bus. Daca ar trebui sa care si amperii necesari, cablul ala ar trebui sa fie cat conducta de la Nabucco.... La un benzinar cred ca e mai indicat un powerbox, cu alimentare redundanta. Poti jongla si cu amplasarea, ca sa iasa CG.

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 11 April 2010 - 10:27 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#51 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 April 2010 - 10:33 AM

perfect de-acord, chiar in acel film zic ca poti alimenta independent un copac de servouri dar e fix cum ai zis tu. Cu ce m-ar avantaja sa pun un pack in coada pt manunchiul de servouri de acolo comparat cu unul doua packuri prin powerbox pe CG? In plus, as fi curios daca greutatea intregului ansamblu e mai mica sau cel putin egala cu necesarul de cabluri intr-o configuratie "standard". Alta chestie ar fi siguranta huburilor in aplicatii cu vibratii pronuntate.

Nu de putine ori am constatat ca plasticele unor switch-uri (de exemplu) se faramiteaza la vibratiile motoarelor de la 26cc in sus sau mai rau, unele mufe chiar se desfac. Si deci revin, sbus+sigurante atipice entru a te asigura ca nu vor iesi din bus mufele, cum vor afecta astea greutatea totala?

Actualmente pe fiecare prelungitor am niste sigurante graupner de genul pozei de mai jos:
http://www.rchobbies.com.au/store/images/sf4016new.JPG

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 April 2010 - 10:34 AM



0

#52 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 11 April 2010 - 09:00 PM

Referitor la alimentare, tipul zicea in filmulet ca vor exista si cabluri care sa suporte mai mult de 10A. Ce am mai citit pe alte forumuri, e faptul ca la planoarele mari, unde nu e nevoie de servouri de putere, cei 10A sunt suficienti.

Stie cumva cineva daca hubul are si ceva electronica in el, sau e pur si simplu un "multiplicator de fire"? Ca daca e asa, atunci nici nu mai e nevoie de hub de cumparat. In functie de curentul consumat, iti faci singur cabluri pe care lipesti mufe corespunzatoare. Daca stau sa ma gandesc bine, nici nu ar trebui sa fie nici o electronica in hub-ul ala, eventual cel mult un repetor de semnal (nu stiu daca asa ii zice, dar intelegeti ce vreau sa zic).
0

#53 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2010 - 09:18 PM

Bineinteles ca este electronica, adica intra un fir si la el conectezi 3-4 servo, asta iti suna doar a fire?
In cel mai banal caz acolo ar fi un demux, dar asta daca intrarea ar fi un PPM simplu.
Cum e ceva digital, si probabil putin codat proprietar Futaba, e clar ca acolo e un microcontroler.
Si ai baga un hub din asta intr-o aripa, fie ea si cu 3 servo? Cand un cablu cu 5 fire ar rezolva acelasi lucru ? Plus ca alimentarea celor 3 servo nu poate sa stea tot in aripa, deci degeaba ai plasat hub-ul in interior ca sa tragi mai putine cabluri.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#54 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 12 April 2010 - 11:36 AM

Citeaza

Bineinteles ca este electronica, adica intra un fir si la el conectezi 3-4 servo, asta iti suna doar a fire?

Din moment ce servo-urile au adresa, se pot conecta toate la un fir, deci din punctul asta de vedere nu e necesara nici o electronica.
0

#55 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2010 - 08:02 PM

Eu cred deasemenea ca sunt in adresa si trebuie sa existe o procedura de atribuire a acesteia. Insa pentru protectie macar eu as pune un buffer cel putin in hub, daca nu un controller. Tehnic, merge pe 2 fire fara nimic, dar e mai bine cu ceva electronica.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#56 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 12 April 2010 - 10:53 PM

Vezi postareapavcostel, la Apr 12 2010, 09:02 PM, a spus:

Tehnic, merge pe 2 fire fara nimic, dar e mai bine cu ceva electronica.

Practic, fiind o firma de renume, pun o electronica cat mai ieftina ca sa zic ca am lucrat mult si era complet necesara sa fie acolo si o vand scump ca HUB S-Bus.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 12 April 2010 - 10:53 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#57 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2010 - 07:22 AM

Eu sustin in continuare ca sistemul e imbecil si va spun de ce:
Daca, doamne fereste, se roade exact cablul de semnal, cel care pleaca din receptor, aleluia comenzi. Alimentarile de servo sunt puse in paralel, oricate pack-uri ai pune, e suficient un singur scurt-circuit si ai luat foc pt. ca hub-urile nu au protectie la supracurent (polyswitch-uri). Nu cred ca exista vreun model la care sa nu ai loc sa tragi fire la toate servourile,indiferent cate sunt , sau sa aibe dimensiuni foarte mari incat costul respectivelor fire sa fie atat de mare cat sa justifice alimentarea locala din pack-uri separate.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu