Racire motoare periate Racire motoare periate
#1
Postat 03 February 2010 - 07:16 PM
Multumiri anticipate tuturor celor care vor veni cu sugestii, propuneri, solutii .
#2
Postat 03 February 2010 - 08:14 PM
#3
Postat 03 February 2010 - 09:35 PM
Pthesla, la Feb 3 2010, 08:14 PM, a spus:
prin schimb termic...
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#4
Postat 03 February 2010 - 09:44 PM
georgedr72, la Feb 3 2010, 07:16 PM, a spus:
Multumiri anticipate tuturor celor care vor veni cu sugestii, propuneri, solutii .
Buna idee!!!
#5
Postat 03 February 2010 - 11:11 PM
apoi te pui pe calcule...sau calculele...sau calculelele...
Transfer termic aproximativ(98 %) la T 273 K:
............................. K ..................W/m x t
apa....................... 273 ....................0,6
aer .......................273 .....................0,025
Aluminiu (aliaj)......273.....................120-180
Cupru.....................273.......................401
sau pe probate live (ars motoare(ca si subsemnatulacum ceva timp))...ramane la alegerea voastra
...........avem noi romani ce avem sa cautam solutiii la solutii.
In privinta racirii unui motor electric sa prezentat tot ce se poate monta pe un RC aici in cadrul siteului....dar unii sunt ca si Toma... :)
Aceasta postare a fost editata de amador: 03 February 2010 - 11:21 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#7
Postat 04 February 2010 - 06:12 AM
-ori un motor mai mare
-ori o elice mai mica
-ori o tensiune mai mica
#8
Postat 04 February 2010 - 08:31 AM
dan_mitea, la Feb 4 2010, 06:12 AM, a spus:
-ori un motor mai mare
-ori o elice mai mica
-ori o tensiune mai mica
Corect...sau altfel spus: trebuie sa folosim motorul in parametrii de lucru indicati astfel acesta nu se va mai incalzi si prin urmare nu mai avem pentru ce cauta cine stie ce sisteme de racire.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#9
Postat 04 February 2010 - 08:53 AM
amador, la Feb 3 2010, 11:11 PM, a spus:
apoi te pui pe calcule...sau calculele...sau calculelele...
Transfer termic aproximativ(98 %) la T 273 K:
............................. K ..................W/m x t
apa....................... 273 ....................0,6
aer .......................273 .....................0,025
Aluminiu (aliaj)......273.....................120-180
Cupru.....................273.......................401
sau pe probate live (ars motoare(ca si subsemnatulacum ceva timp))...ramane la alegerea voastra
...........avem noi romani ce avem sa cautam solutiii la solutii.
In privinta racirii unui motor electric sa prezentat tot ce se poate monta pe un RC aici in cadrul siteului....dar unii sunt ca si Toma... :)
"Multumim" de calculelele dar .. mai bine abtine te.
Cat il priveste pe Toma... ia de citeste site ul. In intregime. Nu ii mai indemna pe altii degeaba.
Vei avea o surpriza ! :)
PS: De musca din lapte stii ? Daca nu, gasesti pe net, cum ai gasit repede si factorii de transfer termic .
Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 04 February 2010 - 08:53 AM
#10
Postat 04 February 2010 - 08:54 AM
amador, la Feb 3 2010, 09:35 PM, a spus:
Excelent ! O mai fi trecut prin cap la cineva ? Genial !!!
#11
Postat 04 February 2010 - 09:09 AM
amador, la Feb 4 2010, 08:31 AM, a spus:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=207515
motoarele 755/40 mai necesita si racirea cu spirala?
astept raspuns de la profesionisti... ...si poate profesionistii nostri vor fi mai putin monosilabici...
Ghici din cine este citat ?
Cum se mai schimba omul, domnule ...
PS: Hai sa revenim totusi la subiect. Daca e posibil. Daca nu, o sa rog moderatorii sa stearga topicul. Mistocariile pot fi postate pe oricare alt topic - nu ca acum nu ar fi forumul sufocat de ele.
PPS: Eu mi am terminat barcuta si nu am avut nevoie de racire. Alta nu mai fac pentru ca nu am devenit pasionat si nici nu vreau sa scot bani din acest hobby. Topicul era deschis pentru noii veniti, care sunt tratati cum sunt tratati...
Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 04 February 2010 - 09:11 AM
#12
Postat 04 February 2010 - 10:57 AM
"...racirea carcasei motoarelor periate e frectie la picior de lemn, elementele care trebuiesc racite sunt periile si armaturile, rotorul adica, faptul ca tii carcasa rece nu protejeaza motorul cu nimic, e ca si cum ai arde o soba la maxim in casa si aerul conditionat ar fi montat astfel incat sa raceasca acoperisul la exterior, singura racire eficienta cu adevarat fiind ventilatorul integrat pe rotor; pentru evitarea ambalarii termice a motorului , acesta trebuie ales corect in functie de sarcina si adaptarea unei elice pe masura motorului, in rest este folclor, serpentina sau camasile de racire sunt eficiente in cazul motoarelor brushless -inrunner, deoarece armaturile sunt trase pe carcasa, amin!!! "
--------------------
#13
Postat 04 February 2010 - 12:11 PM
ipsihi, la Feb 4 2010, 10:57 AM, a spus:
"...racirea carcasei motoarelor periate e frectie la picior de lemn, elementele care trebuiesc racite sunt periile si armaturile, rotorul adica, faptul ca tii carcasa rece nu protejeaza motorul cu nimic, e ca si cum ai arde o soba la maxim in casa si aerul conditionat ar fi montat astfel incat sa raceasca acoperisul la exterior, singura racire eficienta cu adevarat fiind ventilatorul integrat pe rotor; pentru evitarea ambalarii termice a motorului , acesta trebuie ales corect in functie de sarcina si adaptarea unei elice pe masura motorului, in rest este folclor, serpentina sau camasile de racire sunt eficiente in cazul motoarelor brushless -inrunner, deoarece armaturile sunt trase pe carcasa, amin!!! "
--------------------
Citisem asta deja; explicatiile sunt logice.
Problema este ca toti cei care vin aici - fara sa cunoasca nimic, normal- citesc si apoi adopta serpentina.
Recunosc - si eu am fost tentat de idee. Apoi, mi am dat seama ca - te citez daca mi permiti - "e frectie la picior de lemn"
Dar... fiecare face ce vrea, pana la urma.
Toti cei care au parere contrara in ce priveste serpentina sau camasile de racire pot posta parerea lor aici.
Chiar sub forma de "citire din cugetarile mele proprii ", este al doilea post care are legatura cu subiectul.
Merci pentru interventie, ipsihi.
Aceasta postare a fost editata de georgedr72: 04 February 2010 - 12:20 PM
#14
Postat 04 February 2010 - 12:49 PM
Din câte mai ţin minte transferul de căldură se face prin convecţie şi prin radiaţie, aşa că nu cred că este inutilă răcirea carcasei motorului, având în vedere că rotorul nu este izolat termic de stator.
În al doilea rând în principiu aproape orice dispozitiv prin care trece curent electric are o aşa zisă temperatură de lucru (optimă), caracteristică pe care nu am prea regăsit-o comentată pe forum.
În principiu nevoia adoptării unuia sau altui sistem de răcire pentru motoare sau regulatoare se face experimental prin supunerea acestora regimului normal de lucru şi măsurarea temperaturii după anumite intervale de timp.
concluzia mea este că că răcirea acestora nu este obligatorie dar nici nu trebuie excusă din start.
Nu ştiu câţi dintre noi pot face calculul elicei în funcţie de motor , coeficient hidrodinamic de înaintare, cavitaţie ş.a.
Cam asta este viziunea mea, cine are altă părere să o argumenteze.
Vă doresc o zi bună tuturor.
#15
Postat 04 February 2010 - 02:04 PM
georgedr72, la Feb 4 2010, 09:09 AM, a spus:
motoarele 755/40 mai necesita si racirea cu spirala?
astept raspuns de la profesionisti... ...si poate profesionistii nostri vor fi mai putin monosilabici...
Ghici din cine este citat ?
Cum se mai schimba omul, domnule ...
PS: Hai sa revenim totusi la subiect. Daca e posibil. Daca nu, o sa rog moderatorii sa stearga topicul. Mistocariile pot fi postate pe oricare alt topic - nu ca acum nu ar fi forumul sufocat de ele.
PPS: Eu mi am terminat barcuta si nu am avut nevoie de racire. Alta nu mai fac pentru ca nu am devenit pasionat si nici nu vreau sa scot bani din acest hobby. Topicul era deschis pentru noii veniti, care sunt tratati cum sunt tratati...
Mai nea Einstein...vezi ca ti-am scris clar mai jos dar se pare ca nu intelegi.
Foloseste motorul in parametrii indicati de fabricant si nu ai nevoie de racire suplimentara.....ce nu ai inteles?
Cat despre parametrii vezi ca ii gasesti mai usor in manualul de termodinamica.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#16
Postat 04 February 2010 - 04:32 PM
emilian, la Feb 4 2010, 12:49 PM, a spus:
Din câte mai ţin minte transferul de căldură se face prin convecţie şi prin radiaţie, aşa că nu cred că este inutilă răcirea carcasei motorului, având în vedere că rotorul nu este izolat termic de stator.
...corect, dar sursa ramane calda , nu poate fi stabilizata termic si atat timp cat este sub tensiune si se'nvarte, ambalarea termica este continua, solutia este : motorul potrivit la locul potrivit !!!
#17
Postat 04 February 2010 - 04:49 PM
Care manual de termotehnică? Ştii cum arată formulele de calcul pentru a vedea căldura disipată de un corp?
Cum verifici parametrii daţi de producător: nr. de rotaţii in gol, în sarcină ş.a.?
În cel mai bun caz poţi să ne spui din experienţa pe care o ai care este algoritmul MOTOR-ELICE-GREUTATEA MODELULUI.
Consider că ar fi util un astfel de tabel.
Toate cele bune.
#18
Postat 04 February 2010 - 08:17 PM
emilian, la Feb 4 2010, 04:49 PM, a spus:
Care manual de termotehnică? Ştii cum arată formulele de calcul pentru a vedea căldura disipată de un corp?
Cum verifici parametrii daţi de producător: nr. de rotaţii in gol, în sarcină ş.a.?
În cel mai bun caz poţi să ne spui din experienţa pe care o ai care este algoritmul MOTOR-ELICE-GREUTATEA MODELULUI.
Consider că ar fi util un astfel de tabel.
Toate cele bune.
toti sunt prosti ma!,care folosesc spirale,numa' voi sunteti destepti,......fizicienilor!
#19
Postat 04 February 2010 - 08:36 PM
Tel. 0744915775
#20
Postat 04 February 2010 - 08:43 PM
#21
Postat 04 February 2010 - 08:54 PM
amador, la Feb 4 2010, 02:04 PM, a spus:
Foloseste motorul in parametrii indicati de fabricant si nu ai nevoie de racire suplimentara.....ce nu ai inteles?
Cat despre parametrii vezi ca ii gasesti mai usor in manualul de termodinamica.
Mai nea Amatorule ... cred ca am citit, dar de aici la a extinde capacitatea ta de neintelegere la altii .. e cale lunga !
Eu inteleg romaneste. Se pare ca altii au probleme cu priceperea. Daca nu ai rabdare sa citesti tot sau e mai greu, abtine te te rog.
Cat despre manualul respectiv ... cred ca ar trebi mai intai sa l deschizi si sa inveti ceva de prin el. Astfel, ai emite si alte ipoteze decat dudele de mai sus ...
#22
Postat 04 February 2010 - 08:59 PM
irion, la Feb 4 2010, 08:43 PM, a spus:
Buna clarificare ... Dar chestiunea evidentiata mai sus nu o cred. Pai .. ce ? Designul din burta barcutei e important ?
#23
Postat 04 February 2010 - 09:00 PM
manolo, la Feb 4 2010, 08:36 PM, a spus:
Cateodata, pur si simplu nu se poate mai mult !
#24
Postat 05 February 2010 - 06:57 PM
Sa extrapolam putin si sa zicem ca avem doua motoare fara racire dar la unul dintre ele ii incalzesti carcasa cu un obiect incins (ca si asa carcasa nu atinge rotorul, nu?), care credeti va rezista mai mult?
Sunt de parere ca atunci cand „caracteristicile†motorului „sunt la limita†fata de barca pe care este montat racirea cu apa isi are rostul ei.
#25
Postat 05 February 2010 - 08:06 PM
#27
Postat 05 February 2010 - 08:54 PM
irion, la Feb 5 2010, 08:11 PM, a spus:
...culca-te ma la loc, asta-i film pt adulti !!!
#28
Postat 05 February 2010 - 09:23 PM
„Ma repetâ€, cand motorul este „la limita†acea serpentina isi are rostul ei, infim dar isi are. Daca tindem spre „idealism†atunci unii mai mult ca sigur vom monta racire pe motoare chiar fie ele si periate.
Irion, in avatar mi se pare mie sau ai murdarit putin chilotii in fata? Nu de alta dar in rest arati super doar ca „te strica†detaliile.
Oricum, nu ma bag ca n-am nici o treaba cu domeniul asta dar "va mai citesc" si eu din cand in cand.
#29
Postat 05 February 2010 - 09:57 PM
Daca folositi altceva inseamna ca "e" probleme.
Motoare intinse!
Tel. 0744915775