Modelism - RHC Forum: Primul avion radiocomandat => Easy Star - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Primul avion radiocomandat => Easy Star Incepator in aeromodelism, accept idei si sfaturi (va rog)

#1 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

Postat 10 January 2010 - 06:06 PM

Salutare tuturor de pe acest forum.

De mult timp imi doresc sa ma apuc de aeromodelism, si zilele acestea incepe sa se implineasca acest lucru. Fiind incepator, am decis sa achizitionez un kit de EasyStar (are inclus in kit motorul Permax 400, elice si alte chestii marunte). Vreau sa mentionez, ca bugetul in care mi-am propus sa ma incadrez este de 1100-1200 RON. Apoi am achizitionat radiocomanda E-Fly ETC62 in 2.4 GHz (a mai avut incorporat in kit 3 servouri+...). Stiu ca nu e cine stie ce de capul ei dar are avantajele ca e in 2.4 GHz si are si simulator incorporat (putand sa invat ceva deprinderi ale pilotajului de pe PC).

Avand aceste doua lucruri cumparate (avionul si radiocomanda) trebuie sa cumpar acum restul. O sa va descriu in continuare ce vreau, tinand cont de bugetul stabilit:

1. 2 Servo-uri - Servo 16 g BB Micro
2. Acumulator - LiPo 11.1V/ 1300 mA
3. Regulator - Art-Tech 30A
4. Incarcator - POWER PEAK Li4 EQ-LCD (se pare ca va trebui sa cumpar si o sursa de 220 V, cu toate ca am inteles ca se poate adapta o sursa de laptop, o sa incerc)
5. Motor am Permax-ul 400 care a fost in kit + elicea
6. Alte chestii marunte

Va rog, in limita timpului fiecaruia, sa imi spuneti opiniile voastre fata de alegerile facute( poate sunt ceva incompabilitati, poate pot sa iau ceva mai bun in aceeasi bani...).

Multumesc. O zi buna.


0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2010 - 06:10 PM

Bine ai venit si sa ramai aici.
Totul pare ok. Ai ales cu bun simt. Felicitari.
Sursa trebuie sa fie de PC.
Bafta multa, zburatorule.
0

#3 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

Postat 10 January 2010 - 06:19 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jan 10 2010, 06:10 PM, a spus:

Bine ai venit si sa ramai aici.
Totul pare ok. Ai ales cu bun simt. Felicitari.
Sursa trebuie sa fie de PC.
Bafta multa, zburatorule.


Multumesc de raspuns.

Sa inteleg ca trebuie adaptata o sursa de PC (desktop) si nu de Laptop?

Multumesc. O zi buna.
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2010 - 06:22 PM

Exact. S-a discutat mult pe aici. Trebuie sa-i pui o rezistenta de sarcina pe 5V si sa legi un fir la masa. Parca violet. Dar nu sunt sigur....sclerozia. Te rog sa verifici. Despre sursa de laptop nu stiu nimic.
0

#5 Useril este offline   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 10 January 2010 - 06:30 PM

Salut si bun venit. Daca tot ai de gand sa cumperi lipo si incarcator (adica sa sari peste etapa cu nimh) te sfatuiesc sa nu mai dai banii degeaba pe esc pt brushed si sa iei un motor brushless si un esc adecvat :rolleyes:. Daca bugetul nu permite mai bine astepti ca oricum pe viitor vei vrea sa avansezi. Succes!!!
Cu stima , Ady.
0

#6 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

Postat 10 January 2010 - 06:33 PM

Vezi postareasilver arrow, la Jan 10 2010, 06:30 PM, a spus:

Salut si bun venit. Daca tot ai de gand sa cumperi lipo si incarcator (adica sa sari peste etapa cu nimh) te sfatuiesc sa nu mai dai banii degeaba pe esc pt brushed si sa iei un motor brushless si un esc adecvat :rolleyes:. Daca bugetul nu permite mai bine astepti ca oricum pe viitor vei vrea sa avansezi. Succes!!!
Cu stima , Ady.


Multumesc Adi.

Dorinta de a-l vedea in aer e destul de mare... :)

Oricum regulatorul ala e 37 RON.

O zi buna.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 January 2010 - 06:35 PM

Topic dedicat EZ*

http://www.rhc.ro/fo...?showtopic=4073
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 January 2010 - 12:52 PM

Vezi postareasilver arrow, la Jan 10 2010, 06:30 PM, a spus:

Salut si bun venit. Daca tot ai de gand sa cumperi lipo si incarcator (adica sa sari peste etapa cu nimh) te sfatuiesc sa nu mai dai banii degeaba pe esc pt brushed si sa iei un motor brushless si un esc adecvat <_<. Daca bugetul nu permite mai bine astepti ca oricum pe viitor vei vrea sa avansezi. Succes!!!
Cu stima , Ady.

Eu nu m-as baza pe asta. Daca avanseaza, isi ia un alt avion, cu tot cu alt motor. Altfel, risca sa-si ia un motor prea puternic pentru easy star sau prea slab pentru altceva. Mai bine motorul brushed din kit, cu regulatorul de 37 ron.
0

#9 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2010 - 01:14 PM

Legat de achizitie, poti sa mai faci niste economii cumparand inspirat. Ca atare ce as mai modifica eu prin configuratie ca sa dea un raport si mai bun pret / calitate:
1. 2 Servo-uri - Servo 16 g BB Micro => poti pune 2 servo HXT900 sau SG90 lejer (iesi clar mai ieftin decat cu Robbe si sunt mai mult decat suficiente).
4. Incarcator - POWER PEAK Li4 EQ-LCD (se pare ca va trebui sa cumpar si o sursa de 220 V, cu toate ca am inteles ca se poate adapta o sursa de laptop, o sa incerc) => Mai bine iei Turnigy Accucel-6 (sau orice varianta a lui IMAX-B6, toate fac acelasi lucru si arata aproximativ la fel, indiferent de producator). Costa cam 200 Ron la noi in tara si stie NiCd/NiMh/LiPo/LiIo/LiFe cu balansare integrata. De asemenea cu sursa nu stiu daca merita sa transformi o sursa de PC. Gasesti la Harghita sursa gen incarcator laptop de 12V 5A la 50RON (cam cat te costa si o sursa de PC nemodificata)

Cu banii ramasi poti sa iei ESC+motor brushless sau inca o baterie LiPo ca sa ai ce face cat se incarca cealalta <_<
Apropo de ESC, am vazut ca vrei sa pui un ArtTech. Sa ai grija sa fie pentru motor brushed, dar sa stie si de LiPo ca altfel "prajesti instalatia"
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#10 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 11 January 2010 - 01:32 PM

salut,

Bine ai veni.

Tocmai asta voiam sa-ti zic si eu; de un an jumate incarc acasa cu o sursa recuperata de la un DVR 12V 5A fara nici o problema (nici macar nu e calda in functionare). Surse d'astea gasesti la 50 ron poate un pic mai mult fara probleme.

In rest, multa bafta si nu descuraja orice ar fi (merita efortul).

Bafta

Aceasta postare a fost editata de bizu: 11 January 2010 - 01:33 PM

0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2010 - 02:17 PM

Intru totul de acord cu voi.
Un mic amendament. Sursa de PC poate fi moca. Dintr-un PC dezafectat...zic si eu.
0

#12 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 11 January 2010 - 02:46 PM

Hai salut..si eu iti recomand sa incepi direct pe brusless...dar cum tot ai motorul 400 poti sa mai faci ceva economii astfel:
Cauta la bursa ca am vazut la vanzare regulatoare art-tech de 30A pt. motor seria 400. Sunt regulatoare care vin montate pe decathlon...si multi le schimba cu ceva brushless. Il poti scoate dupa parerea mea lejer la 30ron sau chiar mai ieftin. Poti face astfel o economie de 7-10ron.
Statia care ai luat-o este destul de ok...(o am si eu si cunosc pachetul). In kit la statie ai 3 servouri AS-100...echivalente cu SG-90. Le poti folosi foarte bine pe easy star...deci nu prea ti-as recomanda sa dai bani pe altele.
Despre accu...vezi de unde il iei. Preturile difera destul de mult intre magazine.

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#13 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 11 January 2010 - 03:04 PM

salut si bine ai venit.
subscriu la ce a zis yr zbg.poti utiliza cu siguranta servo-urile venite in pachetul cu radiocomanda.si dc tot vrei sa folosesti motorul cu perii sa nu gresesti regulatorul. oricum mai incolo vei trece la brushless;sunt mai puternice si mai usoare.asta oricum vei vedea pe parcurs.
bafta la zburat.
cat despre simulator;mai bine iei unul ca lumea.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#14 Useril este offline   Robbie09 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 164
  • Inregistrat: 01-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2010 - 03:34 PM

Salut,

In caz ca a mai atras cineva atentia si mi-a scapat, scuze.

Am observat ca vrei sa alimentezi Permax 400 (cel din kit e de 6V) cu acumulator de 11,1V. Eu nu am avut curaj sa incerc pana la capat, dar am vazut pareri conform carora o astfel de baterie ar arde motorul in cateva zeci de secunde. Asa ca ori ii dai blana cu zgarcenie, maxim 15 secunde am indraznit eu, ori pui un LiPo de 2 celule. Eventual mai cauta sau mai intreaba pe altii despre acest subiect.

Toate cele bune.
0

#15 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 11 January 2010 - 05:18 PM

Foarte buna remarca....chiar mi-a scapat acest aspect.
Eu spun din proprie experienta ca daca folosesti accu 3s pe motor permax 400 scoti fum in mai putin de 2min. Am stricat Am avut 2 motoare permax 400 .....si unu il am si acum ....e bun pe post de fumigena :rolleyes:


Bafta !
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#16 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2010 - 05:40 PM

 Dragilor, aici imi permit sa va contrazic...colegii zburatori din Iasi imi sunt martori ca se minunau si ei.....

Eu am zburat aproape 6 luni, zilnic cate o ora cel putin, cu acumulatori 3S de 1500 si de 2250 (aveam cate 2 din fiecare), pe motorul standard si nu a iesit fum din el.......  eu de fapt vroiam sa-l fac praf ca sa am motiv sa schimb motorul.... dar nu a cedat...a cedat avionul.... 

De zburat ce sa spun....... cu 4 baterii ma durea gatul......

Este foarte adevarat ca la fiecare schimb de baterie ii dadeam cu spray de contacte, iar acceleratia la blana era numai la decolare.

Ce sa zic... poate am avut noroc.... dar ma indoiesc.....motorul merge perfect si acuma.

Oricum veteranul EZ va trebui reparat si zburat in continuare.

Bafta
0

#17 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1253
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 11 January 2010 - 06:56 PM

Bine ai venit in randurile noastre si sper sa ramai cat mai mult cu noi.O sugestie pt.model si anume:mareste directia cam inca o data ca suprafata ,ajuta cand dai comanda ,la un rspuns mai eficient al directiei.Cand termini de construit modelul si vrei sa-l zbori incearca sa ai pe cineva experimentat langa tine ca sa nu-l rupi.Te asteptam pe Chitila,unde gasesti colegi amabili sa te ajute si unde o sa mai inveti cate ceva din experienta lor.Zboruri cat mai multe si reusite,BAFTA.
0

#18 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 12 January 2010 - 10:18 AM

Bine ai venit printre noi !
Eu iti recomand sa folosesti un acumulator 2S si nu unul 3S pentru ca sigur o sa prajesti motorul Permax 400. Ceea ce spune "tetea" sigur este o intamplare. Nu miza ca o sa ai si tu acelasi noroc.
Pentru inceput este suficient motorul Permax 400 din kit. Dupa ce o sa inveti sa zbori corect, o sa-ti cumperi sigur un alt avion si / sau un planor mai mare (si cu eleroane) si atunci o sa poti utiliza un motor brushless.
Si eu tot cu Easy Star cu motorul din kit am invatat sa zbor. Cu motorul din kit si cu un acumulator 2S 1300 mAh zburam 40 - 50 de minute, in functie de vant si de regimul de turatie al motorului.
Nu neglija antrenamentul pe simulator. Daca pe simulator ai un crash, doar trebuie sa restartezi, pe cand in realitate este mai complicat. :)
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 January 2010 - 05:05 PM

Motoarele permax 400 sunt de 6 si de 7,2 V.
Probabil ca al lui tetea este de 7,2 V ;motoarele de 7,2 rezista mai bine la 3S iar daca nu il tii in maxim poate avea viata lunga.
Cel de 6V se arde in cateva zeci de secunde daca il tii in maxim.
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 12 January 2010 - 07:30 PM

Asa este Silviu, motorul meu este de 7,2 V si iti garantez ca inca merge de-l ia drk. Sincer sa fiu, nici eu nu am crezut ca tine. Am incercat si cu pack-uri 2S dar nu prea avea vlaga. Mergea si cu 2S dar nu-mi permiteam sa fac "glume" cu modelul.....
0

#21 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1509
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 January 2010 - 07:57 PM

Vezi postareatetea, la Jan 12 2010, 07:30 PM, a spus:

Asa este Silviu, motorul meu este de 7,2 V si iti garantez ca inca merge de-l ia drk. Sincer sa fiu, nici eu nu am crezut ca tine. Am incercat si cu pack-uri 2S dar nu prea avea vlaga. Mergea si cu 2S dar nu-mi permiteam sa fac "glume" cu modelul.....

Eu folosesc ambele tipuri de accu pe easy starul meu cu motor permax 400, adica si 2 cell si 3 cell.Cel de 2 cell este de 1300 mAh, iar cele de 3 cell este de 2500 si de 3000 mAh.In momentul cad folosesc 2cell este foarte lenes, iar cand trec pe 3 cell, modific din statie (o Futaba T6EX) cursa la throttle, in asa fel incat la maxim de cursa sa am 50%.Nu ii dau blana mai mult de 10 sec. si merge fara probleme.
0

#22 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

Postat 12 January 2010 - 08:52 PM

Multumesc pentru sfaturile in legatura cu acumulatorul.

Dar daca schimb cu acumulator LiPo 2s de 7.4 V nu mai pot sa folosesc acelasi regulator ArtTech 30 A, pentru ca in specificatiile lui scrie ca e compabatibil cu acc NiMh, LiPo 3s 11.1V si PbAcid 12V. Tot in detaliile tehnice ale ESC-ului scrie ca e compatibil cu motoarele seria 400 (probabil numai cu motoarele de 7.2 V, al meu fiind de 6V).

Ce mai sfatuiti sa fac ?

O zi buna.
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2010 - 09:14 PM

Nu spune numarul minim de celule nimh ?
Daca accepta 6, aia este ... 3 nimh se echivaleaza cu un lipo
Eu am folosit Arttech-ul de 30A cu 2s si nu am avut probleme.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

Postat 12 January 2010 - 09:20 PM

Vezi postarearenatoa, la Jan 12 2010, 09:14 PM, a spus:

Nu spune numarul minim de celule nimh ?
Daca accepta 6, aia este ... 3 nimh se echivaleaza cu un lipo
Eu am folosit Arttech-ul de 30A cu 2s si nu am avut probleme.


Ba da , scrie 8 ..10 celule in serie.
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2010 - 09:35 PM

Am citit si eu acum si nu prea se potrivesc niste cifre pe acolo.
Asa ca m-am dus pe site la producator si acolo am gasit altele...

Input voltage:5V~14.4V
Auto cut-off voltage:5V
Nici un cuvant despre numarul de celule.

http://www.art-tech....sp?ArticleID=81

As verifica daca ce cumperi tu este acelasi cu cel din pagina de mai sus.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   vlupchian 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 13-November 07

  Postat 12 January 2010 - 09:49 PM

Ideea care este, ca daca folosesc acumulatoare mult mai mari ca voltaj decat voltajul motorului de 6 V , se arde? Regulatorul ce face, da curent in continuu cat ii dau eu din mansa....atat cat poate sa suga din acumulator ?

Puteti sa imi explicati un pic va rog pricipiul de functionare al ansamblului comanda motor radiocomanda-regulator-motor-acumulator ?

Multumesc. http://www.rhc.ro/forumrhc2/style_images/1...icons/icon8.gif
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 January 2010 - 05:30 AM

Vezi postarearenatoa, la Jan 12 2010, 09:35 PM, a spus:

Am citit si eu acum si nu prea se potrivesc niste cifre pe acolo.
Asa ca m-am dus pe site la producator si acolo am gasit altele...

Input voltage:5V~14.4V
Auto cut-off voltage:5V
Nici un cuvant despre numarul de celule.

http://www.art-tech....sp?ArticleID=81

As verifica daca ce cumperi tu este acelasi cu cel din pagina de mai sus.

Poate am pierdut eu firul discutiei, scuze. Dar daca taie la 5v nu-i bun pentru LiPo. Minim 3V pe celula. Altfel distrugi acumulatorul.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 January 2010 - 07:46 AM

Adevar graiesti, dar nu crezi ca va simti din aer ca sunt goale acumulatoarele pentru ca nu va mai trage motorul?
Adica pe la 3.7V.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   copierservice 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 18-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea

Postat 13 January 2010 - 09:00 AM

Sursa de PC ( ATX ) o pornesti facinbd un strap intre firul verde si unul din cele negre ( masa ). Tensiunile sunt astfel ( Fata de masa)
ROSU = +5 V
Galben = +12 V
Portocaliu = +3,3 V
ALB = - 5V
Albastru = -12V
Succes !

Aceasta postare a fost editata de copierservice: 13 January 2010 - 09:01 AM

0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 January 2010 - 02:02 PM

Vezi postarearenatoa, la Jan 13 2010, 07:46 AM, a spus:

Adevar graiesti, dar nu crezi ca va simti din aer ca sunt goale acumulatoarele pentru ca nu va mai trage motorul?
Adica pe la 3.7V.

Aici am oarece dubii. Am fost in prag de a distruge o baterie nou-nouta folosint un controller ''automat''. Cel care taie curentul la 0.67xtensiunea bateriei. In sclipirea de inteligenta am inceput zborul cu o baterie descarcata. Urmarea a fost ca mi s-a oprit motorul la o tensiune mult prea mica a bateriei. Asa incat charger-ul nu o mai recunostea.
Deci se poate.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu