Primul avion radiocomandat => Easy Star Incepator in aeromodelism, accept idei si sfaturi (va rog)
#31
Postat 13 January 2010 - 02:39 PM
Buna pentru ca daca ii pui un acumulator fresh incarcat, adica tocmai scos din charger si el is va seta pragul de pornire la 8.3-8.4V, decuplarea va fi la 6V, am verificat asta.
Rea pentru ca odata pus acumulatorul pe avion, nu mai ai voie sa il decuplezi pana nu il consumi.
Cred ca minimul acela de 5V de pe site se refera mai mult la faptul ca taie la o valoare la care sa mai lase tensiune receptporului, ca altfel chiar ca ar fi probleme.
#32
Postat 13 January 2010 - 08:17 PM
Apropo, Decathlonul vine cu regulator ArtTech 30 A, la 2 celule LiPo 1300 mAh. La mine in configuratia aceea, am avut mai mult de 40 cicluri incarcare/descarcare, fara probleme, niciodata nu a cazut sub 6 V packul.
PS: Nu uitati, ca regulatorul acesta taie la 6 V. In consum (motorul in plin) , asta inseamna cu pierderile prin cabluri/mufe aproximativ 6.5 V real pe acumulator. Pericolul apare la planare, unde nu iti dai seama daca e gata sau nu, ca nu e nici un motor pornit sa iti dea semnul.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 13 January 2010 - 08:18 PM
#37
Postat 16 January 2010 - 06:06 PM
Specifications:
★Input voltage:5V~14.4V => rezulta ca merge pe 7. 4 V.
★Output currency:30A/50A (Max)
★BEC:5V/1A
★Auto cut-off voltage:5V
★Starting :throttle in min(starting point:1.0-1.5ms)
★Dimension:21*32*10mm
★Weight :15g
Voi ce parere aveti ?
Multumesc.
#38
Postat 16 January 2010 - 06:34 PM
Asa ca ce sa le mai reluam inca odata?
Mie mi se pare ca te c...:censored:...i cam mult pentru esc-ul acela.
Fata de ce cheltuieli vor veni daca te prinde microbul, e cam maruntis.
#39
Postat 16 January 2010 - 11:07 PM
renatoa, la Jan 16 2010, 06:34 PM, a spus:
Asa ca ce sa le mai reluam inca odata?
Mie mi se pare ca te c...:censored:...i cam mult pentru esc-ul acela.
Fata de ce cheltuieli vor veni daca te prinde microbul, e cam maruntis.
Problema nu e la ESC , problema e la motor...daca citesti de la inceput topicul vezi care e problema...Cu acc 3s 11.1V (care este recomandat pt ESC-ul in discutie ) si ESC-ul (la fel in discutie) se arde motorul permax 400 de 6 V. Daca ii pun un motor mai mare ...se schimba CG, solutia de prindere...etc Daca vreau sa iau un regulator mai bun, momentan ies din bugetul alocat.
O scot eu la capat cumva ...
Oricum multumesc. O zi buna.
#40
Postat 16 January 2010 - 11:16 PM
Pui 2s si motorul permax si gata.
Nu se arde nimic si va zbura foarte bine.
Eu zbor Junior de 2m si un kg din 2s, ce parere ai ?
Daca vrei ulterior sa pui BL, sunt destule motoare care si din 2s iti fac EZ-ul racheta, ca vad ca asta vrea lumea...
#41
Postat 16 January 2010 - 11:52 PM
Maverick, la Jan 11 2010, 01:14 PM, a spus:
1. 2 Servo-uri - Servo 16 g BB Micro => poti pune 2 servo HXT900 sau SG90 lejer (iesi clar mai ieftin decat cu Robbe si sunt mai mult decat suficiente).
4. Incarcator - POWER PEAK Li4 EQ-LCD (se pare ca va trebui sa cumpar si o sursa de 220 V, cu toate ca am inteles ca se poate adapta o sursa de laptop, o sa incerc) => Mai bine iei Turnigy Accucel-6 (sau orice varianta a lui IMAX-B6, toate fac acelasi lucru si arata aproximativ la fel, indiferent de producator). Costa cam 200 Ron la noi in tara si stie NiCd/NiMh/LiPo/LiIo/LiFe cu balansare integrata. De asemenea cu sursa nu stiu daca merita sa transformi o sursa de PC. Gasesti la Harghita sursa gen incarcator laptop de 12V 5A la 50RON (cam cat te costa si o sursa de PC nemodificata)
Cu banii ramasi poti sa iei ESC+motor brushless sau inca o baterie LiPo ca sa ai ce face cat se incarca cealalta :)
Apropo de ESC, am vazut ca vrei sa pui un ArtTech. Sa ai grija sa fie pentru motor brushed, dar sa stie si de LiPo ca altfel "prajesti instalatia"
Maverick, mersi de sfaturile cu servo-urile, acumulatorii si sursa de 12 V. Acum studiez pe net...de unde sa le iau.
O zi buna.
#42
Postat 17 January 2010 - 03:40 AM
Sau, varianta cea mai economica, lasi motorul original, pui 3S si esti atent sa nu dai gazul la maxim. Cand motorul va deceda vei trece pe BL.
#44
Postat 30 January 2010 - 11:16 PM
Exista si o varianta optima deja brevetata. Se cheama adaptor de elice si arata asa:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/propAdapter.jpg
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#46
Postat 31 January 2010 - 11:07 AM
Nu prea poti sa ASIGURI imbinarea dintre motorul si elicea din kit altfel decat cu adeziv. Eu am lipit elicea de ax cu CA, si am reusit sa o dezlipesc cu acetona, ca sa o inlocuiesc cu o elice gunther, pentru ca aceasta elice intra fortat pe ax. Aceasta elice Gunther eu nu am mai avut nevoie sa o asigur suplimentar cu nimic.
Spor.
vlupchian, la Jan 30 2010, 09:52 PM, a spus:
Multumesc de sfaturile date pana acum.
Intrebare: Pot sa sigurantez cumva imbinarea dintre motor si elice, inafara sa pun lipici intre ax si elice (elicea si motorul sunt cele originale din kit) ?
Multumesc. O zi buna.
Aceasta postare a fost editata de Robbie09: 31 January 2010 - 11:10 AM
#49
Postat 31 January 2010 - 11:54 PM
Baga mare cu lipici daca asa zic oamenii pe aici.. Ce lipici? In functie de cat de tare vrei sa tina, dar si cat de tare iti mai doresti sa o poti scoate in caz de..
Spor la.. sigurantat :(
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#50
Postat 01 February 2010 - 03:36 PM
Si da, are sistem de prindere pe axul de permax 400.
#51
Postat 01 February 2010 - 09:15 PM
Gata cu cautarile . M-am decis ce vreau sa cumpar si maine o sa comand. Sa va enumar ce m-am hotarat sa iau(bineinteles in bugetul stabilit):
1. Radiocomanda exista => E-Fly ETC 62 , 2.4 GHz
2. Avion exista => Easy Star
3. 2 Servo exista => le foloses pe cele din kitul RC ( AS-100 Nano)
4. Motor si elice => cele din kit EasyStar
O sa cumpar:
5. Acumulator propulsie=> LiPO 3s 1300mAh, 11.1 V
6. Acumulator receptie => NiMh 4.8 V , 2500 mAh
7. Regulator=> Art-Tech 30 A (o sa dau gazul mai mic...ca sa nu ard motorul :rolleyes: )
8. Incarcator => Thunder Charger
9. Sursa de 12 V, 5A
Am mai cumparat si alte maruntisuri....
Sper ca pana in weekend sa le am si sa incep sa le asamblez, incetu' cu incetu'.
Vreau ca pana la 1 Martie sa fie RTF.
Va multumesc si astept opinii din partea voastra.
Numai bine.
V. Lupchian
#52
Postat 01 February 2010 - 09:29 PM
6. Acumulator receptie => NiMh 4.8 V , 2500 mAh
La statie cred ca ai putea lua ceva mai bun, dar bineinteles, e doar parerea mea...
Si tare mi-e teama ca vei arde motorul. Nu stiu de ce tii mortis la 3s. Nu imi spune ca pentru avionul urmator. Eu zic ca orice baterie ai lua, care o fi aia, va tine atat cat va tine si avionul.
Daca esti economicos rau - asa se pare dupa cat ai stat sa te hotaresti la motor/esc - chargerul se poate scoate in 120 lei daca nu tii la garantii si alte alea.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 February 2010 - 09:35 PM
#53
Postat 01 February 2010 - 10:48 PM
vlupchian, la Feb 1 2010, 09:15 PM, a spus:
7. Regulator=> Art-Tech 30 A (o sa dau gazul mai mic...ca sa nu ard motorul :) )
De 6 nu ai nevoie. Regulatorul se ocupa si de alimentarea receptorului si a servourilor.
La 7 nu prea am inteles... dar daca intuiesc ce zici, gresesti. Motorul se arde de la tensiunea prea mare (implicit, creste amperajul), dar regulatorul nu are de a face cu asta. Cei 30 de amperi sunt maxim suportati de regulator, nu cat ajung la motor - amperii sunt determinati de consumator (motorul).
In schimb, si eu zic ca nu are sens sa-ti iei baterie de 3S. E mai grea, si pentru un eventual model viitor exista motoare bune pentru 2S (se rotesc mai repede la acelasi voltaj decat cele pentru 3S; asta e notatia KV - un motor de 1500 KV se va roti la 2S la fel de repede ca unul de 1000 KV, pus pe o baterie 3S). Diferenta e ca, pentru aceeasi putere, trage mai multi amperi, insa bateriile de acum in general suporta.
#54
Postat 01 February 2010 - 11:32 PM
Oricarui avion de regula ii trebuie o greutate in fata penntru echilibrarea centrului de greutate.
Incerc pe cat posibil ca aceasta greutate sa fie numai bateria. De ce sa iau una mai usoara si apoi sa incarc avionul cu plumb, cand acolo ar putea fi o sarcina utila, energie care sa ma tina sus cat mai mult ?
Asa ca eu intai incerc sa determin cat mai exact cat este greutate necesara pentru echilibrare, si apoi cumpar bateria pe greutatea respectiva, sau chiar mai mare. Mai bine pun in coada 10 grame decat sa pun in bot 50...
#55
Postat 02 February 2010 - 01:42 AM
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan - http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014
#56
Postat 02 February 2010 - 07:44 AM
Pentru ce iti trebuie accu receptie?
R.
vlupchian, la Feb 1 2010, 09:15 PM, a spus:
Gata cu cautarile . M-am decis ce vreau sa cumpar si maine o sa comand. Sa va enumar ce m-am hotarat sa iau(bineinteles in bugetul stabilit):
1. Radiocomanda exista => E-Fly ETC 62 , 2.4 GHz
2. Avion exista => Easy Star
3. 2 Servo exista => le foloses pe cele din kitul RC ( AS-100 Nano)
4. Motor si elice => cele din kit EasyStar
O sa cumpar:
5. Acumulator propulsie=> LiPO 3s 1300mAh, 11.1 V
6. Acumulator receptie => NiMh 4.8 V , 2500 mAh
7. Regulator=> Art-Tech 30 A (o sa dau gazul mai mic...ca sa nu ard motorul :) )
8. Incarcator => Thunder Charger
9. Sursa de 12 V, 5A
Am mai cumparat si alte maruntisuri....
Sper ca pana in weekend sa le am si sa incep sa le asamblez, incetu' cu incetu'.
Vreau ca pana la 1 Martie sa fie RTF.
Va multumesc si astept opinii din partea voastra.
Numai bine.
V. Lupchian
#57
Postat 02 February 2010 - 11:03 AM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...=17819&st=0
Thread-ul de mai sus e foarte educativ, pentru atentia cu care s-au ales piesele, pentru grija cu care s-a montat totul... cu toate acestea, tragedia tot a avut loc, incepand cu postul #41 (pagina 2)
Raspunsul exact la intrebarea ta sunt posturile #44 si #45 :)
Evident, acolo este vorba de un alt nivel de costuri si de probleme in caz de crash.
La EasyStar nu se justifica pack de receptie separat pentru ca EZ-ul e foarte rezistent si simplu reparabil folosind doar apa fierbinte si superglue. Si pentru ca se doresc costuri minime :D
Amperii care circula prin sistem sunt maxim 10 la numar cu 2 celule Lipo.... deci folosind un regulator de 30A, chiar si cu 3 celule, riscul de prajire regulator e probabil foarte redus, regulatorul fiind supradimensionat pentru consumul de curent din sistem.
Packul de receptie "atarna" si el ceva grame, deci se va reduce greutatea maxima imbarcabila a acumulatorului LiPO de propulsie, prin urmare si capacitatea lui, deci si durata maxima de zbor.
Intr-un cuvant, nu cunosc pe nimeni din colegii de suferinta care au zburat vreo data EZ sa fi pus pack receptie separat... toata lumea a folosit BEC-ul din ESC
Deasemeni, nu cunosc pe nimeni cu EZ sa se fi plans ca i s-a ars regulatorul (Multiplex, Robbe, Artech, etc) in aer. Dar asta n-are nici o relevanta :D
Dar, din pacate, lucram cu componente electronice care pot ceda oricand, unele chiar de o calitate mai slaba (Artech)
Cand le cumparam, ne gandim mai mult in termeni de "cat ma costa", eventual "cate stie sa faca"... si mai putin in termeni "cat o sa ma tina" sau "failsafe".
Asa ca il felicit pe colegul vlupchian ca, in momentul in care s-a hotarat la regulator Artech, a luat in considerare si alimentarea separata a receptorului si servourilor dintr-un pack de receptie separat. E o modalitate facila de a proteja investitia.
Aceasta postare a fost editata de pistolaSHNIKOV: 02 February 2010 - 11:06 AM
Emil Cioran
#58
Postat 02 February 2010 - 11:25 AM
La el e vorba de un "periat" si noi nu dezbatem aici prajirea regulatorului la 3s, ci a motorului, care este certa, dupa parerea mai multora.
Iar decizia de a pune pack receptie... astept sa ne spune vlupchian care a fost motivul, nu cred ca el s-a gandit la ce zici dumneata. Si chiar daca confirma ca asa este, nu l-as felicita, nu arata decat ca nu ii este clara inca toata treaba, si cum sa echipeze ca sa rezulte un sistem echilibrat si cu costuri minimale.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 February 2010 - 11:30 AM
#59
Postat 02 February 2010 - 01:19 PM
Intr-adevar, e vorba de arderea motorului si nu a regulatorului (daca folosesc 3s).
Daca pun 2s , nu mai pot folosi acelasi regulator (regulatorul ales nu cunoaste 2s).
Acc de receptie l-am ales pentru siguranta (daca cedeaza acc de propulsie , ramane cel de receptie). Acesta a fost motivul alegerii a doua acc diferite.
In fine, dupa citirea comentariilor, cred ca o sa raman la acelasi motor(seria 400 6V), o sa iau un regulator care stie 2 s , un acc 2s , si nu o sa mai pun acc de receptie.
Mai astept putin sa se linisteasca discutiile pe forum pana sa comand piesele :) .
Multumesc pt. observatii.