Primul avion radiocomandat => Easy Star Incepator in aeromodelism, accept idei si sfaturi (va rog)
#1
Postat 10 January 2010 - 06:06 PM
De mult timp imi doresc sa ma apuc de aeromodelism, si zilele acestea incepe sa se implineasca acest lucru. Fiind incepator, am decis sa achizitionez un kit de EasyStar (are inclus in kit motorul Permax 400, elice si alte chestii marunte). Vreau sa mentionez, ca bugetul in care mi-am propus sa ma incadrez este de 1100-1200 RON. Apoi am achizitionat radiocomanda E-Fly ETC62 in 2.4 GHz (a mai avut incorporat in kit 3 servouri+...). Stiu ca nu e cine stie ce de capul ei dar are avantajele ca e in 2.4 GHz si are si simulator incorporat (putand sa invat ceva deprinderi ale pilotajului de pe PC).
Avand aceste doua lucruri cumparate (avionul si radiocomanda) trebuie sa cumpar acum restul. O sa va descriu in continuare ce vreau, tinand cont de bugetul stabilit:
1. 2 Servo-uri - Servo 16 g BB Micro
2. Acumulator - LiPo 11.1V/ 1300 mA
3. Regulator - Art-Tech 30A
4. Incarcator - POWER PEAK Li4 EQ-LCD (se pare ca va trebui sa cumpar si o sursa de 220 V, cu toate ca am inteles ca se poate adapta o sursa de laptop, o sa incerc)
5. Motor am Permax-ul 400 care a fost in kit + elicea
6. Alte chestii marunte
Va rog, in limita timpului fiecaruia, sa imi spuneti opiniile voastre fata de alegerile facute( poate sunt ceva incompabilitati, poate pot sa iau ceva mai bun in aceeasi bani...).
Multumesc. O zi buna.
#2
Postat 10 January 2010 - 06:10 PM
Totul pare ok. Ai ales cu bun simt. Felicitari.
Sursa trebuie sa fie de PC.
Bafta multa, zburatorule.
#3
Postat 10 January 2010 - 06:19 PM
#4
Postat 10 January 2010 - 06:22 PM
#5
Postat 10 January 2010 - 06:30 PM
Cu stima , Ady.
#6
Postat 10 January 2010 - 06:33 PM
silver arrow, la Jan 10 2010, 06:30 PM, a spus:
Cu stima , Ady.
Multumesc Adi.
Dorinta de a-l vedea in aer e destul de mare... :)
Oricum regulatorul ala e 37 RON.
O zi buna.
#7
Postat 10 January 2010 - 06:35 PM
#8
Postat 11 January 2010 - 12:52 PM
silver arrow, la Jan 10 2010, 06:30 PM, a spus:
Cu stima , Ady.
Eu nu m-as baza pe asta. Daca avanseaza, isi ia un alt avion, cu tot cu alt motor. Altfel, risca sa-si ia un motor prea puternic pentru easy star sau prea slab pentru altceva. Mai bine motorul brushed din kit, cu regulatorul de 37 ron.
#9
Postat 11 January 2010 - 01:14 PM
1. 2 Servo-uri - Servo 16 g BB Micro => poti pune 2 servo HXT900 sau SG90 lejer (iesi clar mai ieftin decat cu Robbe si sunt mai mult decat suficiente).
4. Incarcator - POWER PEAK Li4 EQ-LCD (se pare ca va trebui sa cumpar si o sursa de 220 V, cu toate ca am inteles ca se poate adapta o sursa de laptop, o sa incerc) => Mai bine iei Turnigy Accucel-6 (sau orice varianta a lui IMAX-B6, toate fac acelasi lucru si arata aproximativ la fel, indiferent de producator). Costa cam 200 Ron la noi in tara si stie NiCd/NiMh/LiPo/LiIo/LiFe cu balansare integrata. De asemenea cu sursa nu stiu daca merita sa transformi o sursa de PC. Gasesti la Harghita sursa gen incarcator laptop de 12V 5A la 50RON (cam cat te costa si o sursa de PC nemodificata)
Cu banii ramasi poti sa iei ESC+motor brushless sau inca o baterie LiPo ca sa ai ce face cat se incarca cealalta <_<
Apropo de ESC, am vazut ca vrei sa pui un ArtTech. Sa ai grija sa fie pentru motor brushed, dar sa stie si de LiPo ca altfel "prajesti instalatia"
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#10
Postat 11 January 2010 - 01:32 PM
Bine ai veni.
Tocmai asta voiam sa-ti zic si eu; de un an jumate incarc acasa cu o sursa recuperata de la un DVR 12V 5A fara nici o problema (nici macar nu e calda in functionare). Surse d'astea gasesti la 50 ron poate un pic mai mult fara probleme.
In rest, multa bafta si nu descuraja orice ar fi (merita efortul).
Bafta
Aceasta postare a fost editata de bizu: 11 January 2010 - 01:33 PM
#11
Postat 11 January 2010 - 02:17 PM
Un mic amendament. Sursa de PC poate fi moca. Dintr-un PC dezafectat...zic si eu.
#12
Postat 11 January 2010 - 02:46 PM
Cauta la bursa ca am vazut la vanzare regulatoare art-tech de 30A pt. motor seria 400. Sunt regulatoare care vin montate pe decathlon...si multi le schimba cu ceva brushless. Il poti scoate dupa parerea mea lejer la 30ron sau chiar mai ieftin. Poti face astfel o economie de 7-10ron.
Statia care ai luat-o este destul de ok...(o am si eu si cunosc pachetul). In kit la statie ai 3 servouri AS-100...echivalente cu SG-90. Le poti folosi foarte bine pe easy star...deci nu prea ti-as recomanda sa dai bani pe altele.
Despre accu...vezi de unde il iei. Preturile difera destul de mult intre magazine.
Bafta!
#13
Postat 11 January 2010 - 03:04 PM
subscriu la ce a zis yr zbg.poti utiliza cu siguranta servo-urile venite in pachetul cu radiocomanda.si dc tot vrei sa folosesti motorul cu perii sa nu gresesti regulatorul. oricum mai incolo vei trece la brushless;sunt mai puternice si mai usoare.asta oricum vei vedea pe parcurs.
bafta la zburat.
cat despre simulator;mai bine iei unul ca lumea.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 11 January 2010 - 03:34 PM
In caz ca a mai atras cineva atentia si mi-a scapat, scuze.
Am observat ca vrei sa alimentezi Permax 400 (cel din kit e de 6V) cu acumulator de 11,1V. Eu nu am avut curaj sa incerc pana la capat, dar am vazut pareri conform carora o astfel de baterie ar arde motorul in cateva zeci de secunde. Asa ca ori ii dai blana cu zgarcenie, maxim 15 secunde am indraznit eu, ori pui un LiPo de 2 celule. Eventual mai cauta sau mai intreaba pe altii despre acest subiect.
Toate cele bune.
#15
Postat 11 January 2010 - 05:18 PM
Eu spun din proprie experienta ca daca folosesti accu 3s pe motor permax 400 scoti fum in mai putin de 2min. Am stricat Am avut 2 motoare permax 400 .....si unu il am si acum ....e bun pe post de fumigena :rolleyes:
Bafta !
#16
Postat 11 January 2010 - 05:40 PM
Eu am zburat aproape 6 luni, zilnic cate o ora cel putin, cu acumulatori 3S de 1500 si de 2250 (aveam cate 2 din fiecare), pe motorul standard si nu a iesit fum din el....... eu de fapt vroiam sa-l fac praf ca sa am motiv sa schimb motorul.... dar nu a cedat...a cedat avionul....Â
De zburat ce sa spun....... cu 4 baterii ma durea gatul......
Este foarte adevarat ca la fiecare schimb de baterie ii dadeam cu spray de contacte, iar acceleratia la blana era numai la decolare.
Ce sa zic... poate am avut noroc.... dar ma indoiesc.....motorul merge perfect si acuma.
Oricum veteranul EZ va trebui reparat si zburat in continuare.
Bafta
#17
Postat 11 January 2010 - 06:56 PM
#18
Postat 12 January 2010 - 10:18 AM
Eu iti recomand sa folosesti un acumulator 2S si nu unul 3S pentru ca sigur o sa prajesti motorul Permax 400. Ceea ce spune "tetea" sigur este o intamplare. Nu miza ca o sa ai si tu acelasi noroc.
Pentru inceput este suficient motorul Permax 400 din kit. Dupa ce o sa inveti sa zbori corect, o sa-ti cumperi sigur un alt avion si / sau un planor mai mare (si cu eleroane) si atunci o sa poti utiliza un motor brushless.
Si eu tot cu Easy Star cu motorul din kit am invatat sa zbor. Cu motorul din kit si cu un acumulator 2S 1300 mAh zburam 40 - 50 de minute, in functie de vant si de regimul de turatie al motorului.
Nu neglija antrenamentul pe simulator. Daca pe simulator ai un crash, doar trebuie sa restartezi, pe cand in realitate este mai complicat. :)
#19
Postat 12 January 2010 - 05:05 PM
Probabil ca al lui tetea este de 7,2 V ;motoarele de 7,2 rezista mai bine la 3S iar daca nu il tii in maxim poate avea viata lunga.
Cel de 6V se arde in cateva zeci de secunde daca il tii in maxim.
#21
Postat 12 January 2010 - 07:57 PM
tetea, la Jan 12 2010, 07:30 PM, a spus:
Eu folosesc ambele tipuri de accu pe easy starul meu cu motor permax 400, adica si 2 cell si 3 cell.Cel de 2 cell este de 1300 mAh, iar cele de 3 cell este de 2500 si de 3000 mAh.In momentul cad folosesc 2cell este foarte lenes, iar cand trec pe 3 cell, modific din statie (o Futaba T6EX) cursa la throttle, in asa fel incat la maxim de cursa sa am 50%.Nu ii dau blana mai mult de 10 sec. si merge fara probleme.
#22
Postat 12 January 2010 - 08:52 PM
Dar daca schimb cu acumulator LiPo 2s de 7.4 V nu mai pot sa folosesc acelasi regulator ArtTech 30 A, pentru ca in specificatiile lui scrie ca e compabatibil cu acc NiMh, LiPo 3s 11.1V si PbAcid 12V. Tot in detaliile tehnice ale ESC-ului scrie ca e compatibil cu motoarele seria 400 (probabil numai cu motoarele de 7.2 V, al meu fiind de 6V).
Ce mai sfatuiti sa fac ?
O zi buna.
#25
Postat 12 January 2010 - 09:35 PM
Asa ca m-am dus pe site la producator si acolo am gasit altele...
Input voltage:5V~14.4V
Auto cut-off voltage:5V
Nici un cuvant despre numarul de celule.
http://www.art-tech....sp?ArticleID=81
As verifica daca ce cumperi tu este acelasi cu cel din pagina de mai sus.
#26
Postat 12 January 2010 - 09:49 PM
Puteti sa imi explicati un pic va rog pricipiul de functionare al ansamblului comanda motor radiocomanda-regulator-motor-acumulator ?
Multumesc. http://www.rhc.ro/forumrhc2/style_images/1...icons/icon8.gif
#27
Postat 13 January 2010 - 05:30 AM
renatoa, la Jan 12 2010, 09:35 PM, a spus:
Asa ca m-am dus pe site la producator si acolo am gasit altele...
Input voltage:5V~14.4V
Auto cut-off voltage:5V
Nici un cuvant despre numarul de celule.
http://www.art-tech....sp?ArticleID=81
As verifica daca ce cumperi tu este acelasi cu cel din pagina de mai sus.
Poate am pierdut eu firul discutiei, scuze. Dar daca taie la 5v nu-i bun pentru LiPo. Minim 3V pe celula. Altfel distrugi acumulatorul.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#29
Postat 13 January 2010 - 09:00 AM
ROSU = +5 V
Galben = +12 V
Portocaliu = +3,3 V
ALB = - 5V
Albastru = -12V
Succes !
Aceasta postare a fost editata de copierservice: 13 January 2010 - 09:01 AM
#30
Postat 13 January 2010 - 02:02 PM
renatoa, la Jan 13 2010, 07:46 AM, a spus:
Adica pe la 3.7V.
Aici am oarece dubii. Am fost in prag de a distruge o baterie nou-nouta folosint un controller ''automat''. Cel care taie curentul la 0.67xtensiunea bateriei. In sclipirea de inteligenta am inceput zborul cu o baterie descarcata. Urmarea a fost ca mi s-a oprit motorul la o tensiune mult prea mica a bateriei. Asa incat charger-ul nu o mai recunostea.
Deci se poate.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.