Modelism - RHC Forum: Lipo, NiMH sau NiCd? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lipo, NiMH sau NiCd?

#1 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 12:27 AM

Ce avantaje si dezavantaje sunt intre astea 3 ?
0

#2 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 01:00 AM

Sper ca nu vrei mura in gura, nu? Lectura placuta:

http://en.wikipedia....cadmium_battery
http://en.wikipedia....hydride_battery
http://en.wikipedia....Lithium_polymer
si bonus :lol:
http://en.wikipedia....osphate_battery
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#3 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 01:08 AM

Electronistu din mine intelege tot ce scrie acolo :lol: . O sa ma chinui sa inteleg.

Vezi postareaovidiugm, la Dec 29 2009, 01:00 AM, a spus:


0

#4 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 01:12 AM

In fiecare din articole exista sectiune speciala de prezentare a avantajelor si a dezavantajelor. A te familiariza si a intelege terminologia face parte din acest hobby, nu tre' sa fii specialist in fizica cuantica pentru asta.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#5 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 29 December 2009 - 01:22 AM

sau pe scurt : LiPo
FLYING IS AN ART
0

#6 Useril este offline   teodor96 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 29 December 2009 - 03:23 AM

LIPO

Aceasta postare a fost editata de teodor96: 29 December 2009 - 03:24 AM


www.firestorm.wgz.ro
0

#7 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 07:59 AM

Vezi postareateodor96, la Dec 29 2009, 03:23 AM, a spus:

LIPO

Cred ca Mirel a deschis acest topic dupa o discutie privata cu mine in care i-am recomandat pentru acumulatorii de receptie doar NiMH. Si, cum toata lumea foloseste doar LiPo pe acest forum, a vrut sa stie de ce am eu alta opinie decat majoritatea. Explicatia mea a fost si este simpla. Un LiPo de 7,4V si capaciatatea X are cam aceeasi greutate cu un NiMH de 4,8V si aceeasi capacitate X. Diferenta de tensiune se pierde in regulator, deci nu se foloseste util. In plus un regulator aduce un factor in plus de probleme posibile. LiPo suporta curenti mai mari de descarcare. Dar pentru receptie nu se prea foloseste acest avantaj. Chiar daca e un heli cu servouri care consuma foarte mult, tot nu e o problema pt NiMH, autonomia de macar o zi de zbor ceruta de bunul simt (si dimensionarea acumulatorilor pe masura) duce si la un curent de descarcare decent. Vorbim aici doar de termice, nu discut de modelele electrice unde LiPo are cu totul alt rol. Ca sa nu mai vorbim de nevoia unui egalizor la incarcare, preturi, etc. Cam astea sunt motivele pentru care nu am folosit pana acum niciodata LiPo si nici nu cred ca voi folosi in viitorul apropiat, mai ales ca toate modelele mele sunt si vor fi termice.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 December 2009 - 08:45 AM

Si, in acest caz, ai cam avut dreptate.
Fiecare aplicatie cu specificul ei.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 08:51 AM

Ba uite ca nu esti singurul. Si eu folosesc Ni-Mh pe termice, dar pe termice mici, cu servo analogice de cuplu mic sau mediu. Sistemul e mai fiabil decat Li-Po + Ubec. La modele mari insa, prefer sistemul redundant cu 2*Li-po + 2*Ubec deoarece, la 6 servo digitale de cuplu mare, Ni-Mh au rezistenta interna prea mare. La modelul pt. F3A am tot Li-Po pt. ca Ubec-ul imi asigura stabilizarea tensiunii.
Concluzie: Ambele sisteme sunt bune, depinde la ce le folosesti. Nu exclud de aici LiFe, dar inca nu am folosit si nu vreau sa vorbesc aiurea. NiCd nu cred ca se mai gasesc in magazinele de modelism.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 December 2009 - 09:04 AM

Vezi postareaMLGore, la Dec 29 2009, 08:51 AM, a spus:

...Nu exclud de aici LiFe, dar inca nu am folosit si nu vreau sa vorbesc aiurea. NiCd nu cred ca se mai gasesc in magazinele de modelism.


Exact, aici ajungi cel mai bine pentru modele care consuma peste 4-5A pe partea de servo-uri.
Dan Mitea iti poate spune mai multe despre cum a decurs recenta lui conversie.
NiCd a fost interzis.
" In the European Union, the Restriction of Hazardous Substances Directive (RoHS) bans the use of cadmium in electrical and electronic equipment products since July 2006. The sale of nickel-cadmium batteries has now been banned within the European Union except for medical use; alarm systems; emergency lighting and portable power tools."

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 December 2009 - 09:05 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 29 December 2009 - 09:16 AM

Vezi postareamisumat, la Dec 29 2009, 07:59 AM, a spus:

Cred ca Mirel a deschis acest topic dupa o discutie privata cu mine in care i-am recomandat pentru acumulatorii de receptie doar NiMH. Si, cum toata lumea foloseste doar LiPo pe acest forum, a vrut sa stie de ce am eu alta opinie decat majoritatea. Explicatia mea a fost si este simpla. Un LiPo de 7,4V si capaciatatea X are cam aceeasi greutate cu un NiMH de 4,8V si aceeasi capacitate X. Diferenta de tensiune se pierde in regulator, deci nu se foloseste util. In plus un regulator aduce un factor in plus de probleme posibile. LiPo suporta curenti mai mari de descarcare. Dar pentru receptie nu se prea foloseste acest avantaj. Chiar daca e un heli cu servouri care consuma foarte mult, tot nu e o problema pt NiMH, autonomia de macar o zi de zbor ceruta de bunul simt (si dimensionarea acumulatorilor pe masura) duce si la un curent de descarcare decent. Vorbim aici doar de termice, nu discut de modelele electrice unde LiPo are cu totul alt rol. Ca sa nu mai vorbim de nevoia unui egalizor la incarcare, preturi, etc. Cam astea sunt motivele pentru care nu am folosit pana acum niciodata LiPo si nici nu cred ca voi folosi in viitorul apropiat, mai ales ca toate modelele mele sunt si vor fi termice.




nu stiu ce sa zic... Eu de exemplu la Yak Emcotec-u zice ca am avut un varf de consum de 10A per zbor. Un NiMh nu cred ca face fata, cum zicea si MlGore. Io la modele mari prefer lipo sau Liion (la modele de 2,7, 3m am vazut ca se foloseste)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 December 2009 - 05:28 PM

Ma bag si eu in seama. Vorbesc pentru modelele pana la clasa .60, inclusiv, cu servo-uri analogice. Cred ca NiCd si NiMHd sunt perfect suficiente. In special cele de 6V iti dau siguranta ca tensiunea nu va cadea sub 6V incat sa-ti afecteze receptia.
Am pus un LiPo cu UBEC pe Petrica. Fiindca bateria statea nefolosita si fiindca am vrut sa experimentez. Am folosit un UBEC bun. Castle Creations. Este mult supradimensionat la cei 10A. Nu am avut probleme.
Avantaje:
Scap de grija efectului de memorie. Nu ca m-ar fi necajit la celelelte baterii dar asa stau linistit.
Dezavantaje:
Cum echilibrez celulele? Cel mai simplu ar fi sa pun bateria intr-un loc foarte accesibil incat sa o pot scoate din model inainte de fiecare zbor. La termice nu prea este o varianta uzuala. Dar ma voi adapta.
Voi incerca si LiPoFe pe Ultimate. Nu am cumparat, inca, bateria dar am cumparat chargerul.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 December 2009 - 05:30 PM

0

#13 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 29 December 2009 - 05:53 PM

eu nu egalizez mereu celulele pakului de receptie...Cam la 4-5 incarcari fac o egalizare, si sunt mereu in regula.
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#14 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 29 December 2009 - 06:05 PM

Vezi postareadan_mitea, la Dec 29 2009, 05:28 PM, a spus:

Ma bag si eu in seama. Vorbesc pentru modelele pana la clasa .60, inclusiv, cu servo-uri analogice. Cred ca NiCd si NiMHd sunt perfect suficiente. In special cele de 6V iti dau siguranta ca tensiunea nu va cadea sub 6V incat sa-ti afecteze receptia.
Am pus un LiPo cu UBEC pe Petrica. Fiindca bateria statea nefolosita si fiindca am vrut sa experimentez. Am folosit un UBEC bun. Castle Creations. Este mult supradimensionat la cei 10A. Nu am avut probleme.
Avantaje:
Scap de grija efectului de memorie. Nu ca m-ar fi necajit la celelelte baterii dar asa stau linistit.
Dezavantaje:
Cum echilibrez celulele? Cel mai simplu ar fi sa pun bateria intr-un loc foarte accesibil incat sa o pot scoate din model inainte de fiecare zbor. La termice nu prea este o varianta uzuala. Dar ma voi adapta.
Voi incerca si LiPoFe pe Ultimate. Nu am cumparat, inca, bateria dar am cumparat chargerul.

pai pt egalizat celule oricand poti folosi un adaptor d-ala cu cablu mai lung :mellow:
FLYING IS AN ART
0

#15 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 06:44 PM

Eu vreau sa ridic un heli Vario (Jet Ranger) 6 kg, am analoage pe el cu exceptia cozii unde pun kit Gy 401 si e cu servo digital.
Deci sunt in siguranta cu HiCd 6V 4500 mA?
0

#16 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 29 December 2009 - 07:03 PM

Vezi postareamirel_1900, la Dec 29 2009, 06:44 PM, a spus:

Eu vreau sa ridic un heli Vario (Jet Ranger) 6 kg, am analoage pe el cu exceptia cozii unde pun kit Gy 401 si e cu servo digital.
Deci sunt in siguranta cu HiCd 6V 4500 mA?

ai cumva un jet ranger galben??apropo la heli cred ca merita sa pui un LiPo 2500 :mellow:

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 29 December 2009 - 07:04 PM

FLYING IS AN ART
0

#17 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 07:12 PM

Nu, nu l-ao vazut pt ca nu am iesit cu el inca. De asta pun atatea intrebari pe aici, sa nu-l dau de pamant.

Vezi postarea9unuunu, la Dec 29 2009, 07:03 PM, a spus:

ai cumva un jet ranger galben??apropo la heli cred ca merita sa pui un LiPo 2500 :mellow:

0

#18 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 02 January 2010 - 01:36 AM

Vezi postareamirel_1900, la Dec 29 2009, 07:12 PM, a spus:

Nu, nu l-ao vazut pt ca nu am iesit cu el inca. De asta pun atatea intrebari pe aici, sa nu-l dau de pamant.

deci la heliu ala...ar merita un power box..oricum trebuie sa cumperi ceva foarte sigur , nu merita sa risti
intreaba-i pe cei care au avut asa ceva si stiu mai bine

Fisiere atasate


FLYING IS AN ART
0

#19 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 03 January 2010 - 01:56 AM

da.. 2 power boxuri...
Un pack de 6V 4500mAh ma duce cu gandul ca are celule SubC. Daca este asa poti sa stai deosebit de linistit in privinta curentului, intrucat ai 15-20A asigurati din orice pozitie.

Si eu folosesc pack SubC de 2000mAh, pentru un avion cu 6 servouri digitale de 9kgf...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#20 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 03 January 2010 - 02:24 AM

nu prea ma pricep la NiMh, care-i faza cu subC?
FLYING IS AN ART
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 January 2010 - 02:37 AM

Asta ar fi o baterie despre care intrebi:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXVTE9&P=0
Diametrul celulei este mai mare. In consecinta poate da curenti mai mari.
Este bateria pe care o folosesc la Hog Bipe. Tensiunea este atat de constanta de zici ca este stabilizata. Precizez ca am servo-uri standard.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 January 2010 - 02:40 AM

0

#22 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 03 January 2010 - 02:45 AM

mersi :unsure:
FLYING IS AN ART
0

#23 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2010 - 05:17 AM

Asta e ce astept sa-mi vina, eu le iau de pe ebay, mi se pare destul de avantajos, sper ca am luat ceva bun.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de mirel_1900: 03 January 2010 - 05:18 AM

0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 January 2010 - 05:42 AM

Sa-l stapanesti sanatos si sa-l folosesti mult timp. Pare super ok. Nu te intreb de greutate. Stii tu mai bine cat poate ridica zburatoarea ta.
Baftaaaaaa.
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 January 2010 - 08:52 AM

Vezi postarea9unuunu, la Jan 3 2010, 02:24 AM, a spus:

nu prea ma pricep la NiMh, care-i faza cu subC?

Wiki is your best friend:

http://en.wikipedia....ery_sizes#Sub-C
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   mirel_1900 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 24-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2010 - 02:26 PM

Mersi!!

Vezi postareadan_mitea, la Jan 3 2010, 05:42 AM, a spus:

Sa-l stapanesti sanatos si sa-l folosesti mult timp. Pare super ok. Nu te intreb de greutate. Stii tu mai bine cat poate ridica zburatoarea ta.
Baftaaaaaa.

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu